Casuals - Inventaris meenemen?

Reactiescore
179
Ik heb het allemaal al eens opgenoemd, maar zal mijn idee toch op tafel leggen wat mij wel realistisch lijkt voor de niet ervaren spelers. Ik speel nu Casual1 en daar waren Bloodpriest is er niet meer trouwens (de ex spelers van Cas1 zouden hem kennen), Atheneas en Capper gewoon met duizenden goudmunten gekomen. En ja dan is het zeer gemakkelijk om in de top te komen. Ik dacht dat Casual 2 er ook mee te maken heeft gehad, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Dit laten we maar even achterwege ik geef het alleen even aan hoe jammer het is want dit verknalde de eerste 2 Casuals wel.

Mijn idee:

- Geen goudmunten meenemen: ik schetste hierboven een voorbeeld, dus ik zou dat niet meer terug willen zien. Al is dit punt wel in orde, want dit wordt niet meer meegenomen. Dus ik ga hier ook niet dieper op in hier lijkt Innogames & TWteam hun verstand te hebben gebruikt;)

- Geen inventaris meenemen: beetje hetzelfde verhaal als de goudmunten, als ik dan hoor op Casual5 wordt er weer misbruik van gemaakt. Achja misbruik, het is een functie in dit spel dus waarom niet gewoon doen. Dit geeft ook de minder ervaren spelers des te meer reden om geen Casual meer te spelen. Geef iedereen een welkomstpakket om het zo maar te zeggen, zodat de kansen gelijk zijn van de spelers. Dit geeft misschien de minder ervaren speler ook de neiging om Casual te gaan proberen i.p.v. te stoppen met het spel omdat het toch niet lukt.

-Dorp meenemen: Hier ben ik het wel mee eens dat je dorp wel gewoon kunt meenemen. Dus als bijvoorbeeld je laatste dorp wordt geëdelt dat die zou meegenomen kunnen worden. Ik denk dat weinig spelers er geen plezier meer in hebben, om een geheel nieuw dorp op te bouwen. En dit moet ook geen probleem wezen naar mijn inziens.

-Troepen geen verandering inbrengen: Ik denk dat 300 bijl en 200 lc genoeg is, zodat je toch lekker kan spelen met Casual. Ik denk als je helemaal nieuwe start moet maken op Casual dat de wereld er zeker niet vol op gaan worden. Zo vol zijn de normale spelwerelden ook weer niet, maar oké moeten we maar voor lief nemen.

En ik heb ook nog 1 verandering die ik wel eens wil zien:

Zijn de spelinstellingen van de Casuals hetzelfde? Al is dit daadwerkelijk zo is, dan zou ik daar ook wel eens verandering in willen zien. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar dat lijkt mij persoonlijk geen verkeerd idee. Als dit al gedaan wordt, dan moet je dit laatste maar als onzin zien maar ik dacht dat alle Casuals qua instellingen hetzelfde waren. Ik weet niet hoe andere mensen hier over denken, dus ik gooi het hier maar even neer.

Zo dit was mijn idee wel een beetje, ik hoop dat je er in kunt vinden. Misschien kunnen jullie nog wat toevoegen of veranderen, of toch dat jullie dingen anders willen zien daar valt altijd over te discussiëren:)
 
Reactiescore
323
Zijn de spelinstellingen van de Casuals hetzelfde? Al is dit daadwerkelijk zo is, dan zou ik daar ook wel eens verandering in willen zien. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar dat lijkt mij persoonlijk geen verkeerd idee. Als dit al gedaan wordt, dan moet je dit laatste maar als onzin zien maar ik dacht dat alle Casuals qua instellingen hetzelfde waren. Ik weet niet hoe andere mensen hier over denken, dus ik gooi het hier maar even neer.
De eerste 5 waren gelijk, snelheid 1, boog, kerk, en standpunt (cas5 vgm de nieuwe versie). Cas6 heeft nu ook de uitkijktoren erbij.
 

DeletedUser72496

Guest
Ik heb het allemaal al eens opgenoemd, maar zal mijn idee toch op tafel leggen wat mij wel realistisch lijkt voor de niet ervaren spelers. Ik speel nu Casual1 en daar waren Bloodpriest is er niet meer trouwens (de ex spelers van Cas1 zouden hem kennen), Atheneas en Capper gewoon met duizenden goudmunten gekomen. En ja dan is het zeer gemakkelijk om in de top te komen. Ik dacht dat Casual 2 er ook mee te maken heeft gehad, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Dit laten we maar even achterwege ik geef het alleen even aan hoe jammer het is want dit verknalde de eerste 2 Casuals wel.

Mijn idee:

- Geen goudmunten meenemen: ik schetste hierboven een voorbeeld, dus ik zou dat niet meer terug willen zien. Al is dit punt wel in orde, want dit wordt niet meer meegenomen. Dus ik ga hier ook niet dieper op in hier lijkt Innogames & TWteam hun verstand te hebben gebruikt;)

- Geen inventaris meenemen: beetje hetzelfde verhaal als de goudmunten, als ik dan hoor op Casual5 wordt er weer misbruik van gemaakt. Achja misbruik, het is een functie in dit spel dus waarom niet gewoon doen. Dit geeft ook de minder ervaren spelers des te meer reden om geen Casual meer te spelen. Geef iedereen een welkomstpakket om het zo maar te zeggen, zodat de kansen gelijk zijn van de spelers. Dit geeft misschien de minder ervaren speler ook de neiging om Casual te gaan proberen i.p.v. te stoppen met het spel omdat het toch niet lukt.

-Dorp meenemen: Hier ben ik het wel mee eens dat je dorp wel gewoon kunt meenemen. Dus als bijvoorbeeld je laatste dorp wordt geëdelt dat die zou meegenomen kunnen worden. Ik denk dat weinig spelers er geen plezier meer in hebben, om een geheel nieuw dorp op te bouwen. En dit moet ook geen probleem wezen naar mijn inziens.

-Troepen geen verandering inbrengen: Ik denk dat 300 bijl en 200 lc genoeg is, zodat je toch lekker kan spelen met Casual. Ik denk als je helemaal nieuwe start moet maken op Casual dat de wereld er zeker niet vol op gaan worden. Zo vol zijn de normale spelwerelden ook weer niet, maar oké moeten we maar voor lief nemen.

En ik heb ook nog 1 verandering die ik wel eens wil zien:

Zijn de spelinstellingen van de Casuals hetzelfde? Al is dit daadwerkelijk zo is, dan zou ik daar ook wel eens verandering in willen zien. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar dat lijkt mij persoonlijk geen verkeerd idee. Als dit al gedaan wordt, dan moet je dit laatste maar als onzin zien maar ik dacht dat alle Casuals qua instellingen hetzelfde waren. Ik weet niet hoe andere mensen hier over denken, dus ik gooi het hier maar even neer.

Zo dit was mijn idee wel een beetje, ik hoop dat je er in kunt vinden. Misschien kunnen jullie nog wat toevoegen of veranderen, of toch dat jullie dingen anders willen zien daar valt altijd over te discussiëren:)

Sowieso +1
:)
 

DeletedUser13541

Guest
Niks meenemen, het heet niet voor niets causual. Dorp behoud is goed.Ik hoor nu al berichten over enorme pakketten die meegenomen. Heeft een beginnende starter zonder zo'n pakket geen schijn van kans. Is het nu zo moeilijk om een gelijke start voor iedereen???
 

Deleted User - 279661

Guest
Laat gewoon mensen een edelmogelijkheid meenemen als ze die hebben,hebben ze die niet niets gewoon je dorp met punten,geen inventaris of dat soort zaken.
TW moet ook stoppen met het aanbieden van bonuspaketten ten behoeve van een inventaris,snap nu dat wanneer mensen zaken gekocht hebben en op casual beginnen bedrogen uitkomen,maar dat ligt aan TW zelf,als je weet spelmatig kan het niet moet je het ook niet aanbieden.
Dus eeuwenoude vraag,gaan we voor de euro's of voor het spelplezier in zoverre dat dat nog bestaat.
Tw verpest zelf alles,door voordelen te geven aan bepaalde spelers,tig edelmogelijkheden,tig inventariselementen is het lot van de wereld al beslist voordat mensen gaan spelen.Dat is bij voorbaat saboteren van een spel,met andere woorden TW haalt haar eigen regels onderuit.
Tuurlijk wil je speler belonen voor hun jarenlange inzet op een wereld,maar moet dat ten koste gaan van de anderen die ook jarenlang aan het spel hebben bijgedragen,voor Casual hebben gekozen voor het spelplezier en dan geconfronteerd worden met spelers van een snellere wereld met onnoemlijk veel vooordelen.
Kiezen we daarvoor,ik ben nu bezig op Casual 5 en dat zal mijn laatste zijn,ook die Casual is al verziekt.
Jammer was een leuke run op Tw ,maar na tien jaar is het doek voor mij gevallen,spelen is leuk,maar knokken tegen een bij voorbaat gerigged systeem,daar pas ik voor.
 

DeletedUser78605

Guest
Misschien dat ze ook in het spel kunnen stoppen dat als je meer dan 1 miljoen punten hebt of 100 dorpen, dat je dan geen overstap meer kan maken naar een casual?
 

DeletedUser77795

Guest
De eerste 5 waren gelijk, snelheid 1, boog, kerk, en standpunt (cas5 vgm de nieuwe versie). Cas6 heeft nu ook de uitkijktoren erbij.

Cas5 heeft ook 'n uitkijktoren. 'n ander verschil is dat Cas4, 5 en 6 allemaal de nieuwe ridders hebben. En Cas5 heeft geen kerk.

Maar als we het over inventaris hebben dan lijkt mij ridders ook 'n punt.

Dat gezegd hebbende, het is hoe dan ook 'm lastige discussie omdat ook vlaggen en PP verzameld op andere werelden effect kan hebben op casual werelden, so where does it end? Ik ben van mening dat het einde zoek is, maar waar de balans ligt of zou moeten liggen zou ik niet kunnen zeggen.

Het mogelijke probleem wat ik zie is overigens niet eens in de eerste plaats alle bonusses die men mee kan nemen op zichzelf. Het probleem naar mijn mening is dat in combinatie met het feit dat iemand die eenmaal 'n goede voorsprong heeft erg veel tijd heeft om die voorsprong uit te buiten en zich zonder bedreiging voor te bereiden op het moment dat de limiet minder strak wordt. Als Heer Wiranto het feit dat niemand hem aan kan vallen op Casual 5 goed gebruikt wordt het héél lastig, zelfs met meerdere spelers, om hem te verslaan over, wat, 8 maanden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.075
Kan je je edels nog steeds meenemen naar casual? :D
 

DeletedUser69112

Guest
Wiranto kan gerust ook een 30-35 tal edels maken. Klopt, deze wereld is een flop. Als er gauw niet eens een wereld ZONDER pp komt denk ik dat ze de .nl server gaan moeten dichtgooien met der tijd.

W50 is een non PP wereld geworden waar menig naar heeft uitgekeken. Snel zal er dus niet een nieuwe komen vrees ik voor je ;)
 
Reactiescore
1.075
Dus niet de muntjes?:s
 
Bovenaan