Praattopic

Reactiescore
976
Binnenkort zullen we Hopeful op zijn fora eens een bezoekje brengen, zoals we dat ooit eens bij Dao Mechong gedaan hebben. Als nieuwe mod moet hij zijn plaats tegenover ons kennen. Sidder en beef voor de aanwezigheid van het VF.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Binnenkort zullen we Hopeful op zijn fora eens een bezoekje brengen, zoals we dat ooit eens bij Dao Mechong gedaan hebben. Als nieuwe mod moet hij zijn plaats tegenover ons kennen. Sidder en beef voor de aanwezigheid van het VF.

Gezellig :D
 
Reactiescore
110
Maar verwacht jij binnen minder dan een decennium een nieuwe crisis a la 2009?

Geen idee of de nieuwe crisis zo groot wordt als die van 2008/9, maar hij zal er komen. Kijk alleen al naar het volgende:

- Almaar oplopende schuldenberg (hogere schuldenlast dan 10 jaar geleden), mede door de lage rente. En deze al lage rente zorgt ervoor dat centrale banken bij nieuwe crisis rente nauwelijks verder kunnen verlagen.
- Toenemende speculatie in jacht naar rendement, de deregulatie in de VS zal deze trend alleen maar verergeren.
- Lage productiviteitsgroei en weinig investeringen door bedrijven
- Grote, structurele tegenstellingen binnen de Eurozone (opkopen obligaties door ECB verbloemt momenteel veel van deze problemen)
 

DeletedUser78666

Guest
Geen idee of de nieuwe crisis zo groot wordt als die van 2008/9, maar hij zal er komen. Kijk alleen al naar het volgende:

- Almaar oplopende schuldenberg (hogere schuldenlast dan 10 jaar geleden), mede door de lage rente. En deze al lage rente zorgt ervoor dat centrale banken bij nieuwe crisis rente nauwelijks verder kunnen verlagen.
- Toenemende speculatie in jacht naar rendement, de deregulatie in de VS zal deze trend alleen maar verergeren.
- Lage productiviteitsgroei en weinig investeringen door bedrijven
- Grote, structurele tegenstellingen binnen de Eurozone (opkopen obligaties door ECB verbloemt momenteel veel van deze problemen)

Dank je wel :), ik heb in het serieuze forum klein beetje mijn speculaties gegeven over dat er een nieuwe crisis gaat komen. Ik zelf denk dat 2009 klein was ivm.
 

DeletedUser40402

Guest
Jezus, dit forum vandaag... En dan zijn ze verwonderd dat het hier vaak doods is...
 
Reactiescore
976
@Poo. of iemand anders, kan je eens een linkje naar de forumregels posten, want ik vind ze nergens op de webversie. Ik heb een vermoeden dat een niet nader genoemde mod een zware overtreding heeft begaan en zou dit graag onderbouwen met de juiste forumregel. Dank.

(Het is Hopeful ja)
 
Bovenaan