voorspelling WK 2018

Reactiescore
1.049
Als ik naar de loting kijk is A echt ongelofelijk de makkelijkste, En met dat doping schandaal zag ook niemand 2 jaar van te voren aankomen?
 

DeletedUser78666

Guest
Als ik naar de loting kijk is A echt ongelofelijk de makkelijkste, En met dat doping schandaal zag ook niemand 2 jaar van te voren aankomen?

Wat een onzin :D. Uruguay is enorm lastig. Saoedi Arabië is niet slechter dan een ander pot 4 team. Egypte vind ik 1 van de beste teams van pot 3. Dus Rusland heeft alles behalve een voordelige loting. Sterker nog eerder negatief dan positief. Doping wordt zoveel gebruikt onder topsporters. Rusland heeft t echter minder slim bekeken dan andere landen ;)
 

DeletedUser1435

Guest
rusland heeft echt geen makkelijke poule. er wordt namelijk heel veel van ze verwacht terwijl egypte en Uruguay niet te onderschatten zijn!
 
Reactiescore
1.049
Wat een onzin :D. Uruguay is enorm lastig. Saoedi Arabië is niet slechter dan een ander pot 4 team. Egypte vind ik 1 van de beste teams van pot 3. Dus Rusland heeft alles behalve een voordelige loting. Sterker nog eerder negatief dan positief. Doping wordt zoveel gebruikt onder topsporters. Rusland heeft t echter minder slim bekeken dan andere landen ;)
In een groep als B, D of F zijn ze veel slechter hoor ;)
Egypte wordt compleet door Salah gecarried, Zeggen zelfs de Egyptenaren zelf :D
Als je daar een goede defender opzet lijkt het me te doen?
SA Is wel okee team maar moet voor Rusland te doen. Uruguay wordt een gelijkspel gok ik
 

DeletedUser73016

Guest
De reden waarom Rusland een makkelijke groep heeft, is omdat ze in pot 1 zitten doordat ze een gastland zijn.

In groep B had men geen Spanje gehad, maar wel Marokko, Iran en Portugal, wat ik vergelijkbaar vind met groep A.
In groep D had men geen IJsland en Argentinie gehad, maar dus wel Kroatie, Nigeria en Costa Rica. IJsland zou dan wel bij Brazilie, Zwitserland en Zuid-Korea terechtgekomen zijn.
In groep F had men geen Duitsland gehad maar wel Mexico, Zweden en Zuid-Korea.

Het enige waar Rusland zich gelukkig mag mee prijzen is dat ze geen Europees team hebben uitgeloot uit pot 3 en 4 zoals bij Servie in plaats van Saoedi-Arabie, maar ik zou het ook geen poule noemen waar Rusland eenvoudigweg zal doorlopen. Egypte mag je echt niet onderschatten, en Uruguay is intrinsiek sterker dan de Russen. Ik denk zelfs dat Egypte zal doorgaan in die groep. Verder komt men wellicht Portugal of Spanje tegen in de tweede ronde (die bovendien met Marokko en Iran ook een redelijk eenvoudige groep hebben uitgeloot, en een verrassing lijkt dan minder snel in de maak). In het nadeel van Portugal en Spanje in die groep is wel dat ze starten tegen elkaar, en de ploeg die daar hun eerste match verliest kan dan in een negatieve spiraal terechtkomen, maar aangezien ik niet verwacht dat Rusland zal winnen van Uruguay, zullen ze daar ook niet van kunnen profiteren (want Iran of Marokko gaan niet die groep winnen).

Ik vind het verder een vrij gebalanceerde loting, zeker als je ziet dat Spanje bijvoorbeeld in pot 2 zat. Enkel opnieuw Nigeria tegen Argentinie is een beetje belachelijk. En IJsland, Kroatie, Zweden, Mexico, Servie en Zwitserland hebben relatief gezien een wat zware opdracht.

Verder moeten matchen nog altijd gespeeld worden. In 2014 won Costa Rica in een groep waar Uruguay, Italie en Engeland in zaten. Uruguay eindigde tweede. Italie en Engeland mochten naar huis. Costa Rica klopte vervolgens Griekenland in de 1/8ste finale, en legde zo de rode loper uit voor Nederland dat zo een redelijk eenvoudig pad had naar de halve finale toe. Toen had Nederland geluk met de loting, of beter gezegd hoe de loting vervolgens uitpakte (want men had wel Chili en Spanje in de groepsfase -> ik zag ze er niet doorgaan, liet Chili de groep winnen en Spanje tweede worden, uiteindelijk gingen Chili en Nederland door, en vloog Chili er jammer genoeg uit tegen Brazilie, net zoals Colombia later. (mijn ander getipte team toen). In 2010 dacht ik dat Uruguay de revelatie van het toernooi zou worden. Toen eindigden ze vierde :D

Nederland had nadien wel ongeluk met de loting van de kwalificaties voor EK 2016 en WK 2018. Met IJsland dat over een gouden generatie beschikte (en Turkije + Tsjechie). En nu dus Frankrijk en Zweden. Al mag dat eigenlijk ook geen excuus vormen, en zou een Nederland dat er verdient te staan op een WK ook wel gestaan hebben. Het is niet dat Zweden ook zo goed is nu, zeker met een Ibra die niet speelde op de campagne, en een Zweden dat wat zoekende kon geweest zijn. En ook Tsjechie en Turkije hebben al betere tijden gekend. Zeker Turkije zit in een echt dieptepunt. Met IJsland hebben ze gewoon dikke pech gehad dat je zo een team loot uit toen nog pot 5 (samen met Azerbeidzjan, Moldavie, Cyprus en Litouwen en dat staat nu gewoon op een WK!) in de EK-kwalificaties.

Zo een team spat dan de EK-droom van Nederland in elkaar, gooit Oostenrijk er dan uit in de groepsfase, spat dan de EK-droom van Engeland in elkaar, en wordt dan groepswinnaar in een groep met Kroatie, Turkije en Oekraine.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73016

Guest
rusland heeft nou niet eecht goede defenders ofzo

Egypte naar het schijnt wel, en bovendien is Salah naar het schijnt super dreigend voor dat team. Hopen dat die vent fit blijft voor dat WK. Dan gaan we er van kunnen genieten. Die gast rolt Rusland op in zijn eentje. Die maakt er salah van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73016

Guest
Nu keer op het gemakje met de echte loting.

Rusland - Saoedi-Arabie 1-1
Egypte - Uruguay 1-0
Rusland - Egypte 1-2
Uruguay - Saoedi-Arabie 1-0
Uruguay - Rusland 4-1
Saoedi-Arabie - Egypte 0-2

1. Egypte 9
2. Uruguay 6
3. Saoedi-Arabie 1
4. Rusland 1

Marokko - Iran 1-2
Portugal - Spanje 0-2
Portugal - Marokko 1-1
Iran - Spanje 0-1
Iran - Portugal 1-2
Spanje - Marokko 2-0

1. Spanje 9
2. Portugal 4
3. Iran 3
4. Marokko 1

Frankrijk - Australie 3-0
Peru - Denemarken 1-0
Denemarken - Australie 1-1
Frankrijk - Peru 2-0
Denemarken - Frankrijk 1-1
Australie - Peru 1-1

1. Frankrijk 7
2. Peru 4
3. Denemarken 2
4. Australie 2

Argentinie - IJsland 1-1
Kroatie - Nigeria 2-0
Argentinie - Kroatie 1-2
Nigeria - IJsland 3-0
Nigeria - Argentinie 2-1
IJsland - Kroatie 1-2

1. Kroatie 9
2. Nigeria 6
3. Argentinie 1
4. IJsland 1

Costa Rica - Servie 1-1
Brazilie - Zwitserland 0-1
Brazilie - Costa Rica 2-0
Servie - Zwitserland 1-1
Servie - Brazilie 0-1
Zwitserland - Costa Rica 2-0

1. Zwitserland 7
2. Brazilie 6
3. Servie 2
4. Costa Rica 1

Duitsland - Mexico 3-1
Zweden - Zuid-Korea 0-1
Zuid-Korea - Mexico 0-2
Duitsland - Zweden 2-0
Zuid-Korea - Duitsland 1-3
Mexico - Zweden 3-0

1. Duitsland 9
2. Mexico 6
3. Zuid-Korea 3
4. Zweden 0

Belgie - Panama 2-0
Tunesie - Engeland 0-0
Belgie - Tunesie 1-0
Engeland - Panama 2-1
Engeland - Belgie 0-3
Panama - Tunesie 1-0

1. Belgie 9
2. Engeland 4
3. Panama 3
4. Tunesie 1

Colombia - Japan 3-0
Polen - Senegal 1-1
Japan - Senegal 1-2
Polen - Colombia 2-0
Japan - Polen 0-1
Senegal - Colombia 2-1

1. Polen 7
2. Senegal 7
3. Colombia 3
4. Japan 0

Egypte - Portugal 0-2
Frankrijk - Nigeria 1-0
Zwitserland - Mexico 1-2
Belgie - Senegal 1-0
Spanje - Uruguay 1-2
Peru - Kroatie 1-0
Duitsland - Brazilie 1-4
Polen - Engeland 2-0

Portugal - Frankrijk 1-0
Mexico - Belgie 2-1
Uruguay - Peru 1-2
Brazilie - Polen 2-0

Portugal - Mexico 2-1
Peru - Brazilie 0-2

FINALE:
Portugal - Brazilie 0-2

FINALE VOOR DE DERDE PLAATS:
Mexico - Peru 3-1

Beetje een vreemde loting... .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
3.536
Waarom heeft degene die het topic maakte een hele score pronostiek gemaakt bij een totaal foute groepsloting.
 

DeletedUser73016

Guest
Peru en México in de halve finale, hehehehe

die geraken ver (mits duitsland of brazilie tweede in hun groep eindigen, wat wellicht wel zal gebeuren), want beiden en zeker brazilie hebben geen eenvoudige groep. Ik zie die zeker tegen of Zwitserland of tegen Servie zich verslikken. Zelfs Costa Rica kan punten afsnoepen van Brazilie, maar dat kunnen ze ook bij Zwitserland of bij Servie of die van elkaar. Maar Brazilie is wel topfavoriet, daar zal passie en vuur in zitten.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.143
die geraken ver (mits duitsland of brazilie tweede in hun groep eindigen, wat wellicht wel zal gebeuren), want beiden en zeker brazilie hebben geen eenvoudige groep. Ik zie die zeker tegen of Zwitserland of tegen Servie zich verslikken. Zelfs Costa Rica kan punten afsnoepen van Brazilie, maar dat kunnen ze ook bij Zwitserland of bij Servie of die van elkaar. Maar Brazilie is wel topfavoriet, daar zal passie en vuur in zitten.

Wat is dit dan voor onzin. Brazilie geen makkelijke groep? Zwitserland, Servie en Costa Rica is een droom, dat is denk ik de meest makkelijke poule om te voorspellen qua winnaar.
 
Bovenaan