De toekomst van Tribal Wars (rant)

Moet Tribal Wars af van betaalde functies die invloed hebben op je kansen in het spel


  • Totaal aantal stemmers
    43

DeletedUser75088

Guest
Hallo. Ik ben na een aantal jaar al weer een tijdje begonnen met TW. Dit bericht zal waarschijnlijk een beetje negatief overkomen maar ik vind het erg belangrijk. TL;DR staat onderaan
--
Premium is verleden tijd. TW wordt kleiner en kleiner elk jaar, en het zal niet veranderen zoals de game nu is. Ik ben nu al actief bezig geweest, flink actief gefarmed, echt intensief, en nogsteeds groeide een buurman twee keer zo snel als ik groeide. Hoe? Premium punten.
In de eerste weken oneindig veel gs hebben, flags for days, ridder boosts en al dit soort functies zijn zo een grote game changers. Het is oneerlijk. Na 30 dorpen is het letterlijk onmogelijk om een beetje goed te kunnen groeien zonder premium acc en account manager.
--
Dit spel is pay 2 win. Ik hoor vaak mensen zeggen dat het niet zo is, maar dat is het wel. Als jij zoveel meer tot je beschikking hebt dan is het pay 2 win. Natuurlijk heeft tactiek en geluk te maken met of je daadwerkelijk ook een wereld wint.
--
Ik merk dat ook vaak een populaire mening is dat 'TW niet zonder pp (premium punten) kan.' 100% fout. Ik weet zeker dat dit spel weer levend kan worden. Ik wil weer terug naar de tijd met enorme werelden, wie niet?
--
Dus, Tribal Wars moet van pay 2 win af om nog een leuk spel te blijven voor langer dan een paar jaar. Hoe dit ongeveer zal moeten gaan:
-Account manager en premium functies moeten beschikbaar worden vanaf een bepaald punten/dorpen aantal.
-Farm assistent weg
-Premium beurs (gs kopen en verkopen) weg
-Functies zoals vlaggen kopen weg
--
'Je hoeft er niet voor te betalen, je kan pp farmen.'
Dit is gewoon een uitzaaiing van de ziekte premium. Ik farm ook pp, omdat je anders geen kans hebt. En betekent het dan dat het oke is? Je kan het farmen, je hoeft niet te betalen om te functioneren. Dit sluit nieuwe spelers buiten. Alsof het spel zo makkelijk is te leren, dan moet je ook nog leren om niet 100% te focussen op leuk spelen en proberen ver te komen?
--
Nog een populaire mening: 'Tribal wars heeft het premium system nodig voor een inkomen om de servers te runnen.'
Fout. Ik snap het, je bent gewend aan het systeem, het voelt bekend. Moeilijk voor te stellen zonder pp. Maar dit is echt een manier om het spel te doden.
Je kan niet zo conservatief en nostalgisch zijn tot het punt dat het spel er door dood gaat. Het is vrij simpel, kijk naar de 2 meest gespeelde spellen op dit moment: Fortnite en League of Legends. Voor wie niet precies weten hoe deze spellen werken, ze zijn gratis. Het is 100% gratis om het spel te spelen, en te blijven spelen voor zo lang je wilt. Toch halen ze flink 100 miljoen $ binnen ELKE MAAND. Het argument 'TW moet pay2win zijn om genoeg geld binnen te halen.' is volledig onzin. Hoe ze aan het geld komen: Skins. Mensen betalen voor visuele outfits van hun character of guns.
TW moet naar dit idee toe gaan werken. Als dus alle premium functies eruit zijn, moeten er nieuwe dingen komen waar mensen voor kunnen betalen. Het verschil is, deze dingen hebben 0 effect op de werkelijke gameplay van het spel. Ik weet zeker dat wanneer een bedrijf op geld uit is ze zeker wel leuke ideeën kunnen vinden voor visuele voordelen in het spel. Maar een paar voorbeelden:
-Je kan je dorp er anders uit laten zien op de kaart.
-Profiel foto (bestaat al)
Met een groepje mensen zou je makkelijk deze lijst een stuk langer maken.
--
Ik denk ook dat veel spelers al meer dan 10 jaar spelen. Vroeger was pay2win niet zo een big deal. In de afgelopen 10 jaar hebben mobiele spellen het imago van pay2win verkloot. Mensen zijn gaan realiseren dat pay2win echt flink slecht is. Hoe vroeger mensen niet zo bewust waren van de effecten van pay2win in een game en het accepteerde, wijken mensen (vooral jongeren) nu uit van dat soort spellen. Dat zijn niet een paar mensen, dat zijn tientallen duizend potentiële spelers die je al verliest voordat ze uberhaupt echt het spel hebben kunnen ervaren.
--
TL;DR:
TW moet van pay2win af om niet dood te gaan. Het is zeker mogelijk voor Innogames om dit te doen zonder inkomsten te verliezen.


Dankuwel voor het lezen, ook al kan ik het spel niet in mijn eentje veranderen is het belangrijk dat mensen snappen dat er iets moet veranderen.
Mvg.
 
Reactiescore
853
TW moet van pay2win af om niet dood te gaan. Het is zeker mogelijk voor Innogames om dit te doen zonder inkomsten te verliezen.
Alleen dit is al onzin, een enkeling koopt nog premium punten voor de AM/PA/FA, maar er is echt geen hond die PP zou kopen om zijn dorpjes er anders uit te laten zien. Je kan tribalwars dan ook niet vergelijken met een spel als LoL gezien het een heel andere branche in de gaming-sector betreft.
 
Reactiescore
310
Alleen dit is al onzin, een enkeling koopt nog premium punten voor de AM/PA/FA, maar er is echt geen hond die PP zou kopen om zijn dorpjes er anders uit te laten zien. Je kan tribalwars dan ook niet vergelijken met een spel als LoL gezien het een heel andere branche in de gaming-sector betreft.

rustig jer rustig... komt allemaal goed
 
Reactiescore
154
Ik snap niet wat er op zich tegen deze ideeën geopperd kan worden, maar ik vrees dat Inno niet echt zinnens is om ook maar ene flikker te veranderen.
 
Reactiescore
2.177
Ik snap niet wat er op zich tegen deze ideeën geopperd kan worden, maar ik vrees dat Inno niet echt zinnens is om ook maar ene flikker te veranderen.

De argumenten kloppen niet, fortnite kan gratis te spelen zijn door skins etc, dat is een heel ander systeem dan tw. Zijn mogelijkheden moeten gewoon haalbaar zijn en dat is alles behalve.

E: Ookal moet er wel verandering komen in het uitbuiten. Ik zie eerder pa fa am en dan geen pa farmen als betere oplossing.
 

DeletedUser69389

Guest
De argumenten kloppen niet, fortnite kan gratis te spelen zijn door skins etc, dat is een heel ander systeem dan tw. Zijn mogelijkheden moeten gewoon haalbaar zijn en dat is alles behalve.

E: Ookal moet er wel verandering komen in het uitbuiten. Ik zie eerder pa fa am en dan geen pa farmen als betere oplossing.
Als er geen PA meer gefarmd kan worden dan stoppen er hoe dan ook nog veel spelers. Simpelweg omdat er ook mensen zijn die weigeren te betalen voor zoiets als TW. Ikzelf heb bijvoorbeeld in 10 jaar maar 10 euro in TW geinvesteerd. Simpelweg omdat ik het er niet voor over heb. Wat dat betreft vind ik zijn punt wat betreft Fortnite wel ergens op trekken. Want je wordt niet verplicht tot het betalen. Iets wat hier wel zou moeten als je hetgeen zou doen wat je betoogt.

Dan ga ik ook nog niet eens in op het feit dat je dan ervoor zorgt dat kinderen die niet eens de mogelijkheden en/of middelen hebben om PP te kunnen betalen, omdat ze simpelweg te jong zijn daarmee ook afschrikt. Want ja wat moeten die dan doen? Met als gevolg dat je nog minder spelers van de generatie Rens etc krijgt hier. Spelers die later misschien wel betalen omwille van de events en dergelijke.
 
Reactiescore
2.177
Als er geen PA meer gefarmd kan worden dan stoppen er hoe dan ook nog veel spelers. Simpelweg omdat er ook mensen zijn die weigeren te betalen voor zoiets als TW. Ikzelf heb bijvoorbeeld in 10 jaar maar 10 euro in TW geinvesteerd. Simpelweg omdat ik het er niet voor over heb. Wat dat betreft vind ik zijn punt wat betreft Fortnite wel ergens op trekken. Want je wordt niet verplicht tot het betalen. Iets wat hier wel zou moeten als je hetgeen zou doen wat je betoogt.

Dan ga ik ook nog niet eens in op het feit dat je dan ervoor zorgt dat kinderen die niet eens de mogelijkheden en/of middelen hebben om PP te kunnen betalen, omdat ze simpelweg te jong zijn daarmee ook afschrikt. Want ja wat moeten die dan doen? Met als gevolg dat je nog minder spelers van de generatie Rens etc krijgt hier. Spelers die later misschien wel betalen omwille van de events en dergelijke.

Om je punt over de vergelijking met fortnite zit je ernaast. Je hebt daar voor de br mode free de volledige vrijheid om te spelen en je moet enkel betalen voor skins en andere cosmetics. Dit systeem kan je never nooit in tw gebruiken, ga jij pp betalen voor pa omdat je een plaatje in kan stellen of voor de functionaliteit?

Je andere punt klopt wel, alleen hoe je wil je het dan minder pay2win maken maar wel inno winst geven zodat tw blijft? Bij tw moet je denken aan functionaliteit en niet cosmetics, maw je blijft dan over events over of pa am ga. Events is net zo pay2win en hij veel rng
 

DeletedUser78932

Guest
Businessplan
Alle spellen gemaakt door InnoGames zijn gratis. Het businessplan is erop gebaseerd dat een deel van de spelers bereid is te betalen voor extra functies (premium). Het overige geld komt van reclamebanners in en rond de spelpagina's.

Werknemers 370 (+ 1.600 vrijwilligers)


Bron wiki


De toonaangevende Duitse mobiele ontwikkelaar en uitgever InnoGames heeft vandaag aangekondigde record-omzet van € 161,5 miljoen voor 2017.

Met een omzetstijging van 24% ten opzichte van het voorgaande jaar, vooral aangewakkerd door een stijging van 62% op mobiele apparaten, is 2017 het tiende jaar van opeenvolgende groei van het bedrijf.

De vlaggenschiptitels Forge of Empires en Elvenar kenden omzetstijgingen van 36%, waarbij mobiel de belangrijkste groeifactoren waren.

Bron; gamesindustry . biz en vertaald door Google.


2017
Modern Times Group MTG AB

Type
Openbaar verhandeldeAktiebolag
Verhandeld als Nasdaq Stockholm : MTG A
MTG B
Industrie Media
Opvolger Nordic Entertainment Group
Gesticht 1987 ; 31 jaar geleden
Hoofdkwartier Stockholm , Zweden
Sleutelfiguren
David Chance ( voorzitter )
Jorgen Madsen Lindemann (president en CEO )
Maria Redin ( CFO )
producten Free-to-air en abonnemententelevisie- video op aanvraag uitzenden , televisieproductie , radio-uitzendingen , online retail
Ouder Kinnevik AB
Website www .mtg .com
Modern Times Group ( MTG ) is een digitaal entertainmentbedrijf gevestigd in Stockholm , Zweden .


Tip, Je koopt wat aandelen MTG en op de volgende aandeelhouders vergadering laat je hun weten dat ze niet goed bezig zijn daar in Duitsland.
 

DeletedUser65345

Guest
Wat is eigenlijk precies het verschil tussen Forge of Empire en Tribalwars?

Innogames is naar mijn idee gespecialiseerd in een game-genre dat niet erg populair is. De nieuwe kinderen willen niet lang wachten voordat er wat actie is. Ze willen alles snel. Daarom is Fortnite populair, daarom is/was CoD populair. Daarom denk ik soms ook dat Innogames zich moet richten op de wat oudere spelers.

Aan de andere kant: vanaf je 25e als het gezinsleven eraan komt, hebben de meeste niet zoveel tijd meer. En dat is ook het vervelende aan Tribalwars. Het is echt een ontzettend leuk spel. Ik ben gestopt vanaf wereld 41, maar ben weer begonnen nu op 64. Maar de reden dat ik stopte, was omdat het tijdsintensief is en ik niet kan bepalen wanneer ik het spel wil spelen.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik heb deze discussie al eens gevoerd via Discord met de topic starter (allesinds ik neem aan dat het dezelfde persoon is) en ik deel de meningen van vele anderen hier: namelijk dat je dit browserspel dat al lang draait niet kan vergelijken met een hype zoals LoL of Fortnite.

Tribalwars is een spel dat mensen spelen die houden van tactiek, timing en communicatie. Voor dat soort mensen is het grafische veel minder belangrijk. Door dat TW al zo lang bestaat is het bij de gebruikers (op enkele na blijkbaar) ingebakken dat het gaat over het spel spelen zelf en niet over het grafische. Mogelijk is dat bij die andere hype games minder, en is het belangrijker om met een mooi kleedje aan rond te lopen dan het spel goed en slim te spelen.

Ik geloof niet dat mensen op TW zullen betalen enkel voor graphics, er zullen er natuurlijk een aantal zijn die er een hoop geld in steken, een aantal die er een beetje geld in steken (zoals dat je nu met PP ook een profielplaatje kan kopen) maar vooral mensen die het links zouden laten liggen. Dit resulteert onvermijdelijk in te weinig inkomsten voor innogames waardoor er net meer kans is dat ze Tribalwars afsluiten. Een aantal spelers weg of de game weg, dat is dus de vraag...

Vergeet ook niet dat als je hier graphics koopt het om statische of licht bewegende beelden zou gaan en niet over volledige in 3D uitgewerkte beelden zoals in LoL / Fortnite. Groot verschil.

Anyway dat is mij mening, zoals Duckje in de discord ook zei heeft Innogames een hele afdeling die zich bezig houd met inschatten welke spellen het goed zouden doen en goed in de markt zouden liggen. Mensen die in tegenstelling tot ons toegang hebben tot alle cijfers van innogames (omzet, aantal spelers, aantal verloren spelers, PP inkomsten, ...) Maar ik denk dat zij werken op lange termijn en liever een vast inkomen hebben, want een hype is tenslotte maar iets tijdelijks en het is de vraag of de makers van die hype's tegen het einde er van weer een nieuwe hype weten te lanceren.



Premium functies binnen TW, daar is al veel discussie over geweest. Het klopt dat het gemakkelijk is om te zeggen dat zonder de premium functies TW niet zou kunnen bestaan, maar voor een deel klopt dat ook gewoon. Wat innogames moet doen (toch in het geval dat ze het spel nog lang willen verder zetten) is een gezond evenwicht vinden er tussen die hen genoeg oplevert maar niet te veel spelers weg jaagt. Kortom pay2win onder controle houden.

Dat "evenwicht" is zowat waar heel TW om draait. Binnen TW zijn er namelijk een hele hoop aspecten die je als het ware een goede speler maken en er is niemand in heel dit spel die al deze aspecten echt goed beheerst. En maar goed ook, want als een groepje mensen alle aspecten zouden beheersen dan zou er niet veel strijd meer zijn. De aspecten die we onderscheiden: Tijd, skills (snipen, timen, ..), geld (PP), communicatieve skills, inzicht, leider skills, scripts, doorzettingsvermogen, inschattingsvermogen, ... (deze lijst kan nog enorm aangevuld worden).

Een goed speler beheerste een aantal van deze aspecten zeer goed en andere minder of misschien allemaal half en half. Hoe meer je er beheerst hoe beter je zal zijn in het spel.

Nu om dit terug te linken naar premium functies... Deze dienen ook in balans gehouden te worden en dit is iets dat innogames moet doen, maar wij moeten daar bij helpen. Als die mensen die elke keer ongefundeerd zeuren als er een nieuwe PP functie is helpen daar niet bij, want die klasseren ze gewoon als "zeurpieten". Je moet als persoon en als community ergens een lijn trekken voor je gaat klagen, een lijn waarvan jij vind dat kan er nog door en innogames van kan vinden dat het hen genoeg oplevert.

PA en AM zijn 2 zaken die pracktisch onmisbaar zijn geworden. Ik snap dan ook dat er wordt gezegd dat deze gratis in het spel zouden moeten zitten. Maar de enige manier waarop dat zou kunnen is door nog meer andere premium functies door te voeren en zwaar te overdrijven daarin (als in 5k PP en je krijgt een vol def dorpje aan troepen etc). Dan moet je jezelf de vraag stellen: is het dan niet beter dat we allemaal wat meer PP neertellen elke maand voor PA / AM en net minder functies krijgen die het spel hard beinvloeden = innogames even veel winst.

Hiermee hebben we ook meteen de meeste andere PP functies gecoverd. De voornaamste reden dat die er zijn is omdat het moeilijk is om de prijs van PA / AM op te voeren, op deze manier kan deze prijs blijven en zijn het gewoon een aantal mensen met te veel geld die door de andere functies innogames hun geld opleveren. Again ik betaal dan liever wat meer voor PA / AM en dat die functies dan verdwijnen, misschien een idee om eens een wereld te proberen ? @Duckje

Er is nog 1 veel besproken PP functie waar veel commentaar op gekomen is: de premium beurs. Ondanks dat ik de commentaar er op wel begrijp en het boosten in begin game enorm boost vind ik de premium beurs geen slecht iets. Dit principe heeft innogames volgens mij niet ingevoerd puur om winst te kunnen boeken maar vooral om de verschillen tussen de groepen spelers kleiner te maken. Ik verklaar me even...

Jullie hebben deze afbeelding vast al eens zien passeren:
young-adult-old_o_1096078.jpg

Tijd, geld en energie zijn eigenlijk gewoon 3 aspecten binnen TW. Wat de premium beurs voor een stuk doet is deze 3 soorten groepen van mensen gelijk trekken. Want wat gebeurt er: De jonge personen (studenten) hebben geen geld dus kunnen zelf geen PP kopen, maar ze willen wel PP om begin wereld mee te kunnen dus gebruiken ze hun tijd om PP te farmen. Resultaat = minder tijd want je bent een deel tijd kwijt, meer PP (geld), beetje minder energie. Een volwassen speler heeft wel geld en gaat GS kopen om zijn probleem (te weinig tijd) op te lossen, hij heeft namelijk geen tijd om te farmen dus koopt die GS. Resultaat = meer tijd voor het spel (gezien die geen tijd moet steken in farmen, roven,...), minder geld (op een gegeven moment stop je met uitgeven) en maar een beetje energie kwijt. Een oud persoon heeft de tijd en het geld, wat klinkt als een dodelijke combinatie op TW maar heeft niet genoeg energie en zal na een tijdje ook niet meer mee kunnen met alle vernieuwingen.

Aan het einde van de rit hebben alle partijen dus min of meer dezelfde voor en nadelen en gaat het puur om de rest van de aspecten van TW leren beheersen!

De meeste mensen die "pay2win" roepen zijn jonge mensen, maar je ziet weinig volwassenen "time2win" roepen, ookal zouden ze daarmee even goed een punt hebben. Ze roepen het wrs alleen niet omdat ze er geen tijd voor hebben :D

Dus mijn persoonlijke mening om TW te verbeteren als het op PP aankomt waarbij volgens mij zowel de spelers als innogames tevreden mee zouden kunnen zijn, of om het te zeggen met een serie quote "Een goede deal is 1 waarbij beide partijen een beetje teleurgesteld zijn": Maak PA / AM iets duurder, houd de premium beurs maar beperk of verwijder de andere premium functies.
 

DeletedUser75088

Guest
Dankjulliewel voor alle reacties! Een paar punten waar ik op terug wil komen:
--
Ik hoor dat mensen premium niet erg vinden, omdat je het kan farmen. Ja dat klopt. Maar anders dan farmen met troepen, geeft pp farmen echt 0 voldoening naar mijn gevoel. Ik doe het ook, niet omdat ik het leuk vind, maar omdat het letterlijk onmogelijk is om een kans te hebben zonder pp.
Dus ja, met tijd ipv geld kan je inderdaad wel op het level van betalers komen, maar dit is niet tijd die je leuk besteedt. Ik probeer nu zonder premium te spelen omdat ik geen zin heb om straks mn pp reserves aan te gaan vullen. Ik wil gewoon naar volle potentie kunnen spelen zonder premium trucjes, in ieder geval tot het onmogelijk wordt wanneer je een flink aantal dorpen krijgt. Premium punten farmen is zoals ik al zei een gevolg van het probleem. Dankzij pp farmen heeft TW langer meer spelers weten te behouden, dat is zeker waar. Echter dit betekent zeker niet dat het gehele premium systeem geaccepteerd moet worden daardoor.
--
Ik ben het wel eens met het feit dat het grafische minder belangrijk is in TW vergeleken Fortnite en League. Maar ik zag ook iemand roepen dat niemand wil betalen voor een gekleurd dorpje. Dan zit je flink fout. Er zijn heel wat business tactieken waardoor de speler een 'behoefte/urge' krijgt om iets te kopen omdat ze bang zijn dat ze iets missen als ze het niet kopen.
Maar ik weet 100% zeker dat een bedrijf zoals Innogames extreem uit is op geld, en veel betere ideeën kunnen generen om geld binnen te krijgen. Er zijn zat dingen die je zou kunnen kopen in een spel als TW wat niet zo een invloed heeft als het premium systeem van nu, alleen ik weet niet beter dan andere welke dingen dit zijn. Kijk maar naar de events, TW kan het gevoel creëren dat als je niet die extra kaarten omdraait, dat je iets mist.
--
Ik snap dat mensen het systeem van nu prima vinden. Voor mensen die het spel al jaren spelen en er gewend aan zijn lijkt er niet zoveel mis mee. Je farmt wat pp, speelt leuk wat werelden en alles lijkt prima.
Maar ik weet niet of jullie de afgelopen jaren hebben opgelet, maar het aantal spelers daalt. Hoe jammer het ook is, dit spel gaat de verkeerde kant op. Ik ben een enorme fan van dit spel. Heb er jaren plezier van gehad en zou dat ook graag blijven doen. Ik heb meerdere, wel kleinere, spellen gezien die een pay2win systeem hadden en outdated waren. Het spel gaat niet direct 'dood' nee. Maar geloof me, het gaat alleen maar minder leuk worden.
Nu zijn er nog wel een stuk of 5000 actieve mensen op een nieuwe wereld. Het is nog niet zo erg. Maar nieuwe spelers blijven niet meer. Straks heb je nog maar 1000 actieve spelers op een nieuwe wereld en het slechte is, het deel van de spelers dat al jaren speelt en ervaren is, wordt relatief alleen maar groter. Straks is dat deel zo groot, dat alle niet ervaren spelers het nog zwaarder krijgen. Ze krijgen minder kans om tegen andere noobs te spelen en ervaring op te doen. Ze krijgen uberhaupt geen kans om iets te doen, omdat ze door premium gebruikers van de kaart worden gehaald. Het is een spiraal die alleen maar erger wordt.

Met 500 man is het opeens niet zo leuk meer. Je kent een heel groot deel, natuurlijk kan je leuke oorlogen houden, maar een wereld voelt veel sneller dood. Het spel gaat niet in een keer dood, het gaat langzaam dood bloeden. Nu kijk ik al terug op de vroegere werelden en denk, het was toen toch wel leuker. Over een aantal jaar denken we terug over nu 'oh het was toen eigenlijk ook nog leuker'.

En Innogames zal er niks aan gaan veranderen. Zij zullen zeker nog wel 10 jaar vergelijkbare inkomsten omhoog houden, omdat de trouwe geldbetalers wel nog actief blijven. Dus bijna iedereen op dit forum zal ook het premium systeem verdedigen, omdat zij gewoon door kunnen gaan met wat ze al jaren doen. Maar de nieuwe spelers? Die blijven weg, en dat is slechter dan je denkt.

(Nogsteeds gewoon aan het argumenteren, ik heb zelf ook door dat alles wat hier gezegd wordt totaal geen invloed gaat hebben)
Dankjewel voor het lezen ^^
 
Reactiescore
1.089
Naast dat ik denk dat PP wel een onderdeel is van de daling, het niet slechts de enige reden is. Tw heeft naar mijn idee bepaalde stappen van ontwikkeling gemist vooral op het organiserend gebied en terugkerende kwesties.

Ik denk wel nog steeds wordt onderschat hoe slecht de instap is voor nieuwe spelers wat betreft de PP functies, en het zou me daarom ook niet verbazen dat ook nieuwe aanwas vrij afwezig blijft. Ook lijkt Inno gestopt met enige vorm van promotie van TW, en heeft de focus gelegd op spellen zoals Elvenar, FoE en TW2.

Ik vind het idee van warre best goed klinken. Al denk ik dat enig actie al veel en veel te laat komt.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Ik kan iedereen aanraden om eens mee te doen op de Speed Wereld, samen met Classic de enige plek zonder premium functies (dus alleen PA/FA/AM).
 

DeletedUser78932

Guest
Een bedrijf zoals Innogames dat extreem uit is op geld. Duidelijk geen VZW (Vereniging zonder winstoogmerk). Geen klein bedrijf 10 jaar na elkaar groei. 162 miljoen euro waard in 2017.Het is zeker niet nodig dat spelers zich moeien met zulke zaken. Daarvoor zal er wel intern iemand aangesteld zijn. Ook al zou Innogames het spel u gratis willen laten spelen zouden ze nog de toestemming nodig hebben van de hoofdaandeelhouder Modern Times Group MTG AB.

Er is een opvolger voor de nieuwe spelers Tribalwars 2. Je wagen ga je zo goed mogelijk onderhouden, maar op een bepaald moment is hij toch afgeschreven. Dan nog een beetje gebruik van maken zonder teveel kosten aan te doen alvorens hij op de schroothoop mag.

De ervaren spelers zorgen ervoor dat er geen nieuwe spelers bij komen. Samen met hun eeuwigdurende stamgenoten spelen ze die van de kaart.

Verschillende servers gaan stoppen, dat zal wel gedeeltelijk zijn door verlies van spelers. De overblijvende spelers kunnen hun vlaggen en pp mee nemen naar de .net server. Is toch mooi geregeld.

En stop je dan toch met het spel, verdienen de zelfde aandeelhouders wel ergens anders aan jou.
 
Reactiescore
1.476
Beetje late reactie, maar het aantal spelers daalt omdat de hype van browsergames voorbij is. Mensen zijn niet geintereseerd in een spel als tribalwars, en daar kan innogames niks aan veranderen tenzij ze van Tribalwars een MOBA ofzo maken.
 
Bovenaan