Wat ging er mis in Insane?

DeletedUser78803

Guest
In mijn verdediging:
Ik ben geen dramaqueen, ik hou er gewoon niet van als mensen niet genoeg hun best doen.

En wanneer ze dan na 3 waarschuwingen niks doen dan flip ik en ben ik weg :$

Ik zou zegggen zwembadje & olie.
Laat die Inge maar eens zien wie hier de baas is?
 

DeletedUser78803

Guest
'die Inge', voor jouw is het nog altijd 'mevrouw Inge'. Laat dat even duidelijk zijn :)

Um het is nog steeds JOU laat dat even duidelijk zijn of je moet bedoelen dat Inge van mij is niet dat ik dat heel erg zou vinden hoor :)
 

DeletedUser76478

Guest
31-3-2018 Hoe ik de situatie zie.

Allereerst wil ik Novus feliciteren met de wereldwinst (indien ze samen blijven). Vanuit onze kant werd er flink met modder gegooid maar zoals wel vaker doen mensen dit voornamelijk om hun eigen problemen te verbergen.

"Waar het mis ging in Insane?"

Maak er maar van "Waar de winnaar van Wereld 58 werd bepaald".


Ik weet eigenlijk nog steeds niet of ik je nu mag of dat ik een hekel aan je heb Jason... Ik denk toch het eerste. En zou je me nogmaals vragen samen te spelen zou ik het zo weer doen. Maar toch wil ik dit even kwijt.

Volgens mij ben ik meer dedicated bezig geweest om jou op #1 te krijgen dan jij zelf.
Op de massa van Puzzle en de interns na durf ik te zeggen dat ik 75% van je dorpen heb geregeld...
Allemaal om te zorgen om het account TFL op één te krijgen; mijn missie. Het account waar ik op zou gaan spelen zodra de oorlog met Novus/Ely zou beginnen. Jij kon muntjes blijven slaan met volle dorpen en ik veegde onze vijanden wel weg. Het account lag naar mijn mening perfect, met de rim in de rug, enorm veel safe en een heerlijk front tegen Schedel.

Maar goed... Meneer dacht toch anders en keek uiteindelijk alleen naar zichzelf toen hij op delete ging. Het kunstwerk waar ook ik uren/dagen in gestopt heb om het op te bouwen. Zonder ook maar iets te zeggen... "Omdat je dat te moeilijk vond en ik de enige persoon zou zijn geweest die je van gedachten kon veranderen".

Het lullige was ook nog dat we de week ervoor juist begonnen waar me 100% te internen zodat ik een week later eindelijk op TFL zou gaan.

Je weet dat mijn loyaliteit aan TFL zo groot was dat ik zelfs achter jullie (ook Aaron) keuzes ging staan als ik er niet mee eens was.

Dat jij nu aangeeft dat je slechts vier keuzes had is de grootste bullshit van je verhaal.
Net als je optelsommetje; begrijp me niet verkeerd, je bent de beste stamleider die ik gehad heb en heb veel respect voor je. Maar blijkbaar ontbrak jij nog de eigenschap om ergens boven te kunnen staan of om iets af te handelen. Als Martijn blijkbaar zo'n grote impact op jou besluit heeft gehad snap ik niet waarom hij nooit gekickt is. Blijkbaar heeft hij genoeg acties uitgehaald die de kick zouden verantwoorden.

Ik snap dat Aaron je buddy is; maar deze wereld ben je alleen begonnen en dat was ook de reden dat je mij destijds gevraagd hebt om te fuseren. Dat Aaron later toch aansluit was echt super; maar je redenatie "Geen Aaron - Geen Speelplezier" is wel heel kort door de bocht.

Maar goed... dit verhaal is een beetje mosterd naar de maaltijd gekeken naar het tijdstip en je zult mij normaal hier ook niet zien maar ik had vandaag blijkbaar de drang om mijn verhaal eens te doen.


Maar naast het effect dat het op mij had heeft het ook Insane doen springen.

Jouw delete is de aanleiding geweest voor een groep spelers om Insane te laten vallen. Die groep zie ik een beetje als de harde kern en de oorsprong van Insane. Nu las ik hier dat er nooit een goede tijd is om een stam te verlaten, maar de manier waarop heb je wel zelf in de hand. Al was het maar een aankondiging die een dag of twee vooraf zou worden gedaan.

Maar jeetje... wat een gezeik over niets. Ik weet nu precies wat men bedoelt toen er werd gezegd dat er teveel haantjes/ego's in Insane zitten die bijkbaar niets van elkaar kunnen hebben. Alles wat ze zien of horen proberen ze aan te grijpen om hun gedrag te verantwoorden. "Die irritaties van elkaar", zo makkelijk weer.

Deze spelers verlieten de toko onverwachts en waar van toepassing werd meteen de os teruggetrokken (zie het lot van Sleepwell die toen een massa kreeg en opeens geen def meer op zijn front had staan).

Deze groep noemde zichzelf vervolgens 'Broken'.

Door deze actie kwam opeens een groot deel Oost-Insane in een onmogelijke situatie waarop ze niet snel genoeg konden schakelen. Resulterend dat ze werden weggespeeld en/of op delete gingen. Als ook HOTSU die anders sowieso het eerstvolgende target van Broken zou zijn geweest.

Het balans in de wereld die gelijkwaardig was werd door deze actie zo verstoord dat de winst al lonkte voor Novus.

Ook Broken had dit door en zag in dat zij toch wel meer leden nodig hadden. Een puntje waar niet iedereen het mee eens was en al snel verlieten spelers het schip. Ze vonden de wereld (die ze in mijn ogen zelf verpest hebben) niet leuk meer, de kansen op wereldwinst waren gekrompen. Dus spelers/co's stopten (door privé omstandigheden, motivatieproblemen etc.) zowel goede redenen als slechte. De harde kern liep weg van de puinhoop die ze zelf hadden gecreëerd en lieten de rest kansloos achter.

MB's werden op accounts gezet, accounts werden solo en de aftakeling ging verder...

Ondertussen verlieten spelers de stam, vielen ze elkaar aan, lieten ze zichzelf bannen of logden ze niet meer in en zo was het Novus die lachend kon toekijken...

De perfecte tijd voor het laatste duwtje van Novus!


Fijne paasdagen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
3.540
Ik ben zwaar onder de indruk, zo'n lange post en ik heb geen enkel puntje van kritiek. Eindelijk iemand dit een sterk oordeel kan vellen en er voor uitkomt. Mijn diepste complimenten voor deze post :)
 

DeletedUser69389

Guest
Prachtige post. De beste en meest objectieve in dit topoc tot nu toe. Klasse Erik.
 

DeletedUser78825

Guest
Ondertussen had Sokaa de stam verlaten omdat hij de nieuwe recruits niet zag zitten met als gevolg dat Finis zichzelf liet bannen na wat aanvallen over en weer tussen Sokaa en Finis. TUG en Sokaa kwamen vervolgens ook nog in botsing met elkaar en Novus kon lachend toekijken...

De botsing tussen mij en Sokaa is volledig losstaand van Insane en Broken. Het was op voorhand al duidelijk dat Sokaa niet terug zou komen.
 

DeletedUser76478

Guest
De botsing tussen mij en Sokaa is volledig losstaand van Insane en Broken. Het was op voorhand al duidelijk dat Sokaa niet terug zou komen.

Daar heb je gelijk in, maar het is wel tekenend voor de huidige situatie.

Heb je citaat in mijn post iets aangepast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78825

Guest
Daar heb je gelijk in, maar het is wel tekenend voor de huidige situatie.

Heb je citaat in mijn post iets aangepast.

Ja, verder een goede post wel :)
Is gewoon dat de Sokaa - TuG situatie niet een grote factor is geweest en zal zijn in hoe de wereld eindigt. Sokaa had ervoor al aangegeven niet terug te komen en zou dus vrij weinig tot niets veranderd hebben of dat gebeurd was of niet.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Sokaa waren gewoon domme kutnoobs. Zelf met het plan komen om Insane te verlaten en blabla, maar puntje bij paaltje gewoon niet genoeg ballen aan het lijf.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Sokaa was wel 1 van diegene die mij erbij overtuigde. Dat het enkel en alleen Dennis zijn idee was is gewoon pure onzin.
 
Reactiescore
3.540
Mijn verhaal

Ik had gezegd dat ik nog met een post ging komen betreft de val van Insane, beter laat dan nooit zeker? Serieuze grote post's maken gaat niet op commando, ik moet de inspiratie hebben ook werkelijk wat nuttigs te kunnen vertellen. Het idee van wat ik wil overbrengen moet al volledig in mijn hoofd zitten zodat ik het allemaal even rap neer kan zetten in een post.

Ik heb nu zo'n momentje :p dus here i go!




Ik heb vooral gehoord dat Insane gevallen is door een gebrek aan een goede leiding. Nu vind ik dat wel wat te zwaar uitgedrukt ook al zit er een kern van waarheid in.

Mijn ervaring als leider op verschillende werelden en observator van zowat elke wereld sinds ik speel leert mij dat stammen (en dan spreek ik over serieuze stammen van enig niveau) meestal uit elkaar vallen door interne strubbelingen en pas op de 2de plaats omdat ze in de oorlog de verliezende partij zijn. Met verliezende partij bedoel ik dat de sfeer pas slecht werd nadat de resultaten minder werden.

W55, w58, w59 o.a gezien om enkele recentere werelden op te noemen. Wereldmachten die faalde door het intern falen gevolgd (logisch ook) door slechte resultaten ipv omgekeerd. Dat gebeurd nu eenmaal vaker. We stellen vast dat een leider zijn absolute prioriteit nummer 1 is ervoor te zorgen de stam intern goed stabiel staat.

Dat is voor mij de basis. De vraag is hoe krijg je een stabiel interne stam? Je hoeft geen slimmerik te zijn dat stabiele, betrouwbare mensen daarvoor van cruciaal belang zijn. Het begint dus bij het samenstellen van een stam. De eerste fout die gemaakt word kan je dus wijten aan de persoon(en) die begonnen zijn met Insane. Zoals iedereen wel weet ben ik pas veel en veel later op deze wereld gekomen en heb dus ook geen weet wie dat allemaal waren. Ik ga mij daar dan ook niet verder over uitlaten.

Nu goed, Insane bezit goeie accounts enkel zitten er op enkele labiele spelers. Met labiel doel ik op spelers die nogal snel van mening en kijk veranderen, personen waarop je niet altijd kan rekenen ook al beweren ze zelf wat anders. Dat zijn de personen die de interne sfeer aantasten en voor een leider een hel zijn om onder (controle) te houden.

In mijn ogen ligt hier de hoofdzaak waar Insane te kort schoot. Labiele personen.


Voorbeeld: Komen inc's op verschillende accounts die pas over enkel dagen aankomen vanuit Novus. Al snel hebben de meeste door dat Sokaa het hoofddoelwit zal worden. Dit wist iedereen in Insane 'dagen' op voorhand. Dennis TUG (buur van Sokaa) zegt in de stamchat 'ik ga deze massa regelen'. Dus wat denkt Jannes? Dennis de persoon die roept hij de hele wereld aan kan en Novus er weinig van bakt heeft enkele dagen de tijd een te verwachten aanval op Sokaa tot een goed einde te brengen.

Ik was voor alle duidelijkheid op deze wereld gekomen met de intentie al mijn focus in mijn account te steken. Mits mijn omgeving inc's krijgt zal ik dat wel goed opvolgen maar Sokaa lag redelijk ver van mij af dus dat liet ik gewoon aan de spelers rond dat account over. Dus ik laat het op zijn beloop. Dennis gaat het regelen,...

Enkele dagen later: Jannes komt thuis en vind dat de stamchat verdacht stil is. Te stil als je weet het de avond is voor dat de massa op Sokaa gaat aankomen. Dus Jannes zegt rond een uur of 20:00, HOE GAAT HET OP SOKAA (geen reactie), 22:00, HOE GAAT HET OP SOKAA (geen reactie), 00:00 uur, HOE GAAT HET OP SOKAA (geen reactie).

Ik vroeg dat de avond voor de massa 3 a 4 keer (kan opgezocht worden) met de intentie mij de vv rap te droppen zodat ik nog wat kon neerzetten indien er niets was gedaan. Geen reactie van de betrokken spelers die het gingen regelen dus het zal wel allemaal in orde zijn. Ondertussen gaat Jannes tv kijken en valt hij inslaap. Word die om een uur of half 4 wakker. En ik weet niet of iedereen dat heeft maar het enige wat ik wil als ik voor de tv in de zetel wakker word is een spurt trekken naar men bed om daar verder te gaan maffen. Maar niet voor TW nog even te checken. En ra ra wie had iets voor half 4 de vv doorgestuurd gekregen? Jawel hoor Jannes!!!

Ik nam een kijkje en zag dat er amper tot niets was gedaan en nam toen de keuze er helemaal NIETS aan te gaan doen. Als iemand denkt ik mijn tijd ga steken in een acc waar iedereen dagen de tijd voor had het in orde te zetten, waar ik de avond er voor 3-4x gevraagd heb hoe het ermee staat, da ik om half 4 nog ga beginnen met deffen terwijl ik ook gewoon moet gaan werken de dag erna heeft het flink mis. Was echt een principiële kwestie er niks mee te doen. En iedereen kent het resultaat dat Sokaa is overkomen. Overigens geen blame naar iedere speler die voor de massa nog wat probeerde. Is vooral doelend op de ervaren spelers die hun verantwoordelijkheid hadden moeten nemen.

Dat bedoel ik met labiele persoonlijkheden. Zeggen dat ze het gaan regelen en echt helemaal niets doen. Zo kan ik tal andere verhalen meegeven hoor elk in zijn eigen unieke context. Een Nicky die ELKE DAG maar echt ELKE dag de stamchat 5x leaved same met Jari btw en elke dag vertellen dat ze geen zin meer hebben om te spelen en over alles zitten te wenen hoe banaal dan ook. Tja,... leuke stamsfeer krijg je zo :) De spelers die ik atm al genoemd heb zijn dan nog de spelers die zo graag weg wouden gaan omdat het niet goed liep in de stam niet wetende dat zij daar de grootste oorzaak van waren.

c3f2c0b633733fdce77694241746ba01.png

'we' staat voor een groot deel van de Insane leavers. Ja wat moet je met spelers die zulke instelling hebben? Je kan als leider zo'n spelers ook niet onder controle houden want wat moet je doen, dreigen met ze te kicken? Spelers die niet geven om wereldwinst en elke dag wenen dat ze eigenlijk willen stoppen kan je niet imponeren met dreigen ze te kicken, want het boeit ze niks. Met als gevolg ze zichzelf onmogelijk gedragen binnen de stam en zoveel eisen stellen als ze willen.

Dat drijft mij naar het volgende punt, de leiding die ermee kapte en eigenlijk de grootste blame hebben gekregen. Jason en Aaron werden soms echt helemaal gek van sommige spelers. Ik vond Aaron leuke gozer maar echt ongeschikt als leider, het is gewoon geen gezicht als een leider zich in de stamchat zo laat ontkennen in gesprekken en begint mee te flippen waar iedereen het kan lezen :p Jason daarin tegen was slimmer en ik vond hem oprecht een goede leider. Enkel heeft hij naar het einde toe echt zwaar gefaald. Hij was het gezeik beu (begrijpelijk) en nogmaals vooral of zeg maar enkel het gezeik van het groepje dat Insane verliet + Martijn UT. Heeft zich van zijn kleinste kant getoond en moet zeggen toch leider onwaardig als ik het einde bekijk. Hij had enkele opties om te doen.

1: Ik stop met leider zijn wegens teveel gezeik aan mijn oren en zet mijn account op delete, ik wens verder bepaalde spelers nog veel succes.

of

2: Ik zeg dat ik door ga spelen, zet stiekem mijn account op del en naai daarbij niet enkel de spelers die mij lieten stoppen maar ook de spelers die mij altijd trouw zijn gebleven en tevens naai ik de speler die al MAANDEN in functie van mijn account speelt met de wetenschap en belofte hij er binnenkort bij op het account mocht komen. Namelijk Classicus die zijn verhaal al gepost heeft op deze pagina enkele posten boven deze.

Jason vond het belangrijker dat Martijn (zijn buur) zijn dorpen pas zou gaan edelen als zijn dorpen BB zijn zodat het niet zichtbaar was in de stats. Dat vond hij belangrijker dan met een goede nood te eindigen voor de persoon die al maanden zijn account laat internen / in functie speelt van Jason zijn account en tevens naait hij dus nogmaals de stamgenoten die altijd goed hebben meegewerkt bij alles.

Mag daarom ook zeker gezien worden als een stab van Jason ondanks ik het wel een fijne kerel vond.



Dan ga ik nog even door op Dennis die ik toch als hoofdverantwoordelijke zie voor het falen van Insane. Door hem is Sokaa enorm veel dorpen verloren wegens niets gedeft, wegens niets gedaan te hebben. Het gaat echter verder met zijn labiel gedrag. Insane was op zoek naar een nieuwe leider en hij zelf zegt letterlijk 'ik ben te impulsief dus ik ga mij niet kandidaat stellen' om vervolgens wel Insane te leaven en een nieuwe stam op te richten. Hoe incapabel zijn sommige medeleavers eigenlijk zo iemand te volgen :p Ik kon op een serveerblaadje meegeven dat die stam het niet ver zou gaan schoppen.

2a9128223161c1c8448bcf5c7cb7180c.png

Dennis had NAP's geregeld met zijn buren, Patrick en ik hadden samen met andere Sokaa stabiel gekregen. Nu was Novus bezig met een massa op mijn account (sleepwell) en in mindere maten op mijn 2 buren. Aanval was op Sleepwell eigenlijk volledig afgewerkt maar Novus stuurde soms nog wat bij en gaf de indruk nog wel een paar keer te zien of er wel iets te rapen viel. Ik ging bij Dennis horen of ik wat def kon krijgen en ja die had hij voor mij. Als hij thuis kwam ergens in de avond ging hij deze def terug sturen van bij Sokaa om het later naar mij te sturen. Zat geen haast achter wegens alles onder controle maar was wel erg handig om mijn fronten weer wat te verstrekken zodat Novus rapper zou stoppen en mijn account eerder kon beginnen met opbouwen. Ik had al coords gegeven aan Dennis/TUG en zag een dag later dat de OS nog niet liep. Ik ging in PM's verhaal halen meer kreeg geen reactie dus ging ik na een tijdje op skype hem spammen. Vind het totaal ongehoord je een stamgenoot negeert en zeker als deze onder aanval ligt. We vragen al amper def, amper vv's, deden zowat alles zelf daar mogen ze al enorm dankbaar voor zijn. Na wat aandringen reageerde hij eindelijk met 'ow ik moet de def nog terugtrekken', 'ow ik heb geen def meer beschikbaar' en dat soort onzin. Moet natuurlijk niemand verbazen dat Dennis weer een dag later uit Insane ging en nieuwe stam begon. Ik had natuurlijk niet veel bedenktijd nodig de link te leggen dat hij bewust geen os wou sturen omdat hij wist dat hij toch uit de stam zou gaan leaven enkele dagen later.

Vervolgens komt Dennis op het AF even de val van Insane uitleggen: Slechte leiding, oostkant die we ni wouden, Jannes en Martijn die niet goed in de groep lagen. Het beste vond ik nog deze 'er is nooit een goeie timing om een stam te leaven'.

Ja, wat moeten we daar van denken? xD Je stam ligt onder vuur en je neemt de benen, wat dacht je van een stam te verlaten in een rustigere periode? Er is inderdaad geen goede timing om een stam te leaven maar de meest gunstigste timing kiezen uit respect voor je stamgenoten mag wel. Daarin zie je dat Dennis gewoon 100% impulsief is, toen hij me def beloofd had was er nog geen spraken van te leaven en 2 dagen later stond Broken er al. Die stam is serieus in 2 dagen in elkaar gestoken. Kan ik echt niet serieus nemen. Maar het laffe lul gedrag van Dennis stopte hierbij ook zeker niet.

Finis trekt meteen na de leave al zijn def terug bij Sleepwell zonder maar een woord te zeggen. Onder het motto 'ik wist niet dat je aangevallen werd'. Als hij die 100'den berichten enkele dagen achter elkaar niet zag van 'je ondersteuning is aangevallen' dan ben je niet helemaal 100% in de bovenkamer. Voor mij ook een bewuste stab van de account eigenaar of het toont aan dat hij totaal niet bezig was met de stam. Wat ik niet uitsluit want die kerel hoorde je echt nooit. Nog maar het bewijs wat wij aan zo'n speler hadden binnen Insane.

Dennis verklaarde op het AF dat deze speler gekicked was voor zijn daden. Jammer dat ik van de andere speler op finis vernomen heb deze speler uit geheel eigen keuze gestopt is en Dennis daar helemaal niets mee te maken had. Leugentje Dennis?

Ik wil niet afgeven op heel het westen dat zeker niet, zaten ook echt top kerels maar het moet gezegd worden hier aan de oostkant waar enkele leavers vooral op afgaven waren echt nooit discussies en liep alles onderling top. We hebben gezien hoe jullie het er vanaf hebben gebracht zonder ons :p

Ik heb op het forum binnen de stam een post gemaakt dat wij als account ermee gingen stoppen wegens onze buren ook op del gingen en had mijn skype achter gelaten voor moesten bepaalde personen mij nog willen spreken over iets. En ik moet zeggen, ze waren niet op 1 hand te tellen, de spelers die ik zelf amper gesproken had die mij gingen toevoegen om mij te bedanken voor mijn inzet en zich nooit gestoord hebben aan mij om toch maar de woorden van Dennis nog eens te ontkrachten. Dennis zei dat dan ook alleen maar omdat ik in discussie ging met enkele leavers (voordat ze weggingen) omdat ze zich belachelijk gedroegen met o.a de chats de hele tijd te leaven als het ze niet aanstond, negatief geween de hele tijd,....

Algehele conclusie: Voor mij is Insane gevallen door enkele labiele individuen die niet in team konden werken en pas op de 2 plaats in mindere mate door de leiding. Ook wil ik zeggen dat ik Dennis en Nicky wel toffe mensen vind waar ik zeker mee gelachen heb en het ook goeie spelers zijn. Enkel iets teveel negatieve kanten die verkeerd zijn uitgepakt. Ik hoop ze hebben geleerd uit hun fouten en god bless the united states of america!!!

En ja mijn beloofde GA lijstje volgt ook nog!
 

DeletedUser72568

Guest
Veel verhaal voor wat al geweten was? (in grote lijnen natuurlijk)
Lijkt me ook geen actueel onderwerp meer, gaat nu om REC en Novus.

Maar kijk, zo had ik nog wat te lezen tijdens het uitoefenen van de dagelijkse behoefte.
 
Bovenaan