Golden Awards

Deleted User - 697374

Guest
Bedankt! Echter absoluut niet akkoord dat je jezelf plaatst onder slechtste leider. Heb toen met je samengewerkt en zou zelf een speler zijn die je 100% zou volgen als lid. Enerzijds zeer veel kwaliteit en activiteit, maar anderzijds ook zeer menselijk/empathisch en goed qua communicatie. Je draagt ook normen en waarden hoog in het vaandel en wijzigt je standpunt niet zomaar. Vind dat er menig accounts/spelers zijn geweest die een slechtere prestatie als leider hebben neergezet dan jij, want ik vond je altijd een zeer goede leider en fijn persoon om mee samen te werken. :)

Het incident met Youth was vrij ongelukkig, maar lag meer aan mij en de spelers zelf dan aan jou. :)

Bedankt voor de mooie woorden maar ik had veel beter moeten handelen in die situatie en veel concreter. Eerste uitdaging als leider en ik laat het liggen. Daarnaast is mijn zeer menselijke/empathische ook een zwakte waardoor de situatie geëscaleerd is. Ik dacht steeds weer in discussie te kunnen gaan ipv te gaan handelen. Hierdoor is youth zeker deels mijn schuld. Had de spelers beter moeten inschatten en daar naar moeten handelen. Op het moment heb ik nog niet het vermogen dat in te schatten en daarom vind ik mezelf geen geschikte leider en daarom ook erg gefaald. Of mijn communicatie, activiteit, kwaliteit goed is maakt in mijn ogen niet uit als je de spelers die je een oorlog lang moet leiden niet goed kan inschatten. Daarnaast leuk om te horen dat je me zou volgen als lid maar ik wil een stam die goed staat niet ten onder willen laten gaan met mij aan het roer, omdat ik de boel verkeerd inschat. Misschien in de volgende wereld of paar later ben ik daar beter in en doe ik nog een poging maar nu kijk ik liever de kat uit de boom en observeer ik en ging ik niet nog een account in de stam omzeep helpen door mijn gebrek aan inzicht.
 
Reactiescore
3.538
De rol van leider zijn bezit je ook niet vanaf dag 1. Dat is een rol waarin je kan en moet groeien. Als ik naar mijn eerste stammen kijk en de laatste zie ik daarin een enorme evolutie.

Medeleider zijn en zorgen dat er altijd een ervaren iemand bij is zodat je de kans krijgt in deze rol te kunnen groeien.
 

Deleted User - 697374

Guest
De rol van leider zijn bezit je ook niet vanaf dag 1. Dat is een rol waarin je kan en moet groeien. Als ik naar mijn eerste stammen kijk en de laatste zie ik daarin een enorme evolutie.

Medeleider zijn en zorgen dat er altijd een ervaren iemand bij is zodat je de kans krijgt in deze rol te kunnen groeien.
Tuurlijk je groeit erin en je zal ook medeleiders hebben die je helpt maar in mijn geval dacht ik hier Tim quades te hebben. Maar die verdween van de aardbol dus had ik ook niks meer aan. Daarnaast had ik ook vincent die zat met examens en was er dus heel weinig. Toen kwam incident Youth en besloot ik niet nog meer te verpesten want de stam draaiden goed met of zonder mij aan de leiding.
 

DeletedUser78920

Guest
Beste account: In mijn ogen kan je accounts breken obv kwaliteit of obv doorzettingsvermogen. Nominatie gaat obv kwaliteit naar Jack12071983. Verscheidene massa's van grotere spelers met een 360° front niet zomaar overleeft, maar uitstekend gedeffd. Zie ik ze weinige accounts op deze werelden nadoen. Jack is een oude bekende uit W55 en hij weet het elke wereld weer opnieuw te klaren. Met een 360° belanden en overleven tot einde van de wereld om dan die top 5/10 binnen te sluipen. Obv van doorzettingsvermogen zou de nominatie naar Peanut 007 gaan. Account blijft clears en edels gooien tot de andere kant er helemaal klaar mee is. Heel aantal accounts hebben jammer genoeg nog niet kunnen bewijzen wat ze in hun mars hebben. Zouden in mijn ogen zeker en vast ook kanshebbers zijn indien dit wel het geval zou geweest zijn. (TuG, The lord of the toilet, ...)

Beste stam
: Novus. Tegen alle verwachtingen in de meest stabiele stam uit W58 en grootste succes geboekt tov rechtstreekse tegenstanders, wat nog steeds het belangrijkste is in deze fase van het spel. Jammer genoeg een aantal zeer goede individuele spelers naar Broken zien gaan (Laurens, Lucas), maar maakt de stam nog scherper om Broken & CO het leven zuur te maken. Tevens een topsfeer, wat ons al verscheidene malen een voordeel bezorgde tov Broken.

De beste stam speler: Jammer genoeg kan ik hier enkel naar Novus kijken, wat mijn lijstje deels subjectief maakt. Met een aantal accounts uit Broken early game samen gespeeld, maar de tijdspanne en het moment zeggen weinig over de accounts. Geen enkele andere stam gehad deze wereld, dus keuze bestaat enkel uit Novus spelers. Nominatie gaat hierdoor naar Peanut 007 en Wieboy3. Beide accounts hebben alles over voor de stam op elk vlak dat je maar kan inbeelden op TW (off, def, VV, ...). Vermelding voor Lucas, Rinke en Mathieu, Mathijs en Team Jack, die groot aantal VVs draai(d)en binnen Novus. Tevens ook een vermelding naar Jannes, die volgens vele bronnen groot aantal VVs deed binnen Broken/Insane/Positive. Allemaal echte stamspelers en dus zeker het vermelden waard zijn. :)

Het grootste ego: Laurens. Duh.

Beste leider: Vind niet dat iemand deze award op W58 verdient. Aantal personen deden het verdienstelijk, maar vind niet dat er een uitstekende leider op W58 rondloopt.

Slechtste leider: Twijfel tussen Gamebreak ten tijde van Mp. en leiding ten tijde van Insane voor de joins van Vlammer + IO. Gamebreak deed niets, dus ook niets verkeerds. Mooiste voorbeeld van R2W, zonder rekening te houden met ligging. Werd ook geen actie ondernomen. Er bestonden geen edellijnen ten tijde van Mp., wat misschien wel voldoende zegt. Leiding van Insane deed wel iets, maar draaide uit tot een groot drama. Frustraties en ruzies binnen de stam konden niet onder controle worden gehouden, recruits van Vlammer + IO wat tot nog meer frustratie leidde, ... Vele voorbeelden van dramatische acties voor een stam die niet door de leiding werden gecorrigeerd of vermeden.

Meest overschatte stam: Insane. Een tijd geleden groot kwantitatief voordeel + voordeel qua ligging tov Novus en de grootste kanshebber op wereldwinst. Echter zorgde de stamsfeer en bepaalde beslissingen binnen de stam voor de ommekeer. Plaatje leek mooi vanbuiten, maar was eigenlijk rot vanbinnen. Blijkt in Broken nog steeds het geval te zijn door de leave van Sokaa.

Meest onderschatte stam: UW + Narod. Worden bekeken als kleine spelers die in sneltempo kunnen worden opgeruimd. Zitten echter zeer gedreven accounts in beide stammen en zijn stelselmatig opgeklommen in de ranglijst. Behalen ook winsten op Broken, wat niet binnen mijn verwachtingen lag.

Meest overschatte speler: sokaa + In Kog We Trust. Sokaa was midgame een groot account, waar rekening mee werd gehouden. Door de eerste massa van Novus werd deze veronderstelling meteen weggevaagd. Nieuwe team erop, zeer benieuwd of situatie daadwerkelijk is verbeterd. Mijn gevoel zegt allesinds van niet. In Kog We Trust over de hele lijn gebuisd. Massa tegen hun gedeffd via VV. 0 dorpen verloren, 4 gewonnen. Wait, waren wij niet de deffers? Vervolgens overal kansloos CFs verloren en hoofdcluster niet stabiel krijgen tov UW. Vervolgens op delete. Say no more.

Meest onderschatte speler: Abuser. Via verschillende bronnen gehoord dat er een uitstekend team op zit. Activiteit ligt er ook hoog naar mijn gevoel. Geduchte tegenstander aan het front.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: 95% van Novus, maar zeker met Jack12071983. Zeer fijn team.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Stabbers, mensen zonder humor, mensen die alles persoonlijk nemen, mensen waarmee je geen rustig gesprek kan hebben.

Mooiste spelers naam: Tragedy under Grace

Mooiste stam naam: Novus Ordo Seclorum of 'Nieuwe orde van de tijden'. Mooie betekenis als je moment waarop de stam werd opgericht in rekening brengt.

Favoriete forum poster: baspost

Mooiste profiel foto van spelers: Tragedy under Grace, Abuser, Arachnophobia. De grappigste blijven die van Peanut 007 en Jack12071983

Mooiste profiel foto van stammen: Novus ordo Seclorum

Mooiste actie van de wereld: Val van Insane. Enorm prettige dag voor elk Novus account.

Meest belovende speler voor de toekomst: Niet meer van toepassing.

Meest belovende stam voor de toekomst: Niet meer van toepassing.

Grootste blunder: Early game edels timen in de NB op leeg dorp met weinig troepen. Loopt dood op een leeg dorp omwille van combinatie moraal, NB, muur. Speler logt en dorp is gone :D

Voor wie heb je nu echt respect: Spelers die alles doen voor een stam en VV blijven draaien ondanks ze zouden moeten slapen ;)

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Team wieboy3 for sure. Zelfs Henne, de accountmascotte, draagt steeds bij tot een fantastische sfeer binnen het team. Arrogante tegenstanders motiveren me ook zeer sterk.

Ps: Shout out naar de enige echte ster van W58!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
3.538
Beste leider: Vind niet dat iemand deze award op W58 verdient. Aantal personen deden het verdienstelijk, maar vind niet dat er een uitstekende leider op W58 rondloopt.

Er is een verschil tussen rondlopen en het waarmaken. Of weet jij van elke speler of hij een goede/slechte leider zou zijn? Overigens mag je pest de pluimen aan Novus geven in mijn optiek.

Slechtste leider: Twijfel tussen Gamebreak ten tijde van Mp. en leiding ten tijde van Insane voor de joins van Vlammer + IO. Gamebreak deed niets, dus ook niets verkeerds. Mooiste voorbeeld van R2W, zonder rekening te houden met ligging. Werd ook geen actie ondernomen. Er bestonden geen edellijnen ten tijde van Mp., wat misschien wel voldoende zegt. Leiding van Insane deed wel iets, maar draaide uit tot een groot drama. Frustraties en ruzies binnen de stam konden niet onder controle worden gehouden, recruits van Vlammer + IO wat tot nog meer frustratie leidde, ... Vele voorbeelden van dramatische acties voor een stam die niet door de leiding werden gecorrigeerd of vermeden.

Ik kan mij eigenlijk amper tot geen tegenstanders van Vlammer en IO herinneren en vond dat ook gewoon veruit de beste optie voor de stam. Enkele spelers waren tegen hun komst maar blijkbaar toen ze in Broken zaten niet meer,... Draaien ook maar met de wind mee. Overigens waren we ten tijden waarover jij spreekt al even leidingsloos

Meest overschatte stam: Insane. Een tijd geleden groot kwantitatief voordeel + voordeel qua ligging tov Novus en de grootste kanshebber op wereldwinst. Echter zorgde de stamsfeer en bepaalde beslissingen binnen de stam voor de ommekeer. Plaatje leek mooi vanbuiten, maar was eigenlijk rot vanbinnen. Blijkt in Broken nog steeds het geval te zijn door de leave van Sokaa.

Ook hier ben ik het niet geheel mee eens. Een groot kwantitatief voordeel mag al veranderd worden naar 'een kwantitatief voordeel' want het verschil in grote was met mb stammen al vrij verwaarloosbaar. Dat wij in ligging een voordeel hadden tov Novus vind ik ook niet correct. Het stamcluster van Novus was 10x zo goed om een oorlog mee te beginnen. Terwijl Insane nog tal van gaten moest opvullen kon de focus van Novus al snel op Insane gezet worden terwijl dat omgekeerd nooit het geval is geweest. Jullie cluster was daarbuiten veel compacter wat een veel betere oorlog's stelling is. En zo rot was het vanbinnen nu ook zeker niet, heb mij samen met vele andere toch goed vermaakt.

Meest overschatte speler: sokaa + In Kog We Trust. Sokaa was midgame een groot account, waar rekening mee werd gehouden. Door de eerste massa van Novus werd deze veronderstelling meteen weggevaagd. Nieuwe team erop, zeer benieuwd of situatie daadwerkelijk is verbeterd. Mijn gevoel zegt allesinds van niet. In Kog We Trust over de hele lijn gebuisd. Massa tegen hun gedeffd via VV. 0 dorpen verloren, 4 gewonnen. Wait, waren wij niet de deffers? Vervolgens overal kansloos CFs verloren en hoofdcluster niet stabiel krijgen tov UW. Vervolgens op delete. Say no more.

Ik ben het ook totaal oneens met je analyse over KOG zijn gewoon meer dan prima spelers. Ten tijden zij hun massa deden en inc's kregen is iets daarvoor een belangrijke speler gestopt op hun account die veel uren opzich nam. De overige spelers hebben met hun tijd het beste er nog uitgehaald. Ze hadden nog eens behoorlijk wat def uitstaan bij meerdere accounts.

Het acc ze aanvielen had ook best veel def en hun front daarmee was niet aardig groot + volgens mij hadden ze daar nog eens een slecht moraal tegen ook. (overigens voor Dennis, Novus speler die bevestigd hij vv draaide voor Narod). CF's verloren omdat er gewoon geen def was deze te behouden. De fout lijkt bij KOG te liggen maar het is toch degelijk het collectief gefaal van Insande dat daartoe geleid heeft. Sokaa had bergen def staan van de stam omdat het account in puinhoop was. Was Sokaa gewoon deftig gered door Insane was al die tonnen def daar niet nodig geweest en had Sokaa prima zijn mannetje kunnen staan. Def die daar stond had o.a als bijkomende def bij KOG zijn CF's moeten staan. In dat geval is het een domino effect geweest.

Dat ze op delete zijn gegaan is ook enkel en alleen maar geweest omdat wij van oost Morgan/sleep ook ermee gestopt zijn. Was zo afgesproken hun mee gingen. Daarbuiten wil ik dus zeggen ik KOG wel degelijke sterke dingen hebben zien presteren en mits betere stamgenoten, een betere omkadering was dat account gewoon een sterk account geweest.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Stabbers, mensen zonder humor, mensen die alles persoonlijk nemen, mensen waarmee je geen rustig gesprek kan hebben.

Dennis/conor zit in je stam dus stabbers moet je effe weglaten :eek: Maar ondanks ik het vaak oneens was vind ik dit toch een sterk lijstje. Ik kan je logica overal wel volgen en je legt de dingen goed uit (ondanks ik het er niet mee eens ben).
 

DeletedUser78920

Guest
Er is een verschil tussen rondlopen en het waarmaken. Of weet jij van elke speler of hij een goede/slechte leider zou zijn? Overigens mag je pest de pluimen aan Novus geven in mijn optiek.


Ik kan mij eigenlijk amper tot geen tegenstanders van Vlammer en IO herinneren en vond dat ook gewoon veruit de beste optie voor de stam. Enkele spelers waren tegen hun komst maar blijkbaar toen ze in Broken zaten niet meer,... Draaien ook maar met de wind mee. Overigens waren we ten tijden waarover jij spreekt al even leidingsloos



Ook hier ben ik het niet geheel mee eens. Een groot kwantitatief voordeel mag al veranderd worden naar 'een kwantitatief voordeel' want het verschil in grote was met mb stammen al vrij verwaarloosbaar. Dat wij in ligging een voordeel hadden tov Novus vind ik ook niet correct. Het stamcluster van Novus was 10x zo goed om een oorlog mee te beginnen. Terwijl Insane nog tal van gaten moest opvullen kon de focus van Novus al snel op Insane gezet worden terwijl dat omgekeerd nooit het geval is geweest. Jullie cluster was daarbuiten veel compacter wat een veel betere oorlog's stelling is. En zo rot was het vanbinnen nu ook zeker niet, heb mij samen met vele andere toch goed vermaakt.


Ik ben het ook totaal oneens met je analyse over KOG zijn gewoon meer dan prima spelers. Ten tijden zij hun massa deden en inc's kregen is iets daarvoor een belangrijke speler gestopt op hun account die veel uren opzich nam. De overige spelers hebben met hun tijd het beste er nog uitgehaald. Ze hadden nog eens behoorlijk wat def uitstaan bij meerdere accounts.

Het acc ze aanvielen had ook best veel def en hun front daarmee was niet aardig groot + volgens mij hadden ze daar nog eens een slecht moraal tegen ook. (overigens voor Dennis, Novus speler die bevestigd hij vv draaide voor Narod). CF's verloren omdat er gewoon geen def was deze te behouden. De fout lijkt bij KOG te liggen maar het is toch degelijk het collectief gefaal van Insande dat daartoe geleid heeft. Sokaa had bergen def staan van de stam omdat het account in puinhoop was. Was Sokaa gewoon deftig gered door Insane was al die tonnen def daar niet nodig geweest en had Sokaa prima zijn mannetje kunnen staan. Def die daar stond had o.a als bijkomende def bij KOG zijn CF's moeten staan. In dat geval is het een domino effect geweest.

Dat ze op delete zijn gegaan is ook enkel en alleen maar geweest omdat wij van oost Morgan/sleep ook ermee gestopt zijn. Was zo afgesproken hun mee gingen. Daarbuiten wil ik dus zeggen ik KOG wel degelijke sterke dingen hebben zien presteren en mits betere stamgenoten, een betere omkadering was dat account gewoon een sterk account geweest.



Dennis/conor zit in je stam dus stabbers moet je effe weglaten :eek: Maar ondanks ik het vaak oneens was vind ik dit toch een sterk lijstje. Ik kan je logica overal wel volgen en je legt de dingen goed uit (ondanks ik het er niet mee eens ben).

Natuurlijk weet ik niet van elke speler of het een goede/slechte leider is. Ik ga uit van zaken die ikzelf heb gezien op deze wereld. Zo merk je ook dat Novus sterker is vertegenwoordigd in mijn lijstje. Dit ligt echter niet aan mijn objectiviteit, maar aan het gebrek aan informatie over sommige accounts binnen Broken. Nooit mee samengespeeld, geen direct front dus weinig informatie voorhanden. Weet bijvoorbeeld ook niet exact wie er allemaal leiding was binnen Insane, aangezien dit met de week leek te veranderen. Vind van leiding binnen Novus dat ze het verdienstelijk deden, maar ook niet uitstekend. Vind van mezelf dat bepaalde situaties veel beter konden worden aangepakt, maar is mijn eerste wereld als leiding, dus echter wel veel uit geleerd.

Hebben de berekening ooit gemaakt in de wereldchat en kwamen toen op 8m voordeel uit voor Insane. Was een hele tijd geleden, dus 8m betekende toen meer dan nu. Combineer dit met het voordeel van ligging en je mag wel spreken over een groot kwantitatief voordeel in mijn ogen. Novus had een compact cluster, maar de rim was grotendeels voor jullie. Fronten goed stacken (met def die er zeker en vast was door de rimligging) en degelijke spelers aan het front, zodat er tijd was om de gaten te dichten en Novus had een moeilijke wereld gehad. Is gewoon niet goed aangepakt langs jullie kant imo. Het zal inderdaad ook niet elke dag rot zijn geweest, maar de vele leaves en veranderingen in de stam duiden zeker en vast niet op een goede sfeer.

Informatie over leave van CO op IKWT was bij mij niet geweten. Ik focus me zoals gezegd enkel op zaken die ik heb ervaren in deze wereld. Een CO gestopt of niet, ze hebben een belabberde prestatie neergezet op missmartine en vervolgens compleet weggespeeld op elk terrein. Missmartine is zeker en vast defensief ingesteld, maar met de donatie clears van stammies en de vele CFs mag je als account iets meer laten zien dan wat ze hebben gedaan. Tevens zelf dorpen verloren tijdens die massa, wat ook niet echt professioneel overkomt. Def uitstaan bij je stammies is zeer nobel, maar ongelooflijk dom om je eigen cluster hiervoor te gaan verwaarlozen. Novus heeft zeker VVs gedraaid binnen Narod, zoals Insane deed binnen Ely., nap, ... Echter namen wij ze wel serieus. Koekje van eigen deeg noemen ze dat.

Doel op stabbers in huidige wereld of werelden waarin ik heb gespeeld. Dennis nooit zien stabben dus ligt voor mij anders dan voor jou. Begrijp echter je redenatie wel.

Maar ondanks ik het vaak oneens was vind ik dit toch een sterk lijstje. Ik kan je logica overal wel volgen en je legt de dingen goed uit (ondanks ik het er niet mee eens ben).
Tevens wacht iedereen nog steeds in spanning op jouw lijstje. Weten we meteen wat jij van de wereld vindt :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
3.452
Jannes is nogal traag met dat soort dingen helaas,toch weer een strafpunt vrees ik.
 
Reactiescore
3.538
Natuurlijk weet ik niet van elke speler of het een goede/slechte leider is. Ik ga uit van zaken die ikzelf heb gezien op deze wereld. Zo merk je ook dat Novus sterker is vertegenwoordigd in mijn lijstje. Dit ligt echter niet aan mijn objectiviteit, maar aan het gebrek aan informatie over sommige accounts binnen Broken. Nooit mee samengespeeld, geen direct front dus weinig informatie voorhanden. Weet bijvoorbeeld ook niet exact wie er allemaal leiding was binnen Insane, aangezien dit met de week leek te veranderen. Vind van leiding binnen Novus dat ze het verdienstelijk deden, maar ook niet uitstekend. Vind van mezelf dat bepaalde situaties veel beter konden worden aangepakt, maar is mijn eerste wereld als leiding, dus echter wel veel uit geleerd.

Zeg dan 'ik heb geen goede leiders gezien' maar niet 'er lopen geen goeie leiders rond' je ziet hierin wel het verschil neem ik aan? Ik heb helemaal geen kritiek op je objectiviteit voor alle duidelijkheid.

Er word ook niet gevraagd 'wie vind jij nu een echte top leider' de vraag is 'wie is de beste leider'. Als jij vind dat de beste leider op deze wereld niet zo top is kan het daarbij dus alsnog genoemd worden voor de nominatie.

Hebben de berekening ooit gemaakt in de wereldchat en kwamen toen op 8m voordeel uit voor Insane. Was een hele tijd geleden, dus 8m betekende toen meer dan nu. Combineer dit met het voordeel van ligging en je mag wel spreken over een groot kwantitatief voordeel in mijn ogen. Novus had een compact cluster, maar de rim was grotendeels voor jullie. Fronten goed stacken (met def die er zeker en vast was door de rimligging) en degelijke spelers aan het front, zodat er tijd was om de gaten te dichten en Novus had een moeilijke wereld gehad. Is gewoon niet goed aangepakt langs jullie kant imo. Het zal inderdaad ook niet elke dag rot zijn geweest, maar de vele leaves en veranderingen in de stam duiden zeker en vast niet op een goede sfeer.

'We' daar hoorde ik alvast niet bij. Ik heb de berekening zelf ook gemaakt ten tijden het AF daarover aan het praten was en ik kwam op max 4 mil verschil uit. Dennis (TUG) heeft ook al toegegeven op het AF hij de verhoudingen destijds niet goed heeft ingezien. Ik neem aan hij bij de 'we' hoort. De meeste zien enkel wat ze willen zien. Geloof daardoor ook meer in mezelf dan andere. Want geloof mij, er zijn erg erg erg weinig mensen die ook daadwerkelijk research doen alvorens ze 'feiten' komen posten op het AF.

Dan heb je nog de kwestie 'wat is de beste ligging'. Er bestaat niet zo iets als de ideale ligging. Dat hangt geheel af van de situatie waarin de wereld en daarbij de stammen zich bevinden. Insane had een veel betere ligging op de lange termijn (daartoe zijn we nooit gekomen) dus zeggen dat wij daarin een voordeel hadden is totaal foutief. Novus zijn cluster was perfect voor de korte termijn dus jullie hadden daarin een 'insane' groot voordeel wat jullie overigens ook hebben uitgebuit op o.a Sokaa. Het was niet elke dag rot, sterker nog het was enkel en alleen 3 dagen voor de val van Insane rot. Daarvoor waren op banale dingen (die je overal meemaakt in alle stammen) echt helemaal niets aan de hand. Is dan ook maar een overroepen iets van mensen door het op de interne sfeer te steken.

Interne sfeer hangt of valt met de prestaties die een stam levert. Insane presteerde slecht en dat wekte irritaties op bij bepaalde personen. Kwestie van het hoofd koel te houden waar vele niet toe instaat bleken te zijn. Het is niet zo dat de interne sfeer slecht werd door botsende persoonlijkheden. Je had eerst het collectief falen van de stam dat is de begin oorzaak. Overigens wil ik hierbij niet zeggen dat de interne sfeer automatisch slecht is als een stam niet draait dat is zeker niet het geval maar echter wel een zeldzaamheid.

Informatie over leave van CO op IKWT was bij mij niet geweten. Ik focus me zoals gezegd enkel op zaken die ik heb ervaren in deze wereld. Een CO gestopt of niet, ze hebben een belabberde prestatie neergezet op missmartine en vervolgens compleet weggespeeld op elk terrein. Missmartine is zeker en vast defensief ingesteld, maar met de donatie clears van stammies en de vele CFs mag je als account iets meer laten zien dan wat ze hebben gedaan. Tevens zelf dorpen verloren tijdens die massa, wat ook niet echt professioneel overkomt. Def uitstaan bij je stammies is zeer nobel, maar ongelooflijk dom om je eigen cluster hiervoor te gaan verwaarlozen. Novus heeft zeker VVs gedraaid binnen Narod, zoals Insane deed binnen Ely., nap, ... Echter namen wij ze wel serieus. Koekje van eigen deeg noemen ze dat.

Als stam moet je nu eenmaal risico's nemen. Mijn stam op w51 had in de beginfase 100% van de def bij 1 speler gezet omdat wij er overtuigd van waren dat deze speler de klappen zouden krijgen. Deze speler heeft vervolgens ook de massa gekregen en succesvol afgeslagen. Hadden wij maar 90% gestuurd waren we afgeslacht geweest, als ze een ander target genomen hadden zeker ook. Dat is waar TW om draait, je kan niet elk account de nodige veiligheid geven. Voor de zoveelste keer is het een domino effect geweest waar KOG het slachtoffer van geworden is. Overigens had zijn tegenspeler moraal + erg def ingesteld en was KOG de enige front speler die iets deed dus zo moeilijk te deffen mits online is dat niet als je de compactheid van dat cluster van deze speler bekijkt. Ik vind je daarin toch te hard oordeelt ongeacht ze het mogelijk iets beter hadden kunnen doen. Maar een belangrijke speler die stopt op je account weegt toch zwaarder door dan je zou denken.

Ik heb ook geen kritiek dat Novus vv's draaide buiten de stam om dus je hoeft je daarin niet aangevallen te voelen, want zo lijkt het wel.

Doel op stabbers in huidige wereld of werelden waarin ik heb gespeeld. Dennis nooit zien stabben dus ligt voor mij anders dan voor jou. Begrijp echter je redenatie wel.

Was maar een joke hoor en mijn lijstje komt er nog wel :)
 
Bovenaan