Nieuw ingevoerde Vakantie Vervanging restricties

Is deze nieuwe restrictie een goede zet?


  • Totaal aantal stemmers
    27

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ja natuurlijk zijn die spelers die jij beschrijft er ook, maar ik vond dat je nogal kort door de bocht ging vandaar. De regel geldt voor alle spelers en ik spreek uit ervaring dat een massa tijdens de examens ofwel je uitslag ofwel je account kapotmaakt. Dat de externe acties worden geblokkeerd na 30 dagen lijkt me genoeg om de spelers die het vv systeem misbruiken deels te hinderen. De interne blokkeringen ben ik niet zo'n fan van. Zoals je al zei kan je je account dan even goed op delete zetten. Want meer dan toekijken hoe iedereen je dorpen wegkaapt zit er niet in. En hier zullen ongetwijfeld veel 'onschuldige slachtoffers' vallen. Het verkleinen van de community en werelden heeft tot gevolg dat stammen ook kleiner zijn dus vv's zijn sws al minder effectief door alle 24uur regels die erbij komen kijken. Dus die 'misbruik' mogelijkheden zijn al minder mogelijk dan dat het vroeger het geval was.

Was gewoon een gedachtengang, omdat ik het gevoel heb dat die over het hoofd werd gezien.
 

DeletedUser69389

Guest
Ja natuurlijk zijn die spelers die jij beschrijft er ook, maar ik vond dat je nogal kort door de bocht ging vandaar. De regel geldt voor alle spelers en ik spreek uit ervaring dat een massa tijdens de examens ofwel je uitslag ofwel je account kapotmaakt. Dat de externe acties worden geblokkeerd na 30 dagen lijkt me genoeg om de spelers die het vv systeem misbruiken deels te hinderen. De interne blokkeringen ben ik niet zo'n fan van. Zoals je al zei kan je je account dan even goed op delete zetten. Want meer dan toekijken hoe iedereen je dorpen wegkaapt zit er niet in. En hier zullen ongetwijfeld veel 'onschuldige slachtoffers' vallen. Het verkleinen van de community en werelden heeft tot gevolg dat stammen ook kleiner zijn dus vv's zijn sws al minder effectief door alle 24uur regels die erbij komen kijken. Dus die 'misbruik' mogelijkheden zijn al minder mogelijk dan dat het vroeger het geval was.

Was gewoon een gedachtengang, omdat ik het gevoel heb dat die over het hoofd werd gezien.
Je vergeet nog dat op vele werelden de vv beperkingen tegenwoordig al 48 uur duren.
 

DeletedUser69389

Guest
Dat is totaal iets anders dan waar deze discussie over gaat. Dat gaat over mensen die vv afgeven en als ze terugkomen is er een beperking.
Je hoeft niet zo gepikeerd te doen, omdat ik Tim verbeter/informeer over iets waardoor het vv draaien beperkter is geworden dan dat het voorheen was.

Precies door dit soort zaken hebben mensen een antipathie tegen je.
 

DeletedUser17472

Guest
Je hoeft niet zo gepikeerd te doen, omdat ik Tim verbeter/informeer over iets waardoor het vv draaien beperkter is geworden dan dat het voorheen was.

Precies door dit soort zaken hebben mensen een antipathie tegen je.
Dat is een totaal andere beperking dan waar het in deze discussie gaat. Het is ook al heel lang 48 uur. Hier gaat het echt over langdurig vv en daar maakt Tim010 idd een punt. Al is het maar een heel klein gedeelte van de spelers die tijdens die periode in vv gaat. School gaat altijd voor!
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Ik wilde hier ook even gaan inhaken.

Het naar jezelf OS sturen kan niet meer na 30 dagen, dat klopt.
Maar er is iets anders wat mij meer stoort. En dat is dat na 15 dagen geen aanvallen gegooid kunnen worden op andere spelers. Volgens mij is een (zomervakantie) die je boekt vaak 2 tot 3 weken. Dan vind ik dit veel, veel te krap. Wat vinden wij hiervan? Zou dit verhoogd moeten worden?

Het is van een 30-60 dagen regel naar 15-30 dagen regel gegaan als t goed is. Is dit niet een beetje absurd?
 

DeletedUser17472

Guest
Dit verschilt per spelwereld, maar ik snap je punt.
 

DeletedUser70435

Guest
Dat is een totaal andere beperking dan waar het in deze discussie gaat. Het is ook al heel lang 48 uur. Hier gaat het echt over langdurig vv en daar maakt Tim010 idd een punt. Al is het maar een heel klein gedeelte van de spelers die tijdens die periode in vv gaat. School gaat altijd voor!
Ik moet Martijn in deze wel gelijk geven, je hebt geen flauw idee waar het nog over gaat. Hij wil geen nieuwe discussie starten, hij geeft alleen aan dat die 24 uur op veel werelden al 48 uur bedraagt en daarom ook best een probleem is. Niets meer, niets minder.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
@Duckje heb jij toevallig een verklaring?

VV regels zouden in mijn ogen niet verschillend moeten zijn per spelwereld.
 
Reactiescore
2.489
Al deze instellingen verschillen per spelwereld.

Voor bepaalde werelden is het 15/30 (Waar na 15 of 30 dagen de restricties ingaan) en op andere 30/60. Eveneens is er de 24/48 verschillen in vakantievervangingsrestricties.

We staan open om deze (tot op zekere hoogte) te bespreken voor de volgende wereld. We zien dat daar op de afgelopen werelden inderdaad een verschil in is. (Veelal door default instellingen / Voorschriften van InnoGames).

NL58 - 15/30 - 24
NL59 - 15/30 - 48
NL60 - 15/30 - 48
NL61 - 15/30 - 48
NL62 - 15/30 - 48
NL63 - 30/60 - 24
Classic - 20/40 - 24

Voor de Sitter restrict neig ik naar 30/60 met de nieuwe restricties en 48 voor illegale tijd na een VV. Sta open voor suggesties.
 

DeletedUser79332

Guest
Al deze instellingen verschillen per spelwereld.

Voor bepaalde werelden is het 15/30 (Waar na 15 of 30 dagen de restricties ingaan) en op andere 30/60. Eveneens is er de 24/48 verschillen in vakantievervangingsrestricties.

We staan open om deze (tot op zekere hoogte) te bespreken voor de volgende wereld. We zien dat daar op de afgelopen werelden inderdaad een verschil in is. (Veelal door default instellingen / Voorschriften van InnoGames).

NL58 - 15/30 - 24
NL59 - 15/30 - 48
NL60 - 15/30 - 48
NL61 - 15/30 - 48
NL62 - 15/30 - 48
NL63 - 30/60 - 24
Classic - 20/40 - 24

Voor de Sitter restrict neig ik naar 30/60 met de nieuwe restricties en 48 voor illegale tijd na een VV. Sta open voor suggesties.

30/60 agree.
48 uur agree.
Eigen dorpen deffen, dus ossen, tot 60 dagen.

Dat zou mijn input zijn. Dan hebben alle partijen hun zin. Ook de examenkandidaten en wereldreizigers ;)
 
Reactiescore
2.489
30/60 agree.
48 uur agree.
Eigen dorpen deffen, dus ossen, tot 60 dagen.

Dat zou mijn input zijn. Dan hebben alle partijen hun zin. Ook de examenkandidaten en wereldreizigers ;)

Het is volgens mij alles of niets ;) dus op jou idee is het 60/120 en dat vind ik teveel :)
 
Reactiescore
1.367
30/60 is niet lang genoeg om een account permanent onder VV te houden, het is voldoende om een account te internen zonder problemen en het is langer dan dat 99% van de mensen achter elkaar op vakantie/bij de pc weg is

24 vv lock, bij gebrek aan een betere keus, is altijd zo geweest op .NL en eerlijk gezegd vind ik de beperkingen nergens opslaan
 
Reactiescore
1.468
Ik vind 15/30 sws te kort. 21 dagen lijkt mij een absoluut redelijk minimum. Ik snap dat misbruik voorkomen moet worden maar als ik dit zo hoor gaat dit op den duur problemen opleveren voor accounts. Zeker omdat de community kleiner word en iedereen van elkaar weet wanneer iemand voor langere tijd afwezig is kan ik mij voorstellen dat het een tactiek word om na 15 dagen aan te gaan vallen.
 
Reactiescore
2.489
Het is natuurlijk wel zo dat je met de app zowat overal kan inloggen en zo dus ook je dagen in kan perken door af en toe even te checken ;)
 
Reactiescore
1.468
Het is natuurlijk wel zo dat je met de app zowat overal kan inloggen en zo dus ook je dagen in kan perken door af en toe even te checken ;)
Oké, ik zal mijzelf als voorbeeld geven.
Ik ga over een maandje voor 3 weken naar zuid Afrika. Ik ben absoluut niet van plan om in die periode internet aan te schaffen :p
TW al helemaal niet. Ik denk ook niet dat het gezond is om TW te blijven checken tijdens je vakantie.

Het hele idee van vakantievervangers is vgm dat je zorgeloos op vakantie kunt.

Je weet net zo goed als ik dat het te kort is. Ik snap dat je tips wilt geven om het doenbaar te maken en dat je zelf ook praktisch klem zit als CM maar ik hoop wel dat jullie bij Inno laten weten dat 15 dagen echt te kort is.
 
Reactiescore
1.367
Het is natuurlijk wel zo dat je met de app zowat overal kan inloggen en zo dus ook je dagen in kan perken door af en toe even te checken ;)

Dat zou kunnen, of je geeft je stamgenoot je VV zodat je zorgeloos weg kunt :)

30 dagen is gewoon prima, ben ook nog nooit stam tegen gekomen die doelbewust zulke accounts behoud, dus vraag me af in hoeverre het een probleem is
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
VV regels zouden in mijn ogen niet verschillend moeten zijn per spelwereld.

Hier sluit ik me wel bij aan, dat de classic erbuiten valt is nog te aanvaarden. Maar vakantie vervanging is nu toch geen spelinstelling zoals de uitkijktoren? Vakantievervanging leek me altijd een spelersvriendelijke oplossing voor zomervakanties of andere periodes van lagere activiteit. Zoals ik hier de discussies lees wordt het echt meer als een soort kerk/uitkijktoren beschouwd. Wereld X zal een spelersvriendelijke wereld worden en Wereld Y wordt dit niet. Dit lijkt me maar een zeer vreemd beleid? Dat er wordt gezocht waar de ideale grens ligt voor enerzijds spelersgemak en anderzijds imperken van misbruikend gedrag dat begrijp ik. Maar lukraak variëren van de regels heeft geen meerwaarde, is verwarrend voor spelers en zal genoeg supports met zich meebrengen om verduidelijking.

Verder krijg ik het gevoel van de discussie dat de aanpassing wordt van de regel 'wordt verdedigd' alsof die er om grondige redenen is gekomen. Is dat het geval? Werd die vv dan zovaak 'misbruikt' en wogen die gevallen op tegen het aantal keren dat vv's spelers effectief hielpen op de manier dat ze initieel bedoeld waren? Ik ben ondertussen al even niet meer ingame te vinden maar ik kan me geen echte oneerlijke situaties bedenken waar vv's spel-beslissend waren. Dus ik begrijp niet waarom dit werd aangepast, is er daar een verklaring voor of is dit zo'n geval van "het is ingevoerd dus het is nodig no-questions-asked" situatie?

Ik vind het best treurig dat na al die spelvernietigende updates van de laatste 2-3 jaar er nu zelfs op deze laatste spelersvriendelijke concepten wordt teruggeschroefd zonder (voorlopig) een kenbare reden. Die 24 uur die 48uur geworden is wist ik inderdaad niet, bedankt daarvoor @underground tacticz., dat toont dat er dus systematisch meer beperkingen op vakantievervanging aan het komen zijn. Nogmaals de vraag, is dat echt wel nodig. Is er nog steeds geen werkend evenwicht gevonden? Ik vraag het me echt af.

TL;DR: Vaste VV-regels zijn beter.

Het is natuurlijk wel zo dat je met de app zowat overal kan inloggen en zo dus ook je dagen in kan perken door af en toe even te checken ;)

Met alle respect maar suggesties doen om de nieuw ingevoerde beperkingen 'te omzeilen' vind ik nu niet echt een interessante bijdrage. Ik heb ik mijn vorige post al aangekaart hoe VV's essentieel zijn tijdens voornamelijk massa's en hoe en waarom je, zelfs met af en toe inloggen, nog steeds in de problemen komt. Ik kan ook uitweiden over hoe nefast het steeds verbreken van de VV is voor de verdediging van het account, maar dat is hier niet echt meer de discussie toch?

Ik ben echt van mening dat uitleg rond de reden van zulke aanpassingen nuttiger is voor de community dan tips om met de nieuwe regels te leven. Straks creëer je een situatie waar spelers een loophole vinden en er weer extra beperkingen nodig zijn.
 
Bovenaan