Top/Flop stammen

DeletedUser43196

Guest
Ik blijf erbij dat de definitie van stab veranderd is de afgelopen jaren. Voeraaaah was het bij mij zo. Zit je samen in een stam. Kick je iemand eruit en val de de ochtend erna aan. Ja dat is een stab.
Maar zei je tegen iemand, hoi wij kicken je en gaan je over 3 dagen aanvallen, oke doei. En dat was geen stab. Moest je juist met man en magt gaan communiceren met de omgeving en tijdelijke nap aangaan om de strijd te kunnen winnen. Spanning en sensatie het feest is aan.

Dit doet me beetje denken aan dat hele #metoo. Of de chaos betreft wat men nou wel en niet mag zeggen online, mening uiten, grapjes maken waar de grens betreft discriminatie overschreden zou worden. En wie maakt die grens eigenlijk? Is vaak persoonlijk dus misschien is de definitie van een stabber tegenwoordig ook persoonlijk. En wordt het onderhand tijd voor de tag #stabbedto :D
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Nah tegenwoordig wordt kata'en of CFen al een stab genoemd (wanneer er geen regels zijn) :eek:
 

DeletedUser7072

Guest
Dat is enkel een stab in de context van een bestaande afspraak tussen 2 spelers of stammen die het gebruik hiervan verbieden. Buiten dat wordt er inderdaad op neergekeken maar kun je het inderdaad geen stab noemen.

Ik blijf erbij dat de definitie van stab veranderd is de afgelopen jaren. Voeraaaah was het bij mij zo. Zit je samen in een stam. Kick je iemand eruit en val de de ochtend erna aan. Ja dat is een stab.
Maar zei je tegen iemand, hoi wij kicken je en gaan je over 3 dagen aanvallen, oke doei. En dat was geen stab. Moest je juist met man en magt gaan communiceren met de omgeving en tijdelijke nap aangaan om de strijd te kunnen winnen. Spanning en sensatie het feest is aan.

Dit doet me beetje denken aan dat hele #metoo. Of de chaos betreft wat men nou wel en niet mag zeggen online, mening uiten, grapjes maken waar de grens betreft discriminatie overschreden zou worden. En wie maakt die grens eigenlijk? Is vaak persoonlijk dus misschien is de definitie van een stabber tegenwoordig ook persoonlijk. En wordt het onderhand tijd voor de tag #stabbedto :D

Iemand kicken en binnen 3 dagen aanvallen zie ik nog wel als stab(tenzij die persoon zelf gekickt is vanwege een stab), maar je hebt er ook figuren bij zitten die zelf de stam verlaten en het dan een stab noemen als hun ex stam ze direct daarna aanvalt zonder tijdelijke NAP. Dat is dan wel weer complete onzin. En een stab is simpelweg gewoon het schenden van een afspraak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77014

Guest
We zijn eigenlijk allemaal verwend met die afspraken. Is gewoon allemaal part of the game. Nergens is er sprake van een 'stab'. Hoort d'r gewoon bij.
 

DeletedUser61134

Guest
Goed voorbeeld van een stab is als je buurman rustig in de tuin bezig is en je hem dus een mes in de rug schuift.
 

DeletedUser73358

Guest
Buiten de 1e aanvalswave, waar schijnbaar het ene of andere niet helemaal lekker liep bij Sophia vind ik toch dat er netjes verdedigd is bij Manipulate.

10 dorpjes verlies na een grootschalige massa is zeker niet slecht en in verhouding van de accountgroottes niet heel erg impactvol.

chapeau voor het goed incasseren van de 1e grootschalige massa van Gods, als het hierbij blijft tenminste :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78434

Guest
Buiten de 1e aanvalswave, waar schijnbaar het ene of andere niet helemaal lekker liep bij Sophia vind ik toch dat er netjes verdedigd is bij Manipulate.

10 dorpjes verlies na een grootschalige massa is zeker niet slecht en in verhouding van de accountgroottes niet heel erg impactvol.

chapeau voor het goed incasseren van de 1e grootschalige massa van Gods, als het hierbij blijft tenminste :cool:

We kunnen wel zien dat je niet weet hoe er gedeffed is...
 
Reactiescore
3.452
Nee ik heb geen idee hoe er gedeffed is van de zijlijn. Maar als er zo slecht gedeffed is, vanwaar slechts 10 dorpjes kunnen binnen harken?
misschien omdat er maar max 22/23 treintjes zijn verstuurd? :p
 

DeletedUser67275

Guest
Nee ik heb geen idee hoe er gedeffed is van de zijlijn. Maar als er zo slecht gedeffed is, vanwaar slechts 10 dorpjes kunnen binnen harken?

Als we in cijfers moeten gaan praten, gaat het slijmen jou zonder grappen zo’n 3x beter af dan het defwerk bij Sophia.
 

DeletedUser73358

Guest
Als je geen idee hebt, waarom zeg je dan dat er goed is gedeffed?

Ik heb vernomen dat we over een honderd-tal clears en 70+ treintjes spraken, meerdere mensen hebben in andere topics om hoeveelheden gevraagd. Het is een veronderstelling gezien de ODD dat er ook gisteren en vandaag verder is aangevallen. Sindsdien is er geen winst voor Gods meer, kortom dan is de logische aanname toch dat er momenteel goed verdedigd wordt anders zouden jullie toch wel doorpakken?
 

DeletedUser73358

Guest
Vrij relevant topic, lijkt me althans. Nu de strijd daadwerkelijk aan het beginnen is :rolleyes:

Anyhow, in dat geval heb ik simpelweg een verkeerd beeld van de situatie. Dacht dat er meer treintjes verstuurd waren en vooralsnog een actieve oorlog gaande was.
 

DeletedUser78434

Guest
Ik heb vernomen dat we over een honderd-tal clears en 70+ treintjes spraken, meerdere mensen hebben in andere topics om hoeveelheden gevraagd. Het is een veronderstelling gezien de ODD dat er ook gisteren en vandaag verder is aangevallen. Sindsdien is er geen winst voor Gods meer, kortom dan is de logische aanname toch dat er momenteel goed verdedigd wordt anders zouden jullie toch wel doorpakken?

Honderd-tal clears is niks in deze fase.
Die heeft Sophia zelf ook wel.

Het zijn maximaal 75-85 edels geweest.

Er is verschrikkelijk duur gedeffed. De totale ODA is bijna net zo hoog als de ODD.
Daarnaast zijn er in 4-5 dorpen ook meerdere malen de muur naar 20 pp'ed en de clear erna gedodged.

Afgelopen dag waren nog wat random nukes die nog liepen en op 1 dorp een poging, maar daar stond een shitload aan deff.

Momenteel goed verdedigd weten we dus niet, maar hoe er gedeffed is, is niet zo super;)
 
Reactiescore
1.149
Sinds wanneer staat niet slecht deffen gelijk tot 10 dorpen verlies? Voor mij toch echt 10 te veel. Pas bij 0-2 dorpen is er niet slech gedeffed, zitten natuurlijk altijd 1 a 2 niet houdbare dorpen bij. Tien dorpen verliezen is gewoon slecht.
 

DeletedUser78021

Guest
Massa van Gods op Mp. Had beter verdedigd moeten worden vanuit onze kant. Prestacks waren niet hoog genoeg en Gods liet hun fakemolen prima overlopen in een clearwave. Hierdoor werden wij van onze kant enigzins verrast wat het dure deffen veroorzaakte. Stacks braken op plekken waardoor al vrij snel een beroep op mobiele def gedaan moest worden.

Chapeau aan Gods prima overloop van fakemolen naar clearwave. Netjes gecoverd.
Volgende keer voor ons beter opletten en de situatie beter inschatten :).

- Yvo
 
Bovenaan