Feedback op de samenvoeging 1.0

Vind jij dit een goed idee?


  • Totaal aantal stemmers
    46
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deleted User - 487871837

Guest
Ben hier geen voorstander van, oude systeem was veel makkelijker te checken of er nieuwe berichten staan (voor casual 1). Wel een vraagje, hoe kan je topics terugvinden waar al langere tijd (lees maanden/jaren) niet in gepost is?

Je kunt of het archief doorspitten, aangezien ze daar staan, of je kunt de zoekfunctie gebruiken als je weet hoe het topic heet wat je zoekt.
 

DeletedUser70435

Guest
Ze hebben iig wel bereikt wat ze willen, dmv van dit topic is het forum iig actief :p
 

DeletedUser65921

Guest
Lol, meld ik nog eens aan heb ik 27 meldingen van verplaatste topics.

Je kan inderdaad de labels filteren door er simpelweg op te klikken, als je de filter weg wilt moet je bovenaan weer op 'casual X' het kruisje aanklikken om de filter te verwijderen.
Dit geeft dan weer een pak meer overzicht!
Wat mij betreft vind ik dit een goed initiatief!

Niks is moeilijker dan (onverwachte) verandering accepteren :p

Je kunt heel makkelijk jou wereld filteren door op het icoontje/label te klikken. Het is dus makkelijk terug te vinden als je weet hoe.
fxwd50.png

Heel het internet is voor een reden bezig met te zorgen dat je dingen kan doen in zo weinig mogelijk kliks. Mensen zijn lui en elke extra klik die ze moeten doen is er één te veel.
Ik snap dus niet waarom jullie nu er een klik of 3 bij creeren, want je gaat daar alleen maar mensen mee afschrikken en wegjagen.

Als je iets als dit wil doen zou ik terug gaan naar de oude aparte fora en in de categorie casual als eerste een 'algemeen casual' kopje maken. Dan kan je in dat kopje een algemene praathoek maken, je wedstrijden etc.
Als je genoeg reclame maakt op de afzonderlijke fora zullen vaste posters wel naar daar komen en ze moeten niet extra kliks doen om op het fora dat hun interesseert te komen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Als je iets als dit wil doen zou ik terug gaan naar de oude aparte fora en in de categorie casual als eerste een 'algemeen casual' kopje maken. Dan kan je in dat kopje een algemene praathoek maken, je wedstrijden etc.

Kun je iets meer vertellen over hoe dat was en waarom dat veranderd werd (als je dat nog weet)?

Het Klinkt namelijk als een mooie middenweg, en ietd waar ik met m’n contests iig goed gebruik van kan maken.
 
Reactiescore
205
Sinds dat dit ingevoerd is, is er (op de algemene topics na) niks meer gepost in de andere topics op elke casual wereld. Dit zegt genoeg lijkt me zo. Graag terug veranderen.

Daarnaast denk ik niet het omgooien van het AF enig positief effect zal hebben op de activiteit. Aangezien 1. er genoeg mensen moeten zijn om het AF actief te houden en 2. werelden boeiend moeten zijn om überhaupt enige vorm van propaganda te kunnen verkopen.

1. Minder spelers op tw -> minder posters op het af -> minder activiteit op het forum.
2.Op de helft van de nog niet gesloten casual werelden is nog geen reet te beleven i.v.m. de range en pronken over het aantal bb's dat je gestacked of geedeld hebt is niet de meeste interessante vorm van propaganda.

Het forum is prima zo, als jullie toch zo graag iets willen veranderen doe dat dan graag game gerelateerd. Zoals een nieuw platform maken waar we de scripts terug kunnen vinden. Iemand regelen die belangrijke scripts zoals TBR in orde kan maken. Ideeën die door ons als community geopperd worden met iets meer moeite erdoor proberen te krijgen bij innogames i.p.v. dat dit jaren duurt. Gebruiksvriendelijkheid gaat laatste tijd steeds meer achteruit, waardoor spelplezier afneemt en dus ook het aantal spelers. Dus als jullie daar nu eens wat aan deden en misschien wat minder focus zouden leggen op dit soort dingen en events, dan zouden er wat minder spelers stoppen en dus ook de activiteit op het AF hoger worden. Tenzij het jullie bedoeling is de activiteit qua klachten op het AF te verhogen. Dan gaat het prima zo.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Het forum is prima zo, als jullie toch zo graag iets willen veranderen doe dat dan graag game gerelateerd. Zoals een nieuw platform maken waar we de scripts terug kunnen vinden. Iemand regelen die belangrijke scripts zoals TBR in orde kan maken. Ideeën die door ons als community geopperd worden met iets meer moeite erdoor proberen te krijgen bij innogames i.p.v. dat dit jaren duurt. Gebruiksvriendelijkheid gaat laatste tijd steeds meer achteruit, waardoor spelplezier afneemt en dus ook het aantal spelers. Dus als jullie daar nu eens wat aan deden en misschien wat minder focus zouden leggen op dit soort dingen en events, dan zouden er wat minder spelers stoppen en dus ook de activiteit op het AF hoger worden. Tenzij het jullie bedoeling is de activiteit qua klachten op het AF te verhogen. Dan gaat het prima zo.

Je zegt het eigenlijk zelf al, alle dingen die je hier opnoemt die je anders wil zijn game gerelateerd, daar kunnen Aldo en ik vrij weinig mee, aangezien wij simpelweg de taak hebben om het forum in goede banen te lijden.

Zoals ik al tegen anderen heb gezegd: als er game gerelateerde dingen zijn die anders moeten, geef het aan (iets duidelijker wel dan een opsomming zoals nu.)
Maak een discussietopic, of stuur mij een PM, dan maak ik er een. Op die manier komen we erachter of dit iets is wat meer mensen willen, en kan ik het voorleggen bij het CM.

Maar andere dingen die je opnoemt, harder pushen bij Inno, zorgen voor meer spelplezier en een betere gebruikersvriendelijkheid, daar kunnen wij vrij weinig aan doen. Als je daar klachten of opmerkingen over hebt, dan zul je het hogerop moeten zoeken bij het CM.

Tot slot, als je met events het over ingame events hebt, daar kan zelfs het CM weinig aan veranderen, want dan zul je bij inno zelf moeten zijn.
 
Reactiescore
2.177
Je zegt het eigenlijk zelf al, alle dingen die je hier opnoemt die je anders wil zijn game gerelateerd, daar kunnen Aldo en ik vrij weinig mee, aangezien wij simpelweg de taak hebben om het forum in goede banen te lijden.

Zoals ik al tegen anderen heb gezegd: als er game gerelateerde dingen zijn die anders moeten, geef het aan (iets duidelijker wel dan een opsomming zoals nu.)
Maak een discussietopic, of stuur mij een PM, dan maak ik er een. Op die manier komen we erachter of dit iets is wat meer mensen willen, en kan ik het voorleggen bij het CM.

Maar andere dingen die je opnoemt, harder pushen bij Inno, zorgen voor meer spelplezier en een betere gebruikersvriendelijkheid, daar kunnen wij vrij weinig aan doen. Als je daar klachten of opmerkingen over hebt, dan zul je het hogerop moeten zoeken bij het CM.

Tot slot, als je met events het over ingame events hebt, daar kan zelfs het CM weinig aan veranderen, want dan zul je bij inno zelf moeten zijn.

Ja want cm heeft dit natuurlijk niet besloten van af. De dingen die bloemkool opnoemt zou tw helpen, de dingen die jullie (lees tw team) doen helpen alleen een grafkist te bouwen en alvast een gat te graven.
 

DeletedUser65921

Guest
Kun je iets meer vertellen over hoe dat was en waarom dat veranderd werd (als je dat nog weet)?

Het Klinkt namelijk als een mooie middenweg, en ietd waar ik met m’n contests iig goed gebruik van kan maken.

Voor jullie dit invoerden had je voor de casuals, zoals elke wereld een kopje en daaronder de specifieke werelden.

Dus iets als dit

d2dff02abf.png


Wat ik zou doen is:
-Maak een kopje casual
-Zet als eerste forum daaronder: 'algemeen casual' met je algemene praathoek, contests en alles wat je daar wil
-En doe daar onder zoals op de screen met de aparte fora

Als je dan voor elke contest wat reclame maakt zullen de (geinteresseerde --> ook enkel die ga je nu bereiken) mensen wel ook op het algemene forum gaan kijken.
En de anderen moeten enkel iets meer scrollen en wat reclame lezen, gaan ze zich minder aan ergeren dan elke keer die extra kliks.
 
Reactiescore
2.489
Voor jullie dit invoerden had je voor de casuals, zoals elke wereld een kopje en daaronder de specifieke werelden.

Dus iets als dit

d2dff02abf.png


Wat ik zou doen is:
-Maak een kopje casual
-Zet als eerste forum daaronder: 'algemeen casual' met je algemene praathoek, contests en alles wat je daar wil
-En doe daar onder zoals op de screen met de aparte fora

Als je dan voor elke contest wat reclame maakt zullen de (geinteresseerde --> ook enkel die ga je nu bereiken) mensen wel ook op het algemene forum gaan kijken.
En de anderen moeten enkel iets meer scrollen en wat reclame lezen, gaan ze zich minder aan ergeren dan elke keer die extra kliks.

Je bent niet de eerste die het voorstelt maar ik vind dit wel een gulden middenweg en neem dit zeker mee.

Mijn voorstel zou dan wel zijn om wereldspecifieke praathoeken niet toe te staan en dit enkel in het algemeen te houden.

De subfora zijn dan ook echt voor specifieke wereldgerelateerde discussies. Als er in de praathoek te lang over 1 onderwerp doorgegaan wordt dan zal dit verschoven worden naar de juiste casual met zijn eigen topic.
 
Reactiescore
179
Ik pareer mijn kritiek even, ik wil het even aanzien hoe dit mij bevalt. Anders zal je toch mijn verhaal gaan horen in der loop tijd, als het me toch niet gaat bevallen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Voor jullie dit invoerden had je voor de casuals, zoals elke wereld een kopje en daaronder de specifieke werelden.

Dus iets als dit

d2dff02abf.png


Wat ik zou doen is:
-Maak een kopje casual
-Zet als eerste forum daaronder: 'algemeen casual' met je algemene praathoek, contests en alles wat je daar wil
-En doe daar onder zoals op de screen met de aparte fora

Als je dan voor elke contest wat reclame maakt zullen de (geinteresseerde --> ook enkel die ga je nu bereiken) mensen wel ook op het algemene forum gaan kijken.
En de anderen moeten enkel iets meer scrollen en wat reclame lezen, gaan ze zich minder aan ergeren dan elke keer die extra kliks.

Thanks, ik ga dit zeker meenemen ;)
 

DeletedUser77892

Guest
Even iets meer toelichting.

Als team merkten we dat iedere casual steeds inactiever werd.
Casual 1 en 2 waren enorm actief, bij 3 en 4 werd het minder, en bij 5 en 6 waren er nog maar een handjevol posters over.


Met dit experiment, het samenvoegen van de Casual fora, gaan we kijken of die inactiviteit minder wordt.
Zo zal er een algemene praathoek komen, en ook contests zullen niet meer Casualspecific zijn, maar voor een combinatie van alle Casuals gelden.
Op die manier hopen we op meer deelname, en kunnen we bijvoorbeeld ook grotere pp prijzen uitreiken.

Casualspecifieke discussietopics, zoals Golden Awards, de top/floptopics etc. worden atm onderscheden dmv. de gekleurde prefixes, zodat duidelijk is over welke wereld het gaat.
Als blijkt dat dit niet werkt, onhandig is of dat het veel ontevredenheid oplevert, dan kunnen we altijd besluiten om terug te switchen naar hoe het was.

Tot slot moet ik toegeven dat het nu inderdaad nog een beetje een rommel is.
Maar, daar wordt aan gewerkt. Zo zal er bijvoorbeeld een algemeen topic komen voor de self-updating maps, zodat er niet 4 stickies zijn.

Geef ons even de tijd om alles te optimaliseren, en denk ondertussen mee hoe we dit beter kunnen maken.

En, zoals ik al zei: het is een experiment, en het kan teruggedraaid worden.
Misschien is een keer stoppen met elke wereld kleiner en kleiner te maken?
Stoppen met het verpesten van je eigen spel? Sorry, maar dit is allemaal vrij logisch, als je wereld kleiner maakt, krijg je minder spelers en minder posters. Is dit echt zo'n groot raadsel voor jullie? Of zijn jullie opzettelijk van plan je eigen game de nek om te draaien?
 

Deleted User - 487871837

Guest
Misschien is een keer stoppen met elke wereld kleiner en kleiner te maken?
Stoppen met het verpesten van je eigen spel? Sorry, maar dit is allemaal vrij logisch, als je wereld kleiner maakt, krijg je minder spelers en minder posters. Is dit echt zo'n groot raadsel voor jullie? Of zijn jullie opzettelijk van plan je eigen game de nek om te draaien?

Zoals ik al tegen iemand anders heb gezegd: je praat over gamegerelateerde zaken tegen een forummod. Ik heb nul invloed over wat er met TW gebeurt. Het enige wat ik kan is gamegerelateerde suggesties bij het CM neerleggen.

Dat is alsof je de politie de schuld geeft van het afbranden van je huis.

Maar om je vraag toch te beantwoorden: de werelden worden kleiner omdat minder mensen spelen, niet omdat er bij inno een stel duivels zitten die bewust werelden kleiner maken.
 

DeletedUser77892

Guest
Zoals ik al tegen iemand anders heb gezegd: je praat over gamegerelateerde zaken tegen een forummod. Ik heb nul invloed over wat er met TW gebeurt. Het enige wat ik kan is gamegerelateerde suggesties bij het CM neerleggen.

Dat is alsof je de politie de schuld geeft van het afbranden van je huis.

Maar om je vraag toch te beantwoorden: de werelden worden kleiner omdat minder mensen spelen, niet omdat er bij inno een stel duivels zitten die bewust werelden kleiner maken.
Ik heb niet het hele topic gelezen. Ik begrijp dat jij hier dan geen invloed op hebt.
Maar het feit dat er een nieuwe wereld word geopend wanneer de vorige nog niet eens voor een kwart vol zit is volgens mij de grootste reden dat werelden kleiner blijven.
Is er geen nieuwe casual, moeten spelers op de laatste bij komen, en zou die dus wel groter worden. Ik ken namelijk genoeg spelers die wel op casual 6 zitten en niet op 5. Was 6 er niet geweest, hadden die toch op 5 moeten gaan spelen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik heb niet het hele topic gelezen. Ik begrijp dat jij hier dan geen invloed op hebt.
Maar het feit dat er een nieuwe wereld word geopend wanneer de vorige nog niet eens voor een kwart vol zit is volgens mij de grootste reden dat werelden kleiner blijven.
Is er geen nieuwe casual, moeten spelers op de laatste bij komen, en zou die dus wel groter worden. Ik ken namelijk genoeg spelers die wel op casual 6 zitten en niet op 5. Was 6 er niet geweest, hadden die toch op 5 moeten gaan spelen.

Hm, ik snap wat je bedoelt.

Het probleem is alleen dat Inno ook nieuwe werelden moet openen, en dat werelden na een tijdje niet meer leuk worden om te joinen.

Neem nu casual 6.

Ik heb daar een dorpje geplaatst zodat ik de ranglijsten en dergelijke in de gaten kan houden, en naast me ligt een speler van 10k, en op twintig velden afstand liggen spelers van 50k. Dat zijn spelers die me sowieso gaan rekken als de range wegvalt, dus beginnen heeft weinig zin dan.

Vandaar dat een Casual 7 na een tijdje simpelweg noodzakelijk is, zodat de new player experience weer leuk wordt.

De grootste oorzaak van de kleine werelden is simpelweg het feit dat TW een veel kleinere spelerbase heeft dan nu. Dat heeft een aantal oorzaken, misschien dat Inno daar ook voor gezorgd heeft, maar dat ligt bijvoorbeeld ook simpelweg aan het feit dat TW al ruim tien jaar oud is.
 
Reactiescore
592
Ja, je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te bedenken dat Inno hun eigen graf graaft voor hun spel. Tuurlijk moeten ze nieuwe werelden openen, want inderdaad de nieuwe player experience wordt minder als spelers naast je stukken groter zijn.

En dan kom je weer bij de vraag uit hoe komt dat? Door die f*cking inventaris die meegenomen kan worden. Zolang Inno daar zelf niks aan doet blijft dat probleem zich toch ophopen?

Ik snap dat forum mods hier niks aan kunnen doen hoor, ben niet boos op jullie. ;)
 

Deleted User - 487871837

Guest
En dan kom je weer bij de vraag uit hoe komt dat? Door die f*cking inventaris die meegenomen kan worden. Zolang Inno daar zelf niks aan doet blijft dat probleem zich toch ophopen?

Heb het voorgelegd bij het CM en te horen gekregen dat dat feedback is die al doorgestuurd is naar Inno. Eigenlijk bij iedere casual. Inno heeft redenen waarom ze er (nog) niks mee gedaan hebben, daar weet ik verder niet vanaf..

Misschien blijven aangeven, dat lijkt me het beste.
 
Reactiescore
592
Inno heeft redenen waarom ze er (nog) niks mee gedaan hebben, daar weet ik verder niet vanaf..

Alles wat ze minder geld zal opleveren zal niet met haast behandeld worden :rolleyes:
Ik hoop van niet, maar als dat zo is dan geven ze meer om de centen dan om het spel. En dat zou pittig triest zijn

In ieder geval bedankt voor de inzet van de mods:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan