Eetstoornissen

DeletedUser70854

Guest
In tegenstelling tot Drik, die ligt neer maar ligt niet plat...
Drik is morbide obees
 

DeletedUser73016

Guest
Ik speel nog altijd met het idee om vegetarisch (of zelfs veganistisch te worden), maar op dit moment lijkt het me gewoon niet verstandig genoeg om de overstap te maken + ik twijfel of ik het wel aankan gezien vlees (en voor veganisten ook kaas, melk, eieren te lekker zijn of van noodzaak zijn in gerechten die lekker zijn). Maar aan de andere kant moet ik dan wel leven met het feit dat ik mijn eigen principes niet verloochen, omdat vegetarisch zijn uiteindelijk wel de oplossing is voor het milieu, dus dat schort wel een beetje.

Waar ik wel tevreden ben, is dat ik al een dikke anderhalve maand geen cola meer gedronken heb, en eigenlijk heb ik daar zelfs niet eens moeite mee gehad. Ik dronk 3 liter cola op twee dagen tijd gemiddeld, en ben er van dag tot dag mee gestopt terug. Ik heb wel een paar jaar geleden ooit negen maand geen cola meer gedronken, maar ik ben dan terug begonnen met cola te drinken omdat ik red bull als vervanger gebruikte (waar ik dan uiteindelijk mee stopte terug), omdat ik daar eens enge hartkloppingen van kreeg. Die enge hartkloppingen heb ik dus ook gehad van cola, en daarmee dat ik daar dus mee wou stoppen. Dat is dus makkelijker gegaan dan ik dacht, omdat ik vrij snel al niet meer besefte dat ik geen cola meer dronk / wou hebben.

Ik weet niet of het stoppen van cola er wat mee te maken heeft, maar ik ben wel op anderhalve maand tijd 4 kg ofzo verloren, dus ik heb nu maar een BMI van 17,1, omdat ik 58,7 kg weeg terwijl ik 1m85 groot ben, maar ik heb toch het idee dat ik iets gevarieerder probeer te eten. Daarom dus dat ik niet denk dat het voor mijn gezondheid een goed idee is dat ik vegetarisch eet, hoewel ik quasi nooit een klassiek Belgisch of Nederlands gerecht (aardappelen + groente + stuk vlees), en ik wel minder vlees eet dan de gemiddelde Belg (bijna nooit rund).
 

DeletedUser1435

Guest
kerel jij bent 1 grote eetstoornis als ik dit allemaal lees. drink en eet toch gewoon wat je lekker vind en ga je niet beperken om de wereld te redden want die is toch reddeloos verloren mvg
 

DeletedUser73016

Guest
In dat laatste heb je gelijk, maar is dat een iets waar ik me bij wil neerleggen, is dat een houding die ik wil aannemen. Ik begrijp niet waarom ik maar zo weinig weeg, zeker omdat ik het gevoel dat ik te veel eet, en dan is het resultaat het tegenovergestelde. I don't get it, maar anyway. Cola wil ik echt nooit van mijn leven meer drinken, chips eet ik ook niet meer. Gewoon allemaal non-voeding. Maar voor de rest eet en drink ik normaal wel wat ik wil.

Nuja, ik eet geen snoep bvb. maar dat is uit gewoonte, want dat heb ik nooit echt gedaan.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik speel nog altijd met het idee om vegetarisch (of zelfs veganistisch te worden), maar op dit moment lijkt het me gewoon niet verstandig genoeg om de overstap te maken + ik twijfel of ik het wel aankan gezien vlees (en voor veganisten ook kaas, melk, eieren te lekker zijn of van noodzaak zijn in gerechten die lekker zijn). Maar aan de andere kant moet ik dan wel leven met het feit dat ik mijn eigen principes niet verloochen, omdat vegetarisch zijn uiteindelijk wel de oplossing is voor het milieu, dus dat schort wel een beetje.

Waar ik wel tevreden ben, is dat ik al een dikke anderhalve maand geen cola meer gedronken heb, en eigenlijk heb ik daar zelfs niet eens moeite mee gehad. Ik dronk 3 liter cola op twee dagen tijd gemiddeld, en ben er van dag tot dag mee gestopt terug. Ik heb wel een paar jaar geleden ooit negen maand geen cola meer gedronken, maar ik ben dan terug begonnen met cola te drinken omdat ik red bull als vervanger gebruikte (waar ik dan uiteindelijk mee stopte terug), omdat ik daar eens enge hartkloppingen van kreeg. Die enge hartkloppingen heb ik dus ook gehad van cola, en daarmee dat ik daar dus mee wou stoppen. Dat is dus makkelijker gegaan dan ik dacht, omdat ik vrij snel al niet meer besefte dat ik geen cola meer dronk / wou hebben.

Ik weet niet of het stoppen van cola er wat mee te maken heeft, maar ik ben wel op anderhalve maand tijd 4 kg ofzo verloren, dus ik heb nu maar een BMI van 17,1, omdat ik 58,7 kg weeg terwijl ik 1m85 groot ben, maar ik heb toch het idee dat ik iets gevarieerder probeer te eten. Daarom dus dat ik niet denk dat het voor mijn gezondheid een goed idee is dat ik vegetarisch eet, hoewel ik quasi nooit een klassiek Belgisch of Nederlands gerecht (aardappelen + groente + stuk vlees), en ik wel minder vlees eet dan de gemiddelde Belg (bijna nooit rund).

Ik ga ook minder vlees eten, deels vanwege het millieu en de dieren, maar ook omdat ik het gewoon minder lekker vind en het duur is. Opzich hoef je niet meteen vegetarisch te worden, maar kun je ook afbouwen.

Vervang het gehakt in je pasta door wat extra groenten; eet eens bonen in je wraps ipv vlees, etc etc.

Stoppen met cola drinken klinkt wel als een reden voor je gewichtsverlies, maar let er wel op dat je niet té veel verliest ;) Misschien eens een diëtiste om advies vragen?
 

DeletedUser1435

Guest
minder vlees eten zal niets uithalen ze gooien het gewoon weg xD
 

DeletedUser73016

Guest
Vlees kan je op veel manieren vervangen:
- cashewnoten of andere soorten noten
- champignons (wat ik zeer graag eet, en dus wel ga doen)
- zuivelproducten (mits je niet veganistisch bent), dus kaas, ei en melk (en alles wat je daarmee maakt, dus veel desserts maar bvb. ook yoghurt en pudding)
- tofu (vooral voor veganisten dan)
- vegetarisch vlees (nog niet geprobeerd, en niet echt iets voor mij)
- sojaproducten (vooral voor veganisten dan, maar zelf nog niet geprobeerd, wellicht ook niet gezond)
- linzen
- insecten (indien het milieu een reden voor je vormt)
- allerlei soorten bonen (black beans schijnt erg lekker te zijn)

Ook met rund te vervangen door kip draag je al heel wat bij aan het milieu bijvoorbeeld.

____

Met betrekking op het verliezen van gewicht, denk ik ook dat het wel zou kunnen zijn dat ik in het algemeen te weinig brood eet. Ik vind dat brood opvallend veel calorieën heeft, en wanneer er daar nog eens een beleg bij moet, dan kan ik begrijpen dat mensen die een paar boterhammen s'ochtends eten of s'avonds, minder problemen hebben met het verliezen van gewicht. Veel pasta eten kan hetzelfde tot gevolg hebben, maar ik eet geregeld pasta, en ik heb het idee dat je toch heel veel pasta moet eten eens je daarvan dikker wordt. Er moet daar dan nog wel een saus bij, maar bij een bolognesesaus is uiteindelijk het gehakt het enige dat je echt dikker zal maken. Tomaten zijn erg arm in calorieën, net zoals alle groenten die je in tomatensaus doet. En champignons hebben ook opvallend weinig calorieën (juist opgezocht, echt extreem weinig, maar het is wel een bron van proteïnen).

Misschien moet ik wat meer fruit eten. Ik eet dat te weinig, maar heb recent nog eens bananen gegeten (eigenlijk deze week), en ik denk dat ik dat toch meer ga eten, want ik vind dat echt super lekker, maar voor één of andere reden koop ik dat gewoon te weinig, dus zal ik het wel meer eten. Mango wil ik ook eens graag proberen, en appelsienen (clementines) moet ik misschien ook maar meer eten. Van appels ben ik minder fan. En een nadeel van fruit is dat het zo snel slecht wordt... . Bij groenten kan je restanten nog in diepvries steken ofzo, of bij spinazie koop ik gewoon diepvriesspinazie zodat ik dat altijd in huis heb (of een pot rode kool of appelmoes kan je gewoon lekker bewaren).
 

DeletedUser65921

Guest
Ik denk dat cola wel een heel grote invloed daar op heeft hoor, die bakken suiker.
Echte brol die frisdranken.

Zal wel hoofdzakelijk dat zijn.

Plus ik weet niet of je nog loopt, maar zoja dat doet je ook wel snel kilo's verliezen. Zeker in het begin.
 

DeletedUser69835

Guest
Ik ben geen expert ofzo in dit topic en ik lees ook alleen de laatste melding hier op want damn hier staat veel in.
Maar ik woog 2 jaar geleden begin juli 162,8kg (getal krijg ik nooit meer uit men hoofd) ik was dan 1m88, en toen was ik 18j, dus dat is morbide obesitas.
Ik had suikerziekte, ik moest pillen slikken ervoor en had lever en schildklier problemen.
En nu een jaar zwoegen woog ik vorig jaar juli 103, dus dat is juist geen 60kg op 1 jaar dat eraf is door sporten en gezond eten.
Geen operatie, want wrm het makkelijk doen als het moeilijk kan... (letterlijk motto van de familie).

Ik heb hierin veel hulp gehad door diëtisten, dokters, kinesisten, en nog special begeleiding.
En het enige wat ik hiervan heb geleerd is, gezonder eten, minder eten, meer sporten en als het teveel word door 1 of andere reden dan doe je gwn voort.

Maar de grootste valkuilen zijn: de motivatie, de pijn overwinnen, als je er alleen voor staat,...
Maar de nr 1 is toch wel dat je het moet willen, als je het niet absoluut wilt dan ga je nergens naartoe joh ;)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik ben geen expert ofzo in dit topic en ik lees ook alleen de laatste melding hier op want damn hier staat veel in.
Maar ik woog 2 jaar geleden begin juli 162,8kg (getal krijg ik nooit meer uit men hoofd) ik was dan 1m88, en toen was ik 18j, dus dat is morbide obesitas.
Ik had suikerziekte, ik moest pillen slikken ervoor en had lever en schildklier problemen.
En nu een jaar zwoegen woog ik vorig jaar juli 103, dus dat is juist geen 60kg op 1 jaar dat eraf is door sporten en gezond eten.
Geen operatie, want wrm het makkelijk doen als het moeilijk kan... (letterlijk motto van de familie).

Ik heb hierin veel hulp gehad door diëtisten, dokters, kinesisten, en nog special begeleiding.
En het enige wat ik hiervan heb geleerd is, gezonder eten, minder eten, meer sporten en als het teveel word door 1 of andere reden dan doe je gwn voort.

Maar de grootste valkuilen zijn: de motivatie, de pijn overwinnen, als je er alleen voor staat,...
Maar de nr 1 is toch wel dat je het moet willen, als je het niet absoluut wilt dan ga je nergens naartoe joh ;)

Mag je trots op zijn!
 

DeletedUser73016

Guest
Ik denk dat cola wel een heel grote invloed daar op heeft hoor, die bakken suiker.
Echte brol die frisdranken.

Zal wel hoofdzakelijk dat zijn.

Plus ik weet niet of je nog loopt, maar zoja dat doet je ook wel snel kilo's verliezen. Zeker in het begin.

Inderdaad, één van de redenen waarom ik ermee gestopt ben. Dan was ik dus toch ergens dik met mijn 63 kg lol. Nu is het dus 59 kg.

Lopen heb ik niet echt meer gedaan, puur omwille van dat het te koud was, en ik laatst toch een slap gevoel had (maar wanneer het een beetje warmer is en ik relaxter kan lopen komt dat wel weer goed).

60 kg op een jaar eraf is wel belachelijk veel. Dat is 5 kg eraf op een maand. In het begin misschien wel sneller vanwege het overtollige vet, maar zeker haalbaar met een gezond dieet. Ik heb er ook 4 kg afgedaan op anderhalve maand onbewust.
 
Bovenaan