Wijziging Community Management -- Je zal gemist worden :'(

DeletedUser17472

Guest
Mij is gezegd sorry te zeggen als je het meent. Daarnaast zijn wij mensen. Waarschijnlijk is de 'fout' die ik in jouw ogen gemaakt heb daarvoor niet geschikt. Als je denkt het beter te kunnen of te weten, solliciteer dan. Ik hoor je alleen maar klagen dat we fouten maken, maar volgens mij wordt er echt meer goed gedaan dan fout. En dat stuit mij tegen de borst.
 

Deleted User - 24028

Guest
Mij is gezegd sorry te zeggen als je het meent. Daarnaast zijn wij mensen. Waarschijnlijk is de 'fout' die ik in jouw ogen gemaakt heb daarvoor niet geschikt. Als je denkt het beter te kunnen of te weten, solliciteer dan. Ik hoor je alleen maar klagen dat we fouten maken, maar volgens mij wordt er echt meer goed gedaan dan fout. En dat stuit mij tegen de borst.

Als ik het verhaal van robbeke lees dan ga ik er van uit dat er een situatie geweest is waar jij (of jullie tools, maar dat is geen verschil aangezien jij het gezicht van die tools bent) fout was. Als je wanneer jij in fout bent als mod geen gemeende sorry over je lippen krijgt dan scheelt er iets met je hoor. Last dacht dat ik last had van een "ik heb altijd gelijk" ego, maar zelfs ik krijg dat over mijn lippen als ik effectief fout ben...
 

DeletedUser17472

Guest
Daar is het probleem dan.. want als ik vind dat ik niet fout zit, dan volgt er echt geen sorry. En ik zeg genoeg sorry hoor als ik wel fout zit. Ik durf uit te komen voor mijn fouten en dan komt er wel degelijk een sorry, maar praat mij geen fout aan die ik niet als fout zie, want dan komt die sorry er echt niet.
 

Deleted User - 24028

Guest
Tjah ik weet niet wat er net gebeurt is he, ik begon mijn zin dan ook met "ga ik er van uit dat je in de fout was", als dat niet zo was dan is dat een ander verhaal. Maar je hebt ook mensen die nooit vinden dat zij in de fout zijn terwijl ze het wel zijn :oops:
 

DeletedUser17472

Guest
Nee, als ik fout ben, dan kom ik daar vooruit. Maar als ik vind dat dat niet zo is, dan ga ik geen sorry zeggen. Sorry. Aan een ongemeende sorry heb je niets.
 
Reactiescore
660
Ach, het was maar iets te snel klikken op de beurs wat jij aanzag als een bot hebben op diezelfde beurs, of tenminste je tools, maar net die tools zijn voor u heilig. Maar het blijven tools die jij gebruikt, en die dus fout waren. Duckje, uw grote heilige, heeft zich tegenover die spelers absoluut verontschuldigd en echt gemeend, ik heb hem onmiddellijk gezegd dat ik dat enorm waardeer. Ik heb het u nog niet zien doen. Je bent altijd super rustig en welbespraakt, maar als je eens op een foutje wordt betrapt dan ga je eigenlijk doen wat vele spelers ook doen. ‘Ik heb niks gedaan’ en daar maak jij je als zeer ervaren mod dus schuldig aan het zichzelf niet populair maken. Dat heeft verder niks met de mod functie op zich te maken zoals Poo of anderen zeggen. Dat is hoe je je opstelt. Niet als copy paste machientjes met de mentaliteit dat we valsspelen.

Maar als je goed hebt gelezen wat ik zei, is het heeeeeel normaal dat je doordat je met zoveel bedrog in aanraking komt, soms gaat denken dat iedereen zo maar schuldig is, want mijn tools zeggen het. En maak je dan eens een fout, of je tools, kom er dan ridderlijk en zeer open voor uit. Dat maakt een mod een mens die fouten maakt. En ga dan niet onhebbelijk zijn en zeggen dat ik altijd klaag @famdecibel . Want weet je wat. Ik zeg al tien jaar hetzelfde. Niet dat je geen fouten mag maken , maar dat vele mods zich niet correct opstellen.

Verder wil ik hier in dit afscheidstopic niet op ingaan. Tenslotte heeft Poo zich ingezet voor wij die het spel spelen. En daar wil ik hem nog eens voor bedanken.
En jij mag hem gerust nog een keer verafgoden. Het is leuk om te lezen.
 

DeletedUser17472

Guest
Omdat dit geen fout was die ik gemaakt heb. Simpel. Maar kom mod worden, dan snap je wat ik bedoel. Ik kan daar hier niet over uitweiden, sorry.
 
Reactiescore
660
Mooi slot, daar kan ik niet over uitweiden, dat is een ingestuurde paraplu, maar goed. Ik weet dat je als pion bent uitgespeeld. Maar fam, jij zegt wel dat je voor 100% achter je 2 cm’s staat, het staat hier te lezen. Dus als je door hen wordt uitgespeeld als gamemod op dat bewust moment dan ben jij wel diegene die de afhandelingen doet, of deed voor je dan op reis vertrok. Je hebt mensen gevraagd hun bot door te geven, mensen die geeneens een bot hadden.
Alsnog vind ik persoonlijk dat er een verontschulging mocht komen, want of jij nu persoonlijk die fout maakte, je tools, of de twee cm’s die je dan uitspeelden als gamemod, dat heeft daar totaal niks mee te maken.

Dit was echt wel mijn laatste antwoord.

Je hebt heel veel valsspelers gepakt en dat heb je goed gedaan. Iedereen is u daarvoor dankbaar. Ook al lijkt dat niet zo.

Trouwens, ik weet perfect hoe het is om om te gaan met mensen in een spelletje. Zoals je weet doe ik het dagdagelijks en zelfs op professionele manier. Ik weet dan niks van het technische, dat klopt, maar ik weet perfect hoe mensen reageren. Ik heb hier op dat vlak echt niks te leren hoor, integendeel.
 

DeletedUser17472

Guest
Ik ga er verder niet op in. Ik zeg geen sorry voor dingen waar ik niet de fout in ben gegaan. Dat ik in deze de zwarte Piet ben maakt me niks uit.

Maar mijn niet gemeende sorry voor de fouten van de afgelopen 6,5 jaar. Als dat voor jou zoveel waarde heeft @robbeke

Ik ben er zeker van dat @Poo. mij wel verstaat. Jullie gaan hem nog missen.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Wanneer volwassen de koppigheid van kleuters overstijgen :rolleyes::rolleyes: (Maar dat was dan ook al langer geweten)

Aight, veel succes Joris met wat je ook gaat doen!
 

DeletedUser78975

Guest
Als een boer met kiespijn ja. Nu jij nog en het wordt een tw feestdag.
Wauw, lees je een afscheidsbericht... en een paar post later tref je dan dit aan. Martijn je bent wel een buitengewoon triest figuur om dit hier te zeggen. Not the place. Not the time.

On:
Bedankt voor je inzet Joris, het gaat je goed en succes verder!
 

DeletedUser75892

Guest
Ach joh, wie boeit het wat wat er gezegd wordt over mij :D

Als ik populair had willen zijn was ik geen cm geworden. Daarmee ben je nooit de populairste. CM's zijn geen mods.

Je hebt de eindbeslissing over bans (en de 'onschuldige' is het er natuurlijk nooit mee eens), je draagt de verantwoordelijkheid over het instellen van een 150tal spel instellingen (maar o wee als er eentje van foutloopt ook al heb je het tot drie maal toe gecontroleerd, dan ben je gezien), en je draagt de taak om zowel goed als slecht nieuws aan te kondigen aan een community (die vanzelfsprekend enkel het goede willen horen, maar dat is net zo snel weer vergeten).

Verder ga je zoveel je kan in discussie met je oversten om toch maar dingen gedaan te krijgen voor de community (waarvoor je het in the end echt doet, want voor het geld moet je het echt niet doen), maar dat wordt nooit gezien door de community simpelweg omdat dit intern is.
Als je er niet in slaagt iets gedaan te krijgen ga je dat ook niet tralalala rondsmijten, je werkt als CM voor een bedrijf, je staat er dus ook (publiek) achter ook al ben je het er niet mee eens (en zelfs wanneer je dat intern laat merken). Dit is in ieder ander bedrijf net hetzelfde, je staat achter je bedrijf en laat intern (niet publiek) weten dat je het er niet mee eens bent. Dat geeft al heel snel de indruk dat je gewoon niets doet. :p

Nu voel ik me toch ook lichtelijk aangesproken gezien de meerdere classics waar de boel fout liep en ik me meerdere keren opgeworpen heb als aanspreekpunt voor de classic-community van dat moment. We hebben toen denk ik meerdere normale volwassen discussies gehad die vaak gewoon op slot gegooid werden zonder dat er duidelijk of goed gecommuniceerd werd. We gaan geen specifieke cases aanhalen maar je nam al eens als excuus voor het publiek 'technisch niet mogelijk' terwijl wij allemaal weten dat het wel technisch mogelijk was. Als je daar gewoon communiceerde dat het niet mocht van hogerop of whatever dan was dat ook op een normalere manier ontvangen geweest bij ons. Zoals je in je afscheidspost aangeeft is tribalwars meer de mensen dan het spel dus begrip kon je zeker gekregen hebben als je het op een andere manier bracht.

Tot driemaal toe gecontroleerd geloof ik best: zelfst tot 10-maal toe. Maar misschien had je eerder mensen als Segg, KPHS, ... moeten contacteren om ook éénmaal te kijken. Ik trek je technisch inzicht niet in twijfel maar de classics die ik deelnam ging er toch vaak iets mis qua instellingen of regelgeving of ... Wij stonden allemaal klaar om met plezier mee te denken en onze mening te geven maar die werd niet altijd in acht genomen. Later kwam er dan wel een publieke stemming waarover ik ook een mening heb (je weet wel: de stem van x telt evenzwaar door als y terwijl x er niks van kent).

Als ik populair had willen zijn was ik geen cm geworden. Daarmee ben je nooit de populairste. CM's zijn geen mods.

Dus daarom... wie boeit het wat? Degenen die helemaal niet weten wat CM zijn inhoudt? Of degenen die helemaal niet weten hoeveel uren per dag eraan gespendeerd worden? Of toevallig degenen die meerdere berispingen of bans op hun naam hebben staan?
Mij boeit alvast niet. ¯\_(ツ)_/¯


Bedankt voor de vele lieve woorden in elk geval <3 Ik zal deze community heel hard missen en heb er jarenlang plezier in beleeft om dit te doen. Ik blijf op de achtergrond nog wat meelopen (oa. voor sommige scriptkeuringen en voor 'vakantievervanging' van Duckje wanneer die eventjes weg is.

Om dan nog kort op die bedrijfsmetafoor terug te komen. Degene die de communicatie verzorgt binnen een bedrijf naar de lagere posities binnen een bedrijf is inderdaad niet altijd de meest populaire maar dat betekent niet dat je al op voorhand moet communiceren de gedachte die je hierboven neerschrijft. Ik denk dat het doel toch altijd moet zijn om zo'n goed mogelijke band met al je werknemers te hebben.

Meerdere berispingen of bans is trouwens helemaal niet , per definitie , relevant voor de waarde van iemand zijn mening. Vaak werd er gewoon met de ijzeren hand iets beslist en als je er tegenin ging kreeg je een berispingen. Ik las hier eerder de term 'schapen'. Dan zou je die met berispingen misschien als leeuwen kunnen zien.
Maargoed genoeg gezeikt voor nu.

Joris, ondanks onze verschillen van mening wil ik je bedanken voor je jarenlange dagelijkse inzet. Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat anderen waren waarmee we slechter af geweest zouden zijn :rolleyes: Veel succes met je nieuwe functie en met je leven.

Naast deze bedanking zul je nooit vergeten worden binnen de TribalWars.nl community. :D
 

DeletedUser4045

Guest
Bedankt Joris, hopelijk ben je beter in jouw nieuwe functie dan in het CM-schap. :)

Ik hoop wel echt heel erg hard dat fam de nieuwe CM gaat worden!
 
Reactiescore
2.490
Bedankt Joris, hopelijk ben je beter in jouw nieuwe functie dan in het CM-schap. :)

Ik hoop wel echt heel erg hard dat fam de nieuwe CM gaat worden!

Tribal Wars.nl krijgt geen nieuwe Community Manager.
 
Reactiescore
2.490

DeletedUser65921

Guest
Het ga je goed Joris! Veel te lang geleden dat we elkaar nog eens spraken en nu ben je nog verdwenen ook :eek:
 
Bovenaan