Zijn microtransacties in Games gokken?

DeletedUser72496

Guest
Toen ik nog actief was op de PS3 kon je zo'n PSN card kopen in de krantenwinkel, winkelketens, etc. van 20 of 50 euro ongeacht jouw leeftijd.

Ik weet niet hoe het nu zit met de PS4 of je dit nog kan?
 
Reactiescore
1.049
Toen ik nog actief was op de PS3 kon je zo'n PSN card kopen in de krantenwinkel, winkelketens, etc. van 20 of 50 euro ongeacht jouw leeftijd.

Ik weet niet hoe het nu zit met de PS4 of je dit nog kan?
Tuurlijk kan dat,
Maar mensen vinden altijd een weg, Met alles
Dus @firedrakan of je nu paysafe of ideal doet maakt in principe weinig uit...
 

DeletedUser61134

Guest
Tuurlijk kan dat,
Maar mensen vinden altijd een weg, Met alles
Dus @firedrakan of je nu paysafe of ideal doet maakt in principe weinig uit...

Maar met een Ideal betaling is het de ouders verantwoordelijkheid.
Hun kind kan een bankpas hebben met pincode.
Maar je kan pas een raboreader/scanner gebruiken wanneer je ouders hiervoor toestemming hebben gegeven bij de bank. Ga ervanuit dat ze niet bezitten over hun ouders pincode.

En de oplossing is dan simpel.
Alle andere betaalopties weghalen.
 
Reactiescore
7.918
Net zoals dus lootboxes in praktisch elk ander spel op de planeet? ;)

Dat elke andere game het doet betekend niet dat tw het dan automatisch ook moet doen. Als jij met je vrienden op vakantie bent en ze besluiten allemaal om van een brug af te springen, doe jij dat dan ook?
 
Reactiescore
2.489
Dat elke andere game het doet betekend niet dat tw het dan automatisch ook moet doen. Als jij met je vrienden op vakantie bent en ze besluiten allemaal om van een brug af te springen, doe jij dat dan ook?

Met een bungeetouw zeker en vast, anders is het toch gekkenwerk en zou (bijna) niemand het ook effectief doen.

In elk geval, het is de tendens op de markt om op deze manier je spel te maken, ontwikkelen en te onderhouden.
 
Reactiescore
7.918
Met een bungeetouw zeker en vast, anders is het toch gekkenwerk en zou (bijna) niemand het ook effectief doen.

In elk geval, het is de tendens op de markt om op deze manier je spel te maken, ontwikkelen en te onderhouden.

Dat er een ontwikkeling gaande is hoeft niet te betekenen dat iedereen er automatisch in mee moet gaan. EA is met hun gedrag al op de vingers getikt door zowel de autoriteiten als de spelers zelf (Battlefront II) waardoor ze besloten om het maar uit te schakelen.

De discussie hier is het verschil tussen geld en ethiek. Vind jij hetgeen normaal Duckje? En niet zozeer vanuit coma perspectief maar uit persoonlijke overwegingen.
 
Reactiescore
1.383
Is het kopen van vlaggenpakketjes met een kans op betere vlaggen dan in het normale pakket nog goed te praten op basis van de daarvoor huidige wet- en regelgeving ;););)?
 
Reactiescore
770
het simpele antwoord is ja. Studies hebben bewezen dat de chemie van de hersenen in dezelfde mate opspringt bij microtransacties als bij gokken.
 
Reactiescore
1.770
Nee maar tachtig euro op malafide wijze afhandig maken van een goudeerlijke PP abusende @JokersBrain wel
 
Bovenaan