Kata's; part of the game?

Kata's; done or not done?

  • Ja tuurlijk, op alle gebouwen.

    Stemmen: 18 37,5%
  • Ja, op...

    Stemmen: 13 27,1%
  • Neen, het verpest het spel.

    Stemmen: 17 35,4%

  • Totaal aantal stemmers
    48

DeletedUser78773

Guest
Nee, AH sluit de deur voor de rest.

Hou dan een poll , want er zijn voor en tegenstanders van Kata en is dat weg dan doe je dat en moet die blijven dan moet ieder dat accepteren .
Zo simpel en logisch als wat .
Niemand die zich afvraagt waarom er kata is op TW ?
Dus voor of tegen en geen mening bestaat niet in deze .
 
Reactiescore
2.478
Als je dan AH zegt, denk je dan ook dat smid kan aangezien je dan hetzelfde doel bereikt? Namelijk dat er geen edels of munten meer geproduceerd kunnen worden.

Half, het verschil tussen smid en AH is zoals @Perfect Hatred al mooi verwoord had de opbouwtijd. AH biedt een actieve tegenstander de tijd om 's nachts zijn AH's weer op te bouwen en edels te kunnen produceren om de volgende wave op te vangen. Een AH doet er ~3uur over om naar lvl 1 te komen(munt wereld) + 2 edels is 2/4u (dit is afhankelijk van de snelheid van de wereld). 3+4=7 uur dus tijd genoeg in de nachtbonus. De aanvaller kan zijn kata's overdag op een effectieve/tactische manier gebruiken en zo heeft de verdediger enkel overdag geen het nadeel om niet overal edels te kunnen herbouwen.
Dusja, op AH en smid richten heeft dezelfde functie; je tegenstander kan (tijdelijk) geen edels produceren. Maar bij de ene zijn de gevolgen te overzien(qua herbouw tijd) en bij het andere niet. Ik wil zelfs zover gaan dat het richten op smid/boer/HQ een teken is van disrespect naar je tegenstander toe.

Uiteraard gaat mijn voorkeur uit naar het enkel kata'en van de VZ/muur, maar ik kan begrijpen dat mensen kata's richten op AH en hier zal ik dus geen probleem van maken, natuurlijk is het vervelend, maar een speler met een beetje spelinzicht moet zich echt wel kunnen redden als hij/zij een aantal uur geen (extra) edels kan maken. Ik ben namelijk van mening dat bij de massa de voorbereiding een zeer belangrijk en overschat element is. Met voorbereiding bedoel ik dus het zorgen voor stacks(die niet breken, liever minder stacks dan stacks die breken), mobiele troepen en voldoende recaps. En als er al veel edels lopen vast wat backdrafts plaatsen en bekijken hoe ze alles gaat verwerken. In de voorbereidingen scheiden de wolven zich van de welpen.


Hou dan een poll , want er zijn voor en tegenstanders van Kata en is dat weg dan doe je dat en moet die blijven dan moet ieder dat accepteren .
Zo simpel en logisch als wat .
Niemand die zich afvraagt waarom er kata is op TW ?
Dus voor of tegen en geen mening bestaat niet in deze .

Wat ik hiervan begrijp, is dat je wil dat er een poll komt over het totaal laten verdwijnen van kata's? Helaas ga ik hier niet over. Hiernaast ben ik van mening dat kata's onderdeel van het spel zijn. Enkel de manier van gebruiken keur ik deels af. Dit topic gaat over het gebruik van kata's. Uiteraard kan je ideeën op het ideeën fora(klik) kwijt.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser77795

Guest
Als je dan AH zegt, denk je dan ook dat smid kan aangezien je dan hetzelfde doel bereikt? Namelijk dat er geen edels of munten meer geproduceerd kunnen worden.

Ikzelf kata altijd gewoon viesirritant alle vz's weg. Muur boeit me niet want daar heb ik rammen voor. En dan de uitkijktoren... tja, als die er staat dan kan het als aanvaller zeker wel voordeel opleveren om dat ding eens neer te halen. Zeker als je veel met fakes werkt. Ding is meestal wel dat de dorpen waar een belangrijke uitkijktoren staat wel verdedigd worden (lijkt mij zegmaar wel) waardoor je met fakes, of kataclears er waarschijnlijk alsnog niet aan geraakt om die toren te slopen. Ik vind het in ieder geval wel logisch om die ook te pakken.

Ik heb op andere servers al meegemaakt dat ik als 500p dorpje alsnog helemaal werd plat gekatapulteerd gewoon omdat de aanvaller zeker wilde zijn van geen tegenstand. Als je op die manier, maakt niet uit hoe groot jij of je tegenstander dan zijn, gaat spelen mag je wat mij betreft gelijk een end opmieteren. Als mensen zo zielig zijn sloop je gelijk met de gebouwen ook het plezier en de zin om te spelen. Natuurlijk geeft dat een makkelijkere overwinning, maar het lijkt me niet dat je daar als aanvaller veel fun aan hebt ook.

Kata's zijn in ieder geval gewoon deel van het spel en ik vind dat ze in logische zin ook gewoon gebruikt kunnen worden. Spelers hun kans op enige verdediging wegnemen is in mijn ogen alleen gewoon te veel.

De manier waarop kata's gebruikt worden is in veel gevallen inderdaad zwaar irritant. De vraag is of dat ligt aan de kata's of aan degene die ze ontworpen heeft. Waar mensen conflict (echt of fictief) hebben zal men middelen vinden, in dat opzicht maakt het niet zo héél veel uit of Inno Games aanpassingen maakt.

Mijn filosofie: don't fix what isn't broken.
 

DeletedUser70541

Guest
Waarom geen katta’s gebruiken? het is ruk om weer op te bouwen, maar het is toch gewoon een middel om je tegenstander te demotiveren. Ik ben hier niet komen spelen om mijn vijanden te sparen. En wanneer je het terug wil proberen, be my guest, zorg ik dat ik gestacked sta.
 
Reactiescore
154
Dat is het hem nu juist, wil je je tegenstander demotiveren? Aan kata'en is niks prestige, laat staan skill ofzo, dus wil je zo wel winnen/spelen? Ik niet...
 

DeletedUser70541

Guest
Even tot goede orde ik gebruik het ook niet en vind het onnodig. maar ik vind dat iedereen dit zelf moet afwegen voor zichzelf.
 

DeletedUser73204

Guest
Dat is het hem nu juist, wil je je tegenstander demotiveren?
Tuurlijk wil je je tegenstander demotiveren. Daarvoor stuur je toch een massa, clears en/of stack je. Dat is niet om hem te motiveren.
 
Reactiescore
3.452
Tuurlijk wil je je tegenstander demotiveren. Daarvoor stuur je toch een massa, clears en/of stack je. Dat is niet om hem te motiveren.
Je demotiveert hem omdat je hem een kans ontneemt om op een normale manier te deffen .
Clears of een massa demotiveert niet bij een beetje oké speler
 
Reactiescore
2.478
Ahh, daarom heb je op 42 geen dorp van me kunnen pakken:oops::p
 
Reactiescore
3.536
Ahh, daarom heb je op 42 geen dorp van me kunnen pakken:oops::p

Volgens mij heb ik met mijn mini stam u grote stam (Wind) hard afgemaakt en zo ook je volledige acc :eek: Maar je doelt wellicht op je Seau tijdperk maar ook daar zijn er geen kata's gebruikt dus alsnog slaat je post op niets :D
 

Deleted User - 697374

Guest
Vgm zit jij verkeerd Jannes. Aldo zegt dat jij geen dorpen kon pakken omdat je geen kata's kreeg kon je niks pakken.
 

Deleted User - 697374

Guest
Mijn mening is dat kata's bij het spel horen. Je moet zelf kiezen wanneer je ze wil gebruiken en waar op. Alleen toon je een vorm van zwakte naar mijn mening. Je bederft het spel plezier van je tegenspeler. Als laatste worden kata's ook gebruikt om te shapen van dorpen zodat ze betere gs inkomsten maken. Dit is dan slim gebruik maken van kata's.
 
Bovenaan