Feedback topic Wereld 59

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
1.454
Je begrijpt toch dat wat je zelf zegt niet helemaal juist is, misschien moet je toch even wat bedrijfscijfers erbij gaan halen die duidelijk aanhalen dat het algemene punt wat ik maak: E.G. 1 product (Coca Cola original) kan niet de markt blijven leiden. Een bedrijf (Coca Cola Company, kan dat wel met nieuwe producten en innovatieve wijzigingen. (Coca Cola Zero).

Maar, in jouw optiek is het dus zeker mogelijk marktleider te blijven met 1 product. Mijn volgende vraag: Noem er 1 die het gelukt is over 13 jaar?

P.S. mbt Coca cola: http://fortune.com/2016/03/29/soda-sales-drop-11th-year/ & Coca cola zelf: http://www.coca-cola.co.uk/faq/which-is-your-bestselling-brand-coca-cola-or-diet-coke

Coca Cola heeft het inderdaad moeilijker dan tevoren. En dat zal ook zo blijven! De trend is dat men gezonder wil leven en frisdrank hoort daar niet bij. Dat neemt dan niet weg dat letterlijk alle frisdrank bedrijven naar beneden gaan en Coca Cola nog stees marktleider is. Ook hebben zij optijd dit probleem in gezien en Coca Cola Zero op de markt gegooid. Dit heet product innovatie! De kunst hiervan is om dat op het perfecte moment doen en dat heeft Innogames met Tribal Wars 2 bijvoorbeeld veel te laat gedaan. Verder geeft Martijn perfect aan dat het wel kan, met 1 product marktleider te blijven al is dat niet makkelijk.

Het punt wat ik heb proberen te maken, waar lang en breed om heen geluld wordt, is dat Innogames in het verleden te laidback zijn geweest met innovatie. Hadden ze vanaf het begin af aan meer aan innovatie van het spel besteed en ook meer naar de klanten geluisterd, had Tribal Wars er beter voor gestaan dan nu. Dit ontkennen is net zoals ontkennen dat de wereld rond is. Het is nou eenmaal bewezen dat stilstand achteruitgang betekent in het bedrijfsleven en helaas heeft Innogames te lang stil gestaan met Tribal Wars!

Het is inderdaad iets makkelijker in de FMCG industrie om aanwezig te blijven dan binnen een Online/Game-wereld.

Ideeën binnen dezelfde industrie ga je allicht niet vinden.

Het is inderdaad lastiger om competitief te blijven in de Online game-wereld, dat ga ik niet ontkennen. Alleen om te zeggen dat je er niks aan kan veranderen, omdat er geen ideeen zijn getuigt van een slecht R&D team bij Innogames als dit daadwerkelijk is hoe er tegenaan kijkt. Je kan op duizenden manieren innoveren! Zeggen dat je dat niet kan is gewoon belachelijk.
 
Reactiescore
2.489
Coca Cola heeft het inderdaad moeilijker dan tevoren. En dat zal ook zo blijven! De trend is dat men gezonder wil leven en frisdrank hoort daar niet bij. Dat neemt dan niet weg dat letterlijk alle frisdrank bedrijven naar beneden gaan en Coca Cola nog stees marktleider is. Ook hebben zij optijd dit probleem in gezien en Coca Cola Zero op de markt gegooid. Dit heet product innovatie! De kunst hiervan is om dat op het perfecte moment doen en dat heeft Innogames met Tribal Wars 2 bijvoorbeeld veel te laat gedaan. Verder geeft Martijn perfect aan dat het wel kan, met 1 product marktleider te blijven al is dat niet makkelijk.

Het punt wat ik heb proberen te maken, waar lang en breed om heen geluld wordt, is dat Innogames in het verleden te laidback zijn geweest met innovatie. Hadden ze vanaf het begin af aan meer aan innovatie van het spel besteed en ook meer naar de klanten geluisterd, had Tribal Wars er beter voor gestaan dan nu. Dit ontkennen is net zoals ontkennen dat de wereld rond is. Het is nou eenmaal bewezen dat stilstand achteruitgang betekent in het bedrijfsleven en helaas heeft Innogames te lang stil gestaan met Tribal Wars!



Het is inderdaad lastiger om competitief te blijven in de Online game-wereld, dat ga ik niet ontkennen. Alleen om te zeggen dat je er niks aan kan veranderen, omdat er geen ideeen zijn getuigt van een slecht R&D team bij Innogames als dit daadwerkelijk is hoe er tegenaan kijkt. Je kan op duizenden manieren innoveren! Zeggen dat je dat niet kan is gewoon belachelijk.

Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg enkel dat de evolutie best wel normaal is binnen een game-industrie en dat TW het daarin uitzonderlijk lang volhoudt in vergelijking met de competitie (inclusief Online Soccer Manager ;))
 
Reactiescore
1.454
Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg enkel dat de evolutie best wel normaal is binnen een game-industrie en dat TW het daarin uitzonderlijk lang volhoudt in vergelijking met de competitie (inclusief Online Soccer Manager ;))

Dan snap ik niet waarom je zo in discussie ging, want mijn enige punt was dat door slechte beslissingen in het verleden nu het huidige probleem is ontstaan (met goede beslissingen was er nooit of slechts een klein probleem geweest).
 
Reactiescore
2.489
Dan snap ik niet waarom je zo in discussie ging, want mijn enige punt was dat door slechte beslissingen in het verleden nu het huidige probleem is ontstaan (met goede beslissingen was er nooit of slechts een klein probleem geweest).

Ik ga met je in discussie omdat je eigenlijk niet helemaal juist zit, we zijn het erover eens dat en bedrijf moet innoveren door nieuwe producten of producten zelf te laten innoveren of beide natuurlijk.

Maar je moet zeker geen bolleboos zijn om te realiseren dat tw, nu alsook 10 jaar geleden wanneer het voor .nl nog net niet was geen product was dat spelers voor hun hele leven bindt.

Het hele kernmechanisme van Tribal wars waar je van een wereld gedeeld wordt is eigenlijk zijn grootste vijand.
 
Reactiescore
1.454
Ik ga met je in discussie omdat je eigenlijk niet helemaal juist zit, we zijn het erover eens dat en bedrijf moet innoveren door nieuwe producten of producten zelf te laten innoveren of beide natuurlijk.

Maar je moet zeker geen bolleboos zijn om te realiseren dat tw, nu alsook 10 jaar geleden wanneer het voor .nl nog net niet was geen product was dat spelers voor hun hele leven bindt.

Het hele kernmechanisme van Tribal wars waar je van een wereld gedeeld wordt is eigenlijk zijn grootste vijand.

Dat Tribal Wars uiteindelijk zal uitsterven is onvermijdelijk, alleen denk ik ook wel dat je het met me eens bent dat in het begin er te weinig innovatie is geweest en dat er wat foute beslissingen zijn genomen (nogmaals, als ze goede beslissingen hadden genomen was TW nu niet in de staat geweest waar het nu in verkeerd).
 
Reactiescore
2.489
Dat Tribal Wars uiteindelijk zal uitsterven is onvermijdelijk, alleen denk ik ook wel dat je het met me eens bent dat in het begin er te weinig innovatie is geweest en dat er wat foute beslissingen zijn genomen (nogmaals, als ze goede beslissingen hadden genomen was TW nu niet in de staat geweest waar het nu in verkeerd).

Er zijn vast strategische beslissingen gemaakt, zowel voor TW als voor InnoGames. Het is een beetje koffiedik kijken. De beslissingen die ik zou gemaakt hebben waren allicht niet bij jullie in de smaak gevallen.

Vanuit een spelersperspectief heb ik altijd gepleit voor kortere werelden (lees: Max 1 jaar); en veel meer focus op nieuwe spelers (mentoring, beginnersbeschermingopties, casuals etc))
 
Reactiescore
1.454
Er zijn vast strategische beslissingen gemaakt, zowel voor TW als voor InnoGames. Het is een beetje koffiedik kijken. De beslissingen die ik zou gemaakt hebben waren allicht niet bij jullie in de smaak gevallen.

Vanuit een spelersperspectief heb ik altijd gepleit voor kortere werelden (lees: Max 1 jaar); en veel meer focus op nieuwe spelers (mentoring, beginnersbeschermingopties, casuals etc))

Die strategische beslissingen zijn dan niet voor de long-term gemaakt. Ik heb het trouwens ook over beslissingen van jaren terug (echt al vanaf w15 ofzo). Als ze toen een ander pad hadden ingeslagen, had het spel veel groter kunnen blijven.

Opzich ben ik wel volledig eens met die punten die je hier aanhaalt, dat lijkt mij inderdaad een beter idee dan wat Innogames er op dit moment doorheen duwt. Misschien is het ook handig market research te doen naar duurdere pp punten, maar dat je dan geen PP beurs hebt. Dat inplaats een PA voor 200 PP dat het 400 PP wordt. Misschien handig om gewoon daar een keer een enquete over te maken met letterlijk de vraag: Zou jij dubbel zoveel premium punten willen betalen voor PA, FA en AM als dat zou betekenen dat de Premiumbeurs niet aanwezig was op de wereld. Ik, en vele anderen denk ik, zou dit graag willen doen en graag extra willen uitgeven, als dit zou betekenen dat die premiumbeurs er niet is. Wat mij kunnen al die andere PP functies (handelen met beurs, bouwtijd verkorten, 20% extra, etc.) er wel in blijven dan. Ik denk dat dat een stuk lucratiever is tbh. Ik weet dat de kans klein is dat dit door gevoerd wordt helaas, maar toch zou ik jullie willen aansporen tenminste deze enquete te maken! Valt die enquete slecht uit, dan doe je er niks mee. Blijkt het dat veel mensen dit willen, kan je dit naar Innogames toe sturen. Het is maar een idee voor een beetje market research hoor ;)
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
TW kan op dat vlak best wat extra winst maken. PA 300 PP laten kosten en dan iets meer luxe erbij.
De PP is gewoon niet zoveel meer waard als vroeger, dus de functies kunnen best duurder worden..
 
Reactiescore
1.075
Die strategische beslissingen zijn dan niet voor de long-term gemaakt. Ik heb het trouwens ook over beslissingen van jaren terug (echt al vanaf w15 ofzo). Als ze toen een ander pad hadden ingeslagen, had het spel veel groter kunnen blijven.

Opzich ben ik wel volledig eens met die punten die je hier aanhaalt, dat lijkt mij inderdaad een beter idee dan wat Innogames er op dit moment doorheen duwt. Misschien is het ook handig market research te doen naar duurdere pp punten, maar dat je dan geen PP beurs hebt. Dat inplaats een PA voor 200 PP dat het 400 PP wordt. Misschien handig om gewoon daar een keer een enquete over te maken met letterlijk de vraag: Zou jij dubbel zoveel premium punten willen betalen voor PA, FA en AM als dat zou betekenen dat de Premiumbeurs niet aanwezig was op de wereld. Ik, en vele anderen denk ik, zou dit graag willen doen en graag extra willen uitgeven, als dit zou betekenen dat die premiumbeurs er niet is. Wat mij kunnen al die andere PP functies (handelen met beurs, bouwtijd verkorten, 20% extra, etc.) er wel in blijven dan. Ik denk dat dat een stuk lucratiever is tbh. Ik weet dat de kans klein is dat dit door gevoerd wordt helaas, maar toch zou ik jullie willen aansporen tenminste deze enquete te maken! Valt die enquete slecht uit, dan doe je er niks mee. Blijkt het dat veel mensen dit willen, kan je dit naar Innogames toe sturen. Het is maar een idee voor een beetje market research hoor ;)

je moet ook denken of het effectief meer zou opbrengen dan de pp abusers die de beurs gebruiken. sommige pp abusers durven er wel eens paar 100 eur in droppen, terwijl je dan de pp met enkele euros per maand maar omhoog zou doen.
met het tempo waarop de werelden tegenwoordig starten halen ze meer geld binnen met de beurs denk/vrees ik. Anders zou het inderdaad gewoon een goed idee zijn.
 

DeletedUser74880

Guest
Is het dan niet eerder een idee om daily pp limit in te voeren? Of is dit iets waar je niet echt verder mee kunt..
 
Reactiescore
1.075
daar heeft inno op financieel vlak niet zoveel aan denk ik :p
 

DeletedUser77817

Guest
TW heeft zich al jaren geleden gerealiseerd en neergelegd met dat de val van TW zou komen, die er ook ooit gaat komen.
Daarom dachten ze: nog maar even wat flink cashen d.m.v. , langzamerhand , véél meer betaalde functies. Met als gevolg dat de mensen binnen Innogames straks voorzien zijn van dikke auto's, voordat ze de stekker eruit trekken.
Dat is triestheid ten top: nog maar geld uit de mensen trekken omdat je toch weet dat je spel ééns dood zal gaan..
 
Reactiescore
1.049
TW heeft zich al jaren geleden gerealiseerd en neergelegd met dat de val van TW zou komen, die er ook ooit gaat komen.
Daarom dachten ze: nog maar even wat flink cashen d.m.v. , langzamerhand , véél meer betaalde functies. Met als gevolg dat de mensen binnen Innogames straks voorzien zijn van dikke auto's, voordat ze de stekker eruit trekken.
Dat is triestheid ten top: nog maar geld uit de mensen trekken omdat je toch weet dat je spel ééns dood zal gaan..
Dat iz uiterst logisch. Zou iedereen doen verwaxht ik zo
 

DeletedUser77817

Guest
Dat iz uiterst logisch. Zou iedereen doen verwaxht ik zo

Ze hadden die gedachtengang ook anders kunnen uiten in de game door nog betere innovaties toe te passen in het spel wat er voor kan zorgen dat de game langer "bestaat" en je misschien alsnog dat extra geld 'binnenkrijgt'.
Dus: een langere tijd om gemiddeld minder geld 'per jaar' te krijgen (zónder PP-abuse functies) i.p.v. een kortere tijd om gemiddeld meer geld 'per jaar' (mét PP-abuse) te krijgen.
Maar TW dacht aan de korte termijn.
 
Reactiescore
326
Ik vind het wel leuk dat hier zoveel marktanalisten en mensen met bronnen vanuit inno HQ zitten.

Eventjes de sarcasme uit,

Tribal Wars heeft inderdaad in de laatste jaren veel pp-functies erbij gekregen. Niet verrassend, het is de huidige trend in de markt. Microtransacties die spelers verleiden om steeds meer geld in de game te steken werken gewoon, inno heeft van die kennis geprofiteerd. Of het moreel volledig correct is? Geen idee, InnoGames is uiteindelijk een commercieel bedrijf wat simpelweg geld wil verdienen. Dat ze het daarnaast ook ontzettend leuk vinden om een spel te maken, een community te runnen, nieuwe functies te verzinnen, ect komt daar alleen maar bij. Zelfde geld ook voor een ieder ander hier met een baan, je gaat er uiteindelijk heen om geld te verdienen.

Zoals Duckje al eerder terecht opmerkte, het probleem zit niet in de pp-functies maar in het van de kaart ge-edeld worden. In vergelijkbare games (Boom Beach, Clash of .... , ect) verlies je niet al je progressie vanaf het moment dat je verslagen wordt. Mocht je buurt te goed zijn, dan zul je in een lagere ranking geplaatst worden waardoor je weer kansen hebt. Het probleem van TW zit hem in spelers die verliezen, alles kwijt zijn en er dan mee stoppen.

Zonder pp-functie's had dit spel nog eerder dood kunnen gaan. Simpelweg omdat de huidige gamers meer geld uitgeven voor games, maar dan ook de progressie willen zien. Het oude TW had naar mijn idee veel eerder uitgestorven, wat nu niet het geval is. Zelfde geld ook voor het 'dode AF'. Ja, het is dood maar dat is ook een ontwikkeling. Gamers komen niet zo vaak maar op fora's, maar willen gewoon chatten (Goede stap, dat discord). Aankomende jaren zal er ook simpelweg veel veranderen, of keuzes dan goed zijn zal niemand weten.
 

DeletedUser56689

Guest
Ik vind het wel leuk dat hier zoveel marktanalisten en mensen met bronnen vanuit inno HQ zitten.

Eventjes de sarcasme uit,

Tribal Wars heeft inderdaad in de laatste jaren veel pp-functies erbij gekregen. Niet verrassend, het is de huidige trend in de markt. Microtransacties die spelers verleiden om steeds meer geld in de game te steken werken gewoon, inno heeft van die kennis geprofiteerd. Of het moreel volledig correct is? Geen idee, InnoGames is uiteindelijk een commercieel bedrijf wat simpelweg geld wil verdienen. Dat ze het daarnaast ook ontzettend leuk vinden om een spel te maken, een community te runnen, nieuwe functies te verzinnen, ect komt daar alleen maar bij. Zelfde geld ook voor een ieder ander hier met een baan, je gaat er uiteindelijk heen om geld te verdienen.

Zoals Duckje al eerder terecht opmerkte, het probleem zit niet in de pp-functies maar in het van de kaart ge-edeld worden. In vergelijkbare games (Boom Beach, Clash of .... , ect) verlies je niet al je progressie vanaf het moment dat je verslagen wordt. Mocht je buurt te goed zijn, dan zul je in een lagere ranking geplaatst worden waardoor je weer kansen hebt. Het probleem van TW zit hem in spelers die verliezen, alles kwijt zijn en er dan mee stoppen.

Zonder pp-functie's had dit spel nog eerder dood kunnen gaan. Simpelweg omdat de huidige gamers meer geld uitgeven voor games, maar dan ook de progressie willen zien. Het oude TW had naar mijn idee veel eerder uitgestorven, wat nu niet het geval is. Zelfde geld ook voor het 'dode AF'. Ja, het is dood maar dat is ook een ontwikkeling. Gamers komen niet zo vaak maar op fora's, maar willen gewoon chatten (Goede stap, dat discord). Aankomende jaren zal er ook simpelweg veel veranderen, of keuzes dan goed zijn zal niemand weten.
Ben blij dat jij met wat nuttige argumenten komt, want ik werd een beetje moe van de middelbare school economie van @The Pianist.

Pianist, jij gooit vooral veel termen uit je economieboek, maar in het echt is het allemaal niet zo makkelijk.
 
Reactiescore
1.454
Ben blij dat jij met wat nuttige argumenten komt, want ik werd een beetje moe van de middelbare school economie van @The Pianist.

Pianist, jij gooit vooral veel termen uit je economieboek, maar in het echt is het allemaal niet zo makkelijk.

Zeg maar rustig universitaire economische termen... Tuurlijk is het in realiteit niet zo makkelijk als het overal beschreven wordt, maar de theories zijn gebaseerd en geverifieerd door de huidige markt. Ik zeg ook niet dat ik het beter had gedaan, maar als het management Tribalwars als onderdeel van hun productenlijn door wou zetten ze verkeerde beslissingen in het verleden gemaakt hebben. Er is te veel stilstand geweest binnen het spel en in de huidige maatschappij betekent stilstand achteruitgang. De lange termijn visie in het verleden was dus niet optimaal. Als je dit allemaal ontkent, toont het alleen maar hoe weinig je van de economie af weet of hoe naïve je bent (je mag zelf kiezen welke van de twee het is, als je dit ontkent :p).

Verder ben ik ook niet aan het beargumenteren waarom ik iets vind, maar laat alleen volgens de theoretische modellen zien (die gemaakt zijn door economische goeroes na jaren en jaren van onderzoek, ontkennen van de werking van deze modellen maakt je alleen maar een idioot) dat het fout is gegaan in het verleden.

Om een verhaal lang verhaal kort te maken: de theorieën zijn er voor een reden en die reden is niet het ontkennen van de werking...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan