# Reet de speler ^^

DeletedUser75329

Guest
Het viel mij op dat dit topic nog niet aangemaakt was dus bij deze:
Copy-paste van @Hopeful
Thanks voor het voorbereidend typwerk ;-) Scheelt weer wat kromme vingers.

Hopeful:
Een van mijn favorietere topics - spelers reeten :)

Het is heel simpel, iemand biedt z'n account aan voor een rate en jij gaat raten op de volgende punten:
  • Punten
  • OD
  • Stam
  • Ligging
  • Reputatie
Geef alles een cijfertje tussen de 1-10, gooi er wat argumenten bij en klaar :D
Hou het verder wel netjes.

Ps: de bedoeling is dat degene die een rate gooit een acc zegt die de volgende mag raten en de volgende rater dat ook doet enz enz enz. Reacties met 'hoi rate mij mvg' zonder dat je wat doet helpen dus niet :(

______________________________________________________________________________________________________________________________
Om zelf af te trappen kies ik ervoor om het account The American Sniper een reet te geven ;)

THE
ca0c358dc224008d9666d8ac0298e883.png


108527_large


  • Punten Qua punten blinkt TAS uit. Een mooie 30k met maar 5 dorpen. Het gemiddelde van zijn dorpen ligt op 6k waar menig speler op dit moment enkel nog maar natte dromen van heeft. Op het moment de 12e plek op de groeiranglijst terwijl zijn puntenrang op plek 10 staat. Dit geeft waarschijnlijk aan dat zijn trein heel snel weer verstuurd gaat worden. Met een gemiddelde groei per dag van 4k+ heb ik nu al medelijden met zijn volgende target (^.^)
Al met al dus een mooi puntenaantal, sterke groei en een aantal serieus lekkere dorpjes. Ik geef dan ook een 8.5 voor zijn punten.

  • OD Positie 28 totaal.
ODA - Rank 18 met 49k. Gezien het feit dat hij pas 4 dorpen heeft gepakt is dit een relatief goede score.
Als je de scores erbij pakt van de overige top 10 spelers dan zie je duidelijk dat TAS goed meeloopt terwijl de rest meer dorpen heeft. Kan uiteraard een minpuntje zijn indien de verliezen hoger waren dan de targets van de overige spelers maar de grotere/mooiere dorpen maken dat weer goed.

ODD - Rank 234 met 11k. Aangezien geen van zijn stamgenoten ODD hebben ga ik er vanuit dat hij deze klap zelf heeft opgevangen. Dit kan pijnlijk zijn voor een (gok ik zo) offensieve speler. Afgeslagen zonder dorp verlies, dus voordeel.

ODO - Geen punten. Geen stamgenoten die een hoge defrang hebben dus er is simpelweg nooit om ondersteuning gevraagd. Dit is dus ook een ideale score op dit moment.

Al met al vind ik zijn OD rank een 8 waard. ODA is zeer netjes en daarvoor zou ik hem een 9 hebben gegeven. ODD kan kostbaar zijn geweest en die zorgt dus voor een punt aftrek.

  • Stam
2d1ed51878d7a526c92af266fcd6eea9.png

Er zitten leuke accounts in Pseudo echter vraag ik me wel af of het op dit moment slim is om zo weinig spelers om je heen te hebben. De beginfase blijft lastig en een klein foutje kan al enorme gevolgen hebben.
Als ik de ligging bekijk van TAS ten opzichte van zijn stamgenoten dan staat is hij geheel op zichzelf aangewezen. Ongeacht je ervaring of wat dan ook vind ik dit een slechte keuze en ga ik dit dan ook hard mee laten tellen in mijn cijfer.

De stam zelf heeft op dit moment wel 4 spelers met een hoog puntengemiddelde. Dat ziet er van buitenaf natuurlijk altijd mooi uit.
Rang 21 ODA met 4 spelers is uitstekend. Geeft aan dat er op offensief gebied toch wel een hele hoop gebeurd.

Al met al een leuke stam, maar er mag zeker wel gezocht worden naar vers vlees ter versterking. Of ze nu al aan het domineren zijn is nog vrij onzeker.

ODA - 8
Leden + ligging - 4
Punten - 8

Wat mijn totaalcijfer dus op een 6.7 zet.


  • Ligging Ik heb het hier net al over gehad, de ligging van TAS tov zijn stamgenoten is in mijn ogen slecht. Zou zeker eens kijken of er wat spelers met potentie bij kunnen komen.
Wat betreft de ligging van TAS zelf: Mooi in de rim met een mooie buurt. Lekkere dorpjes maar weinig "grote" spelers. Zou zeker snel zorgen dat de rim gesecured wordt zodat er niet een 360 graden front ontstaat. De stam Happy Tribe naast hem (west) kan nog voor problemen gaan zorgen. Lijkt me iig een uitdagend account op op te spelen.

Qua ligging (niet naar de stam gekeken) geef ik TAS een 9. Domineert duidelijk in zijn gebied en vind dit cijfer dan ook dik verdient.

  • Reputatie Ik ken de spelers zelf niet en heb er maar heel kort mee gecommuniceerd. Ik kan hier dus ook geen reëel cijfer voor geven.
Gezien het feit dat ik zijn naam op het AF al meerdere keren voorbij heb zien komen en via via IG het één en ander heb gehoord over TAS wat enkel maar positief was durf ik voor dit punt wel een mooie 8 te geven.

Totaal komen de 5 punten dus op een score van 40.20 '/, 5 = een eindscore van 8.04 welke ik afrond naar een dikke vette welverdiende
8



De volgende speler die ik graag gerate zie worden is:
TheCavalryIsHere

Dit omdat zijn naam al teveel is verschenen op het AF :p
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

^ Ja I know, verzin in dit stadium maar eens een goede uitleg overal. Het meeste is slap gelul :D :D :D
 
Reactiescore
2.478
Die '^^' maakt het af
 

Deleted User - 487871837

Guest
Nu nog een screentje van het profiel dat je reet en je bent perfect <3
 

DeletedUser77632

Guest
Mooi dat dit topic gemaakt is, als het wat later in het spel is, en ik ben nog actief zal ik ook eens wat rates maken.
 
Reactiescore
853
TheCavalryIsHere
kL4JUKG.gif


Punten:
hxgLYzH.png


Qua punten doet deze speler het zeker goed, een rang 5 notering met 35,415 is zeker netjes. Hier ga ik een solid 8/10 aangezien een 5e plaat sowieso een redelijke uitgangspositie zal zijn voor de aankomende midgame.

OD
Persoonlijk vind ik dit een nutteloos iets om een account op te beoordelen aangezien dit in mijn optiek irrelevant is voor een weergave over de sterkte van een bepaald account.


Lu8D8Yq.png

Stam
Stam ziet er qua ligging "oke" uit, gaan in de nabije toekomst moeilijkheden krijgen ivm een gebrek aan safezone. Mocht Savage het voor elkaar spelen om een stuk rim te edelen/recruiten zal dit probleem opgelost kunnen worden. Voorlopig een 7.0 voor de rang 3 stam van de wereld.


Ligging
Zelfde verhaal als bij stam, gebrek aan safe maar dat is voor een account te verwachten op dit moment in het spel, dorpen liggen ietwat ver uit elkaar, dit kan zowel positieve ("groter" farmgebied) als negatieve (lastiger te verdedigen). Aangezien het in deze fase van het spel nog niet echt te bekritiseren valt geef ik hier ook een 7.0 voor de ligging.

Reputatie
Flex, Tom, Steff, Sam en Jarne, heb nog nooit van deze speler gehoord dus kan hier niet al teveel over zeggen. In principe niks op aan te merken, maar aangezien de spelers niet herkend worden (door de mensen die ik heb gevraagd), zal ik het beoordelen als niet al te bekende spelers. Hierom zal ik een 6.0 geven aangezien er dus geen sprake is van een goede noch slechte reputatie.

Totaalcijfer

8+7+7+6 = 28/4 = 7


Rate:
ltdarky
 

Deleted User - 487871837

Guest
Persoonlijk vind ik dit een nutteloos iets om een account op te beoordelen aangezien dit in mijn optiek irrelevant is voor een weergave over de sterkte van een bepaald account.

Niet mee eens.

OD kan veel zeggen.

Lage ODA met sterke dorpsovernames?
Dorpjes waren waarschijnlijk interns, of kostte weinig off, dus de clears zijn waarschijnlijk in de hoofddorpen veij sterk, wat de speler een goede uitgangspositie geeft, maar jammer dat ie naar de top komt door te internen.

Hoge ODD en toch een toppisitie? Waarschijnlijk zit er een goed team op dat ondanks early game nukes goed weet te deffen en ook offensief blijft spelen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.
OD kun je dus zeker wel wat over zeggen :)
 

DeletedUser76132

Guest
Niet mee eens.

OD kan veel zeggen.

Lage ODA met sterke dorpsovernames?
Dorpjes waren waarschijnlijk interns, of kostte weinig off, dus de clears zijn waarschijnlijk in de hoofddorpen veij sterk, wat de speler een goede uitgangspositie geeft, maar jammer dat ie naar de top komt door te internen.

Hoge ODD en toch een toppisitie? Waarschijnlijk zit er een goed team op dat ondanks early game nukes goed weet te deffen en ook offensief blijft spelen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.
OD kun je dus zeker wel wat over zeggen :)

Je leest niet wat Felicity zegt, namelijk: "irrelevant is voor een weergave over de sterkte van een bepaald account" dat het "veel kan zeggen" staat hier los van of je interpretatie is niet hellemaal correct. Een OD rank of hoeveelheid geeft geen feitelijke weergave over de sterkte van een account, en is om deze reden dus irrelevant omdat het simpelweg niet als uitgangspunt gebruikt kan worden. Wat jij hier nu doet is dingen aannemen aan de hand van deze of eventuele gegevens in dit geval dan kennelijk OD rank?.

Ik heb even gemarkeerd hoe frequent jij het wordt "waarschijnlijk" gebruikt. Misschien als je Felicity zijn/haar post nog eens leest, je het standpunt wat beter zal begrijpen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Je leest niet wat Felicity zegt, namelijk: "irrelevant is voor een weergave over de sterkte van een bepaald account" dat het "veel kan zeggen" staat hier los van of je interpretatie is niet hellemaal correct. Een OD rank of hoeveelheid geeft geen feitelijke weergave over de sterkte van een account, en is om deze reden dus irrelevant omdat het simpelweg niet als uitgangspunt gebruikt kan worden. Wat jij hier nu doet is dingen aannemen aan de hand van deze of eventuele gegevens in dit geval dan kennelijk OD rank?.

Dus bij iemand die in de beginfase van de wereld een hoge ODD heeft maar nog steeds top 5 staat kun je niet spreken over een sterker account? Dat is toch onzin. Ook m’n andere voorbeeld. Als iemand veel hoge dorpen overneemt zonder ODA, kun je ervanuit gaan dat ze weinig off hebben verloren en er dus sterker voorstaan dan iemand anders met een hoge ODA en evenveel dorpen.

De reden dat ik vaak waarschijnlijk gebruik is simpelweg omdat ik hypothetische voorbeelden aanhaal om aan te tonen dat een OD wel degelijk relevant is voor de sterkte van een account.
 
Reactiescore
853
OD kan veel zeggen.

Dorpjes waren waarschijnlijk interns, of kostte weinig off, maar jammer dat ie naar de top komt door te internen.

Hoge ODD en toch een toppisitie? Waarschijnlijk zit er een goed team op dat ondanks early game nukes goed weet te deffen en ook offensief blijft spelen.
Ik zal specifiek ingaan op hierboven genoemde. In mijn optiek is het volkomen irrelevant of dorpen interns waren of niet, dit geeft niks weer over de sterkte van een bepaald account, mocht een account dus 10 dorpen hebben met laag tot zeer lage ODA, betekent dit niet noodzakelijk dat er slechte spelers op het account zitten. Jammer van internen naar de top? Wellicht, maar laat je interns liggen? Het geeft niet de daadwerkelijk kracht van het account weer waardoor deze statistiek(en) in mijn ogen niet perse relevant hoeven te zijn.

Dan het ODD gedeelte, hier beweer je dat een account individueel een aanval deft, toen ik voor het laatst keek zat de speler die ik rate in een vrij grote stam. Een dorp stacken met stamdef en op "block ok" o.i.d. klikken is nou niet echt goed deffen in mijn ogen. Met de informatie die een speler buiten het account of de stam heeft is dit dus niet te beoordelen.

ODA/ODD hoeft dus niets te zeggen over de kwaliteiten van een speler aangezien dit altijd een variabele is die van een hele hoop dingen afhangt. Een hoge ODA kan namelijk komen door het clearen van een Off-dorp door een vergeten dodge van de verdediger (waar de aanvaller niet perse de credits voor verdient) en hoge ODD kan ook zijn behaalt door alle aanvallen te blocken d.m.v. stamdef.


Dus bij iemand die in de beginfase van de wereld een hoge ODD heeft maar nog steeds top 5 staat kun je niet spreken over een sterker account? Dat is toch onzin. Ook m’n andere voorbeeld. Als iemand veel hoge dorpen overneemt zonder ODA, kun je ervanuit gaan dat ze weinig off hebben verloren en er dus sterker voorstaan dan iemand anders met een hoge ODA en evenveel dorpen.
Zie nogmaals punten hierboven aangegeven. Ik vind echt dat je te snel de conclusie trekt dat een accounts als topaccount (of in jouw woorden "sterker") zou moeten worden gezien, omdat het hoog op de ranglijst staat met een redelijke ODD.

Wellicht snap je na mijn uitleg waarom ik het niet interessant vind en dus niet heb meegenomen. En anders, tja, jammer voor je :D
 

Deleted User - 487871837

Guest
mocht een account dus 10 dorpen hebben met laag tot zeer lage ODA, betekent dit niet noodzakelijk dat er slechte spelers op het account zitten.

Dat is ook niet wat ik zeg :p

Ik zeg dat een account met veel dorpen en een lage ODA 99/100 keer meer off heeft dan iemand met evenveel dorpen en een hoge ODA, en er daardoor sterker voorstaat.

Dan het ODD gedeelte, hier beweer je dat een account individueel een aanval deft, toen ik voor het laatst keek zat de speler die ik rate in een vrij grote stam. Een dorp stacken met stamdef en op "block ok" o.i.d. klikken is nou niet echt goed deffen in mijn ogen. Met de informatie die een speler buiten het account of de stam heeft is dit dus niet te beoordelen.

In dit geval niet nee.

Naar mate het spel vordert wel.
Wanneer de massa’s groter worden kan je wel degelijk wat afleiden uit een hoge positie met een hoge ODD. It ain’t rocket science.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Wat er denk ik gezegd wordt, is dat ODD/ODA wel iets erover kán zeggen maar het er idd nog erg van afhangt van de manier waarop. Was het stamOS, molde je clears of Def? Dat zijn weer punten waar je niet achter komt met getalletjes op de OD lijsten.
 

DeletedUser76132

Guest
Dus bij iemand die in de beginfase van de wereld een hoge ODD heeft maar nog steeds top 5 staat kun je niet spreken over een sterker account? Dat is toch onzin. Ook m’n andere voorbeeld. Als iemand veel hoge dorpen overneemt zonder ODA, kun je ervanuit gaan dat ze weinig off hebben verloren en er dus sterker voorstaan dan iemand anders met een hoge ODA en evenveel dorpen.

De reden dat ik vaak waarschijnlijk gebruik is simpelweg omdat ik hypothetische voorbeelden aanhaal om aan te tonen dat een OD wel degelijk relevant is voor de sterkte van een account.

Helaas heb je mijn verzoek tot het opnieuw lezen van de opmerking niet ter harte genomen, wederom vergelijk je jou hypothetische gedachtegang met de opmerking die gemaakt is, terwijl deze totaal niet in verhouding staan tot elkaar. Je voert nu dus eigenlijk een discussie over iets wat je niet goed begrijpt of zoals ik eerder heb gezegd misschien verkeerd hebt geïnterpreteerd.

Verder heb ik bovenstaand stukje uit een citaat van jou even onderstreept, zodat je weet waar ik het over heb, hier wil ik namelijk nog even op in gaan.
Hypothetische voorbeelden aanhalen is leuk en prima, maar het geeft geen objectief beeld van de huidige situatie en kan dus niet als uitgangspunt gebruikt worden. het aannemen van dingen is dus overbodig en inderdaad irrelevant wat betreft de uitspraak van Felicitys.

Moet wel heel eerlijk bekennen dat ik dan wel graag tegen jou zou willen spelen als dergelijke zaken onder de loop worden genomen door jou "hypothetische gedachtegang" Dan zou ik door goedkoop bashen, het veelvuldig gebruik van stamdef, of misschien zelfs door prestaties zoals de "vandaal" jou door middel van optisch bedrog af kunnen schrikken, of het idee kunnen geven dat ik veel offence, deffence, of katapulten zou hebben, terwijl jij geen specifieke cijfers kunt benoemen. Het hebben van deze cijfers maakt mij als account niet sterker, omdat je nog steeds niet weet welke middelen ik wel/niet tot mijn beschikking heb of dat ik überhaupt iets tot mijn beschikking heb.
Dat is ook niet wat ik zeg :p

Ik zeg dat een account met veel dorpen en een lage ODA 99/100 keer meer off heeft dan iemand met evenveel dorpen en een hoge ODA, en er daardoor sterker voorstaat.

In dit geval niet nee.

Naar mate het spel vordert wel.
Wanneer de massa’s groter worden kan je wel degelijk wat afleiden uit een hoge positie met een hoge ODD. It ain’t rocket science.

Wederom hier het een en ander dikgedrukt en onderstreept, ik denk dat jij je verhoudingen niet hellemaal op orde hebt. Dit gaat dan over het stukje "ik zeg dat... sterker voorstaat" een uitspraak waar niets feitelijks aan is, met scheve verhoudingen en een helleboel variabelen waar geen inzicht in te verkrijgen is. Bovendien wil ik je vragen die zin nog eens hardop voor jouzelf op te lezen en dan te rade gaan bij jezelf of die zin wel klopt, of dat dit wel daadwerkelijk is wat je wilde zeggen / jou gedachtegang correct weerspiegeld. Ik betwijfel dit namelijk.

Ik heb even dik gedrukt waar je mijn of Felicity zijn/haar uitspraken als onzin bestempeld (zie citaat 1), tot op heden probeer ik gewoon op normaal niveau met je te communiceren en als onafhankelijk persoon jou uit te leggen dat waar jullie van mening verschillen (of in dit geval jij het oneens was met Felicity) er een nuance verschil zich bevind. Dat jij dit nu als onzin afschildert vind ik een kwalijke zaak, zeker als het zijnde van een Forum Mod van het Tw team, die zou namelijk moeten dienen als een visitekaartje namens Tw, en een voorbeeldfunctie zou moeten hebben richting gebruikers van dit forum, maar als je deze forum gebruikers dan op deze manier behandeld snap ik dat het leegloopt hier. Verder prima.... je mag het best oneens zijn of andere ideeën hebben over bepaalde zaken, maar om andermans uitspraken dan als onzin te bestempelen? Het leek mij overigens dat een Forum Mod van het TW team wel in staat zou moeten zijn om tot betere inzichten te komen, en deze goed te beargumenteren. Blijkt dat ze tegenwoordig dus iedereen aan nemen die vrijwillig tijd in hun spel steekt, straks zoekt tribalwars nog stagiaires.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Mikey, het is een mod. Daar hoef je op vlak van tw niet op in te gaan, die weten er niks van.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Dat jij dit nu als onzin afschildert vind ik een kwalijke zaak, zeker als het zijnde van een Forum Mod van het Tw team, die zou namelijk moeten dienen als een visitekaartje namens Tw, en een voorbeeldfunctie zou moeten hebben richting gebruikers van dit forum, maar als je deze forum gebruikers dan op deze manier behandeld snap ik dat het leegloopt hier.

Dit zijn dingen die verder niks met elkaar te maken hebben, aangezien mijn modfunctie me er niet van weerhoudt om een mening te hebben. Echter is dat niet een discussie die ik met je ga voeren hier.

Verder prima.... je mag het best oneens zijn of andere ideeën hebben over bepaalde zaken, maar om andermans uitspraken dan als onzin te bestempelen? Het leek mij overigens dat een Forum Mod van het TW team wel in staat zou moeten zijn om tot betere inzichten te komen, en deze goed te beargumenteren. Blijkt dat ze tegenwoordig dus iedereen aan nemen die vrijwillig tijd in hun spel steekt, straks zoekt tribalwars nog stagiaires.

Waar het om gaat is dat je me woorden in de momd legt en je een, in mijn ogen, neerbuigende houding tegen over me hebt. Ook daar ga ik verder niet met je over in discussie, want daar heb ik geen zin in, en het zal waarschijnlijk meer kwaad dan goed doen.

We hebben nu eenmaal een meningsverschil - let’s agree to disagree en teruggaan naar het raten.

Mikey, het is een mod. Daar hoef je op vlak van tw niet op in te gaan, die weten er niks van.

Laurens, dit is een opmerking die kant noch wal slaat. Ik weet dat je me niet moet, maar laat me lekker m’n ding doen.
 
Bovenaan