Praattopic

Reactiescore
831
Ik ben het ermee eens, het is zeer zeldzaam om een werk in dit forum te zien dat volledig door de ontwerper is gedaan.

Ik durf zelf zover te gaan dat het onbestaande is haha. Stocks zie je soms nog wel maar een eigen creatie vind je in de laatste 6 maanden dat ik hier chill gewoon niet terug.
 

DeletedUser69112

Guest
Ik wil nog wel wat maken wanneer ik tijd vind. Maar je zal wel de originele artiest voor copyrights moeten vragen ;)

Cool.
Voor de designers die een uitdaging willen, ikzelf zou graag wel eens een smudge plaatjes willen zien met onderstaande render :biggrin:
tumblr_static_celestine_soraka_render_by_alexisfire_exe-d6910w9.png
 

DeletedUser76786

Guest
Ik ben het ermee eens, het is zeer zeldzaam om een werk in dit forum te zien dat volledig door de ontwerper is gedaan.

sorry mensen haha, ik zeg ook graag mijn gedacht :D

Het is inderdaad zeldzaam haha, ik denk dat ik in de 5 jaar dat ik de fora van tribalwars check, nog geen enkel zelf gemaakte plaatjes heb gezien.

Maar als je nadenkt is het logisch: als je al het werk steekt in het bedenken van een scene, belichting, kleuren, personages, compositie etc... (dat is nog maar de voorbereiding) ben je wel weken tot maanden bezig.
Laat staan dat je erna alles moet schetsen, improven, en details moet uitwerken.
Waarom zou je zoveel werk steken om iets moois zelf te maken voor 100-400 pp dat eigenlijk niet zoveel waard is. Als je echt iets moois ZELF maakt, ga je voor een verloning van al je harde werk. Dan zou je zoals echte designers voor een bedrijf kunnen werken en een mooie loon kunnen verschaffen van 1800-4500 bruto ;)

persoonlijk, i know je kan hierover blijven discussiëren, vind ik dat het niet uitmaakt of je nu een plaatje met of zonder copy right pakt. Tenzij je het helemaal zelf maakt, steel je toch het werk van anderen (hoeveel je er ook aan aanpast, het blijft diefstal van anderen hun werk).

Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat je voor geen enkel plaatje hier op het forum pp hoort te vragen. Pp wordt aangeboden door de aanvrager voor de tijd dat de tw-designers in een plaatje steken (hoewel dat het van persoon tot persoon afhangt of er al dan niet significante veranderingen worden toegepast) en is dus een gunst en geen vereiste.

Of er voor een plaatje al dan niet pp wordt gevraagd, maakt toch niks uit. Elk plaatje wordt op de een of de andere manier gestolen. Maar ik hoop wel dat de mensen die anderen hun plaatjes gebruiken/'stelen' op zijn minst het fatsoen hebben om de originele plaatjes maker te verwittigen / goedkeuring te vragen (aangezien je het ook niet zo graag zou hebben als anderen jouw werk gebruiken voor hun eigen winsten)
 

DeletedUser32240

Guest
jup, nu alleen nog wat actiever xD
hoewel ik hier ook alleen maar zit te babbelen..
voor de rest doe ik praktisch niets meer op PS..
 
Reactiescore
603
iemand een idee hoe ik via indesign een animatie naar GIF zet?
voor op bv facebook of twitter te zetten.
 
Reactiescore
603
Indesign is toch voor statische context zoals folders enzo? Volgens mij is Indesign gemaakt om o.a. te exporteren naar PDF en PDF ondersteunt geen GIF.
Je kan via indesign makkelijk animatie maken, zo heb ik voor school een sprookje moeten maken als opdracht met indesign.
 

DeletedUser75791

Guest
Via photoshop zou ik het wel weten, maar weet niet of indesign hetzelfde werkt.
 
Reactiescore
603
Via photoshop zou ik het wel weten, maar weet niet of indesign hetzelfde werkt.
Via photoshop weet ik het ook, gewoon via de tijdlijn en dan als GIF opslaan :p
maar via indesign kan je echt letterlijk makkelijk dingen laten invliegen, invloeien, springen of wat ook:
8a3b334775111eba83d85507adb8d1f4.png
 

DeletedUser75791

Guest
Iemand een idee waar je nog een actieve community hebt met taggen enzo?
 
Bovenaan