Casuals - Inventaris meenemen?

Reactiescore
91
Casuals en normale werelden zijn momenteel een flop, dus ja zo schrijnend is dit dus ook niet. Daarom zal Cas1 ook mijn laatste wereld zijn die ik zal spelen.

Laatste werelden vallen nog redelijk mee, daar geraakt men tenminste met een klein deeltje nog buiten de 4 hoofdcontinenten. Casual 5 is geraakt aan 16 gevulde continenten en zat op dag 3 al aan de rand van de 4 hoofdcontinenten (20 vakken breed per continent dus). Casual 6 zit na dezelfde periode momenteel aan 5 vakken breed, alles opgeteld 15% van één continent. Om het nog anders uit de drukken: de speedwereld die op dit moment loopt is stukken groter.
 
Reactiescore
179
Laatste werelden vallen nog redelijk mee, daar geraakt men tenminste met een klein deeltje nog buiten de 4 hoofdcontinenten. Casual 5 is geraakt aan 16 gevulde continenten en zat op dag 3 al aan de rand van de 4 hoofdcontinenten (20 vakken breed per continent dus). Casual 6 zit na dezelfde periode momenteel aan 5 vakken breed, alles opgeteld 15% van één continent. Om het nog anders uit de drukken: de speedwereld die op dit moment loopt is stukken groter.

Ja, dat was vroeger allemaal net wat anders. Wij krijgen nergens meer een volle wereld we mogen blij zijn, als er een 5 continenten vol zit met spelers. En dan is het op normale werelden 40% verwacht die aan het pp farmen gaat. Dus na een tijdje zullen die accounts ook gaan verdwijnen, maar we blijven maar nieuwe werelden starten alleen het levert amper tot niets op. Ik denk alleen Casual1 daar mogen we nog genieten van de vele continenten vol met dorpen. En dat Casual6 op dit moment nog erg leeg lijkt we zijn er nog niet, er komen wat spelers bij maar je moet er zal zeker niet veel meer bijkomen.

En ja ik denk dat speed zeker momenteel groter is, dat heeft naar mijn mening ook veel meer uitdaging dan Casual. Al is dat de laatste tijd ook erg laag niveau:D.
 

DeletedUser70435

Guest
Volgens mijn berekeningen ga ik op 46 edels uitkomen die ik kan maken over 2 dagen, wanneer ik mijn dorp verplaats (1173 goudmunten). M'n goudmunten gaan 13.200 leem per stuk kosten :p

Dat zal ongetwijfeld niet het meeste zijn wat op casual 6 gaat komen
Mijn bevindingen:

• Mijn berekening is best on-point, ben op 48 edels uitgekomen.
• TW had het nooit moeten toelaten dat grondstof-pakketten meegenomen konden worden naar deze nieuwe Casual. Ze zagen bij Casual 5 al wat voor oneerlijk voordeel dit gaf. Als ze ECHT een eerlijke casual willen hebben waarbij IEDEREEN gelijk begint, is de eerste stap grondstof-pakketten verwijderen uit de inventaris wanneer deze meegenomen wordt. Ik kan nu 48 edels produceren waarbij de meesten er 0 kunnen produceren. Haalt het nut van goudmunten niet meer meenemen redelijk weg.
 
Reactiescore
91
Misschien moeten we gewoon een statementje maken door met z'n allen even de wereld dicht te edelen
 
Reactiescore
179
• TW had het nooit moeten toelaten dat grondstof-pakketten meegenomen konden worden naar deze nieuwe Casual. Ze zagen bij Casual 5 al wat voor oneerlijk voordeel dit gaf. Als ze ECHT een eerlijke casual willen hebben waarbij IEDEREEN gelijk begint, is de eerste stap grondstof-pakketten verwijderen uit de inventaris wanneer deze meegenomen wordt. Ik kan nu 48 edels produceren waarbij de meesten er 0 kunnen produceren. Haalt het nut van goudmunten niet meer meenemen redelijk weg.

Ik heb het al eens aangegeven, dat de goudmunten meenemen niet mogelijk moest zijn daar hebben is naar geluisterd. En precies wat jij zegt, als je nu al eens een volle inventaris vol met grondstofpakketten dan kun je net zo hard boosten. Kan hier eens over nagedacht worden? @Duckje @Poo.
 

DeletedUser70435

Guest
Ik denk ook dat het aantal bb's per speler omhoog moet, wereld is veel te klein en op dit tempo gaat daar niet veel aan veranderen. Kom je straks in een endgame met 1 mil punten.
 

DeletedUser68843

Guest
Wiranto kan gerust ook een 30-35 tal edels maken. Klopt, deze wereld is een flop. Als er gauw niet eens een wereld ZONDER pp komt denk ik dat ze de .nl server gaan moeten dichtgooien met der tijd.
 

DeletedUser70435

Guest
Heeft niks met pp te maken. Heeft met de inventaris te maken.
 

DeletedUser72496

Guest
Ik heb het al eens aangegeven, dat de goudmunten meenemen niet mogelijk moest zijn daar hebben is naar geluisterd. En precies wat jij zegt, als je nu al eens een volle inventaris vol met grondstofpakketten dan kun je net zo hard boosten. Kan hier eens over nagedacht worden? @Duckje @Poo.

En toen werd het stil...:redface:
 
Reactiescore
127
Wat een rust hier zijn er nog geen actieve spelers?
 
Reactiescore
2.489
Een casual is dan ook een wereld voor Casual spelers, spelers die het spel nog moeten leren niet voor spelers die denken: goh ik ga met al mijn skills en kennis een Casual wereld domineren ;)
 
Reactiescore
1.049
Een casual is dan ook een wereld voor Casual spelers, spelers die het spel nog moeten leren niet voor spelers die denken: goh ik ga met al mijn skills en kennis een Casual wereld domineren ;)
Waarom passen jullie dan niet zoals voorgesteld de regels omremt spullen uit invertaris aan?
 
Reactiescore
179
Een casual is dan ook een wereld voor Casual spelers, spelers die het spel nog moeten leren niet voor spelers die denken: goh ik ga met al mijn skills en kennis een Casual wereld domineren ;)
Nou dat kun je toch voorkomen om eens niet de inventaris mee te nemen. Ik heb al eens aantal jaar geleden aangegeven over die edels en daar is geluisterd waarvoor mijn dank. Al zou ik nu ook de inventaris graag verwijdert willen zien zo kunnen inderdaad de spelers met weinig kennis spelen. Het zijn nu de spelers met de boosters die de overhand nemen.
 
Reactiescore
2.489
Nou dat kun je toch voorkomen om eens niet de inventaris mee te nemen. Ik heb al eens aantal jaar geleden aangegeven over die edels en daar is geluisterd waarvoor mijn dank. Al zou ik nu ook de inventaris graag verwijdert willen zien zo kunnen inderdaad de spelers met weinig kennis spelen. Het zijn nu de spelers met de boosters die de overhand nemen.

Idee is doorgestuurd, echter moet je niet verwachten dat dergelijke zaken zo snel mogelijk ingevoerd worden. Dit is een balans afwegen waarin spelers toch kunnen spelen (en leren) zonder daarvoor volledig opnieuw te moeten beginnen.
 
Bovenaan