Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Als je even de calculator gebruikt kan je het verschil echt wel zien. In het geval dat je gelijktijdig start is na een jaar (350 dagen) voor het type uitgebreid systeem moraal op 100% en is er dus feitelijk niet echt nog een 'moraal'.
Als je kijkt naar de afgelopen werelden dan duren die steeds maar rond een jaar. En de meeste die langer duren zijn eigenlijk alleen maar omdat het een overwinningsvoorwaarde is... De periode waarover ik het had is de periode nadat 1 stam rond de pakweg 60% in handen heeft of allesinds een aanzienlijk voordeel heeft tegenover de vijandige stam, veel eerder dus dan 1 jaar! Als werelden sluiten wanneer ze 1 jaar zijn, wat heb je er dan aan dat op dat moment dat de wereld sluit het moraal weg is ?
Speelsnelheid 1
Eenhedensnelheid 1
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet op tijd gebaseerd)
Milliseconden Actief
Minimumtroepenregel niet
Ontwikkelingssysteem Vereenvoudigde ontwikkeling
Kerk Actief
Uitkijktoren Inactief (zo leer je kiezen met fakes)
Prestaties Actief
Automatisch uitbouwende barbarendorpen Actief tot 3000 punten
Bonusdorpen Verbeterde bonusdorpen
Tijd om aanval te annuleren 10 minuten
Tijd om de transporten te annuleren 5 minuten
Nachtbonus Active van 0:00 tot 8:00
Bescherming van beginnelingen tegen vijandige aanvallen 5 dagen
Max. aanvalsverhouding (aanvaller:verdediger) Inactief
Casual ratio aanvalsblokkade Geactiveerd, 20% gebaseerd op laagste puntenaantal
Vlaggen Actief
Buit Actief, met rooftochten Eenheden
Boogschutters Actief
Verkennerssysteem Verkenner kan eenheden, gebouwen, grondstoffen en eenheden buiten het dorp verkennen
Ridder Actief, vaardigheden kunnen geleerd worden.
Burgerwacht Actief Edelman
Gekocht met Goudmunten
Maximale loopafstand edelman 1000 velden
Daling van de toestemming door de edelman 20-35
Stijging van de toestemming per uur 1 Configuratie
Ledenlimiet per stam 30
Stam levels Actief
Vakantievervanging Actief
Beperkingen Vakantievervanging Beperkte toegang voor een vakantievervanger na een periode van 30 dagen dagen over de afgelopen 60 dagen.
Vrije handel Actief, tijdelijke beperking gebaseerd op de start van de individuele speler (sneller beëindigen)
Mogelijkheid om windrichting te kiezen Actief
Overwinningsvoorwaarden De aanvalsblokkade zal geleidelijk vergroten en daarna verwijderd worden. De overwinningsvoorwaarden zullen dan ingesteld worden naar Dominantie-voorwaarden. (70%)
Andere ideeën / aanpassingen
Meenemen van inventaris Inactief
Het kunnen aanvallen van stamgenoten Actief
Instellingen
Snelheid algemeen: 2.0
Eenhedensnelheid: 1.0
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Inactief
Minimumtroepenregel: 2% van totaal punten dorp
Smederijsysteem: Simpel systeem
Uitkijktoren: Inactief
Burgerwacht: Inactief
Kerk & geloof: Actief
Aanvalstiming: 50 ms
Prestaties: Actief
Groeiende barbarendorpen: Ja (tot 3.000 punten)
Bonusdorpen: Actief (groeien mee tot 3.000 punten)(verbeterd)
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: 01:00 - 07:00 uur
Beginnersbescherming: Actief: 3 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediger: Inactief
Eenheden
Boogschutters: Actief
Verkensysteem: Kan alles zien
Ridder: Ja (wapenkamer)
Edelman
Edelman productie: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 30 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 2
Configuratie
Windrichting kiezen: Actief
Extra's
Vlaggen: Actief
Overwinningsvoorwaarden: Dominantie de stam die de 70% dominantie behaalt, en deze voor 14 dagen vasthoudt wint!
Ledenlimiet Stam: 20
Limieten op vakantievervanging: Meer dan 30 dagen in de afgelopen 60 dagen
Premium Account: Geactiveerd
Account Manager: Geactiveerd
Farm-Assistent: Geactiveerd
Beste tw team ik en 80% ,van tw spelers zijn een wereld met beurs in markt dat spelers gs kunnen kopen wel even zat zulke werelden zijn er al genoeg .
Daarom had ik een idee voor een wereld,
Speel snelheid 2.0
Geen beurs in markt voor gs kopen via premium punten
Geen uitkijktoren
Farm lemiet
Wel een kerk
Wel vlaggen
Wel ridders
Beste tw team ik en 80% ,van tw spelers zijn een wereld met beurs in markt dat spelers gs kunnen kopen wel even zat zulke werelden zijn er al genoeg .
Daarom had ik een idee voor een wereld,
Speel snelheid 2.0
Geen beurs in markt voor gs kopen via premium punten
Geen uitkijktoren
Farm lemiet
Wel een kerk
Wel vlaggen
Wel ridders
Laat ik bij voorbaat zeggen dat we zulke wereld niet zullen krijgen.
Laat ik als ex-speler zeggen dat zelfs met je voorstel de lijn tussen 'skills' en 'veel tijd hebben' zeer dun is. Het zijn veelal de spelers met het meeste tijd om hun handen die betere resultaten neerleggen. Ondertussen is het skillniveau voor de top-spelers best wel gelijkwaardig waardoor dit eigenlijk bijna tot niet meer meespeelt (later in het spel).
Laat ik bij voorbaat zeggen dat we zulke wereld niet zullen krijgen.
Laat ik als ex-speler zeggen dat zelfs met je voorstel de lijn tussen 'skills' en 'veel tijd hebben' zeer dun is. Het zijn veelal de spelers met het meeste tijd om hun handen die betere resultaten neerleggen. Ondertussen is het skillniveau voor de top-spelers best wel gelijkwaardig waardoor dit eigenlijk bijna tot niet meer meespeelt (later in het spel).
Beste,
Daarom stel ik zo wereld wel voor als tw speler wil je tegen de beste strijden niet wie het meeste geld of pp punten in stopt , snap dat je denkt dat skils redelijk gelijk zijn maar dat zie ik persoonlijk anders er is wel degelijk verschil tussen spelers en ook tussen stamleiders daarom zet weer een wereld neer hoe het eerder was en dan zul je zien dat er echt weer veel plezier in het spel krijgen ipv veel spelers nu zo iets hebben van mensen die veel pp er in stoppen winnen toch ,
Waar ik wel eens mee ben is hoeveel tijd je er in stopt telt ook maar dat is aan de speler zelf doe je mee om te winnen of gezellig thee kransje te houden ,
Daarom trek het spel voor iedereen gelijk en veel.spelers zullen weer spelen vol lol en plezier en voor de winst wat je nu steeds minder krijgt werelden worden al kleiner ...
Jij zegd:
Laat ik bij voorbaat zeggen dat we zulke wereld niet zullen krijgen.
Waarom niet ?
Omdat het geen geld op leverd ?
Dacht dat makkers van een spel juist iets maakten om mensen plezier te doen die het spel spelen en 1 wereld met zulke instellingen verandert totaal niks voor tw juist meer mensen komen weer spelen en denk dat 50% van alle tw spelers zown wereld zien zitten : zonder beurs ,zonder uitkijk toren , met farm lemiet .. puur op kracht van jou dorpen jou stratagie en jou techniek wereld winnen , en als je me niet geloofd hou een enquête dan zul je zien dat hier best intresse naar is want niet iedereen zit hier op het AF van tribalwars ,
Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: actief
- Ridder/Standbeeld: actief, nieuw systeem met items
- Bonusdorpen: actief
- Kerk en geloof: inactief
- Uitkijktoren: actief
- Burgerwacht: actief
- Moraal: INACTIEF!
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Groeien mee tot 2.000 punten
- Edelmanproductie: Munten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35
- Technologieën: Geen
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Inactief
Instellingen:
- Nachtmodus: van 00:00 tot 08:00 uur
- Startdirectie kiezen: Actief
- Aanvalstiming: milliseconden (100)
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Edelmannen looplimiet: 24 uur
Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie de stam die de 60% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 60 dagen wint.
- Ledenlimiet Stam: 15
- Vlaggen: actief
- Boerderijlimiet: Inactief
- Limited haul: Nee
een niet-moraal wereld is toch wel een must
Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Inactief
- Ridder/Standbeeld: Actief, nieuw riddersysteem met items
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Inactief
- Uitkijktoren: Actief
- Burgerwacht: Inactief
- Moraal:Inactief
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Groeien mee tot 1.000 punten
- Edelmanproductie: Munten
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-30
- Technologieën: Simpel
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Inactief
Instellingen:
- Nachtmodus: van 00:00 tot 09:00 uur
- Startdirectie kiezen: Inactief
- Aanvalstiming: Milliseconden (50)
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Edelmannen looplimiet: 24 uur
Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie: de stam die de 50% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 40 dagen, wint.
- Ledenlimiet Stam: 10, na het toetreden tot een stam minstens 30 dagen hierin moeten blijven.
- Vlaggen: Actief
- Boerderijlimiet: Inactief
- Limited haul: Ja
Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Inactief
- Ridder/Standbeeld: Actief, nieuw riddersysteem met items
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Inactief
- Uitkijktoren: Actief
- Burgerwacht: Inactief
- Moraal: Inactief
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Groeien mee tot 1.000 punten
- Edelmanproductie: Munten
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-30
- Technologieën: Simpel
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Inactief
Instellingen:
- Nachtmodus: van 00:00 tot 09:00 uur
- Startdirectie kiezen: Inactief
- Aanvalstiming: Milliseconden (50)
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Edelmannen looplimiet: 24 uur
Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie: de stam die de 50% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 40 dagen, wint.
- Ledenlimiet Stam: 10, na het toetreden tot een stam minstens 30 dagen hierin moeten blijven.
- Vlaggen: Actief
- Boerderijlimiet: Inactief
- Limited haul:
Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Inactief
- Ridder/Standbeeld: Actief, nieuw riddersysteem met items
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Inactief
- Uitkijktoren: Actief
- Burgerwacht: Inactief
- Moraal: Inactief
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Groeien mee tot 1.000 punten
- Edelmanproductie: Munten
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-30
- Technologieën: Simpel
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Inactief
Instellingen:
- Nachtmodus: van 00:00 tot 09:00 uur
- Startdirectie kiezen: Inactief
- Aanvalstiming: Milliseconden (50)
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Edelmannen looplimiet: 24 uur
Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie: de stam die de 50% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 40 dagen, wint.
- Ledenlimiet Stam: 10, na het toetreden tot een stam minstens 30 dagen hierin moeten blijven.
- Vlaggen: Actief
- Boerderijlimiet: Inactief
- Limited haul:
Ze zouden beter eens een wereld organiseren met classic instellingen, maar dan op een snelheid die haalbaar is voor de spelers die hun leven willen combineren met tribalwars. Ik denk dat die laatste 5 spelers die nog niet zijn weggejaagd door alle belachelijke nieuwe features hier wel voor zullen tekenen.
Maar ja, vragen om zaken die instelbaar zijn maar gevetood worden van hogerop beperken je nogal in 'je favoriete wereld-instellingen'.
Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Actief
- Ridder/Standbeeld: Actief, nieuw riddersysteem met items
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Inactief
- Uitkijktoren: Actief
- Burgerwacht: Inactief
- Moraal: Inactief
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Groeien mee tot 1.000 punten
- Edelmanproductie: Munten
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-30
- Technologieën: Simpel
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Inactief
Instellingen:
- Nachtmodus: van 00:00 tot 08:00 uur
- Startdirectie kiezen: Actief
- Aanvalstiming: Milliseconden (100)
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Edelmannen looplimiet: 24 uur
Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie: de stam die de 50% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 40 dagen, wint.
- Ledenlimiet Stam: 5, na het toetreden tot een stam minstens 30 dagen hierin moeten blijven.
- Vlaggen: Actief
- Boerderijlimiet: Inactief
- Limited haul:
Effe Lex of Flex (kwee nimeer LY!) wat aangepast.
Enkele eisen van Jannes is zeker het ledenlimiet op 5. 10 is nog veel te veel in deze kleine werelden. Gewoon keertje lekker streng 5, immens veel stammen immens veel diplo en immens veel fusie naar de top voorkomende situaties. Nogmaals dit is een eis en geen suggestie.
Op de recentere werelden in een bepaalde fase komen de top stammen amper aan 10 spelers dan krijg je alsnog 2 kampen met de 20 beste spelers op een wereld. 5 ledenlimiet is vooral gebaseerd op de mid/late game zodat er dan eens voor 1 keertje op een kleine wereld wat meer dan 2-3 deftige stammen overblijven (gun het ons eens). Verder vind ik Flex of Lex zijn idee om na het joinen van een stam verplicht 30 dagen niet te kunnen veranderen naar een andere stam ook wel een leuke toevoeging.
Boog altijd fun, moraal mag ook wel eens af voor de verandering. Geen uitkijk en kerk is echt teveel van het goeie doe dan maar de uitkijk om het doelloos spammen van accounts op achterlanden om je tegenstander zijn leven nog minder waarde te geven is altijd welkom. Wel mag het automatisch taggen van edels daar wel nog af (als dat kan) het moet niet te OP zijn.
Nachtbonus tot 9 vind ik ook iets te veel van het goeie 00-08 is perfect Graag ook nog per spelersdorp 3 bb's om de wereld wat groter te krijgen of met 3 kleine dorpen beginnen of 2 (mag tw kiezen, ik moet niet alles eisen).
Geheimen mag altijd, moet ook niet. Let dus vooral op het ledenlimiet dat moet echt op 5 of absolute max 7. Zo niet ben ik genoodzaakt de TW servers plat te leggen,...
@Duckje Lees, lees, observeer of ik kom nooit nog naar een Tienen TW meeting.