Eetstoornissen

DeletedUser73016

Guest
ik weeg al vanaf mijn 15 in de 60-65 kg marge (en ik ben 1m85 groot, denk ik). Nu heb ik een bmi van 17,8. Ik heb een beetje de bouw van een marathonloper, want mijn benen zijn wel gespierd (door te veel te voet te doen, te fietsen en te lopen), en ik ben ook goed in lopen maar mijn armen zijn echt niet gespierd en zwak.
 

DeletedUser65921

Guest
@Lakigigar als je vegetarisch wil doen voor het milieu, don't. Zoals je nu bezig bent kan je niet beter doen.

Ik zit ergens rond de 21 BMI ergens als ik het me goed herinner.
 

DeletedUser73016

Guest
@Lakigigar als je vegetarisch wil doen voor het milieu, don't. Zoals je nu bezig bent kan je niet beter doen.

Ik zit ergens rond de 21 BMI ergens als ik het me goed herinner.

Ethisch voel ik er me ook niet goed bij, en voor de gezondheid is te veel vlees ook niet goed. En we hebben de neiging te veel vlees eten. Iedere keer wanneer ik cola drink, vlees eet en als ik in een winkel rondloop kan ik gewoon super weinig dingen kopen, puur omdat al het ongezonde opvalt, en ik sta ook niet graag super lang in een winkel (sociale fobie). Zeker in die kleine supermarkten doen ze echt hun best om groenten en fruit te verstoppen (dat ik eigenlijk ook niet genoeg eet tbh. )

Ik voel me er slecht bij, alsof ik mezelf ontgoochel of mijn eigen principes verraad. Ik heb zo van die momenten waar ik eten koop in de winkel, en dan eten direct opeet (zalm en/of hesp) waardoor ik mijn honger stil, en de rest van de dag niet meer eet. Als ik cola drink, dan eet ik ook bijna van een hele dag niet. Op dagen dat ik me niet goed voel of te veel bezig ben met nutteloze gedachten, kan ik ook (letterlijk) vergeten te eten. Als je geen structuur hebt wanneer je eet, vergeet je dat. Ik sta daar ook niet altijd bij stil. Je gaat dan gaan slapen, en je denkt dan: ah, oei, ik moet nog eten. En bijvoorbeeld als ik bezig ben met dingen te doen die ik graag doe, kan ik heel makkelijk eten vergeten.

Het is iets beter dan vroeger in de zin dat ik veel gezonder eet dan vroeger, en vroeger veel meer binge-at, maar ik eet over het algemeen veel minder dan vroeger. De keren dat ik binge-eet, maken eigenlijk niet goed wat ik verlies... of de dagen waarop ik normaal eet (en dat is 1 keer op een dag) maken niet goed wat ik anders doe.

De problemen met bingen zijn ook begonnen lang geleden toen ik nooit een ontbijt at, en op school ook nooit at (nog zoiets... ) voor een langere periode (door angst, door claustrofobische refters waar ik me niet goed in voelde, en die dan ontwijkte), en dan at ik wat boterhammen s'avonds, en stond ik s'nachts op voor dan te eten in de koelkast... Mijn ouders hebben dan maar besloten om de deur naar beneden op slot te doen... Nu controleer ik mijn bingen door te beperken wat ik koop in de winkel en zelf moeite te doen om een maaltijd klaar te maken, maar uiteindelijk is bijna alles wat ik eet gewoon pasta, omdat ik moeite heb met al de rest voor een of andere reden. En ik ben bang dat ik cruciale voedingsstoffen tekort kom.

Ik bedoel, ik heb een BMI van 17,8 maar ik drink 3 liter cola per 3 dagen gemiddeld, en ik doe dat tegelijkertijd met te bingen. Meestal is een hongerprikkel voor mij een prikkel om iets te eten, maar door de tijd heb ik dat nu nog maar heel zeldzaam meer (en door mijn gebrek aan structuur), is er ook niet de gewoonte van: "nu eet je dit en nu niet", neen ik vergeet het gewoon vaak. Ik heb echt superslechte gewoontes, en ik kan het niet van vandaag op morgen veranderen. Ik heb er wel al aan gedacht om van vandaag op morgen te stoppen met cola (ik heb de discipline om het niet te kopen bvb.), maar ik kan heel moeilijk nieuwe gewoontes aanleren of nieuw gezonde gerechten uitproberen of me daar op één of andere manier voortzetten, en het resultaat is wellicht dat ik nog minder binnenkrijg dan anders.

Maar ik heb recent hartkloppingen gehad door de cola, en ik voelde me echt eens op een avond super slecht, en ik weet dat ik kan stoppen met cola voor een tijdje, want twee - drie jaar geleden heb ik negen maand gestopt met cola te drinken (na een tijd begon ik het wel te vervangen door red bull, en dan ben ik weer cola begonnen dronken, en weer gestopt met red bull een jaar geleden (je moet eens luisteren naar zo een blikje red bull, vies...).

En zalm kan ik echt niet weerstaan... Ik heb daar al vijf jaar last van. Ik heb ooit een account daarnaartoe vernoemd op TW Lale eet graag zalm. en ik stond eventjes derde in de wereld solo. :p Correctie: 19e blijkbaar (maar ik had bijna een vierde dorpje, en er was nog 1 dinges over, en ik was dan pissed, want anders stond ik derde)... En ik heb in stammen gezeten zoals de Soviet Union of in Chimborazo (mijn eigen stam die tweede stond, genoemd naar een vulkaan in Ecuador :D En het is rond die periode dat ik ook mijn zm-poging heb gedaan, dus dan ben ik op die manier moeten stoppen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73016

Guest
bmi maakt eigenlijk weinig uit, het gaat om body fat percentage. Ik heb wel toegegeven een enorme afkeer van dik zijn (en ik heb mensen gezien die ECHT dik zijn, en dat is het laatste dat ik zou willen), maar goed, met een bmi van 16 of 17 zit je natuurlijk goed, en met een bmi van 23 moet je gewoon zorgen dat je SPIERMASSA kweekt, maar ik ben niet zo gebouwd.

Bedoel als je zoals ik zonder veel moeite een bmi van 17,8 hebt, en nooit over 18,5 raakt (ik kan niet gewoon bulken). Ik heb een colaverslaving (waar ik wel mee ga stoppen, 100% zeker want ik ben het beu) en ik ben nog veel te mager... , en die binge-eating episodes houden het wellicht redelijk stabiel. Ik heb veel spiermassa aan mijn benen, dus dan moet je dat ook nog eens bijrekenen. Tja. Misschien vreet stress echt aan je gewicht. En ik eet ook gewoon veel te weinig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser61134

Guest
Voeding is 1 van de belangrijkste dingen in het leven.

Mijn ouders werkten elke dag dus als ik van school(10 tot 16jr) of uit werk kwam (16+) moest ik altijd het eten maken.
Ik hou me al 13 jaar actief bezig met mijn eten smakelijk maken zodat mensen liever mijn eten nuttigen dan bv pizza of snack. (Dus gewoon niks anders willen dan mijn koken)
Daarnaast gebruik ik het liefst zoveel mogelijk gezonde ingrediënten. (Gember is bijvoorbeeld een hele goede en opmerkelijke gezonde smaakmaker in de juiste combinaties)

Daarnaast slaap ik veel te weinig en sport ik dagelijks wat dus veel vergt van mijn lichaam.
En natuurlijk dat ik mijn hele dagen dusdanig vol druk dat ik regelmatig vergeet te eten of drinken.
 

DeletedUser73016

Guest
Heb jij eigenlijk tips voor gezonde voeding, misschien kan ik veel leren van jou? Ik heb echt nood aan dat soort eten, in plaats van pizza's (dat ik toch niet eet) of snacks, en door betere alternatieven te hebben kan ik mijn slechte voedingspatronen bestrijden en dergelijke. Ik denk dat iedereen jouw gewoontes zou moeten hebben, dat zou ideaal zijn (buiten de dagen dat je vergeet te eten natuurlijk).
 

DeletedUser7072

Guest
bmi maakt eigenlijk weinig uit, het gaat om body fat percentage. Ik heb wel toegegeven een enorme afkeer van dik zijn (en ik heb mensen gezien die ECHT dik zijn, en dat is het laatste dat ik zou willen), maar goed, met een bmi van 16 of 17 zit je natuurlijk goed, en met een bmi van 23 moet je gewoon zorgen dat je SPIERMASSA kweekt, maar ik ben niet zo gebouwd.

Ik wel :cool:
 

DeletedUser65921

Guest
Een bmi van 16 à 17 is totaal niet gezond? Onrustwekkend mager alles onder de 18.
Voor zover als je van bmi uit mag gaan.
 

DeletedUser73016

Guest
Ja, mijn taille is ook niet echt goed. Ik had gekeken of mijn BMI niet een beetje overdreven laag was in vergelijking met vetpercentage, maar dat blijkt nog slechter te zijn. Ik ga er wat tegen doen, maar het gaat tegen mijn natuur in om zeer veel te eten. Vandaag heb ik goed gegeten wel (maar ik ben dan ook niet thuis), en ik begrijp het gewoon niet. Ik heb het gevoel dat ik amper bijkom. En voor iedere dag dat ik goed eet, is er een dag dat ik slecht of niet eet.

txtgsk0gte6xn.png


Dat is blijkbaar niet veel beter... Het kan ook 70 cm zijn, was een beetje kantje boord, en was wel goed gespand... , maar dat betekent dus wel dat ik toch ietsje te mager ben, maar mijn bouw zal ook wel zo gemaakt zijn.
 

DeletedUser73016

Guest
De persoon met de hoogste BMI ter wereld heeft een BMI van 204. Op dat moment woog hij 610 kg, terwijl hij 1,73 cm groot was.

Khalid-bin-Mohsen-Shaari.jpg


De laagste BMI is 7,5 (maar ik kan die bron wel niet bevestigen). In de 9 is al zeker gebeurd.
 

DeletedUser73016

Guest
Als je dat nu eens allemaal zou kunnen omzetten in spiermassa...
 
Bovenaan