Nieuwe classic, nieuwe instellingen

DeletedUser74552

Guest
@Irritant Mannetje. Meer bbs werkt niet echt. 2 classic geleden hebben ze per ongeluk dubbele als niet 3 dubbele bb ratio gedaan en dat was echt afschuwelijk. Wereld duurde zoveel langer doordat heel veel noobs alleen maar bbs edelde alsof hun leven ervan af hing. Verder denk ik met een leden limiet op 3 je gewoon 10 BG's krijgt tegen 10 BG's in plaats van 3 tegen 3 tegen 3.

Er zal altijd wel wat tegenstand opduiken denk ik. Ik hoor nu al van een aantal mensen die meer op normale werelden spelen en zeker niet de mindere zijn dat ze een poging gaan wagen op de classic. Deze classic vond ik ook niet dat er zo een overmacht was behalve misschien qua activiteit later in het spel. Serratus om maar een voorbeeld te nemen deed het onverwacht goed.
 
Reactiescore
2.478
Mij lijkt een geheim wereld wel leuk als hier animo voor is evenals kleinere stammen. Dit zorgt voor meer politieke banden en een bewegelijke speelveld en meer uitdaging. Echter heb ik nooit een classic gespeeld en zal ik dit in de nabije toekomst ook niet gaan doen dus weet ik niet of dit in de praktijk het spelplezier doet dalen.

Een kanttekening bij het inspannen van de geheimen is dan wel dat hier goed opgelet moet worden dat ze niet te dicht op elkaar liggen, maar ook niet te ver van elkaar af, want dit zorgt ervoor dat of de classic te snel voorbij is of juist te lang duurt.

Ik denk nu even hardop is het een idee dat er meer geheimen zijn, dan de ledenlimiet per stam? Dit kan het stab gedeelte misschien wat inperken.:oops:
 
Reactiescore
2.478
Ik praat dan over 1 geheim meer dan het ledenlimiet, maar weet niet of dit reel is of dat het werkt. Heb een drukke dag gehad dus mijn hersens geven het momenteel gewoon op :(
 

DeletedUser77704

Guest
Ik praat dan over 1 geheim meer dan het ledenlimiet, maar weet niet of dit reel is of dat het werkt. Heb een drukke dag gehad dus mijn hersens geven het momenteel gewoon op :(

Leden limiet 3 en dan 4 geheimen. 9p elk continent 1 dus ongeveer.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.500
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0.33

Spelsysteem:
Boogschutters/bereden Boogschutters: nee
Ridder/Standbeeld: nee
Bonusdorpen: nee
Kerk en geloof: nee
Uitkijktoren nee
Burgerwacht: nee
Moraal: nee
Prestaties: ja
Verlaten dorpen (en barbarendorpen): 3 meegroeien tot 5k. 200% (Aangezien het kleine werelden zijn lijkt het mij een goed idee om toch wat barbaren toe te voegen en deze op aanzienlijke grote te zetten. Door het groeipercentage hoog te leggen creëer je een verleiding om als 2e dorp een barbaar te pakken. Dit lijkt mij wenselijk om de volgende redenen:
- Zo voorkomen we dat spelers al vroeg/direct worden uitgeschakeld en zo het aantal spelers (wereldgrootte) kleiner word.
- Op deze manier voorkom je dat je aan het einde van de wereld nog barb edelaars krijgt, omdat deze in het begin van de wereld al meteen gepakt worden i.p.v. dat ze blijven liggen. De wereld zal dus redelijk passief starten, maar in het latere en leukere stadium zullen er meer spelers en meer activiteit zijn.
(Zie dit als een vervanging voor een 2 dorpen start)

Edelmanproductie: Pakketjes (duur herbouwen)
Toestemmingsdaling per edelman: 25-33
Technologieën:3 level systeem
Beginnersbescherming: 5 dagen
Beginnersbescherming ratio: nee

Instellingen:
Nachtmodus: 0:00 - 08:00
Startdirectie kiezen: Ja
Aanvalstiming: milliseconden (100)
Minimum troepen per aanval: 4% (Faken wordt toch veel te random gedaan. Laat ze er maar voor dokken)
Edelmannen looplimiet: 10 velden (Vanwege weinig stamgenoten wil je niet tegenover een overmacht aan bondgenoten komen te staan.)

Extra (Anders dan anders):
Overwinningsvoorwaarden: 20% (Dit lijkt veel, maar anders kan er gewonnen worden voordat iedereen de kans heeft gehad om de winnende stam aan te vallen)
Ledenlimiet Stam: 2-3 (Ook vanwege de kleine werelden en het lage aantal "goede" spelers wil je de goede spelers niet de mogelijkheid bieden met z'n allen in 1 stam te kruipen. Daarnaast levert het denk ik een leuk effect op diplomatiek vlak)
Vlaggen: nee
Limited haul: no haul
Stamlock actief van? 10%


Premium-Functies
Premium Account: Geactiveerd
Account Manager: Geactiveerd
Farm-Assistent: -
Bouwtijdhalveringen: Inactief
Direct afbouwen: Inactief
Bouwkostreductie: Inactief
+20% productie: Inactief
Ruilen met de handelaar: Inactief
Premium Beurs: Inactief

Geheimen lijkt me niet een instelling die goed past bij mijn bovengenoemde lijstje.

Is dit serieus?
 
Reactiescore
1.019
Ja, maar ik probeerde het hem ook al aan zijn verstand te brengen dat de classick dan een jaar gaan duren
 

DeletedUser74005

Guest
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij (MAX 4): 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren (MAX 1): 0,5

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Ja
- Ridder/Standbeeld: Nee
- Bonusdorpen: Nee
- Kerk en geloof: Ja
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Ja, 2 per speler & groeien mee tot 2,5k.
- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-30
- Technologieën: 3 lvl systeem (of dat ouderwetse 10lvl systeem lijkt me ook wel weer eens lachen:p)
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Nee

Instellingen:
- Nachtmodus: 00:00-08:00
- Startdirectie kiezen: Ja
- Aanvalstiming: Seconden
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Edelmannen looplimiet: 15 velden

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Geheimen (zie post Duckje)
- Ledenlimiet Stam: 3
- Vlaggen: Nee
- No haul: Ja
- Stamlock actief van: 15% dominantie
- Boerderijlimiet: 1500 eenheden per lvl worden ondersteund
- Ondersteuning buiten de stam: Niet mogelijk
- Grondstoffenproductie: 125/150%

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: -
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief
 

DeletedUser75558

Guest
Volgens mij snappen hier erg veel mensen niks van classics, aangezien iedereen ledenlimieten van 3 aanvraagd. Dit is gewoon totaal niet optimaal voor een classic, als jij maar met 3 in een stam zit kan je easy fights ontwijken en gewoon nog erger internen naar de win dan dit. Dan nog heb ik liever geen volle seconden meer. 100 ms gap is dan ook echt veels te veel, je kan beter iets als 50 doen, 100 is echt voor dikke noobs, iedereen sniped dat. Kerk en geloof vind ik minder ivm boerlimiet, zeker wanneer je een imens front hebt.

Serratus om maar een voorbeeld te nemen deed het onverwacht goed.

Mwah ben ik niet met je eens hoor, het is erg moeilijk oordelen of iemand het goed deed of slecht als diegene meteen bij de eerste representatieve fight runned. In mijn ogen heeft serratus het dan ook helemaal niet goed gedaan en precies zoals ik had verwacht dik gerunned.
 

DeletedUser74005

Guest
Waarom zou je met 3 spelers makkelijker winnen? :D Met stamlimiet 3 krijg je met een beetje geluk wat meer 'sterke' stammen. Daarnaast hoef je voor ms-werelden alleen maar te kunnen snipen en aangezien er genoeg scripts e.d. de rondte gaan, waarmee je veel te makkelijk kunt snipen, is het maar beter om dat niet te doen. Gewoon lekker een secondenwereld, dat heeft ten minste iets met 'skills' te maken.

En ja Kerken maken deffen moeilijker, maar wat boeit dat? :D Is dat niet juist wat je wilt?: Een uitdaging.. Zou icm die geheimen behoorlijk interessant kunnen zijn :)
 

DeletedUser77704

Guest
Waarom zou je met 3 spelers makkelijker winnen? :D Met stamlimiet 3 krijg je met een beetje geluk wat meer 'sterke' stammen. Daarnaast hoef je voor ms-werelden alleen maar te kunnen snipen en aangezien er genoeg scripts e.d. de rondte gaan, waarmee je veel te makkelijk kunt snipen, is het maar beter om dat niet te doen. Gewoon lekker een secondenwereld, dat heeft ten minste iets met 'skills' te maken.

En ja Kerken maken deffen moeilijker, maar wat boeit dat? :D Is dat niet juist wat je wilt?: Een uitdaging.. Zou icm die geheimen behoorlijk interessant kunnen zijn :)

Kerken met geheimen inderdaad enorm interessant zeker met 1 geheim meer als aantal leden in stam.

Ook zou de volgende regel interessant kunnen zijn:

Op het moment dat een speler een geheim heeft veroverd kan hij niet van stam switchen. Bij de val/verlaten van de stam is er een cooling down van 60 dagen.

Zo voorkom je stamhoppers en recruit to win.
 
Reactiescore
1.148
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij (MAX 4): 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: NEE
- Ridder/Standbeeld: NEE
- Bonusdorpen: NEE
- Kerk en geloof: NEE
- Uitkijktoren: NEE
- Burgerwacht: Ja
- Moraal: NEE
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Ja 0,5 per speler. Groeit mee tot max 2k.
- Edelmanproductie: Pakketjes
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-26
- Technologieën: 15 level systeem
- Beginnersbescherming: JA
- Beginnersbescherming ratio: 2 dagen

Instellingen:
- Nachtmodus: 01:00 - 08:00
- Startdirectie kiezen: Nee, lijkt mij wel interessant als iedereen willekeurig wordt gespawnd. Hierdoor voorkom je dat de 'betere' spelers bij elkaar komen. Het moet dan ook niet mogelijk zijn om je dorp te kunnen verplaatsen.
- Aanvalstiming: Miliseconden
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Edelmannen looplimiet: 5 uur

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: 22% vasthouden voor 20 dagen. Zodra 20 dagen ingaan tribelock.
- Ledenlimiet Stam: 6 -7
- Vlaggen: NEE
- Limited haul: JA.



Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief
 

DeletedUser74552

Guest
Mwah ben ik niet met je eens hoor, het is erg moeilijk oordelen of iemand het goed deed of slecht als diegene meteen bij de eerste representatieve fight runned. In mijn ogen heeft serratus het dan ook helemaal niet goed gedaan en precies zoals ik had verwacht dik gerunned.

Zonder al te veel off topic te gaan. Als een account het beter deed dan verwacht noem ik het een goede prestatie. Of die prestatie nou geweldig was of maar meh is natuurlijk afhankelijk met welke maten je meet. Het was een actief team, ze hebben wat gedeffed tegen Xuzo en amper wat verloren. Dat noem ik een prima prestatie. Verder kan je niet zeggen dat ze gerunned zijn aangezien ze niet naar aanleiding van incs op delete zijn gegaan maar naar aanleiding van situatie binnen Selena.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Ik vind dat geheimen wel eens dé oplossing kan zijn voor classics tegenwoordig.

Ik ben voor. Goed idee van Duckje.
 

DeletedUser77159

Guest
Is dit serieus?
Ja dit is serieus. Lijkt me anders en leuk.

Ja, maar ik probeerde het hem ook al aan zijn verstand te brengen dat de classick dan een jaar gaan duren
Moet je beter lezen aangezien ik ook al zei dat er met aantal bb's en overwinningsvoorwaarden nog gesleuteld moet worden. (Ik was btw overtuigd dat afgelopen classic iedereen zo'n beetje met 8 bb's waren gestart wat dus maar 1 bleek te zijn. Wat mij betreft kan dat terug naar hetzelfde.
 
Reactiescore
326
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij : 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0.5 (200%)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Nee
- Ridder/Standbeeld: Nee
- Bonusdorpen: Nee
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren Nee
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Ja, 0.75 per speler. Groeien mee tot 2k
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35
- Technologieën: 3 level systeem
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Beginnersbescherming ratio: nee

Instellingen:
- Nachtmodus: 00:00 - 07:00
- Startdirectie kiezen: Ja
- Aanvalstiming: 50 ms
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Edelmannen looplimiet: 6 uur

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Geheimen
- Ledenlimiet Stam: 5 leden
- Vlaggen: Nee
- Limited haul: Ja, start 45k
- Stamlock actief van: Spawnen geheimen


Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief

Edit: edelmannen looplimiet verhoogd na feedback
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.019
Kan edelmanlooplimiet omhoog, en het liefst de aanvalssnelheid Bas? Dan zouden het opzich wel chille instellingen zijn, maar nu kun je dus met je edels nog minder omdat ze even lang mogen lopen maar de aanvalssnelheid is de helft maar. Dit betekent dat je edel maar 6 velden mag lopen
 
Bovenaan