Feedback op de samenvoeging 1.0

Vind jij dit een goed idee?


  • Totaal aantal stemmers
    46
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser76198

Guest
Mwah, vind het veel gezeur. Het oude was vertrouwd met een prettige deling, maar door de optie een casual te selecteren is het niet veel onoverzichtelijker.

Ik ben vooral benieuwd hoe het tw team verwacht dat door alles samen te voegen het hier actiever gaat worden. "wereld topics" moeten voor zover na te leven is spamvrij blijven dus als je ergens niet speelt word van je verwacht dst je er niet reageert.

Zoals ik het zie trappen jullie nu een commumity vol met mensen die graag hun comfort en gemak hebben uit hun comfortzone door hun plekkie te veranderen. Waarschijnlijk adapten ze toch wel als het blijft zoals het is maar ze gaan eerst roepen dat alles heel kt is.
 

DeletedUser78605

Guest
Is dit niet juist iets goeds? Dat wij aangeven dat we zoekende zijn en dit dus nog niet per definitie blijvend is.
Gaat er meer om, dat de rest negatief is.. Beste hadden jullie eerst gevraagd en dan pas gedaan. Als het zo blijft, verwacht ik eerder een achteruitgang qua activiteit.
Moest nu zelfs moeite doen om het terug te vinden, nee van mij.
 
Reactiescore
2.506
Niks is moeilijker dan (onverwachte) verandering accepteren :p

Je kunt heel makkelijk jou wereld filteren door op het icoontje/label te klikken. Het is dus makkelijk terug te vinden als je weet hoe.
fxwd50.png
 
Reactiescore
2.506
Ik vind het te rommelig met al de forums door elkaar, cas 2,3 zijn al gesloten maar staan er toch nog tussen.. Het liefste zie ik hier iets waarbij je de casual forums kan filteren mocht dit idee doorgaan..

Volgens mij heb ik casual 2 en 3 gisteren in het archief gezet en lees mijn bovenstaande screen ;)
 
Reactiescore
127
Bij deze wat feedback van mij,

De forums zijn nu te onoverzichtelijk. Ja je kan het filteren, maar het lijkt gewoon rommelig zo.
Ik ben een casual 4 en 6 speler. En ik ben totaal niet geïnteresseerd in andere werelden.
Ik denk zelfs met deze opzet dat er nog minder mensen naar het Af zullen gaan. (ik in ieder geval wel).
Mijn kleurenblindheid helpt ook niet echt bij het onderscheiden van de verschillende werelden.

Ik ben het met jullie eens dat het leuker zou zijn als het forum actiever wordt, maar dit is hier niet de manier voor.
Wat ik zelf altijd merk bijvoorbeeld binnen onze skype groep dat bij actievere stammen de mensen echt wel iets willen doen op het af. Maar dat onze tegenstanders totaal niet reageren.
Dus in plaats van de fora's ineen te gooien is het misschien een oplossing om via skype mensen zover te krijgen op het af iets te doen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
De enige die hier profijt van hebben zijn mods -> ze moeten minder fora doorklikken.

Dit is een onzinargument, het is juist meer werk voor ons.
Ten eerste moeten we tijd stoppen in het herorganiseren van de hele boel, en ten tweede ben ik nu mod van alle actieve casuals, ipv alleen cas 6.

Ik ben het met jullie eens dat het leuker zou zijn als het forum actiever wordt, maar dit is hier niet de manier voor.

Wat zou dan wel een idee zijn denk je?
Ik heb zelf bijvoorbeeld gemerkt dat een IGM met een contest niet heel veel uitmaakt.
 

DeletedUser70435

Guest
Het forum is dood, je gaat het niet meer actief krijgen
 
Reactiescore
127
Dit is een onzinargument, het is juist meer werk voor ons.
Ten eerste moeten we tijd stoppen in het herorganiseren van de hele boel, en ten tweede ben ik nu mod van alle actieve casuals, ipv alleen cas 6.



Wat zou dan wel een idee zijn denk je?
Ik heb zelf bijvoorbeeld gemerkt dat een IGM met een contest niet heel veel uitmaakt.

Ik denk dat er nog winst te behalen valt via Skype. Iedereen gebruikt dat tegenwoordig.
 
Reactiescore
2.506
Ik zal even uitleggen waarom ook ik achter dit nieuwe concept sta. Ik ben een jaar geleden als mod om het AF weer aantrekkelijk te maken voor een grote(re) groep mensen. Persoonlijk vind ik het AF namelijk een interessant onderdeel van het spel. Vroeger werd de waarde van het AF ingezien door een grote groep mensen, hedendaags is dit al minder.

Op de normale werelden zien je in vergelijking met het korte verleden al grote verschillen qua activiteit op de wereldfora's. Kijk maar naar wereld 60 die al bijna meer posten heeft dan een wereld die al een jaar bestaat. Dit is een vooruitgang die deels wordt geboekt door de inzet van het moderatorteam op het forum, vanaf wereld 58 zijn we hier mee bezig en je kunt zien dat het vanaf daar weer bergopwaarts ging.

De reden waarom ik voorstander was van dit concept, is dat wij (mods) nu de focus kunnen leggen op één forum om de community van casual actiever te krijgen op het AF. Op casual 6 waren we hier al mee bezig en hier is in vergelijking met de casual ervoor ook vooruitgang geboekt. Al stelt de activiteit in vergelijking met een normale wereld niet veel voor. Wat mij betreft moet hier verandering in komen. Evenals bij de classics heeft casual een eigen harde kern. Het beste is om iets nieuws aan te leren bij het begin, echter hebben we deze kans niet gekregen en hopen we dat we de oudere casual werelden meekrijgen in de (stoom)trein waar casual6 nu in zit.

Uiteraard zal niet elk topic jou aanspreken, maar het is voor het moderatorteam op deze manier wel makkelijker om een groot publiek tegelijk aan te spreken en zo te proberen de casual community actiever en meer betrokken te laten zijn. Het is trouwens mogelijk om in dit forum te filteren, door middel van de labels, waardoor je enkel jouw persoonlijke casual ziet. Enja als je kleurenblind bent zuigt het:confused:
fxwd50.png
Deze overstap is puur genomen om jullie meer vermaak te bieden binnen de middelen die wij tot onze beschikking hebben. Skype is hier dus geen onderdeel van, dit is een extern communicatiekanaal die wij niet ondersteunen. Wel bieden wij als alternatief een Discordchat aan.

Het zal voor zowel jullie als voor ons even zoeken zijn hoe we dit nu precies gaan aanpakken en ik wil er echt het beste van maken. Hierom verzoek ik jullie echter om (tijdelijk) open te staan voor deze verandering en investering die wij in jullie (de casual community) willen steken te accepteren en mogelijk te verbeteren. Wie weet pakt het niet uit naar verwachting en veranderen we alles terug, dit is vrij makkelijk te doen wegens de labels.

Een voorbeeld van een idee om meer leven te krijgen in casual is het organiseren van kleine en grote contesten die soms voor elke casualwereld interessant zijn. Een ander voorbeeld is om meer discussies te voeren die jullie allemaal aangaan, zoals de aanvalsrange, wereldinstellingen en de inventaris.

Ik nodig jullie nogmaals uit om open te staan voor het idee en er het beste van te maken. Ik zal er tenminste veel tijd in steken met de hoop dat ik er over een maand de vruchten van kan plukken. Tot slot hoop ik dat jullie dit gaan zien als een kans in plaats van een bedreiging, waarvan jullie het nu bestempelen.
Noem mij maar naïef of onrealistisch, maar ik wil ook jullie geven wat jullie verdienen. Een leuke tijd op het Algemeen Forum.
 
Reactiescore
1.367
Niks is moeilijker dan (onverwachte) verandering accepteren :p

Je kunt heel makkelijk jou wereld filteren door op het icoontje/label te klikken. Het is dus makkelijk terug te vinden als je weet hoe.
fxwd50.png

Maar wat is dan het nut? :p
 
Reactiescore
1.367
Een voorbeeld van een idee om meer leven te krijgen in casual is het organiseren van kleine en grote contesten die soms voor elke casualwereld interessant zijn. Een ander voorbeeld is om meer discussies te voeren die jullie allemaal aangaan, zoals de aanvalsrange, wereldinstellingen en de inventaris.


Voor meerdere werelden contesten doen, daar kun je misschien wel wat mee.

Beetje "rate de speler" maar dan van alle nog actieve werelden ofzo
 
Reactiescore
2.506
Voor meerdere werelden contesten doen, daar kun je misschien wel wat mee.

Beetje "rate de speler" maar dan van alle nog actieve werelden ofzo

Hebben we geprobeerd in het verleden, met een te groot verschil met deelnemers. Op deze manier proberen we elke casualspeler de kans te geven om deel te nemen bij een creatieve contest. We hopen de casualsspelers mee te krijgen in elkaar enthousiasme. Hier komt later vandaag of morgenochtend een topic over trouwens.
 
Reactiescore
1.367
Hebben we geprobeerd in het verleden, met een te groot verschil met deelnemers. Op deze manier proberen we elke casualspeler de kans te geven om deel te nemen bij een creatieve contest. We hopen de casualsspelers mee te krijgen in elkaar enthousiasme. Hier komt later vandaag of morgenochtend een topic over trouwens.

Hoezo te groot verschil?

Alle casual werelden zijn toch ook anders?
 
Reactiescore
2.506
Hoezo te groot verschil?

Alle casual werelden zijn toch ook anders?

Klopt, maar we willen overal de activiteit bevorderen en ik denk dat het met behulp van dit concept dit het beste en snelste gaat. Al moeten we wel zoeken naar een overzichtelijke manier.
 
Reactiescore
60
Ben hier geen voorstander van, oude systeem was veel makkelijker te checken of er nieuwe berichten staan (voor casual 1). Wel een vraagje, hoe kan je topics terugvinden waar al langere tijd (lees maanden/jaren) niet in gepost is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan