Nieuwe classic, nieuwe instellingen

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Geheimen is niks experimenteels aan, voor een classic wel natuurlijk maar waarom zou t op een classic wel werken en op een gewone wereld, zoals op w55 wederom aangetoond, niet. Geheimen verpesten t speel plezier van de wereld.
 
Reactiescore
973
Geheimen is niks experimenteels aan, voor een classic wel natuurlijk maar waarom zou t op een classic wel werken en op een gewone wereld, zoals op w55 wederom aangetoond, niet. Geheimen verpesten t speel plezier van de wereld.

Geheimen werkten naar mijn weten nooit door het constante opnieuw spawnen van nieuwe geheimen en daarbij dat elk geheim vervolgens tot de nok toe vol werd gepropt, waardoor het spel meer gericht was op rekruten en het vanaf moment één (na het spawnen) een geheim pakken verplaats er één bij de vijand proberen te veroveren. Tevens dat geheimen verplaats konden worden hielp het strategische aspect ook niet echt.

Maar als je die drie problemen nu eens goed bekijkt. Het spawnen is wat ik lees hier geen probleem, heel de classic zullen er slechts 3 geheimen zijn. De geheimen zijn niet te verplaatsen. En elke classic, zoals de volgende verwacht ik ook, zal boerlimiet zijn. Hierdoor is het winnen en verdedigen van een geheim constante confrontatie en spanning.

Als geheimen ergens zouden werken, is het op een classic. Het idee van geheimen was altijd interessant, maar normale werelden hadden nooit de instellingen die er goed mee combineerde en daardoor kreeg je saaie werelden met rare uitkomsten. De classic daarentegen heeft wel de juiste instellingen om de geheimen zooi te laten werken zoals het origineel bedoeld was. Al hoop ik wel dat er enige afstand tussen de geheimen zit, anders is het vrij nutteloos. De lengte van de classic hoeft niet lang te zijn, elke stam zal zich vooral richten op de gebieden waar de geheimen zitten en door boerlimiet is er altijd een weg om een geheim te bereiken van de vijand.

Het idee om een soort hoofdstad te moeten veroveren van de vijand met boerlimiet is uiterst interessant naar mijn mening. Meestal heb je drie stammen die er toe doen, beseffend dat de geheimen niet al te dicht bij elkaar zitten moet je tweemaal een vijandige stam op een manier doorbreken dat je bij een geheim uitkomt, en vervolgens kan blijven verdedigen. Als de geheimen op een beetje interessante manier spawnen, heb je een veel leukere classic dan het saaie dominantie/internen. Vind het eigenlijk jammer dat eerdere classics die ik nog speelde niet zulke overwinningswaarden aanwezig waren, als op classic 9 zou dat een betere keuze geweest zijn dan de dominantie.

Als ik het goed begrijp en er ook werkelijk een totaal van 3 geheimen komen en niet 3 soorten geheimen die elke week worden geplaatst.... :D
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser74966

Guest
Geheimen werkten naar mijn weten nooit door het constante opnieuw spawnen van nieuwe geheimen en daarbij dat elk geheim vervolgens tot de nok toe vol werd gepropt, waardoor het spel meer gericht was op rekruten en het vanaf moment één (na het spawnen) een geheim pakken verplaats er één bij de vijand proberen te veroveren. Tevens dat geheimen verplaats konden worden hielp het strategische aspect ook niet echt.

Maar als je die drie problemen nu eens goed bekijkt. Het spawnen is wat ik lees hier geen probleem, heel de classic zullen er slechts 3 geheimen zijn. De geheimen zijn niet te verplaatsen. En elke classic, zoals de volgende verwacht ik ook, zal boerlimiet zijn. Hierdoor is het winnen en verdedigen van een geheim constante confrontatie en spanning.

Als geheimen ergens zouden werken, is het op een classic. Het idee van geheimen was altijd interessant, maar normale werelden hadden nooit de instellingen die er goed mee combineerde en daardoor kreeg je saaie werelden met rare uitkomsten. De classic daarentegen heeft wel de juiste instellingen om de geheimen zooi te laten werken zoals het origineel bedoeld was. Al hoop ik wel dat er enige afstand tussen de geheimen zit, anders is het vrij nutteloos. De lengte van de classic hoeft niet lang te zijn, elke stam zal zich vooral richten op de gebieden waar de geheimen zitten en door boerlimiet is er altijd een weg om een geheim te bereiken van de vijand.

Het idee om een soort hoofdstad te moeten veroveren van de vijand met boerlimiet is uiterst interessant naar mijn mening. Meestal heb je drie stammen die er toe doen, beseffend dat de geheimen niet al te dicht bij elkaar zitten moet je tweemaal een vijandige stam op een manier doorbreken dat je bij een geheim uitkomt, en vervolgens kan blijven verdedigen. Als de geheimen op een beetje interessante manier spawnen, heb je een veel leukere classic dan het saaie dominantie/internen. Vind het eigenlijk jammer dat eerdere classics die ik nog speelde niet zulke overwinningswaarden aanwezig waren, als op classic 9 zou dat een betere keuze geweest zijn dan de dominantie.

Als ik het goed begrijp en er ook werkelijk een totaal van 3 geheimen komen en niet 3 soorten geheimen die elke week worden geplaatst.... :D
Eens hiermee :)

Met boerlimiet en niet-verplaatsbare geheimen wordt het al snel interessant. Als het dan ook nog zo geregeld kan worden dat het spawnen en de tribelock dicht bij elkaar zitten qua tijd, dan heb je ook niet dat mensen ineens van stam gaan veranderen om er maar een extra binnen te hebben.
 
Reactiescore
1.049
Als het inderdaad er 3 in totaal zijn is het mogelijk, Maar welke boerlimiet moet je daaraan koppelen 1.5k per lvl of wat?
 

DeletedUser77704

Guest
Als het inderdaad er 3 in totaal zijn is het mogelijk, Maar welke boerlimiet moet je daaraan koppelen 1.5k per lvl of wat?

Ja gewoon 1.5k per level.

Lijkt me inderdaad leuk spelen met classic, no haul en dan die 3/4 geheimen die niet verplaatsbaar zijn .
 

DeletedUser74552

Guest
Een classic heeft nooit puur en alleen 'klassieke' instellingen gehad. Zijn wel vaker experimentele instellingen geweest. Dus ik vind dat een beetje kul. Dat gezegd hebbende is dat ook gelijk het probleem @YoWhite ik wil wel een suggestie doen maar de wat experimentele instellingen die goed zijn bevallen komen/kwamen nooit meer terug om verscheidene redenen, waarom moet je alleen aan Poo en Duckje vragen.

Verder vind ik het een beetje jammer dat de motivatie om de snelheden uitblijft, wss omdat de afgelopen classics wat hogere snelheden hadden. Maar dan neem ik aan dat de grondstofproductie factor wel hoog zal liggen omwille van de dus iets lagere snelheden + no haul (suggestie)

Ik denk dat als je een leuke suggestie doet en de community staat daar achter dat er ook met Duckje en @Poo. te praten valt. Ik zou het leuk vinden in ieder geval!

@Duckje Zou je aub nog kunnen reageren op de wijziging in de snelheid ? Het lijkt al snel op een normale wereld met snelheid 1 imo.
 
Reactiescore
746
@Duckje Zou je aub nog kunnen reageren op de wijziging in de snelheid ? Het lijkt al snel op een normale wereld met snelheid 1 imo.

Waar staat snelheid 1?
Als je op eenhedensnelheid doelt: merk op dat dit een factor is.

Maw. echte snelheid = wereldsnelheid * eenhedensnelheid. Als je dus wereldsnelheid 4 hebt, en eenhedensnelheid 1 heb je een looptijd van snelheid 4 ;)
 

DeletedUser74552

Guest
Waar staat snelheid 1?
Als je op eenhedensnelheid doelt: merk op dat dit een factor is.

Maw. echte snelheid = wereldsnelheid * eenhedensnelheid. Als je dus wereldsnelheid 4 hebt, en eenhedensnelheid 1 heb je een looptijd van snelheid 4 ;)

Ik doel hier op.
c7bfb44d6b7e09d18fdedb2b4d04dffa.png

Ah dat wist ik niet Poo. Weer iets geleerd! Thanks, hij staat nu op 0,5 dus 1 zou zelfs sneller betekenen.
 

DeletedUser77159

Guest
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0.33

Spelsysteem:
Boogschutters/bereden Boogschutters: nee
Ridder/Standbeeld: nee
Bonusdorpen: nee
Kerk en geloof: nee
Uitkijktoren nee
Burgerwacht: nee
Moraal: nee
Prestaties: ja
Verlaten dorpen (en barbarendorpen): 2 meegroeien tot 5k. 200% (Aangezien het kleine werelden zijn lijkt het mij een goed idee om toch wat barbaren toe te voegen en deze op aanzienlijke grote te zetten. Door het groeipercentage hoog te leggen creëer je een verleiding om als 2e dorp een barbaar te pakken. Dit lijkt mij wenselijk om de volgende redenen:
- Zo voorkomen we dat spelers al vroeg/direct worden uitgeschakeld en zo het aantal spelers (wereldgrootte) kleiner word.
- Op deze manier voorkom je dat je aan het einde van de wereld nog barb edelaars krijgt, omdat deze in het begin van de wereld al meteen gepakt worden i.p.v. dat ze blijven liggen. De wereld zal dus redelijk passief starten, maar in het latere en leukere stadium zullen er meer spelers en meer activiteit zijn.
(Zie dit als een vervanging voor een 2 dorpen start)

Edelmanproductie: Pakketjes (duur herbouwen)
Toestemmingsdaling per edelman: 25-33
Technologieën:3 level systeem
Beginnersbescherming: 5 dagen
Beginnersbescherming ratio: nee

Instellingen:
Nachtmodus: 0:00 - 08:00
Startdirectie kiezen: Ja
Aanvalstiming: milliseconden (100)
Minimum troepen per aanval: 4% (Faken wordt toch veel te random gedaan. Laat ze er maar voor dokken)
Edelmannen looplimiet: 10 velden (Vanwege weinig stamgenoten wil je niet tegenover een overmacht aan bondgenoten komen te staan.)

Extra (Anders dan anders):
Overwinningsvoorwaarden: 20% (Dit lijkt veel, maar anders kan er gewonnen worden voordat iedereen de kans heeft gehad om de winnende stam aan te vallen)
Ledenlimiet Stam: 2-3 (Ook vanwege de kleine werelden en het lage aantal "goede" spelers wil je de goede spelers niet de mogelijkheid bieden met z'n allen in 1 stam te kruipen. Daarnaast levert het denk ik een leuk effect op diplomatiek vlak)
Vlaggen: nee
Limited haul: no haul
Stamlock actief van? 10%


Premium-Functies
Premium Account: Geactiveerd
Account Manager: Geactiveerd
Farm-Assistent: -
Bouwtijdhalveringen: Inactief
Direct afbouwen: Inactief
Bouwkostreductie: Inactief
+20% productie: Inactief
Ruilen met de handelaar: Inactief
Premium Beurs: Inactief

Geheimen lijkt me niet een instelling die goed past bij mijn bovengenoemde lijstje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.049
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0.33

Spelsysteem:
Boogschutters/bereden Boogschutters: nee
Ridder/Standbeeld: nee
Bonusdorpen: nee
Kerk en geloof: nee
Uitkijktoren nee
Burgerwacht: nee
Moraal: nee
Prestaties: ja
Verlaten dorpen (en barbarendorpen): 3 meegroeien tot 5k. 200% (Aangezien het kleine werelden zijn lijkt het mij een goed idee om toch wat barbaren toe te voegen en deze op aanzienlijke grote te zetten. Door het groeipercentage hoog te leggen creëer je een verleiding om als 2e dorp een barbaar te pakken. Dit lijkt mij wenselijk om de volgende redenen:
- Zo voorkomen we dat spelers al vroeg/direct worden uitgeschakeld en zo het aantal spelers (wereldgrootte) kleiner word.
- Op deze manier voorkom je dat je aan het einde van de wereld nog barb edelaars krijgt, omdat deze in het begin van de wereld al meteen gepakt worden i.p.v. dat ze blijven liggen. De wereld zal dus redelijk passief starten, maar in het latere en leukere stadium zullen er meer spelers en meer activiteit zijn.
(Zie dit als een vervanging voor een 2 dorpen start)

Edelmanproductie: Pakketjes (duur herbouwen)
Toestemmingsdaling per edelman: 25-33
Technologieën:3 level systeem
Beginnersbescherming: 5 dagen
Beginnersbescherming ratio: nee

Instellingen:
Nachtmodus: 0:00 - 08:00
Startdirectie kiezen: Ja
Aanvalstiming: milliseconden (100)
Minimum troepen per aanval: 4% (Faken wordt toch veel te random gedaan. Laat ze er maar voor dokken)
Edelmannen looplimiet: 10 velden (Vanwege weinig stamgenoten wil je niet tegenover een overmacht aan bondgenoten komen te staan.)

Extra (Anders dan anders):
Overwinningsvoorwaarden: 20% (Dit lijkt veel, maar anders kan er gewonnen worden voordat iedereen de kans heeft gehad om de winnende stam aan te vallen)
Ledenlimiet Stam: 2-3 (Ook vanwege de kleine werelden en het lage aantal "goede" spelers wil je de goede spelers niet de mogelijkheid bieden met z'n allen in 1 stam te kruipen. Daarnaast levert het denk ik een leuk effect op diplomatiek vlak)
Vlaggen: nee
Limited haul: no haul
Stamlock actief van? 10%


Premium-Functies
Premium Account: Geactiveerd
Account Manager: Geactiveerd
Farm-Assistent: -
Bouwtijdhalveringen: Inactief
Direct afbouwen: Inactief
Bouwkostreductie: Inactief
+20% productie: Inactief
Ruilen met de handelaar: Inactief
Premium Beurs: Inactief

Geheimen lijkt me niet een instelling die goed past bij mijn bovengenoemde lijstje.
Nee Geheimen is niet echt chill met deze instellingen :D
Maar met een heel lage stamlimiet heb je kans dat stammen gewoon 24/7 actief zijn, Wordt het dan niet een classic die grotendeels activiteit vereist?
 

DeletedUser77159

Guest
Nee Geheimen is niet echt chill met deze instellingen :D
Maar met een heel lage stamlimiet heb je kans dat stammen gewoon 24/7 actief zijn, Wordt het dan niet een classic die grotendeels activiteit vereist?
beter een overactieve kleine stam dan een overactieve grote stam. No haul zorgt ervoor om de impact van de activiteit te verminderen. Mooie is dat een stam die voor de overwinning gaat ook maar 2 of 3 accounts bezet hoeft te houden. Wat ervoor zorgt dat zelfs met de kleine playerbase die we hebben op de classics toch meer verschillende partijen strijden voor de overwinning.
Maar dit is slechts het scenario dat ik mij inbeeld. Kan gerust zijn dat in realiteit het heel anders gaat verlopen.
 
Reactiescore
1.019
Classick vereist juist altijd al activieit.

Daarnaast ben ik het met die bbs niet eens, omdat je dan veel langer moet spelen om dominatie te krijgen. En zeker met 2 3 leden per stam gaat dit hem niet worden. Dan ben je gewoon een driekwartjaar bezig voor je de dominayie hebt. Daarnaast ook een 0.33 aanvallen etc, deze instellingen moeten hem echt niet worden dus

Kleine stammen daarnaast wel een leuk idee, dat moet alleen anders worden ingedeelt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77159

Guest
Classick vereist juist altijd al activieit.

Daarnaast ben ik het met die bbs niet eens, omdat je dan veel langer moet spelen om dominatie te krijgen. En zeker met 2 3 leden per stam gaat dit hem niet worden. Dan ben je gewoon een driekwartjaar bezig voor je de dominayie hebt. Daarnaast ook een 0.33 aanvallen etc, deze instellingen moeten hem echt niet worden dus
Classic vereist inderdaad activiteit. En welk probleem lopen we nou juist tegen aan? Actieve spelers. Waarom dan de stammen nog groter maken? Zorgt ervoor dat de actieve spelers samen ophopen in 1 stam en voila. Er is geen tegenstand meer. Die 0,33 zorgt ervoor dat minder actieve spelers wat meer reactie tijd krijgen. (waardoor het aantal minder actieve spelers ook nog een kansje maken)
Dominatie en aantal barbs per speler moet nog wat mee gespeeld worden. Hoge dominatie btw wel zodat een stam aan de andere kant er niet mee weg kan lopen zonder dat jij er invloed op hebt met je kleine stam.

Kleine stammen daarnaast wel een leuk idee, dat moet alleen anders worden ingedeelt.
Wat stel je voor wat aanpassingen betreft dan en waarom?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.019
Waarom heb ik je al vertelt, en aanpassingen geef ik je ook min of meer aan. Met 3 leden 20 procent domiantie kan gewoon niet. Hoe je het wend of keert. En classick is ook geen wereld waar mindere spelers met een lage looptijd van eenheden ook een kans krijgen, dan moeten ze naar een normale wereld/casual.

Of je wilt werelden een jaar laten duren, dan kan het wel natuurlijk.
 

DeletedUser77159

Guest
Minder BBs en minder percentage lijkt me
Als je beiden omlaag haalt zorg je er toch voor dat het direct speler vs speler word en heel snel het totaal aantal spelers omlaag gaat. Als je dan ook de dominatie nog omlaag haalt krijg je wel een hele korte classic. Ik zou 1 van de 2 minderen.
 
Reactiescore
1.019
Daarnaast, met 2 accs kom je er idd niet mee weg, dan moet je dus gewoon omgeveer de halve wereld bezitten. Dat is onrealistisch
 

DeletedUser77159

Guest
Waarom heb ik je al vertelt, en aanpassingen geef ik je ook min of meer aan. Met 3 leden 20 procent domiantie kan gewoon niet. Hoe je het wend of keert. En classick is ook geen wereld waar mindere spelers met een lage looptijd van eenheden ook een kans krijgen, dan moeten ze naar een normale wereld/casual.

Misschien die dominatie 5% minderen naar 15%. Tribelock eventueel minderen naar 8%.
Hoe je het wend of keert we hebben gezien bij de vorige classics dat we nou eenmaal niet veel van dat soort spelers hebben. Al hadden we dat allemaal natuurlijk graag anders gezien. Maak het te doen voor spelers met mindere kwaliteit en activiteit en we kunnen er wellicht nog wat leuks van maken met meer spelers.
Misschien ondanks het duur herbouwen de pakketten wat goedkoper maken om de vaart er wat meer in te houden? (Zo hou je wel de straf voor het dood laten gaan van je edel, maar kun je sneller weer verder met edelen)
 
Bovenaan