W59 - Expose The Stabbers

DeletedUser78975

Guest
kcb6uh.png


swprmf.png

Inleiding
Met dank aan de inleider @jokersbrain die ooit eens op W44 ‘The Stab List’ heeft aangemaakt, wil ik die traditie hier voortzetten. Vergeef me als de stablijsten al veel eerder op het AF waren, ik ben er echter voor het eerst mee bekent geraakt door de topic op W44.

Stabben is inmiddels een bekend fenomeen geworden op TW. Het gebeurt steeds vaker en dat en met mij vele andere baart dit zorgen. Dat het nu bijna een onderdeel van het spel begint te worden, is een zorgwekkende ontwikkeling die z.s.m. teruggedraaid dient te worden. Dat het bestaat en in toenemende maten gebeurt wil niet zeggen dat het daarom dan ook maar geaccepteerd moet worden. Integendeel, ik vind dat wij als community een signaal af moeten geven dit soort vuil spel en vieze streken niet thuishoren op TW. Derhalve dienen stabber hard aangepakt te worden, in de hoop dat zij daar lering uit trekken. De stablijst moet enerzijds als punitieve sanctie dienen; m.a.w. de stabber moeten door de rest van de wereld verstoten en van de kaart geveerd worden. Anderzijds hoop ik hiermee ook een herstellend effect mee teweeg te brengen. Door de stabbers hard aan te pakken kunnen we namelijk, als geheel, een signaal afgeven dat je dit soort streken beter maar niet uit kunt halen. Dit zal een potentiële stabber misschien wel twee keer doen nadenken voordat hij het mes diep in de rug van zijn compagnon duwt.


Wat is een stab?
‘Ik ga geen lijst maken betreft stabregels, dat zou iets te lang duren en zal nooit volledig zijn doordat er oneindig veel verschillende soorten situaties zijn.

Toch wil ik de 2 belangrijkste richtlijnen geven van wat een stab in grote lijnen inhoud om zo een idee te geven op wat er vooral geoordeeld zal worden, namelijk:

1. Afspraakschending (het niet nakomen van uw officiële afspraak)
2. Indien u uw PBG, NAP, Vriendschap, stam, BG, onderlinge afspraak stop zet komt er een 3 dagen NAP waarin je elkaar niet aanvalt dit zodat de speler in kwestie tijd heeft zijn os ergens terug te halen ect,... ‘
- credits @jokersbrain



Beoogd doel van dit topic
Zie inleiding. Ik zal hier niet in herhaling vallen. Wat ik hier wil toevoegen is dat dit topic bedoeld is voor eenieder die meent slachtoffer te zijn van een stab. Zowel spelers als stammen kunnen een stab aankaarten. Zet alle de relevante feiten en omstandigheden op een rij en kom met bewijzen om jouw standpunt kracht bij te zetten. Wanneer dit is gebeurd heeft de wederpartij (lees: degene die van de stab wordt verdacht) het recht zich te verdedigen. Ook de verdediger (degene die van de stab wordt verdacht) is gebonden aan de bewijslast. Geen bewijs = pech. Dit geldt zoveel voor de aanklager(s) als voor de verweerder(s).

Wanneer beide partijen elkaar van repliek en dupliek hebben voorzien, zal er een definitief oordeel komen. Kiest de verdachte ervoor niet te reageren, dan zal de stab worden beoordeeld aan de hand van de geleverde bewijsstukken van de slachtoffer.


The Stab List
In deze lijst komen de namen van spelers dan wel stammen die een stab hebben gepleegd. De stab moet vast komen te staan alvorens de naam van de dan nog verdacht hier opkomt. Opmerking verdient nog dat ik stammen die een stabber onder hun bescherming nemen en dus niet verstoten (om wat voor reden dan ook) wat mij betreft direct afgeschreven mogen worden als dikke flopstammen die een stabspeler kennelijk nodig hebben omdat ze het op eigen benen niet aankunnen. Wanneer je dit als stam namelijk toelaat, geef je het verkeerde signaal af: dat stabben binnen je stam geaccepteerd wordt daarnaast help je de community er niet echt mee om het stabben zo veel mogelijk terug te gaan brengen naar minimaal aantal gevallen. Dan nu de lijst:


#1. Havelte (bespeeld door: Stefan en Tomac): stab-discussie is afgerond en de nodige bewijsstukken zijn aangeleverd. Deze speler heeft willens en wetens een PBG aangevallen, zonder de PBG eerst op te zeggen en de gebruikelijke NAP aan te houden na de opzegging. U kunt het eindoordeel HIER teruglezen.

# 2. A. (voorheen ~Rota~, ~TIME~): deze stam erkent de stab van hun stamgenoot Havelte en geeft bovendien aan alles eraan te doen om hem alsnog te beschermen. Boven zijn zij schuldig aan oneerlijk, vals gemeen en vies spel door willens en wetens een door TW Team ONTERECHT gebande speler op te edelen. U kunt het eindoordeel HIER teruglezen.

# 3. BangerdIsWhoIAm: Ook deze speler heeft een PBG genegeerd en de aanval geopend op zijn bondgenoot. U kunt het eindoordeel inclusief de feitenomschrijving HIER teruglezen.

# 4. Das Römische Reich: Uitspraak volgt nog van @jokersbrain. Chill. heeft aangegeven een compensatie te hebben gedaan (DDR zal groen worden na dat bevestigd is dat er is gecompenseerd door het slachtoffer).
Compensatie is verleend!


____________________________________________________________________________

Hieronder zal in een spoiler hetzelfde lijstje als hierboven volgen, exclusief de samenvatting. Het is de bedoeling dat deze oneervolle, zelfzuchtige, narcistische en spelbedervende ongedierte van de wereldkaart moeten worden geveegd. De spelers die weggespeeld zijn zullen doorgestreept worden, zodat in een oogopslag duidelijk is welke stabber er nog op de wereld vrij hun gangetje kunnen gaan.

Ik neem de gebruikelijke regel hier ook over: mochten speler/stammen die op de lijst staan het goed hebben gemaakt dan zal de naam in het groen worden gemarkeerd.


Havelte [Speler]
BangerdIsWhoIAm [Speler]
~Rota~ [Stam]



NOTE: door tijdgebrek heb ik dit topic zo uit de losse pols geschreven. Ik heb de tekst niet volledig op spelling- en grammaticafouten kunnen controleren. Kom je ergens fouten tegen, voel je vrij om mij een PM te sturen, dan zal ik dat onverwijld wijzigen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78434

Guest
En er worden weer stabjes gepleegd.

Dit maal door .Reign
 

DeletedUser78434

Guest
Als je een PBG aanvalt zonder op te zeggen en een andere speler 5 treinen stuurt en met je stam een aanvalbare ban timed zodat hij niet kan deffen. Dan ben je een stabber ja. Niet enkel Havelte om wie het gaat, heel Reign met vies spel.

Het niveau wordt met de wereld droeviger..
 
Reactiescore
2.478
Nu ben ik wel erg benieuwd naar het verhaal van beiden kampen. Want als ik dit zo lees zijn ze beide fout bezig.

1. Als leider door je niet het schip te verlaten. En blijkbaar is er ook geen NAP aangeboden (vul ik zelf in??) = niet netjes
2. Je hoort je NAP/PBG niet aan te vallen = stab(mits reactie op regels overtreding en dit opgenomen is in de afspraken, omtrent de beëindiging)

3. Als je een aanvalban krijgt is het je enigenschuld en als iemand je dan aanvalt is dit in mijn ogen geen stab. Misschien niet sportief maar geen stab.
 

DeletedUser78434

Guest
Jij zat niet in de stam, jij hebt geen berichten omtrent PBG gezien en toch weet je beter dan mij hoe het zat? o_O

KDK en Niet Nini heb ik al enige tijd contact mee. Tussen Havelte en KDK was er weldegelijk een vriendschap. Heb nu ook PM's van havelte.
Daarin geeft Havelte het volgende aan:

* Hij dacht dat er uit ROTA wel gerecruut werd in plaats van hem (niets van waar)
* Hij wilde niet in de toekomst Remy verder en dan door Chill worden weggespeeld
* Valt daarom nu maar aan want anders was zijn wereld klaar

Nu ben ik wel erg benieuwd naar het verhaal van beiden kampen. Want als ik dit zo lees zijn ze beide fout bezig.

1. Als leider door je niet het schip te verlaten. En blijkbaar is er ook geen NAP aangeboden (vul ik zelf in??)
2. Je hoort je NAP/PBG niet aan te vallen.

3. Als je een aanvalban krijgt is het je enigenschuld en als iemand je dan aanvalt is dit in mijn ogen geen stab. Misschien niet sportief maar geen stab.

Hij verliet het schip netjes, toen we beide de wereld startte was er al sprake van een latere join van Niet Nini en Sensei

Inderdaad, vrienden val je niet aan, zeker niet als stab als aan de andere kant de vijand aanvalt.

3: Aanvalbare ban krijgen omdat de tegenstander die je aanvalt massaal report omdat er in iemands profiel staat dat hij voor een zacht prijsje plaatjes maakt. Dit is niet zijn eigen schuld, geef iemand dan een waarschuwing van he, pas het even aan. In plaats van een ban waar nu heel Niet Nini door wordt weggevaagd.

Dit is laf, zielig, on respectvol en vuil spel.

Meer kan ik er niet van maken.
 

DeletedUser78796

Guest
Sorry maar nu heb je dus 1 kant.
Aangezien dit te snel gaat ga ik hier dan ook niet op reageren.
Hier wordt van een mug een olifant gemaakt. Dus mocht je alles willen weten. Stuur een PM. Werkt veel beter dan een heel aantal mensen zwart maken.
 
Reactiescore
831
Dat van Havelte is toch irrelevant?

Ik ontken ook niet dat hij niet netjes de stam verliet. MAAR, in zijn afscheid melde hij een NAP van 5 dagen + Extra tijd als je hem een pb stuurde. Niemand van de aanvallers heeft hier om extra tijd gevraagd. Naar mijn weten hebben wij dus niets misdaan en is het wel duidelijk dat wij ons meer gestabt voelen als jullie.

Omtrent de ban ben jij de eerste die het aanhaalt... Niemand van onze stam wist dit maar het is natuurlijk makkelijk voor jou om ons te verwijten.
 

DeletedUser78796

Guest
@Zuur
Niet helemaal waar. Ik wist het sinds zojuist. Heb hem hier ook heel hard om uitgelachen. Vooral omdat het zo'n stomme fout was.
Maar dat zou hij ook bij mij doen.

Maar de rest is helemaal waar. Niemand van onze stam. Behalve Youkiller, die wij er expres buiten hebben gelaten heeft een PB met hem opgenomen NADAT hij de stam had verlaten.
 

DeletedUser78434

Guest
@Zuur
Niet helemaal waar. Ik wist het sinds zojuist. Heb hem hier ook heel hard om uitgelachen. Vooral omdat het zo'n stomme fout was.
Maar dat zou hij ook bij mij doen.

Maar de rest is helemaal waar. Niemand van onze stam. Behalve Youkiller, die wij er expres buiten hebben gelaten heeft een PB met hem opgenomen NADAT hij de stam had verlaten.

Havelte en KDK hadden ook een BG.

Maar, succes in de toekomst;)

Ga geen woorden vuil maken aan laffe spelers.
 

DeletedUser78796

Guest
Daarom zeg ik al.
Als je de complete waarheid wil zul je dat via PM moeten doen of welke andere methode dan ook.
Maar dan gaan we er wel voor zorgen dat er iemand anders bij zit.

Als ik terug ga kijken hebben wij niks verkeerd gedaan.
 

DeletedUser78975

Guest
Algemeen bekend dat Leonpij12 nogal stab trekjes heeft. Heel vies spel speelt die jongen. Van meerdere spelers (die ook nog eens veel kleiner zijn dan hij) heb ik al het verhaal gekregen dat wanneer hij failed om ze over te nemen, hij die spelers een samenwerking aanbied om ze vervolgens in de nacht te treinen... het zit hem waarschijnlijk in de aard van het beestje.

Wat betreft de PBG... deze was er wel degelijk. De gesprekken zijn namelijk gelezen en ook uit discord blijkt dat er een heuse vriendschap was. Alleen een van de twee co's is een onwijse lul en denk dat een PBG geen reden is om niet aan te vallen. KDK kreeg ook nog een half uur voor de eerste aanval een zwak lulverhaal waarmee hij (Havelte) zijn actie probeert te rechtvaardigen.

Als je het mij vraagt is in elk geval dat van Havelte een dikke vette stab. De rest van Reign is niet vies van smerig spel blijk wel weer... diep en diep beschamend.
 
Reactiescore
831
Havelte en KDK hadden ook een BG.

Maar, succes in de toekomst;)

Ga geen woorden vuil maken aan laffe spelers.
Algemeen bekend dat Leonpij12 nogal stab trekjes heeft. Heel vies spel speelt die jongen. Van meerdere spelers (die ook nog eens veel kleiner zijn dan hij) heb ik al het verhaal gekregen dat wanneer hij failed om ze over te nemen, hij die spelers een samenwerking aanbied om ze vervolgens in de nacht te treinen... het zit hem waarschijnlijk in de aard van het beestje.

Wat betreft de PBG... deze was er wel degelijk. De gesprekken zijn namelijk gelezen en ook uit discord blijkt dat er een heuse vriendschap was. Alleen een van de twee co's is een onwijse lul en denk dat een PBG geen reden is om niet aan te vallen. KDK kreeg ook nog een half uur voor de eerste aanval een zwak lulverhaal waarmee hij (Havelte) zijn actie probeert te rechtvaardigen.

Als je het mij vraagt is in elk geval dat van Havelte een dikke vette stab. De rest van Reign is niet vies van smerig spel blijk wel weer... diep en diep beschamend.

en jij bent?
 

DeletedUser78796

Guest
Sorry @Jus soli maar als je een probleem hebt met mij zeg het dan gewoon.
En waarschijnlijk heb je het over de speler Dynamic insanity. Maar, zoals bij de rest van Reign heb je waarschijnlijk het halve verhaal weer.
Stop hier gewoon met modder naar personen te gooien om ze een ban aan te smeren, en ga lekker het spelletje spelen.
 

DeletedUser78975

Guest
Hehe leuk dat uitgerekend Reign/Rota het hebben over het aansmeren van een ban... de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. En ik speel dit spel al lang niet meer en heb daar ook geen behoefte meer aan, ken alleen nog een heleboel mensen die nog wel actief spelen en volg daarom het W59 forum.

Gooi je 'hele verhalen' dan hier op het forum i.p.v. je te verschuilen achter het zeggen van stuur maar PM voor info --'

Edit: heb geen problemen met jou als persoon, maar kan stabbers en spelers die het spel op de meest vuile manier spelen niet zo hebben...
 

DeletedUser78796

Guest
Echt waar?
Waarom zou ik hem een ban aansmeren? Speel met Jelle samen op 57. Goede tijd gehad in Reign met hem samen. Deze actie was niet tegen hem en dat weet hij ook al.
En ik hoef mij niet te bewijzen tegenover jou. Weet dat ik niet fout zit. Had met niemand PBG afgesproken. NAP was verlopen.

En dat met Dynamic. Als je het gesprek hebt gezien. Het hele gesprek snap je hopelijk ook wel wat er daarmee aan de hand was.
 

DeletedUser79044

Guest
Mag ik vragen waarom het een stab is als iemand zijn stam verlaat en in het bericht zet 5 dagen NAP.
Normaal gezien als iemand de stam verlaat handel ik zelf uit respect voor de spelers met een 7 daagse NAP.
Als mensen denken dat het ergens beter is dat mag toch?
Jullie doen allemaal net alsof dat iemand in de stam waar hij begint moet blijven.
Dit was voor hun ook totaal geen runnen maar ze kende mensen in chill al van vorige werelden en wouden graag samen spelen.

Hebben Niet nini en KDK het eerste schot afgevuurd?
Nee is het antwoord dus vind beetje ontrecht dat je zegt dat hun stabben.

Ze wouden gewoon een gezellige wereld beleven.
ik vind uitermate triest dat iemand hem een ban gaat aan naaien.
Maarja zo zijn de mensen tegenwoordig alles voor de win.
Geen respect stabben ban aan naaien etc.

Meer woorden maken wij er niet aan vuil.

Gr,
 

DeletedUser78796

Guest
Sorry dat ik het zeg goez. Maar hij zegt zelf dat het een stomme fout van hem is.
Op zijn Profiel stond heel duidelijk dat hij plaatjes aanbood voor PP.

Zoals hij zelf al zei, stomme fout.
 
Reactiescore
831
Mag ik vragen waarom het een stab is als iemand zijn stam verlaat en in het bericht zet 5 dagen NAP.
Normaal gezien als iemand de stam verlaat handel ik zelf uit respect voor de spelers met een 7 daagse NAP.
Als mensen denken dat het ergens beter is dat mag toch?
Jullie doen allemaal net alsof dat iemand in de stam waar hij begint moet blijven.
Dit was voor hun ook totaal geen runnen maar ze kende mensen in chill al van vorige werelden en wouden graag samen spelen.

Hebben Niet nini en KDK het eerste schot afgevuurd?
Nee is het antwoord dus vind beetje ontrecht dat je zegt dat hun stabben.

Ze wouden gewoon een gezellige wereld beleven.
ik vind uitermate triest dat iemand hem een ban gaat aan naaien.
Maarja zo zijn de mensen tegenwoordig alles voor de win.
Geen respect stabben ban aan naaien etc.

Meer woorden maken wij er niet aan vuil.

Gr,

Geen probleem mee als je van stam wilt veranderen. Maar als stamleider vind ik het toch anders, iedereen zijn mening.

Maar je ziet toch dat als er ineens 2 mensen van je stam veranderen en dan nog een derde erbij komt edelen je cluster er ineens heel dreigend uitziet. Dus hebben we netjes de NAP afgewacht. Persoonlijk vind ik dat Niet Nini en KDK nu niet ineens verbaasd zouden moeten zijn dat zoiets kon gebeuren.
 
Bovenaan