Clustercontest

Doe je mee?

  • Ja, leuk idee!

    Stemmen: 15 55,6%
  • Nee, te veel werk / geen tijd

    Stemmen: 4 14,8%
  • Nee, de prijzen spreken mij niet aan

    Stemmen: 2 7,4%
  • Ik speel niet op deze wereld

    Stemmen: 6 22,2%

  • Totaal aantal stemmers
    27

DeletedUser75778

Guest
Ik heb Aldo eergisteren speciaal gevraagd het topic te heropenen daarvoor. Het kan echter nog even duren, zoals Aldo aangeeft, omdat ik bovengemiddeld druk ben met zaken die er iets meer toe doen :biggrin:
 
Reactiescore
510
Daar kan je heel druk mee zijn :O
 

DeletedUser75778

Guest
Een uitermate goede avond gewenst, vrolijk gespuis! Gebukt onder het juk van mijn beloftes nakomen, heb ik uiteindelijk de tijd genomen mijn langverwachte toelichting te geven. Het betreurt me wel ten zeerste dat mijn kompanen van de jury met de noorderzon zijn vertrokken na het beoordelen. Maar hey, dat is een vete in wording en zal elders uitgevochten worden. :biggrin:

Kan me wel vinden in onze rate. :oops: Alleen zou ik een beetje uitleg bij de 6 :( voor toekomstperspectief willen. (vlammer221)
Een beetje uitleg maar. Je stelt geen hoge eisen, hopelijk voldoet de volgende uitleg dan ook.

Jouw relatief lage cijfer voor 'toekomstperspectief' is het resultaat van @Clickb*it's en mijn beoordeling. Eerstgenoemde heeft een 4 ingevuld en ik heb je niet hoger dan een 5 kunnen geven. @famdecibel was vrijgeviger en ging voor een 7 en @The Minion spande de kroon door er een 8 aan te koppelen. Deze feiten alleen al zijn een hele legitieme reden om als juryleden een (uitgebreide) uitleg te geven als deze gevraagd wordt, want cijfers kunnen klaarblijkelijk enorm van elkaar verschillen. Afijn, achtergrondinformatie daar gelaten zal ik dus spreken voor Flex en mezelf, aangezien wij verantwoordelijk zijn geweest voor het naar beneden halen van je cijfer.

Ik heb nogmaals je cluster er bij gehaald en heb opnieuw moeten concluderen dat ik je toekomstperspectief hooguit een 5 waard vind, als ik uit ga van de situatie die destijds actueel was. Kort na de contest wist je een plek te bemachtigen in Insane, maar dat kon ik niet van tevoren ruiken en had dit ook niet verwacht. Ervan uitgaande dat je in Ely. zat en zou blijven kwam ik dus uit op een 5. Novus lag al lang en breed aan je poorten en Insane had vrij veel front met het noordelijke deel van Ely. De kans dat je stam staande zou blijven, zag ik erg klein in. Ik zag daarnaast ook geen reden voor beide vijandige stammen om jou als account in te lijven, aangezien je bij beiden de groeirichting van meerdere spelers zou blokkeren. Uiteraard hield ik rekening met het feit dat stammen om bepaalde redenen een account als Vlammer21 toch rekruteren omdat ze te kampen hebben met hun front, inzien dat jullie op kwalitatief gebied veel te bieden hebben, of simpelweg kortzichtig zijn en een recruit-to-win-beleid hanteren (ja, Insane). Dat is waarom ik je niet simpelweg een 1 heb gegeven, omdat er wel degelijk kansen waren om te overleven.

Oh trouwens, met de huidige stand van zaken zou ik nagenoeg elk account buiten Novus een behoorlijk laag cijfer geven op dit gebied. Wat een knoeiboel. :biggrin: Mochten er nog meer (gerichte) vragen zijn @The Architect., shoot me.

Zou je zo vriendelijk willen zijn om onze safe/vijand en vorm/ligging score te verduidelijken? :D
Op welke manier werden deze beoordeeld? Misschien kan ik me zo meer vinden in de gegeven score.
Ik had graag geweten op welk gebied je precies onbegrip ondervindt, want eerlijk gezegd lijkt het mij zo klaar als een klontje. De verhouding safe/vijand is echt belachelijk. Ik heb je er een 4 voor gegeven. Er is een minuscuul frontje waarbij het leeuwendeel van je cluster zich ook nog eens diep in stamgebied bevindt. Het ligt een beetje aan het niveau van je directe tegenstander, maar in principe ben jij altijd afhankelijk van je stam(clears); blitzen is onmogelijk. Dit staat ook in verband met het cijfer voor je vorm en ligging. (In veel gevallen zullen deze twee sectoren dan ook een beetje op elkaar lijken qua beoordeling.) Je ligt eigenlijk volledig verstopt tussen je stamgenoten en de vorm van je cluster zorgt er voor dat je achterste clears aanzienlijk langer lopen dan je frontclears. Uiteraard zijn er manieren om dit feit (nochtans een beetje) te verhelpen, maar juist dat gegeven heeft je een laag cijfer bezorgd. Er zijn veel betere clusters te vinden, ook op deze wereld.


Aangezien deze contest toch al enkele weken terug plaats heeft gevonden, ben ik mijn scherpte enigszins kwijt. Reken me dan ook maar direct af op eventuele fouten, wie weet heb ik een weerwoord en wie weet geef ik me gewonnen.

Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
 
Bovenaan