Range casualwerelden

Reactiescore
323
Hallo allen,

Ik speel al een tijdje op casual 6. Casualwerelden zijn leuk om een beetje inactief te blijven spelen, maar op een gegeven moment raken de barbaartjes op en heb je zin om je buurtjes aan te vallen. Echter ligt op dit moment geen enkele speler in de buurt in mijn aanvalsrange.

Een tijdje geleden was er een tabel geplaatst waarin wordt aangegeven wanneer de range verbreed wordt. De eerste rangeverbreding komt pas zodra de casualwereld een jaar oud is. Dit is opzich prima, mits de casualwereld veel groeit, zodat er veel bb's bijkomen. Op casual 6 is dit echter niet het geval, deze casualwereld zal waarschijnlijk niet heel veel groter worden dan dat die nu is. Op dit moment liggen er al een aantal grote accounts in de rim, nieuwe spelers hebben daardoor een kleinere kans om ook in de top mee te kunnen doen, omdat hun bb's al leeggefarmed worden, of zelfs geedeld door grotere spelers.

Omdat twwerelden steeds kleiner worden, en casualwerelden ook, pleit ik voor een heroverweging van de tijdstippen voor een rangevergroting zodat de wereld toch een beetje uitdagender wordt. Mijn voorstel is om de range te vergroten zodra er een nieuwe casualwereld is geopend. Dit houd in dat er eerder een beetje meer uitdaging is en door dit te combineren met het openen van een nieuwe casualwereld, kunnen onervaren spelers die weggespeeld worden ook weer naar een nieuwe casual waar ze weer verder bij kunnen leren. Bovendien stelt een vroegere rangevergroting de onervaren spelers in staat om eerder het spel een beetje te leren spelen doordat ze eerder een uitdaging krijgen.

Mijn voorstel is kort samengevat:
- de range wordt verbreed zodra er een nieuwe casualwereld komt
- dit maakt de casualwerelden wat sneller wat leuker, zodat de meer ervaren spelers minder snel stoppen
- onervaren spelers zullen hopelijk eerder het spel leren spelen, de verworven skills en ervaring kunnen toegepast worden op een nieuwe casualwereld of uiteraard een normale wereld. Zij kunnen dan ook meedoen in de 'top'.

Ik hoop dat we hier een beetje kunnen discussiëren en dat het twteam (@Duckje , @Poo. ook meedoen. Ik denk dat iedereen het er wel over een is dat een rangevergroting in december te laat is omdat de wereld te klein is en dat het dan te lang saai blijft.

Mvg,
Wouter
 

Deleted User - 487871837

Guest
Volgens mij was dit ook waar @Unlimited634 het over had, toch?

Zoals ik tegen hem ook al zei: woensdag is er weer een meeting met het team, ik zal het dan eens opbrengen. Ik kan natuurlijk niks beloven, maar misschien is dit iets waar het CM niet bij stil heeft gestaan, maar wel belangrijk vindt. Ik kan me namelijk voorstellen dat het na een tijdje wel erg geestdodend wordt op een Casual. Ik snap dat het minder intens moet zijn dan een gewone wereld, maar er zit wel een verschil tussen een gewone wereld en een jaar lang de kaart bruin edelen.
 
Reactiescore
323
Volgens mij was dit ook waar @Unlimited634 het over had, toch?

Zoals ik tegen hem ook al zei: woensdag is er weer een meeting met het team, ik zal het dan eens opbrengen. Ik kan natuurlijk niks beloven, maar misschien is dit iets waar het CM niet bij stil heeft gestaan, maar wel belangrijk vindt. Ik kan me namelijk voorstellen dat het na een tijdje wel erg geestdodend wordt op een Casual. Ik snap dat het minder intens moet zijn dan een gewone wereld, maar er zit wel een verschil tussen een gewone wereld en een jaar lang de kaart bruin edelen.
Klopt, maar hij had geen tijd, dus maakte ik maar een topic. Binnen mijn eigen stam is iedereen het eigenlijk met me eens, maar ik ben ook benieuwd naar de mening van spelers die ik minder vaak spreek. Vandaar dat ik dit topic maak. Een gezonde discussie kan geen kwaad lijkt me :)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Klopt, maar hij had geen tijd, dus maakte ik maar een topic. Binnen mijn eigen stam is iedereen het eigenlijk met me eens, maar ik ben ook benieuwd naar de mening van spelers die ik minder vaak spreek. Vandaar dat ik dit topic maak. Een gezonde discussie kan geen kwaad lijkt me :)

Zeker niet, ben ook blij dat je het topic maakt, aangezien ik het dan beter kan pitchen ;)
 

DeletedUser

Guest
Klopt, maar hij had geen tijd, dus maakte ik maar een topic. Binnen mijn eigen stam is iedereen het eigenlijk met me eens, maar ik ben ook benieuwd naar de mening van spelers die ik minder vaak spreek. Vandaar dat ik dit topic maak. Een gezonde discussie kan geen kwaad lijkt me :)

Dan moet dit ingame gestuurd worden, want ik zie hier alleen Famke spelers aanwezig op het fora:eek:
 

DeletedUser78605

Guest
Eens met het idee
Mods, en dan vooral de top van tw, moet ook in de gaten hebben welke werelden klein blijven en dus een aanpassing nodig hebben in de instellingen :)
 
Reactiescore
2.489
Beste spelers,

In het verleden gebruikten we een manueel systeem om de overgang van een Casual-wereld te doen. InnoGames heeft hiervoor een automatisch systeem ontwikkeld dat vanaf nu actief is op alle casual werelden.

Deze overgang zal geleidelijk aan gebeuren met kleine verbredingen per maand totdat deze volledig wegvalt. Elke maand, vanaf een jaar na de opening van de wereld, worden de wereldinstellingen aangepast zodat deze de volgende instellingen omvatten.

[TH]Maand[/TH][TH]Aanvals blokkade[/TH][TH]Goudmunt prijs[/TH]
[TR][TH]1[/TH][TH]120%[/TH][TH]100%[/TH][/TR]
[TR][TH]12[/TH][TH]120%[/TH][TH]100%[/TH][/TR]
[TR][TH]13[/TH][TH]130%[/TH][TH]90%[/TH][/TR]
[TR][TH]14[/TH][TH]140%[/TH][TH]80%[/TH][/TR]
[TR][TH]15[/TH][TH]150%[/TH][TH]70%[/TH][/TR]
[TR][TH]16[/TH][TH]170%[/TH][TH]60%[/TH][/TR]
[TR][TH]17[/TH][TH]180%[/TH][TH]50%[/TH][/TR]
[TR][TH]18[/TH][TH]200%[/TH][TH]40%[/TH][/TR]


Vanaf de 19de maand gebeuren de volgende wijzigingen:
  • Weghalen aanvalsblokkade
  • Weghalen bescherming eerste dorp
  • Casual overstap mogelijk naar laatst nieuwe casual-wereld
  • Overwinningsvoorwaarden worden ingesteld. (Bepaald op basis van de huidige stand van de wereld, (De Dominantie van de huidige rang 1 stam x2)
Op regelmatige tijdstippen zal ook een nieuwe casualwereld gelanceerd worden. Voor elke stap in dit proces zal je op de hoogte gehouden worden door geautomatiseerde meldingen in het spel.

We hopen hiermee enige vragen beantwoord te hebben en het proces te verduidelijken. We horen graag jouw feedback in het feedbackforum!

Met vriendelijke groeten,
Jullie Tribal Wars.nl Community Management

Ter info: De volledige info over de verbreding van de Casual werelden
 
Reactiescore
30
Of misschien de 20% aanpassen die je kan aanvallen mbt je punten. Krijg je A een leuke strijd en B meer actie.
 

DeletedUser78773

Guest
Of misschien de 20% aanpassen die je kan aanvallen mbt je punten. Krijg je A een leuke strijd en B meer actie.


Dan zal je de kleinere leden wel wat meer ruimte moeten geven dus niet ala minuut .
Ook wel eens gedacht aan troepen bouwen ??

Klopt, maar hij had geen tijd, dus maakte ik maar een topic. Binnen mijn eigen stam is iedereen het eigenlijk met me eens, maar ik ben ook benieuwd naar de mening van spelers die ik minder vaak spreek. Vandaar dat ik dit topic maak. Een gezonde discussie kan geen kwaad lijkt me :)

Vind het wel een goed plan enkel wel met voor inlichting wanneer anders word het weer niets .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
29
Waarom huren jullie geen server tijd en ruimte en speel je eigen spel? Want daar gaat dit hele verhaal straks naar toe. Als men voor een volgende Casual de entree regels niet grondig aanpast, spelen er straks nog maar een man of 20, alleen nog tegen elkaar en that's it!

Leuk vooruitzicht! :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser78773

Guest
Waarom huren jullie geen server tijd en ruimte en speel je eigen spel? Want daar gaat dit hele verhaal straks naar toe. Als men voor een volgende Casual de entree regels niet grondig aanpast, spelen er straks nog maar een een man of 20, alleen nog tegen elkaar en that's it!

Leuk vooruitzicht! :rolleyes:

Dus mond dicht en volgen maar ??
:rolleyes: hoe heet die man ook alweer die dat zo graag wil ?
Nee heb al een paar Casuals gespeeld en ja je moet ergens kijken waar ieder een voordeel mee heeft , maar direct weg zetten nee .
 
Reactiescore
323
Of misschien de 20% aanpassen die je kan aanvallen mbt je punten. Krijg je A een leuke strijd en B meer actie.
Dat is de eerstvolgende stap ook. Die zal dan naar 40% gaan etc etc. Maar die rangeverbreding is pas in december, en ik pleit er voor om dit te vervroegen.
 

DeletedUser74880

Guest
Het nadeel is wel dat de mensen die begonnen met ontiegelijk veel pakketjes nog meer voordeel krijgen. Dus te hoog en te vroeg moet je ook niet doen..
 
Bovenaan