Jouw favoriete wereld-instellingen?

DeletedUser65147

Guest
Geef mij maar een ouderwetse instelling niet als tw nu doet steeds vernieuwend proberen te doen. Maakt het spel alleen maar minder leuk zoals starten met 2 dorpen.
Wereldinstellingen zoals w9 en 18 waren leuke en normale. Er is dan nu pp beurs bij gekomen etc maar ja dat neem ik maar voor lief. Liever zie ik het niet :)
 
Reactiescore
1.367
Geef mij maar een ouderwetse instelling niet als tw nu doet steeds vernieuwend proberen te doen. Maakt het spel alleen maar minder leuk zoals starten met 2 dorpen.
Wereldinstellingen zoals w9 en 18 waren leuke en normale. Er is dan nu pp beurs bij gekomen etc maar ja dat neem ik maar voor lief. Liever zie ik het niet :)

Welke instellingen waren daar anders dan op de werelden van tegenwoordig dan?
 
Reactiescore
1.367

DeletedUser79332

Guest
Voor w63!

Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 100% (1.0)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 100% (1.0)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: actief
- Ridder/Standbeeld: actief (wapenkamer)
- Bonusdorpen: actief
- Kerk en geloof: actief
- Uitkijktoren: inactief
- Burgerwacht: actief
- Moraal: actief
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Groeien mee tot 3.000 punten
- Edelman productie: Goudmunten systeem
- Toestemmingsdaling per edelman: 24-30
- Technologieën: Simpel systeem
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Inactief

Instellingen:
- Nachtmodus: van 00:00 tot 08:00 uur
- Startdirectie kiezen: Inactief
- Aanvalstiming: milliseconden (100)
- Minimum troepen per aanval: 2% van de dorpspunten
- Edelmannen looplimiet: 20 uur

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie de stam die de 60% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 60 dagen wint.
- Ledenlimiet Stam: 5 Voor een langer durende wereld waarmee topspelers meer verdeeld over stammen gaan zitten. (is de bedoeling tenminste;))
- Vlaggen: actief
- Boerderijlimiet: Inactief
- Limited haul: Nee
- Start met 2 dorpen t.b.v.een groter wereld.
 
Reactiescore
338
Veel mensen die vragen om een wereld zonder moraal en toch is w63 wéér met moraal (+-10de op rij ???).
Er wordt dus echt helemaal niet geluisterd hé
 
Reactiescore
2.489
De moraalsetting wijzigt in zoverre dat deze al heel anders is dan de originele werelden.

Er is voor moraal namelijk 4 opties:
- Helemaal geen moraal
- Normaal moraal
- Moraal gebaseerd op startdatum spelers
- Moraal gebaseerd op startdatum spelers uitgebreid.

Voor wereld 63 is het deze laatste, voor afgelopen werelden is het optie 3 geweest. Het moraal op de laatste werelden werkt dus volledig anders dan op de eerste werelden.

Tevens is en blijft moraal een bescherming voor minder gevorderde spelers en past dus bij normale spelwerelden

Groeten
 
Reactiescore
2.489
Formules:

Geen moraal - Geen formule
Puntengebaseerd: ((Def_punten / Aanvaller_Punten)*3+0,3)*100
Indien meer dan 100 -> 100%
Puntengebaseerd + Tijd: ((Def_punten / Aanvaller_Punten)*3 +(0.25 + GespeeldeDagen*0.002)

Het tweede gedeelte is max 0.5, opgeteld bij het eerste *100% voor percentage moraal. indien hoger dan 100 = 100%


Puntengebaseerd + Tijd (uitgebreid): ((Def_punten / Aanvaller_Punten)*3 + 0.25 + GespeeldeDagen*0.002)

indien hoger dan 100 = 100%


Voorbeeld:
Speler 1: 50.000 punten
Speler 2: 3.000 punten

Speeltijd: 250 Dagen

Je krijgt dan het volgende resultaat
Screen Shot 2018-07-16 at 13.40.05.png


Voor diegene die het zelf even willen testen heb ik even een google sheet aangemaakt:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1g-oj8Eazz3bwlKUXIkkoKmYq1XpeFrVAfcrAHAKs384/edit?usp=sharing
 
Reactiescore
338
akkoord dat er wat afwisseling moet zijn duckje, vandaar ook eens een wereld zonder moraal tussensteken, want die 2 moraalvormen liggen al bij al toch vrij dicht bij elkaar qua principe
 

Deleted User - 24028

Guest
Moraal is zoiso zever... in begin game misschien om het voor een late starter mogelijk te maken te kunnen groeien zonder meteen kapot gespeeld te worden door iemand uit de Core. Maar late game wordt moraal enkel maar misbruikt door de verliezende stam om er kattenkwaad mee uit te halen (bv cfs edelen en dan volstacken).

In late game mist het heel zijn functie...
 
Reactiescore
2.489
Moraal is zoiso zever... in begin game misschien om het voor een late starter mogelijk te maken te kunnen groeien zonder meteen kapot gespeeld te worden door iemand uit de Core. Maar late game wordt moraal enkel maar misbruikt door de verliezende stam om er kattenkwaad mee uit te halen (bv cfs edelen en dan volstacken).

In late game mist het heel zijn functie...
akkoord dat er wat afwisseling moet zijn duckje, vandaar ook eens een wereld zonder moraal tussensteken, want die 2 moraalvormen liggen al bij al toch vrij dicht bij elkaar qua principe

Als je even de calculator gebruikt kan je het verschil echt wel zien. In het geval dat je gelijktijdig start is na een jaar (350 dagen) voor het type uitgebreid systeem moraal op 100% en is er dus feitelijk niet echt nog een 'moraal'.
 
Reactiescore
2.489
Bovenaan