IG-items als prijs bij een contest...?

Zijn prijzen in de vorm van IG-items een goed idee?


  • Totaal aantal stemmers
    64
Reactiescore
2.478
Beste lezers,

De afgelopen weken is (vaak) de vraag bij ons opgekomen hoe we het algemeen forum aantrekkelijker kunnen maken voor een groter publiek. Een eerste stap hiervoor was het introduceren van het 'nieuwe forum'. Kort gezegd houdt het nieuwe forum in dat we meer verschillende topics willen creëren waar een bepaald onderwerp in besproken kan worden.

Hiernaast willen wij ook meermaals (kleine) evenementen en contesten op het forum creëren en introduceren. Bij deze gebeurtenissen horen prijzen. Tot op heden zijn deze prijzen altijd verhaalt naar premiumpunten, maar wij denken het aantrekkelijker te kunnen maken als we ook IG-items beloningen kunnen aanbieden.

Deze beloningen worden per wereld samengesteld, er wordt dus gekeken naar hoever een wereld is om de prijzen te bepalen.

Nu is mijn vraag een jullie wat jullie aan- en opmerkingen zijn over dit voorstel.

Vraag: Is het uitdelen van IG-items bij een contest een goede ontwikkeling?
 
Reactiescore
301
of je nu PP of Items krijgt, je zult altijd een extra voorsprong krijgen :D opzich ook niets mis mee omdat je het eerlijk verdiend hebt. PP is misschien in mindere maten een voordeel maar toch denk ik wel dat IG-items kunnen werken ;) zeker het proberen waard!
 
Reactiescore
2.478
Contesten zullen dus wel blijven, maar de hoeveelheid bepalen jullie ;)
 
Reactiescore
323
Misschien kan je beter peilen of er uberhaupt animo is voor een contest
Als een contest nieuwe gebruikers naar het forum haalt, lijkt het me prima. De prijzen moeten echter reëel blijven, niet te veel, dat het een groot voordeel in het spel geeft, en niet te weinig, dat er genoeg mensen mee doen aan de contest.

Items of PP, in principe maakt het weinig uit.
 
Reactiescore
222
Goed idee, enkel geen belachelijke IG prijzen als een vlaggenbooster of wimpel. Daar maak je een 2 weekse voorsprong mee.
Zie dan wel graag dingen als off/def boosters & kleinere GS pakketten (max 20%)
 
Reactiescore
1.468
Als een contest nieuwe gebruikers naar het forum haalt, lijkt het me prima. De prijzen moeten echter reëel blijven, niet te veel, dat het een groot voordeel in het spel geeft, en niet te weinig, dat er genoeg mensen mee doen aan de contest.

Items of PP, in principe maakt het weinig uit.

Aan de andere kant, als het wellicht een groot voordeel oplevert IG, heb je ook kans dat er meer mensen mee gaan doen?
 
Reactiescore
306
Aan de andere kant, als het wellicht een groot voordeel oplevert IG, heb je ook kans dat er meer mensen mee gaan doen?

10 reacties zou al een succes zijn voor jullie, niet?
 
Reactiescore
2.478
Zouden de 'nee' stemmers hun antwoord kunnen onderbouwen? Want naar mijn idee zijn dit de mensen die überhaupt geen contest willen:rolleyes:
Wat indirect in zou houden dat als er een contest komt met IG-items ze zich 'gedwongen' zouden kunnen voelen om toch deel te nemen... Correct me if I am wrong.
 
Reactiescore
306
Mss eens een IG items content idpv een zoveelste pp abuse event? :)
Dan stem ik ja :)
 

DeletedUser78795

Guest
Nee gestemd omdat t een stuk groter voordeel geeft dan PP. PP is voor iedereen beschikbaar (oftwel via beurs of kopen), de IG items zouden voor niemand anders beschikbaar zijn (omdat het dus extra items zijn) en dus naar mijn mening oneerlijk. (vooral tegenover de mensen die het forum niet gebruiken, iets wat ikzelf voor deze wereld ook nooit gedaan had omdat ik uberhaupt niet wist dat het bestond)
 
Reactiescore
3.536
Wanhoopszegels voor het winnen van een cluster wedstrijd bv? Is leuker om te krijgen (iedereen krijgt liever een pakje ter waarde van 10 euro dan gewoon 10 euro).

Zou de prijzen niet te hoog maken.
 
Reactiescore
2.478
Klopt, de prijzen moeten niet overdreven hoog worden, echter moet het wel een stimulans vormen.
 

DeletedUser69389

Guest
Het is een ruk idee. Zoals er wel meer zijn. Maar daar doet het TWteam toch niets aan. Hetzelfde dat Duckje en Poo weigeren te reageren op een idee/voorstel welke wordt ondersteund door een (groot)gedeelte van de iconen van tw en ook met oudgedienden die, bij uitvoering van het idee, toch geneigd zijn om weer te starten....

Nee in plaats daarvan weer een idee die niets toevoegt en maar bereikbaar is voor een klein deel van de community...

Raar toch dat tw in een neerwaartse spiraal zit. Hoe zou dat toch nou komen?
 
Reactiescore
3.536
Kan Aldo allemaal weinig aan doen dus reageer nou maar gewoon wat je van zijn idee vind :s
 
Reactiescore
2.478
Nee in plaats daarvan weer een idee die niets toevoegt en maar bereikbaar is voor een klein deel van de community...

Incorrect, we doen er alles aan om het forum(dus de contesten) bereikbaar voor iedereen te maken. Voorbeeld hiervan is de IGM die wij bij elke contest/topic versturen. Hierdoor kan iedereen deelnemen en moet iedereen die op de wereld speelt op de hoogte zijn. Hierna is het de keus voor elk individu om deel te nemen of niet. Dit hebben wij niet in de hand en kan je ons niet op aankijken, aangezien wij ons best doen iedereen een eerlijke kans te geven.

Zoals je wel weet Martijn ligt mijn bevoegdheid enkel bij het forum en kan ik alleen voor verandering zorgen op het forum en hier zal ik me ook voor blijven inzetten. Om het forum aantrekkelijk te houden/maken voor een (groot/breed) publiek.
 
Bovenaan