Het is genoeg geweest

DeletedUser50262

Guest
Wil niet heel lullig doen maar vind je 'klaag' bericht redelijk slap en slecht onderbouwd.

Ja hij heeft zijn muur met premium punten opgetrokken.. dat is een beste verdediging boost.
Wat me wel opvalt is dat je gewoon je edel meestuurt met je clear, omdat het tegenwoordig zo makkelijk is om op 'edel aanval toevoegen' te drukken is.

als je gewoon een treintje had gestuurd en je clear daarvoor had getimed, (zoals jij als oude tribalwars veteraan zou moeten kunnen op 100/200ms) dan had je het dorp gewoon gehad?

en daarbij stuurde je hem overdag? in je bericht zeg je dat je bekend stond als degene die zijn wekker zette, waarom dan niet nu en na de nachtbonus je trein aan laten komen.

Daarnaast klaag je over dat hij van een 5tal spelers ondersteuning heeft gekregen? So what? nogmaals jij als tribalwars veteraan moet weten dat het diplomatieke aspect van tribalwars een HELE grote rol speelt in dit spelletje, en blijkbaar speelde je tegenstander dat net iets beter dan jij.

als jij dit zo goed had gespeeld, zoals jij dus moet kunnen, dan had je makkelijk het dorp kunnen hebben, ondanks dat hij een ''pp-abuser'' is.

Ervaring, skills en toewijding winnen het nog altijd van iemand die er wat geld in steekt. blijkbaar miste je daar wat van.

Ja echt waar? Hebben we weer iemand die het moraal van het verhaal om gaat draaien?

Hij was stamloos gast, hij had alleen wat off troepen zelf helemaal neen def. Ook geen burgerwacht meer. Het had gewoon goed moeten gaan als premium er niet bij kwam kijken.

Treintje had ik niet, ik was pas een paar dagen aan het spelen zonder al te veel premium maar wel #40 farmen met puntenrang #1400. Had ik meer kunnen doen? Had ik NOG meer skills moeten hebben? Ik was blij dat ik 1 edel had, en hij had wel al een trein dus ik had GEEN KEUS. Het is toch overduidelijk dat ik als eerst moest zijn?

En door dat laatste wat je zegt begin ik echt met m'n billen te knijpen, dus dat laat ik maar voor wat het is.

Je hoeft niet te reageren, want ik ben makkelijk uit te lokken
 
Reactiescore
300
Als je met een edel heen en weer blijft lopen kan je verwachten dat die vol ondersteuning zal zitten wanneer je weer eens langskomt. en geef je hem de kans om zijn muur op te bouwen (premium punten of niet, er had ook meer ondersteuning kunnen staan) Ken weinig mensen van degelijk speelniveau die met 1 edel heen en weer lopen in dat stadia van het spel en deze fout maken.

nogmaals, stamloos of niet.. had hij blijkbaar het diplomatieke spelletje wel goed gespeeld en ondersteuning geregeld van de contacten die hij had gelegd. het had ook kunnen zijn dat die meer ondersteuning had geregeld. Jij had cleartjes van je vrienden kunnen regelen die voor jou clear waren getimed?

je had geen keuze omdat hij een trein had? je had je ook kunnen laten stacken door vrienden,stamgenoten. je had mensen kunnen laten helpen je het dorp te bemachtigen met clears net zoals hij def regelde.. het is en blijft een teamspel. maar jij wou het alleen doen en verloor.

het is simpel. als je heen en weer gaat lopen met één edel kan je dit verwachten? hoefde je op oude werelden ook niet te doen dan stond je target ook gelijk gestacked.


Ondanks mijn argumenten, keur ik heftig pp gebruik natuurlijk niet goed en begrijp deels je frustratie. maar het is gewoon duidelijk dat dit ook beter gespeeld had kunnen worden van jou kant en dat dit 'klaag' verhaal misplaatst en uit verband getrokken is. je klaagt over de premium functies terwijl je zelf fouten hebt gemaakt in je manier van aanpak.
 

DeletedUser50262

Guest
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Het zag er dan alleen niet zo uit, maar uiteindelijk liep het inderdaad op die manier mis. Mijn punt echter is, dat zonder pp-abuse er al heel veel anders was gegaan voor het zo ver kon komen.
 

DeletedUser78806

Guest
Wil niet heel lullig doen maar vind je 'klaag' bericht redelijk slap en slecht onderbouwd.

Ja hij heeft zijn muur met premium punten opgetrokken.. dat is een beste verdediging boost.
Wat me wel opvalt is dat je gewoon je edel meestuurt met je clear, omdat het tegenwoordig zo makkelijk is om op 'edel aanval toevoegen' te drukken is.

als je gewoon een treintje had gestuurd en je clear daarvoor had getimed, (zoals jij als oude tribalwars veteraan zou moeten kunnen op 100/200ms) dan had je het dorp gewoon gehad?

en daarbij stuurde je hem overdag? in je bericht zeg je dat je bekend stond als degene die zijn wekker zette, waarom dan niet nu en na de nachtbonus je trein aan laten komen.

Daarnaast klaag je over dat hij van een 5tal spelers ondersteuning heeft gekregen? So what? nogmaals jij als tribalwars veteraan moet weten dat het diplomatieke aspect van tribalwars een HELE grote rol speelt in dit spelletje, en blijkbaar speelde je tegenstander dat net iets beter dan jij.


als jij dit zo goed had gespeeld, zoals jij dus moet kunnen, dan had je makkelijk het dorp kunnen hebben, ondanks dat hij een ''pp-abuser'' is.

Ervaring, skills en toewijding winnen het nog altijd van iemand die er wat geld in steekt. blijkbaar miste je daar wat van.

Nou, dit is zeker niet waar, het enige wat je nodig hebt is een fatsoenlijke stam uiteindelijk als je voor winst wilt meedoen met de stammen. Maar zelfs dat is niet nodig. Je kan met het huidige niveau gewoon solo de beste worden op een wereld, zolang je ook maar actief bent en wel geskilled bent. Het niveau is zo laag geworden dat ik me afvraag wat er is gebeurd met de mensen die de nieuwe spelers het spelletje leren....
 

DeletedUser78760

Guest
Ik heb er eens over na zitten denken. Ik zelf ben van mening dat we er niet teveel over moeten zeuren. Iedereen weet dat de pp-mogelijkheden te groot zijn, gaat niet veranderen. Echter, er is wel iets wat we zelf kunnen doen. De laatste jaren is TW niet alleen veel meer pay-to-win geworden. TW is ook veel braver geworden. Normen die worden opgedrongen, gedraag je je hier niet naar dan wordt je aangepakt. Dan bedoel ik bijvoorbeeld het gebruik van katapulten. Dit wordt tegenwoordig veroordeelt.
Deze twee dingen lijken niets met elkaar te maken te hebben, maar ik heb een voorstel die ze bij elkaar brengt.

Voorstel:

De spelers die niet met zoveel PP willen spelen houden zich aan de geldende normen, behalve bij grote PP-spenders.
VOORBEELD: Jan ligt naast Piet en Kees. Jan is een goede speler, maar heeft een hekel aan PP-boosters. Piet is een PP booster, Kees niet.
VOORBEELD OPLOSSING: Jan gebruikt katapulten om Piet neer te maaien, en pakt Kees op een nettere manier aan.

Kortom: Als we tegen de boosters onze opgebouwde normen niet hanteren en wel bij de andere spelers, hebben deze boosters minder voordeel en eigenen we ons zelf meer macht toe hen aan te pakken.

Niet zeuren, maar handelen.
 

DeletedUser74005

Guest
@Viral Zou sowieso geen normale werelden meer spelen als ik jou was.. Of gewoon pas ergens na de startfase op een account beginnen. Je kunt het beste denk ik op de komende Classic (die start binnen twee weken ofzo) of op .de spelen, want daar hebben ze nog werelden zat zonder beurs e.d... Of mss eens speeden, das ook best tof :)

Doet me trouwens wel goed om te zien dat jij nog speelt, dacht dat je al lang gestopt was :D
 

DeletedUser75892

Guest
Hey Ben Howard,

Toevallig zoek ik nog wat bezetting voor mijn toekomstige classic account :rolleyes:

Oh dat is toevallig. Ik ben gestopt met TW. :rolleyes:

Op klaarlichte dag doordeweeks is niet zo'n raar moment.. het is niet zo dat edels alleen maar snachts verzonden moeten worden...?? Althans dat zou niet zo mogen zijn, toch?

Nee maar tegenwoordig moet je gewoon zorgen dat je of genoeg edels hebt voor een trein of genoeg spelers in je buurt vindt die het zien zitten even mee te voor te edelen. Ik vind echt niks laag of vies aan deze actie - perfect binnen de regels en OS zoeken in de buurt als je anders je dorp verliest.

Het is simpel, ik wil niet weg. Ik hou van dit spel. Maar niet op deze manier.. het voordeel dat je kunt hebben tegenover een ander is ongelimiteerd .. noem mij 1 ander spel die dit ook zo heeft.

Fifa, Hearthstone, GTA, ...

Zowat elk spel kan je tegenwoordig geld in pompen zodat je een enorm voordeel haalt.
Als jullie het niet aankunnen tegen pp-boosters te spelen moet je ook geen wereld gaan spelen waar dit mogelijk is. Nogmaals er zijn classics met een reden voor de meer ervaren spelers. Het niveau is er nu dood dus blaas er nieuw leven in zou ik zeggen.
 
Reactiescore
2.478
Mwa het (mis)bruik van pp's hoort nu eenmaal bij de normale werelden. Veel spelers farmen meerdere werelden om vervolgens één wereld te knallen. Het is een tactiek die vanaf de invoer van de gs verkoop/koop(wereld36) onderdeel is van het spel op de normale werelden. Iedereen kan er gebruik van maken als je maar tijd(of geld) investeert om genoeg pp's te verzamelen. In die zin is het dus niet oneerlijk, aangezien het voor iedereen toegankelijk kan zijn.

Als je dit echt wilt ontlopen raad ik aan om een classic te beginnen(er start binnenkort een nieuwe), hier is geen beurs actief. Maar zoals je zelf al opmerkte is er een hogere snelheid, dit is op te lossen door als co op een classic te starten. Ik ben ervan overtuigd dat er bij een paar premades nog wel een extra speler bij kan. Hiernaast komt backstabben om een classic ook minder vaak voor dan op een normale wereld. Kortom voor de meer ervaren/oldschool spelers is een classic ideaal.
 

DeletedUser75892

Guest
Ja de kwaliteitsconcentratie op classic zorgt vaak voor een tweestrijd waar je één stam hebt die het mag opnemen tegen de rest van de wereld die proberen te winnen door asap naar het overwinningspercentage te internen ipv de strijd aan te gaan met die ene stam.
Dit was voor mij de hoofdreden te stoppen - misschien als alle mensen die klagen over pp-abuse eens naar de classic zouden komen dat er daar opnieuw leven kan opstaan?
 

DeletedUser75892

Guest
Zou dat jou en soortgelijke personen ook aansporen weer mee te doen?

Ik heb een afspraak gemaakt dat ik niet meer mag / ga spelen. Als ik weer ga spelen en de anderen waarmee de afspraak geldt niet dan moet ik naar een TW-meeting, een COMAC-meeting (extreem linkse studentenvereniging) en een bak carapils opdrinken in het citadelpark van Gent.

Los van die afspraak ben ik ook geen student meer nu dus heb niet meer zoveel tijd als vroeger. Werk 6/7 en doe heel wat andere activiteiten - dus TW er weer bijnemen wordt lastig. Nu de winter eraan komt kriebelt het wel hoor, maar denk dat er eerst een spetterende classic aan de gang moet zijn eer ik de moeite weer ga doen om te spelen. Maar los van mezelf ga je wel bepaalde mensen kunnen aansporen weer te spelen denk ik.
 

DeletedUser75778

Guest
Ik heb een afspraak gemaakt dat ik niet meer mag / ga spelen. Als ik weer ga spelen en de anderen waarmee de afspraak geldt niet dan moet ik naar een TW-meeting, een COMAC-meeting (extreem linkse studentenvereniging) en een bak carapils opdrinken in het citadelpark van Gent.
Sounds like a bucketlist. Ik zou ze met alle plezier voor je vervullen; geweldig om later voor de open haard aan je kleinkinderen te vertellen, ondertussen een pijp rokend.

Nu de winter eraan komt kriebelt het wel hoor, maar denk dat er eerst een spetterende classic aan de gang moet zijn eer ik de moeite weer ga doen om te spelen. Maar los van mezelf ga je wel bepaalde mensen kunnen aansporen weer te spelen denk ik.

On a serious note: ik als niet-classic speler heb er meermaals aan gedacht toch mee te doen. Ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die spelen met die gedachte. Dit betekent dat, mits er goede instellingen gehanteerd worden, er nog wel eens een interessante en actieve classic aan zit te komen. In dat geval reken ik ook op een reünie van de oude garde, wat natuurlijk bij zou dragen aan het niveau en algehele spelplezier. :smile:
 

DeletedUser75253

Guest
Ik heb een afspraak gemaakt dat ik niet meer mag / ga spelen. Als ik weer ga spelen en de anderen waarmee de afspraak geldt niet dan moet ik naar een TW-meeting, een COMAC-meeting (extreem linkse studentenvereniging) en een bak carapils opdrinken in het citadelpark van Gent.

Los van die afspraak ben ik ook geen student meer nu dus heb niet meer zoveel tijd als vroeger. Werk 6/7 en doe heel wat andere activiteiten - dus TW er weer bijnemen wordt lastig. Nu de winter eraan komt kriebelt het wel hoor, maar denk dat er eerst een spetterende classic aan de gang moet zijn eer ik de moeite weer ga doen om te spelen. Maar los van mezelf ga je wel bepaalde mensen kunnen aansporen weer te spelen denk ik.
Ik denk dat ik sseg nog wel kan overhalen maar lmnt gaat me niet lukken :eek:
 

DeletedUser

Guest
Sounds like a bucketlist. Ik zou ze met alle plezier voor je vervullen; geweldig om later voor de open haard aan je kleinkinderen te vertellen, ondertussen een pijp rokend.

On a serious note: ik als niet-classic speler heb er meermaals aan gedacht toch mee te doen. Ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die spelen met die gedachte. Dit betekent dat, mits er goede instellingen gehanteerd worden, er nog wel eens een interessante en actieve classic aan zit te komen. In dat geval reken ik ook op een reünie van de oude garde, wat natuurlijk bij zou dragen aan het niveau en algehele spelplezier. :smile:

He hoi, ik haak hier even op in; ik wil niet voor school aan de slag.

Denk juist dat het beter is voor het spel plezier als die 'oude garde' niet meedoet. Mensen van naam trekken - zeker op de classic - alle goede spelers naar een kant, terwijl je juist een leuke strijd wil van twee partijen die aan elkaar gewaagd zijn. Daarnaast is pijproken dus echt chill, maar ik kan je aanraden niet langer dan 2 uur aan zo'n ding te lurken want daar word je niet beter van.

Groetjes
 

DeletedUser78806

Guest
He hoi, ik haak hier even op in; ik wil niet voor school aan de slag.

Denk juist dat het beter is voor het spel plezier als die 'oude garde' niet meedoet. Mensen van naam trekken - zeker op de classic - alle goede spelers naar een kant, terwijl je juist een leuke strijd wil van twee partijen die aan elkaar gewaagd zijn. Daarnaast is pijproken dus echt chill, maar ik kan je aanraden niet langer dan 2 uur aan zo'n ding te lurken want daar word je niet beter van.

Groetjes

Dat is dus echt een hoopje bullshit. Ik durf zeggen dat ik op dit moment 1 van de meest ervaren spelers ben die aanwezig en actief is in een speelwereld, en wat zoek ik? Tegenstanders waar ik plezier mee kan hebben, en die ik niet na 1-2 dagen al helemaal heb weggespeeld. Dat is 1 van de reden waarom ik liever 1 van de minder goeie stammen opzoek, maar 1 waar wel wat actieve leden zitten met iets wat aan skills. (Ook al is zelfs dat laatste moeilijk tegenwoordig :/)
 

DeletedUser75778

Guest
Denk juist dat het beter is voor het spel plezier als die 'oude garde' niet meedoet. Mensen van naam trekken - zeker op de classic - alle goede spelers naar een kant, terwijl je juist een leuke strijd wil van twee partijen die aan elkaar gewaagd zijn.

Hier heb je misschien een punt, al vraag ik me af of daarbij niet afspraken gemaakt kunnen worden. Ook de oude garde streeft naar spelplezier.

Daarnaast is pijproken dus echt chill, maar ik kan je aanraden niet langer dan 2 uur aan zo'n ding te lurken want daar word je niet beter van.

Thanks for the tip, granddad!
 
Bovenaan