Geheimen werkten naar mijn weten nooit door het constante opnieuw spawnen van nieuwe geheimen en daarbij dat elk geheim vervolgens tot de nok toe vol werd gepropt, waardoor het spel meer gericht was op rekruten en het vanaf moment één (na het spawnen) een geheim pakken verplaats er één bij de vijand proberen te veroveren. Tevens dat geheimen verplaats konden worden hielp het strategische aspect ook niet echt.
Maar als je die drie problemen nu eens goed bekijkt. Het spawnen is wat ik lees hier geen probleem, heel de classic zullen er slechts 3 geheimen zijn. De geheimen zijn niet te verplaatsen. En elke classic, zoals de volgende verwacht ik ook, zal boerlimiet zijn. Hierdoor is het winnen en verdedigen van een geheim constante confrontatie en spanning.
Als geheimen ergens zouden werken, is het op een classic. Het idee van geheimen was altijd interessant, maar normale werelden hadden nooit de instellingen die er goed mee combineerde en daardoor kreeg je saaie werelden met rare uitkomsten. De classic daarentegen heeft wel de juiste instellingen om de geheimen zooi te laten werken zoals het origineel bedoeld was. Al hoop ik wel dat er enige afstand tussen de geheimen zit, anders is het vrij nutteloos. De lengte van de classic hoeft niet lang te zijn, elke stam zal zich vooral richten op de gebieden waar de geheimen zitten en door boerlimiet is er altijd een weg om een geheim te bereiken van de vijand.
Het idee om een soort hoofdstad te moeten veroveren van de vijand met boerlimiet is uiterst interessant naar mijn mening. Meestal heb je drie stammen die er toe doen, beseffend dat de geheimen niet al te dicht bij elkaar zitten moet je tweemaal een vijandige stam op een manier doorbreken dat je bij een geheim uitkomt, en vervolgens kan blijven verdedigen. Als de geheimen op een beetje interessante manier spawnen, heb je een veel leukere classic dan het saaie dominantie/internen. Vind het eigenlijk jammer dat eerdere classics die ik nog speelde niet zulke overwinningswaarden aanwezig waren, als op classic 9 zou dat een betere keuze geweest zijn dan de dominantie.
Als ik het goed begrijp en er ook werkelijk een totaal van 3 geheimen komen en niet 3 soorten geheimen die elke week worden geplaatst....