Dit spel is sinds W15 ofzo al aan het "doodgaan"
De laatste jaren zijn de werelden constant even groot (klein) dus meh
Kleinere werelden zijn logisch, in het begin waren de werelden jaren open en voor er een nieuwe wereld kwam was je ook alweer even verder. Geen overwinningsvoorwaarden creëerde gigantische werelden. Wat je momenteel ziet is dat spelers bij een tegenslag snel kiezen om het de volgende wereld maar weer te proberen, een wereld niet te spelen omdat instellingen niet naar de zin zijn of omdat er te weinig PP is nog een paar rondes PP farmen.
Het zou beter zijn om ons met elkaar eens af te vragen of we liever terug willen naar eens in het jaar een wereld en die een jaar of 2 open houden, of liever regelmatig nieuwe werelden maar die wel klein zijn. Willen we jaren doen over een wereld of gewoon in binnen een jaar, misschien 2? een wereld uitspelen op plezier i.p.v. op uithoudingsvermogen.
Wat betreft de poll: Het nieuwe ridder systeem voegt echt wat toe, het verbeterd de mogelijkheden en brengt meer tactieken in het spel zonder het originele doel van het spel uit het oog te verliezen. Daarnaast vind ik het invoeren van vlaggen ook een positieve ontwikkeling.
Wel ben ik van mening: De uitkijktoren is geen goede ontwikkeling en het stugge doordrukken hiervan verbaasd me ook een beetje. Ik kan me herinneren dat er stellig gezegd werd dat er geen nieuwe gebouwen zouden komen en soort gelijke ideeën werden op het ideeën forum snel weggewuifd. Nu het spel niveau binnen de community omlaag gaat en de kansen (mede dankzij de PP en de kleine werelden) voor nieuwe spelers minder worden gaan we dit compenseren met een extra gebouw wat ze kan helpen. Niet helemaal de juiste manier lijkt mij.
Rooftochten, prima functie. Voegt niet mega veel toe maar heb er ook geen last van. Net zoals de statistieken of de informatie van in een dag. Leuke opties allemaal.