Instellingen Classic #17

Reactiescore
337
Vrij instelbaar naar whatever we please.

Persoonlijk: zou ik graag eens voor een no-time wereld gaan. Waarin elke aanval een willekeurig aantal seconden bij / afgetrokken wordt.

Vanuit een CM point of view:
Ik zou graag eens een langzamere classic willen starten die een 6tal maanden loopt. max snelheid 3. Om zo op die manier te appealen naar de normale wereld spelers voor een uitdagende, iets langer durende classic wereld. Dit met redelijk klassieke instellingen maar geen premium features.

Ideaal voor de zomerperiode als mensen zowiezo iets minder tijd hebben.

Langzamere classic zou geweldig zijn. Spelers zoals ik willen een classic wereld spelen, maar met die hoge snelheden is er weinig classic aan. De werelden waren vroeger juist zeer langzaam. Snelheid 2 is al aardig hoog imho
 
Reactiescore
1.089
Je wil een slome classic maar dan wel limited haul + GM, geen boederij limiet en dan ook nog eens 10 mensen per stam....
Juist, dat lijkt me vreselijk.
 

Deleted User - 487920325

Guest
Speed 3 met een gebooste gsproductiefactor (welke vrij standaard is op klessik werelden) zou prima kunnen. Pakketjes en boerlimiet erbij en volle seconden en we zijn mooi op weg. Een 3 dorpen start zou het ook nog een stuk mooier maken, grotere wereld ook = dus langer
 
Reactiescore
2.039
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 3
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: inactief
- Ridder/Standbeeld: inactief
- Bonusdorpen: inactief
- Kerk en geloof: inactief
- Uitkijktoren: inactief
- Burgerwacht: inactief
- Moraal: actief
- Prestaties: actief
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): tot 2k
- Edelmanproductie: pakketjes
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-26
- Technologieën: 3 level
- Beginnersbescherming: 3
- Beginnersbescherming ratio: inactief

Instellingen:
- Nachtmodus: 0:00-8:00
- Startdirectie kiezen: inactief
- Aanvalstiming: seconden
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: 15%
- Ledenlimiet Stam: 6
- Vlaggen: inactief
- Limited haul: no haul
- Stamlock actief van: 25 dagen
- Speciaal: 2 dorpen start, beide 26 pt


Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief
 
Reactiescore
2.039
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 3
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: inactief
- Ridder/Standbeeld: inactief
- Bonusdorpen: inactief
- Kerk en geloof: inactief
- Uitkijktoren: inactief
- Burgerwacht: inactief
- Moraal: actief
- Prestaties: actief
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): tot 2k
- Edelmanproductie: pakketjes
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-26
- Technologieën: 3 level
- Beginnersbescherming: 3
- Beginnersbescherming ratio: inactief

Instellingen:
- Nachtmodus: 0:00-8:00
- Startdirectie kiezen: inactief
- Aanvalstiming: seconden
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: 15%
- Ledenlimiet Stam: 6
- Vlaggen: inactief
- Limited haul: no haul
- Stamlock actief van: 25 dagen
- Speciaal: 2 dorpen start, beide 26 pt


Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief

Met boerlimiet uiteraard, 3 Def dorpen
 
Reactiescore
1.089
ja, dan heb je dus een slome classic -__-

Nee. Gs en commando snelheden zijn niet de enige factoren die van invloed zijn op de duur en of een snel verloop van de classic.

Een ledenlimiet van 10 is gewoon erg veel voor een CL. Zoveel mensen spelen er tegenwoordig niet meer om met een stam van 10 leden de wereld nog interessant te houden. Veel barbs (1 per speler minimaal), dus met zoveel leden, limited haul, goudmunten en barbs zal je dominatie heel snel al hoog zitten.

Als je de druk wilde verminderen door commando snelheden laag te hebben, dan zou ik ook niet kiezen voor 10 leden limiet. Clears zullen misschien niet binnen 4 maar dan wel binnen 5 dagen zijn opgebouwd met de door jou voorgestelde snelheid. Kan je met 10 leden gewoon iemand elke dag van de week in een clearmolen zetten met 2 stamleden.
 
Reactiescore
1.089
- Boogschutters/bereden Boogschutters:Ja/Ja
- Ridder/Standbeeld:Ja
- Bonusdorpen:Ja
- Kerk en geloof:Ja
- Uitkijktoren Ja
- Burgerwacht: Ja
- Moraal:Ja
- Prestaties:Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Uitbreiden tot maximaal 7,5k punten
- Edelmanproductie: Het muntsysteem

Nee

Overwinningsvoorwaarden: de stam moet 14dagen 65% van de wereld in bezit hebben
- Ledenlimiet Stam:40 leden

I don't even....


- Moraal: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Ja, 2 per speler, tot 3k
- Ledenlimiet Stam: 15

Nee

- Uitkijktoren: ja
- Moraal: ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): 2/acc

Nee

- Edelmanproductie: 280 min
- Toestemmingsdaling per edelman: 15-25
- Aanvalstiming: 1 ms
- Minimum troepen per aanval: 1
- Edelmannen looplimiet: 10 velden

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: 75%
- Ledenlimiet Stam: 5
- Vlaggen: nee
- Limited haul: 50.000
- Stamlock actief van? 12,5%

Dit heb ik echt nog nooit gezien. Zijn dit uberhaupt bestaande settings? Opzich vind ik het niet eens zo'n heel gek idee gewoon om de 4 en een half uur krijgt iedereen een edel (zodra je AH hebt I guess). Dat is weer eens wat anders en dat lijkt me opzich best grappig om eens uit te proberen (we hebben immers behoorlijk wat settings uitgeprobeerd op de cl).

Alleen de uitwerking erbij kan ik totaal niet volgen. 5 leden, 75% dominatie, dat is echt damn pittig, vooral met 2 barbarendorpen per speler. En 1 ms aanvalstiming is echt ja, kansloos. Dan kan je net zo goed seconden wereld gaan spelen.

Ohja en nog wel 1 ding; uitkijktoren, really? Op een classic?

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij:10

Nee

En die Duckje lief vragen of we zin hebben in een slomere classic, voorever die denkt, kom goh, laten we speed snelheden op de classic voorstellen. Dus...

- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Ja, 3 per speler en groeien mee tot 5k
- Edelmanproductie: Goudmuntsysteem

Nee

Kunnen we nou eens een keer kappen met die triljoen barbaren op de classic te gooien? Sinds ze per ongeluk op de vreselijke CL12 die barbarenratio 15x verhoogd hebben (ja het was 0,2 per account op bijna elke classic ervoor), komen er allemaal van dit soort bosmongolen langs die zin hebben om nog eens 4 maanden lang lekker barbaren te gaan edelen. Want echt meer is het niet.

Volgens mij is iedereen het ermee eens dat CL12 een vreselijke wereld was dankzij de barbs, en kan menig classic speler zich de voorgaande werelden ook wel herinneren dat alle ratio's groter dan 1:1 (1 barb per speler, en dat is al vrij veel) niets toevoegen aan de wereld/ het spel, en juist de wereld er alleen maar oninteressanter op maken.

Voor dat je in de verdediging schiet en zegt dat je daarvan niets wist. Het hele forum staat/stond er vol mee, dus als je even een willekeurig vorig instellingstopic voor de cl had geopend had je dezelfde kritiek gelezen.

Overwinningsvoorwaarden: 70% bezitten, 21 dagen lang
- Ledenlimiet Stam: 10
- Vlaggen: Ja

Dit slaat ook nergens op. 10 leden is veel voor een CL, vlaggen en CL is echt onzin, dan kan je net zo goed PP functies gaan toevoegen. En 70 % dominatie, ja misschien is dat met jou settings inderdaad nog wel een reële dominatie streven, triljoen barbaren die mee groeien tot 5k, goudmunten & met 10 leden in een stam. Maar dan ben je letterlijk gewoon 4 maanden aan het barblen. Tribalbarbs, nee man, echt super leuk!

Vlaggen zou kunnen op een CL, maar dan zou iedereen vanaf scratch moeten beginnen. Anders is het hele principe van de classic; wereld voor gevorderden spelers teniet gedaan. Vlaggen kun je namelijk kopen of van te voren sparen, en dan creëer je een voordeel wat niet eerlijk is tov de rest, en dan gaat het principe dus verloren, het komt dan immers niet meer op skills kijken

Persoonlijk: zou ik graag eens voor een no-time wereld gaan. Waarin elke aanval een willekeurig aantal seconden bij / afgetrokken wordt.

Aangezien er 3 CL's met seconden settings zijn geweest waar de random ID bug van toepassing op was, hebben we naar mijn idee wel genoeg randomizers gezien voorlopig.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
99
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 3
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0,5

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: nee
- Ridder/Standbeeld: nee
- Bonusdorpen: nee
- Kerk en geloof: nee
- Uitkijktoren: nee
- Burgerwacht: nee
- Moraal: nee
- Prestaties: ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): 0,5 per speler
- Edelmanproductie: 180 min
- Toestemmingsdaling per edelman: 50-60
- Technologieën: nee
- Beginnersbescherming: 36 uur
- Beginnersbescherming ratio:

Instellingen:
- Nachtmodus: 00:00-08:00
- Startdirectie kiezen: nee
- Aanvalstiming: volle sec
- Minimum troepen per aanval: 2%

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: geheimen hierdoor word er minder snel samengewerkt door stammen en is r2w moeilijker
- Ledenlimiet Stam: 4
- Vlaggen: nee
- Limited haul: no haul
- Stamlock actief van? Na 30 dagen


Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Inactief
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief

Extra:
Start met 2 dorpen 26p
 
Reactiescore
1.019
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0.5

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: inactief
- Ridder/Standbeeld: inactief
- Bonusdorpen: inactief
- Kerk en geloof: inactief
- Uitkijktoren inactief
- Burgerwacht: inactief
- Moraal: inactief
- Prestaties:actief
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): 0.5 per speler, groeien mee tot 500 punten
- Edelmanproductie: pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-35
- Technologieën: simpel
- Beginnersbescherming: 36 uur
- Beginnersbescherming ratio: inactief

Instellingen:
- Nachtmodus: actief van 00:00-08:00
- Startdirectie kiezen: inactief
- Aanvalstiming: MS (50)
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Edelmannen looplimiet: 30 velden

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: 20%, 14 dagen vasthouden
- Ledenlimiet Stam:4
- Vlaggen:inactief
- Limited haul: NO HAUL
- Stamlock actief van? behalen dominatie


Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief

zelf was ik nog niet helemaal zeker van de dominatie, is 20% met 4 leden wel een goed idee? daarnaast is het edellooplimiet wel voldoende of veel te veel met 30 velden? laat het me weten :p

EDIT: ik wil ook nog graag een boerlimiet,
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487920325

Guest
Prima instellingen, alleen ms met duur herbouwen is echt fucked up. kom je nooit door je tegenstanders heen qua edelen
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Iedereen wil een trage classic. Dan is ms en duur herbouwen niet eens zo’n slecht idee. Dit in combinatie met een boerlimiet van 54k of eventueel 45 is gewoon een dikke prima imo.

Snap ook sommige voorstellen niet zo goed. 50 TS met 1 edel, ben je mental?
 
Reactiescore
399
Nee



I don't even....




Nee



Nee



Dit heb ik echt nog nooit gezien. Zijn dit uberhaupt bestaande settings? Opzich vind ik het niet eens zo'n heel gek idee gewoon om de 4 en een half uur krijgt iedereen een edel (zodra je AH hebt I guess). Dat is weer eens wat anders en dat lijkt me opzich best grappig om eens uit te proberen (we hebben immers behoorlijk wat settings uitgeprobeerd op de cl).

Alleen de uitwerking erbij kan ik totaal niet volgen. 5 leden, 75% dominatie, dat is echt damn pittig, vooral met 2 barbarendorpen per speler. En 1 ms aanvalstiming is echt ja, kansloos. Dan kan je net zo goed seconden wereld gaan spelen.

Ohja en nog wel 1 ding; uitkijktoren, really? Op een classic?



Nee

En die Duckje lief vragen of we zin hebben in een slomere classic, voorever die denkt, kom goh, laten we speed snelheden op de classic voorstellen. Dus...



Nee

Kunnen we nou eens een keer kappen met die triljoen barbaren op de classic te gooien? Sinds ze per ongeluk op de vreselijke CL12 die barbarenratio 15x verhoogd hebben (ja het was 0,2 per account op bijna elke classic ervoor), komen er allemaal van dit soort bosmongolen langs die zin hebben om nog eens 4 maanden lang lekker barbaren te gaan edelen. Want echt meer is het niet.

Volgens mij is iedereen het ermee eens dat CL12 een vreselijke wereld was dankzij de barbs, en kan menig classic speler zich de voorgaande werelden ook wel herinneren dat alle ratio's groter dan 1:1 (1 barb per speler, en dat is al vrij veel) niets toevoegen aan de wereld/ het spel, en juist de wereld er alleen maar oninteressanter op maken.

Voor dat je in de verdediging schiet en zegt dat je daarvan niets wist. Het hele forum staat/stond er vol mee, dus als je even een willekeurig vorig instellingstopic voor de cl had geopend had je dezelfde kritiek gelezen.



Dit slaat ook nergens op. 10 leden is veel voor een CL, vlaggen en CL is echt onzin, dan kan je net zo goed PP functies gaan toevoegen. En 70 % dominatie, ja misschien is dat met jou settings inderdaad nog wel een reële dominatie streven, triljoen barbaren die mee groeien tot 5k, goudmunten & met 10 leden in een stam. Maar dan ben je letterlijk gewoon 4 maanden aan het barblen. Tribalbarbs, nee man, echt super leuk!

Vlaggen zou kunnen op een CL, maar dan zou iedereen vanaf scratch moeten beginnen. Anders is het hele principe van de classic; wereld voor gevorderden spelers teniet gedaan. Vlaggen kun je namelijk kopen of van te voren sparen, en dan creëer je een voordeel wat niet eerlijk is tov de rest, en dan gaat het principe dus verloren, het komt dan immers niet meer op skills kijken



Aangezien er 3 CL's met seconden settings zijn geweest waar de random ID bug van toepassing op was, hebben we naar mijn idee wel genoeg randomizers gezien voorlopig.

Dat jij de moeite neemt om dit bericht te maken zegt genoeg over jou
Ik geef gewoon instellingen die mij leuk lijken
 
Bovenaan