Top/Flop stammen

Reactiescore
3.537
Sinds wanneer staat niet slecht deffen gelijk tot 10 dorpen verlies? Voor mij toch echt 10 te veel. Pas bij 0-2 dorpen is er niet slech gedeffed, zitten natuurlijk altijd 1 a 2 niet houdbare dorpen bij. Tien dorpen verliezen is gewoon slecht.

Dit slaagt natuurlijk nergens op. Goed of slecht deffen staat los van behaalde resultaten/dorpsverlies. Als je ligging extreem moeilijk is en je speelt tegen een complete overmacht en je zou 3 dorpen verliezen wat een wereldprestatie zou zijn zou jij afdoen als slecht deffen want je mag er max 2 verliezen.

Goed of slecht deffen is zoals goed of slecht spelen op TW. Haal je het optimale rendement uit de situatie en je verliest 100 dorpen heb je perfect gedeffed en daarbij ook goed gedeffed. Heb je niets verloren maar ongelooflijk veel gemorst met troepen heb je slecht gedeffed (ongeveer zoals Sophia).

Dat is het punt ik op TW niet vaak genoeg kan maken. Winst of verlies maakt je geen slechte of goede speler. De manier waarop je presteert echter wel.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Goed deffen heeft net wel te maken met dorpsverlies en/of troepenverlies.

Jij bent natuurlijk een meester in slecht deffen, daar je bij de gemiddelde massa 20+ dorpen verliest. Goed deffen is net zo efficient mogelijk deffen met zo weinig mogelijk dorpsverlies. De situatie maakt niet uit, natuurlijk zijn er accounts met meer dan 10 onhoudbare dorpen, maar als je er daar 3 van kunt behouden is dat opzich al goed.

Dorpsverlies draait net om de juiste dorpen te verliezen, zelfs daarbij hoor je een inschatting te maken. Je weet welke dorpen zeer belangrijk zijn tijdens massa’s, en welke minder.
 
Reactiescore
3.537
Goed deffen heeft net wel te maken met dorpsverlies en/of troepenverlies.

Jij bent natuurlijk een meester in slecht deffen, daar je bij de gemiddelde massa 20+ dorpen verliest. Goed deffen is net zo efficient mogelijk deffen met zo weinig mogelijk dorpsverlies. De situatie maakt niet uit, natuurlijk zijn er accounts met meer dan 10 onhoudbare dorpen, maar als je er daar 3 van kunt behouden is dat opzich al goed.

Dorpsverlies draait net om de juiste dorpen te verliezen, zelfs daarbij hoor je een inschatting te maken. Je weet welke dorpen zeer belangrijk zijn tijdens massa’s, en welke minder.

Wat begrijp je niet aan 'het optimale rendement halen'?

Verder ben ik wel eens veel dorpen verloren bij massa's. Maar goed, niet iedereen deffed enkel wanneer het hem goed uit komt, om jezelf zo te profileren als een defgod. Dus verwijten zijn overbodig wegens ze geen afbreuk doen op de dingen die ik kan.

Hoe vlotten je bots nog? :)
 
Reactiescore
3.452
Massa van Gods op Mp. Had beter verdedigd moeten worden vanuit onze kant. Prestacks waren niet hoog genoeg en Gods liet hun fakemolen prima overlopen in een clearwave. Hierdoor werden wij van onze kant enigzins verrast wat het dure deffen veroorzaakte. Stacks braken op plekken waardoor al vrij snel een beroep op mobiele def gedaan moest worden.

Chapeau aan Gods prima overloop van fakemolen naar clearwave. Netjes gecoverd.
Volgende keer voor ons beter opletten en de situatie beter inschatten :).

- Yvo
Dank je wel voor je eerlijkheid ,erg sportief:)
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Wat begrijp je niet aan 'het optimale rendement halen'?

Verder ben ik wel eens veel dorpen verloren bij massa's. Maar goed, niet iedereen deffed enkel wanneer het hem goed uit komt, om jezelf zo te profileren als een defgod. Dus verwijten zijn overbodig wegens ze geen afbreuk doen op de dingen die ik kan.

Hoe vlotten je bots nog? :)

Ik kies wanneer ik def ja. Dat is toch logisch? Ik def drama- accounts altijd efficient en met amper tot geen dorpsverlies. Daarom word ik bekeken als topdeffer, niet omdat ik mezelf zo verkondig. Anders zou iedereen jou ‘beste leider’ of ‘p&p kanon’ noemen. Ik profileer me naarmate wat mensen zeggen, terwijl jij dingen uit de lucht haalt. Nice try boi

En prima hoor. Voelt vast slecht dat ik zonder bots het nog steeds bovengemiddeld goed deed zeker? Ook zijn mijn grootste prestaties voor het ‘gebot’ gebeurd. Toch een mooie lijn van je Jannes, toont maar weer aan dat je er weinig van snapt.
 

DeletedUser78021

Guest
Dank je wel voor je eerlijkheid ,erg sportief:)

Zo stond de situatie ervoor :). Zag wat berichten op t af over oordelen of er goed of zwak was gedeft. Hierbij het eerlijke antwoord vanuit onze kant.

Hoop daarin ook op een sportieve respons wanneer het andersom gaat :p

- Yvo
 
Reactiescore
3.537
Ik kies wanneer ik def ja. Dat is toch logisch? Ik def drama- accounts altijd efficient en met amper tot geen dorpsverlies. Daarom word ik bekeken als topdeffer, niet omdat ik mezelf zo verkondig. Anders zou iedereen jou ‘beste leider’ of ‘p&p kanon’ noemen. Ik profileer me naarmate wat mensen zeggen, terwijl jij dingen uit de lucht haalt. Nice try boi

En prima hoor. Voelt vast slecht dat ik zonder bots het nog steeds bovengemiddeld goed deed zeker? Ook zijn mijn grootste prestaties voor het ‘gebot’ gebeurd. Toch een mooie lijn van je Jannes, toont maar weer aan dat je er weinig van snapt.

Jij deft wanneer het je uitkomt en doet het dan meestal goed dat zie je mij nergens ontkennen. Verschil tussen Laurens en vele andere zijn dat jij je momenten er uit pakt wanneer nogmaals het allemaal goed uitkomt voor jou.

Terwijl de meeste tw spelers waaronder ik effectief over een langere periode spelen en daarin veel periodes tegenkomen waarin TW niet onze grootste prioriteit is. In die periodes is IEDEREEN kwetsbaar, foute tags, gepakt in een blitz, paar dagen minder online,.... Laurens komt op een acc om te deffen en weet dat er gedeft moet worden. Dan kom je zulke fases waar er miljoenen van zijn niet of amper tegen. De kans jij ooit tegen de lamp loopt op een nederlaag is 10 miljoenduizend keer zo klein als bij de gemiddelde tw speler. Daarom is Laurens voor mij een speler van momenten en niet van standvastigheid, je staat bekend als een goeie deffer en als een inactieve speler.

Is mijn punt duidelijk? Er zijn 100 000 TW spelers die perfect kunnen deffen als je zegt, hier een acc, krijgt incs dit en dat. Als jij eens een wereld kan starten, een stam neerzetten en uit een zware underdog positie effectief goeie stammen/spelers op de knieën kan krijgen ongeacht of de stam op het einde van de rit de wereld niet wint praten we verder.

Laurens = pakt zijn momenten als het hem goed uitkomt (doet het dan ook meestal goed), voor derest zien we hem niet buiten op het AF vertellen hoe geweldig hij is. Buiten her en der eens goed deffen heb ik u echt nog nooit iets zien waarmaken. En zoals ik al zei, moest iedereen spelen wanneer het hem goed uitkomt kan iedereen perfecte statistieken voorleggen.

Trouwens nog gefeliciteerd. Gefeliciteerd dat mensen je status ook zo zien als jouw. Het is niet zo dat TW vol napraters zitten :)

En ja ik ben slecht gezind en per reactie ik hierop krijg zal dat niet bepaald verbeteren.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Ik ben ook een deffer. Verwacht je dat ik een hele tijd actief blijf tijdens de fase die mij niks interesseert? Naaah.

Ik leef inderdaad op momenten. Desalniettemin ben ik niet altijd zo geweest, kijk mijn oudere werelden. Dat ik niet start is gewoon wat persoonlijks, ik heb niks met farmen en gespiked worden en al dat gezeik. Ik speel dit spel voor mijn plezier, dus deffen. Waarom zou ik tijd verspillen aan dingen die ik niet wil doen?

De tijd van TW is sowieso helemaal veranderd. Waar spelers zoals jij tegenwoordig een ‘hoge maat’ zijn, vind ik jou niets meer dan de doorsnee noob die je werkelijk bent. Jij had op de werelden waar ik naam heb gemaakt (5,10,12,16,18) niet eens overleven aan het front. Misschien teer ik teveel op het verleden en ben ik een oude zeiksnor omdat ik me nu niet ‘bewijs’. Ik heb daar geen nood aan, dus het boeit me ook bijster weinig.
 
Reactiescore
3.537
Ik ben ook een deffer. Verwacht je dat ik een hele tijd actief blijf tijdens de fase die mij niks interesseert? Naaah.

Ik leef inderdaad op momenten. Desalniettemin ben ik niet altijd zo geweest, kijk mijn oudere werelden. Dat ik niet start is gewoon wat persoonlijks, ik heb niks met farmen en gespiked worden en al dat gezeik. Ik speel dit spel voor mijn plezier, dus deffen. Waarom zou ik tijd verspillen aan dingen die ik niet wil doen?

De tijd van TW is sowieso helemaal veranderd. Waar spelers zoals jij tegenwoordig een ‘hoge maat’ zijn, vind ik jou niets meer dan de doorsnee noob die je werkelijk bent. Jij had op de werelden waar ik naam heb gemaakt (5,10,12,16,18) niet eens overleven aan het front. Misschien teer ik teveel op het verleden en ben ik een oude zeiksnor omdat ik me nu niet ‘bewijs’. Ik heb daar geen nood aan, dus het boeit me ook bijster weinig.

Profileer u dan niet als een TW god wat dat ben je voor alle duidelijkheid totaal niet. Zoals ik al zei vind ik het geen grootste prestatie dat als je tijd hebt en zin jij ergens gaat deffen. Zo lopen er 1000 rond die perfect kunnen deffen als ze tijd en zin hebben inclusief mezelf. Als ik ooit veel dorpen verlies mag je er vanuit gaan de situatie zo kut was er weinig aan viel te doen. Zoals w42 zeker een geval was. En daar haak je dan in op 1-2 massa's maar de andere maanden ik dagelijks onder vuur lag met af en toe een massa tussen die perfect zijn afgewerkt telkens horen we niet veel over. Ik wil er best inhoudelijk een dialoog houden over de situatie van toen wat ik al eens met je heb gedaan maar dat is er schijnbaar alweer volledig uit.

Ik heb overigens w12 gespeeld in de core tegen de beste stammen aan het front waar ik prima mee kon terwijl ik toen nog niet eens zo goed was om ook dat punt maar even van tafel te vegen :)

Gevochten tegen D-P, TNE, Merci, Ice en Done! Weliswaar niet allemaal vanuit hetzelfde account.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Ik ben een betere deffer dan die 1000 anderen die jij bij elkaar tovert. Dat heeft weinig met tijd te maken, kijk jezelf. Jij hebt altijd al meer tijd dan ik gehad en je bent nog niet eens een goede twer. Ik wil maar zeggen dat je redenering kant noch wal slaat.

Ik ben gewoon beter in defensief opzicht dan wie dan ook van de spelers die nu nog speelt. Ik zeg defensief, overall zijn er genoeg betere spelers (zie bickymeister, emile,..). Verder ga ik er niet echt ng woorden aan vuilmaken Jannes. Jij bent mister Tunnelvisie en met die gigantische mcdonaldsplaat voor je kop zal jij ook nooit gerespecteerd worden.
 
Reactiescore
3.452
Beste offer ook Sws , met vreselijke timings en strontbezopen dorpen pakken is ook een gave.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Strontbezopen edels gooien, je co depressief laten worden en toch de dorpen pakken. Ik ben gewoon een God.
 
Reactiescore
967
Je offensieve actie op w50 was ook wel god-like. Enkel Andries en Jasey waren er niet echt over te spreken:rolleyes:
 
Reactiescore
3.537
Ik ben een betere deffer dan die 1000 anderen die jij bij elkaar tovert. Dat heeft weinig met tijd te maken, kijk jezelf. Jij hebt altijd al meer tijd dan ik gehad en je bent nog niet eens een goede twer. Ik wil maar zeggen dat je redenering kant noch wal slaat.

Ik ben gewoon beter in defensief opzicht dan wie dan ook van de spelers die nu nog speelt. Ik zeg defensief, overall zijn er genoeg betere spelers (zie bickymeister, emile,..). Verder ga ik er niet echt ng woorden aan vuilmaken Jannes. Jij bent mister Tunnelvisie en met die gigantische mcdonaldsplaat voor je kop zal jij ook nooit gerespecteerd worden.

Zijn zat spelers die niet bij het grote publiek bekend zijn nog op het AF zitten. Maar iemand die her en der eens 2 weken speelt kent natuurlijk niet veel nieuwe gezichten. Hopelijk ga je ooit eens iets waarmaken op een wereld dat langer duurt dan 2 weken. En sorry, er zijn echt een triljoen mensen die met tijd hetzelfde kunnen presteren in defensief opzicht als jij Laurens.

Ik heb je op w51 nog als buur en leider in mijn stam gehad op een welliswaar erg lastig acc. Daar verloor je ook dagelijks dorpen die weliswaar moeilijk houdbaar waren maar je verloor ze toch,... Toen zag ik wat ik zo vaak meegemaakt heb bij verschillende spelers. En dat is dat Laurens ook niet meer kan dan wat er mogelijk is.

Dus hemel jezelf op zoveel je wilt, je kan goed deffen, je bent niet de enige op TW laat staan 'bij afstand de beste'. Daar is iedereen het wel over eens denk ik en zo niet kennen ze niet veel tw spelers of hebben ze nog niet veel meegemaakt nog gezien.
 

DeletedUser6916

Guest
Zijn zat spelers die niet bij het grote publiek bekend zijn nog op het AF zitten. Maar iemand die her en der eens 2 weken speelt kent natuurlijk niet veel nieuwe gezichten. Hopelijk ga je ooit eens iets waarmaken op een wereld dat langer duurt dan 2 weken. En sorry, er zijn echt een triljoen mensen die met tijd hetzelfde kunnen presteren in defensief opzicht als jij Laurens.

Ik heb je op w51 nog als buur en leider in mijn stam gehad op een welliswaar erg lastig acc. Daar verloor je ook dagelijks dorpen die weliswaar moeilijk houdbaar waren maar je verloor ze toch,... Toen zag ik wat ik zo vaak meegemaakt heb bij verschillende spelers. En dat is dat Laurens ook niet meer kan dan wat er mogelijk is.

Dus hemel jezelf op zoveel je wilt, je kan goed deffen, je bent niet de enige op TW laat staan 'bij afstand de beste'. Daar is iedereen het wel over eens denk ik en zo niet kennen ze niet veel tw spelers of hebben ze nog niet veel meegemaakt nog gezien.

Hier wil ik me ook wel even in mengen, het had niks te maken met een lastig account. Dat account werd degelijk bespeeld en brak op het moment dat 'de' Laurens daar op kwam spelen, wat werd daar belachelijk slecht gedefft. Overal werd bijl voor gesmeten, lc's als stacks etc. Het was echt te triest voor woorden. Wij hebben ons oprecht verbaasd over de bijnaam van beste deffer op TW. Want het is lang geleden dat ik zo'n grote noob aan het werk heb gezien als Laurens op W51.

Ik durf ook gerust te verkondigen dat elke speler van Humble klassen beter was en is dan Laurens. Het zou je sieren je arrogantie opzij te zetten en te gaan presteren i.p.v. grote praatjes te hebben over hoe goed je bent. Of andere dat nou over je zeggen of jij zelf, er is maar een iemand die dat verkondigt en dat ben jij.
 
Reactiescore
3.452
Het brak toen Laurens op vakantie ging en niemand de vv wilde pakken ;-)
( alleen Susan zat nog op het account en die had amper tijd)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
460
Honderd-tal clears is niks in deze fase.
Die heeft Sophia zelf ook wel.

Het zijn maximaal 75-85 edels geweest.

Er is verschrikkelijk duur gedeffed. De totale ODA is bijna net zo hoog als de ODD.
Daarnaast zijn er in 4-5 dorpen ook meerdere malen de muur naar 20 pp'ed en de clear erna gedodged.

Afgelopen dag waren nog wat random nukes die nog liepen en op 1 dorp een poging, maar daar stond een shitload aan deff.

Momenteel goed verdedigd weten we dus niet, maar hoe er gedeffed is, is niet zo super;)
Waar speel je op 62 ?
 
Reactiescore
3.452
Dat account werd degelijk bespeeld en brak op het moment dat 'de' Laurens daar op kwam spelen
Dat account lag dagelijks onder vuur en had een gatenkaas cluster, dat slurpte ontzettend veel deff .

Wat je zegt dat het account brak toen Laurens kwam is zeker niet waar:)
 
Bovenaan