Feedback op de samenvoeging 1.0

Vind jij dit een goed idee?


  • Totaal aantal stemmers
    46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
2.478
Hier mogen jullie je bevindingen plaatsen over de samenvoeging van alle casuals. Let wel we zijn ermee bezig om hier meer overzicht te creëren. Feedback en ideeën zijn altijd welkom.

Het doel van deze samenvoeging is om de casualforums actiever en aantrekkelijker te maken
 
Reactiescore
7
Ik snap de gedachte achter het samenvoegen van de casual forums, zodat er meer activiteit komt, maar ik vind dit niet overzichtelijk en zeker niet aantrekkelijk.
Want ik wil weten wat er op "mijn eigen" casual speelt en al die andere casuals interesseren me niet en nu moet ik zoeken wat voor mij van toepassing is.
En al die gekleurde labels om elke casual wereld aan te duiden, geven zo'n kleurexplosie, dat mijn 1e gedachte ook meteen is : dichtklikken en nooit meer terug komen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Het doel van deze samenvoeging is om de casualforums actiever en aantrekkelijker te maken

Even iets meer toelichting.

Als team merkten we dat iedere casual steeds inactiever werd.
Casual 1 en 2 waren enorm actief, bij 3 en 4 werd het minder, en bij 5 en 6 waren er nog maar een handjevol posters over.

Met dit experiment, het samenvoegen van de Casual fora, gaan we kijken of die inactiviteit minder wordt.
Zo zal er een algemene praathoek komen, en ook contests zullen niet meer Casualspecific zijn, maar voor een combinatie van alle Casuals gelden.
Op die manier hopen we op meer deelname, en kunnen we bijvoorbeeld ook grotere pp prijzen uitreiken.

Casualspecifieke discussietopics, zoals Golden Awards, de top/floptopics etc. worden atm onderscheden dmv. de gekleurde prefixes, zodat duidelijk is over welke wereld het gaat.
Als blijkt dat dit niet werkt, onhandig is of dat het veel ontevredenheid oplevert, dan kunnen we altijd besluiten om terug te switchen naar hoe het was.

Tot slot moet ik toegeven dat het nu inderdaad nog een beetje een rommel is.
Maar, daar wordt aan gewerkt. Zo zal er bijvoorbeeld een algemeen topic komen voor de self-updating maps, zodat er niet 4 stickies zijn.

Geef ons even de tijd om alles te optimaliseren, en denk ondertussen mee hoe we dit beter kunnen maken.

En, zoals ik al zei: het is een experiment, en het kan teruggedraaid worden.
 
Reactiescore
2.478
Duncan en ik gaan hier morgen voor zitten om te kijken hoe we overzicht kunnen krijgen. Helaas kon dit niet op voorhand geregeld worden aangezien jullie dan een aantal uren/dagen geen forum hadden ;)
 
Reactiescore
1.367
Het idee is leuk maare, ik ga echt geen troep van een random wereld lezen als ik daar niet speel
 
Reactiescore
205
Nee, casuals hebben niks met elkaar te maken. Alles bij elkaar gooien zal hooguit resulteren in iets meer lezers per topic of mensen van andere casuals die reageren op topics waar ze geen weet van hebben. Daarnaast, ook al staat er dat het nog aangepast gaat worden, veel te onoverzichtelijk.
 
Reactiescore
1.367
Dat hoeft ook niet.

Ik wil ook geen troep van anderen door mijn eigen rommel hebben, dat is me de moeite niet waard om uit te zoeken waar mijn spul is
 
Reactiescore
2.478
Zoals Hopeful al heeft aangegeven gaan we voorlopig door met de geïntroduceerde samenstelling, wij hopen van jullie opbouwende kritiek te krijgen. Om (al is het tijdelijk) samen met jullie de tijd door te komen. Wellicht pakt het goed uit, laat je verrassen ;) Uiteraard zijn argumenten voor het oude-systeem ook welkom, maar zorg wel voor goede feedback, zodat wij weten waarom dit wellicht toch geen goed idee is en het teruggedraaid moet worden.

Ik wil ook geen troep van anderen door mijn eigen rommel hebben, dat is me de moeite niet waard om uit te zoeken waar mijn spul is

Ik vind de labels persoonlijk een handig hulpmiddel hiervoor. En aangezien de Casual werelden al niet erg actief waren is het niet zo dat je erg ver hoeft te zoeken, wees eerlijk Danny :p
 
Reactiescore
1.367
Zoals Hopeful al heeft aangegeven gaan we voorlopig door met de geïntroduceerde samenstelling, wij hopen van jullie opbouwende kritiek te krijgen. Om (al is het tijdelijk) samen met jullie de tijd door te komen. Wellicht pakt het goed uit, laat je verrassen ;) Uiteraard zijn argumenten voor het oude-systeem ook welkom, maar zorg wel voor goede feedback, zodat wij weten waarom dit wellicht toch geen goed idee is en het teruggedraaid moet worden.



Ik vind de labels persoonlijk een handig hulpmiddel hiervoor. En aangezien de Casual werelden al niet erg actief waren is het niet zo dat je erg ver hoeft te zoeken, wees eerlijk Danny :p

Mwah, ik ben niet van plan nog 1 blik op dit gedeelte van het forum te werpen. Door de punten die inmiddels wel benoemd zijn.
 
Reactiescore
592
Ik ben ook tegen. Zoals al wordt gezegd is het niet fijn om door meerdere topics te speuren naar je eigen casualwereld. Als ik geïnteresseerd zou zijn in andere casuals zou ik daar zelf op kunnen zoeken toch?:p

Het enige waar ik 'ja' op zou kunnen zeggen is een algemeen casual praathoek.

Verder lijkt mij dat activiteit toeneemt naarmate de casuals vorderen. In het begin zullen er toch veel nieuwe spelers zijn die niet echt actief zijn op het AF. Later, wanneer de serieuzere potentiële winst-stammen er zijn zal het AF er meer bij betrokken worden schat ik ?

Ik denk dat je weinig kan doen aan de inactiviteit op een casualwereld. Spelers van andere casuals zullen zich toch ook niet zomaar in jouw wereld mengen, tenzij ze er gewoon geïnteresseerd in zijn. Maar dan kunnen ze ook gewoon dat casualforum openen :rolleyes:
 
Reactiescore
2.489
Denk eraan dat de labels aandrijver zijn en je zo ook enkel de topics filtert van jou specifieke casual.
 
Reactiescore
127
Ja ik ben de sjaak met mijn kleuren blindheid:(:(
Ik zal vanmiddag uitleg voor mijn nee stem geven.
 
Reactiescore
603
Je kan inderdaad de labels filteren door er simpelweg op te klikken, als je de filter weg wilt moet je bovenaan weer op 'casual X' het kruisje aanklikken om de filter te verwijderen.
Dit geeft dan weer een pak meer overzicht!
Wat mij betreft vind ik dit een goed initiatief!
 

DeletedUser70435

Guest
Tegen, veel te onoverzichtelijk. De andere casuals interesseren me niks, ook hun praathoek niet. Accepteer nou gewoon eens dat het AF stervend is. Het is niet zo dat ik nu opeens in topics van andere casuals ga reageren. De enige die hier profijt van hebben zijn mods -> ze moeten minder fora doorklikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan