Genderidentiteit

DeletedUser64575

Guest
Dat is net het punt dat hij probeert te maken. Waarom zou het niet als 'normaal' beschouwd mogen worden? Dat is net wat fout is met de gemeenschap, dat zit er al eeuwen in, maar niemand weet waarom het 'fout' is om als jongen met poppen te spelen. Als die dat nu leuk vindt, why not?

//edit, niet het punt dat hij wilde maken, maar wel alsnog een vraag open om over na te denken ;)

Heel m'n punt niet. Enkel dat het voorbeeld dat hij gaf juist het tegenovergestelde was van het punt dat hij probeerde te maken :p
 

DeletedUser73803

Guest
Dat is net het punt dat hij probeert te maken. Waarom zou het niet als 'normaal' beschouwd mogen worden? Dat is net wat fout is met de gemeenschap, dat zit er al eeuwen in, maar niemand weet waarom het 'fout' is om als jongen met poppen te spelen. Als die dat nu leuk vindt, why not?

//edit, niet het punt dat hij wilde maken, maar wel alsnog een vraag open om over na te denken ;)

Wel het punt dat ik wilde maken hoor, maar het was evengoed een fout ;)
Ik wilde duidelijk maken dat wat als vreemd wordt gezien, jongens die met poppen spelen en meisjes die met autootjes spelen, helemaal niet zo vreemd is en dat het enkel als vreemd wordt gezien, omdat het zo in onze maatschappij is verankerd.

E:
Heel m'n punt niet. Enkel dat het voorbeeld dat hij gaf juist het tegenovergestelde was van het punt dat hij probeerde te maken :p

Ja dit is een makkelijkere manier om te zeggen wat ik net probeerde te zeggen :p
 

Deleted User - 487871837

Guest
Goed, lang verhaal kort, ik vind dat mensen zich tegenwoordig té snel beledigd voelen, maar in principe kan het me echt niet boeien hoe ze ons in de trein aanspreken :p

De enige mensen die echt beledigd reageren zijn juist de mensen die nu de meest onnozele redenen gaan verzinnen waarom ze geen reiziger zijn en what not. Het gaat dan ook niet om mensen die beledigd zijn nu tegemoet te komen, maar eerder mensen die zich niet op hun gemak voelen bij noch man noch vrouw
 

DeletedUser73803

Guest
De enige mensen die echt beledigd reageren zijn juist de mensen die nu de meest onnozele redenen gaan verzinnen waarom ze geen reiziger zijn en what not. Het gaat dan ook niet om mensen die beledigd zijn nu tegemoet te komen, maar eerder mensen die zich niet op hun gemak voelen bij noch man noch vrouw

Ik snap je punt. Mensen die zich er druk over maken dat ze met reizigers worden aangesproken i.p.v. met dames en heren zoeken een probleem dat er niet is. Maar wat ik wil zeggen, gaat niet specifiek over of we met dames en heren worden aangesproken, maar het gaat over iets veel groters. Tegenwoordig zijn mensen heel snel op de teentjes getrapt en dat is in mijn ogen absoluut een kwalijk iets.
Ik kan niet oordelen over hoe iemand die zich niet als man of vrouw identificeert zich voelt als "dames en heren" omgeroepen wordt, maar ik zie niet in hoe dit verschilt van "guys" zeggen tegen een groep jongens en meiden, en daar heb ik nog nooit een meisje over horen klagen.
 

DeletedUser

Guest
Om even terug te koppelen aan @dark-knight

Ik mag 7 september op eerste gesprek komen, eindelijk!!: D :D!

Maar over het reizigers gebeuren, tjah. Kan me niet veel uitmaken, verder had je wel echt hele sterke punten. In mijn omgeving ging het gelukkig allemaal wel soepel.
 

DeletedUser73204

Guest
vin het belachelijk. dames zijn dames en heren zijn heren. voel je je anders? ja spijtig maar je behoort toch tot 1 van de 2. Ze noemen mij ook vaak "heej blondie" ben ik er blij mee? neej nie altijd. maar ja, ze hebben gelijk. ik ben blond of moet ik dat ook discriminerend vinden?
 

Deleted User - 487871837

Guest
vin het belachelijk. dames zijn dames en heren zijn heren. voel je je anders? ja spijtig maar je behoort toch tot 1 van de 2. Ze noemen mij ook vaak "heej blondie" ben ik er blij mee? neej nie altijd. maar ja, ze hebben gelijk. ik ben blond of moet ik dat ook discriminerend vinden?

Zucht
 

DeletedUser17472

Guest
Ik ben het op dit punt ook niet met er de NS eens. Je bent man of je bent vrouw. Zit je in een verkeerd lichaam dan ben je een transgender. Voor veel transgender is het dan zo dat ze, na een lange weg, van man vrouw worden of omgekeerd. Doen ze dat niet en accepteren ze hun lijf niet waarin ze geboren zijn, worden ze doodongelukkig. Dan heb je nog een groep a-genders. Mensen die die zich noch vrouw, noch man voelen. Volgens mij de groep waar het om gaat. Maar bij dames en heren zijn ze beledigd. Je bent of dame of heer. Ben je a-gender dan ben je beiden. Je wordt dus dubbel aangesproken.
Ik mag me ook niet tekort gedaan worden als iemand de chat binnenkomt met 'goedemorgen jongens'. Soms (meestal) reageer ik dan met de mededeling dat ik genegeerd word, en dan krijg ik te horen dat dit algemeen geaccepteerd is en beiden bedoeld wordt. Dames en heren is beiden! Laat het dan ook zo. Ik ben geen reiziger als ik naar school ga of naar mijn werk. Een reiziger is voor mij iemand die op vakantie is en zich voor zijn plezier verplaatst. Ik geloof niet dat de NS hoofdzakelijk dat soort mensen vervoert. In mijn ogen gaan ze te ver. Het is wel goed dat ze erover nadenken.

Daarnaast ben ik wel voorstander voor gemengde toiletten. Ik irriteer me altijd mateloos aan de rij bij de damestoilet, terwijl de herentoilet vrij is. Ik voel me dan prompt heer en bezoek dan de herentoilet. Who cares ☺️
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487871837

Guest
Dan heb je nog een groep a-genders. Mensen die die zich noch vrouw, noch man voelen. Volgens mij de groep waar het om gaat. Maar bij dames en heren zijn ze beledigd. Je bent of dame of heer. Ben je a-gender dan ben je beiden. Je wordt dus dubbel aangesproken.

Je weet dat het prefix "a" bij agender voor 'geen' staat? Dat zijn dus alle mensen die zich noch man, noch vrouw voelen. Zij zijn dus noch dame, noch heer en vallen buiten de boot ;)

Datzelfde geldt voor iedereen die zich identificeert met een non-binair gender.

Ik ben geen reiziger als ik naar school ga of naar mijn werk. Een reiziger is voor mij iemand die op vakantie is en zich voor zijn plezier verplaatst. Ik geloof niet dat de NS hoofdzakelijk dat soort mensen vervoert. In mijn ogen gaan ze te ver. Het is wel goed dat ze erover nadenken.

Jouw eigen interpretatie van het woord reiziger is alleen niet de globale betekenis van het woord. Als je een beetje een standaarddefinitie opzoekt kom je hier wel op uit:

1) iemand die reist, meestal voor zijn genoegen maar soms ook voor zijn werk
2) iemand die met het openbaar vervoer reist, vooral in het woon-werkverkeer, meestal met de trein


Het gaat dus om iedereen die reist, of het nu woon-werkverkeer is, voor je vakantie of je probeert je partner te ontvluchten - iedereen is een reiziger.
 

DeletedUser17472

Guest
Hope, maar dan heb je dus het punt hoe iemand zich voelt en hoe de werkelijkheid is. Iemand is man of vrouw. Ongeacht hoe je het bekijkt. Of hij/zij zich zo voelt doet er dan niet toe. Ik ben reiziger, voel me beledigd door de NS omdat een reiziger voor mij iemand is die verre reizen maakt. Ik ben arm en kan nooit op vakantie. Leuke NS, waar ik noodgedwongen mee moet reizen omdat ik geen geld heb voor een auto. Dagelijk confronteert de NS mij dus met het feit dat ik reiziger ben, terwijl ik dat niet ben voor mijn gevoel.

Dit is natuurlijk maar een voorbeeld he, want ik kan gelukkig wel op reis. Maar ik geef het even aan dat het hier om gevoelens gaat en dat de werkelijkheid anders is. Iemand is nu eenmaal man of vrouw. Dit moet je overal invullen, staat op je paspoort, staat in de officiële registers. Of je je nu zo voelt doet er niet toe. Dus als de NS zegt dames en heren, omvatten ze de hele groep reizigers, en sluiten ze niemand buiten. Degene die geen geld heeft en noodgedwongen met de NS meegaat, kan nu toch ook niet klagen dat ze het er niet mee eens zijn omdat hij zich geen reiziger voelt?
 

Deleted User - 487871837

Guest
Het voelen is juist waar het om draait.

Neem Sophie als voorbeeld, zij merkte dat dat mannenlichaam niet helemaal lekker zat, door te voelen. Zo heb je ook mensen die buiten de binaire man en vrouw vallen. Je kunt wel zeggen "je bent of man of vrouw", maar dat is dus niet zo. Bovendien heb ik ergens eens gelezen dat ze van de geslachtsbenoeming op officiële documenten af willen, omdat het geen toegevoegde waarde heeft en het de groep mensen waar we het nu over hebben alleen maar ongemakkelijk maakt.

Zowat alle argumenten tegen het "beste reizigers" zijn gebaseerd op problemen die worden gemaakt om te laten zien dat het een kutbesluit is, terwijl dat het helemaal niet is. Je doet er niemand kwaad mee en het helpt de mensen die zich nu lekkerder voelen. Prima toch?
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ghehe, gelukkig is die mening irrelevant, omdat de veranderingen zullen blijven komen :D
 

DeletedUser17472

Guest
Ik voel me als mindervalide zo vaak gediscrimineerd. Kan ook aan veel dingen niet meedoen. Moet je accepteren zeggen ze dan. Ik denk dat dat met veel dingen is, ook voor mensen die anders geaard zijn. Mijn geloof wordt ook steeds minder gerespecteerd. Ik vind het zeer triest. Maar ook voor mij zijn er grenzen.
 

DeletedUser17472

Guest
Mee eens. Een beetje meer respect voor elkaar zou veel oplossen.
Maar nu ben ik wandelen. Tot straks.
 

DeletedUser

Guest
vin het belachelijk. dames zijn dames en heren zijn heren. voel je je anders? ja spijtig maar je behoort toch tot 1 van de 2. Ze noemen mij ook vaak "heej blondie" ben ik er blij mee? neej nie altijd. maar ja, ze hebben gelijk. ik ben blond of moet ik dat ook discriminerend vinden?

Ik snap even niet of dit over transgenders in het algeheel gaat, of over agenders ?
 

DeletedUser73204

Guest
het gaat om dat een klein groepje zich weer beledigd voelt en dat de meerderheid zich maar weer moet aanpassen. En ook zo dom zijn om dat maar weer te doen. Ik stop ook maar met me aanpassen in me buurt. Ga morgen ook gewoon tot 04.00 op me bongo's spelen,afrikaanse vlag hijsen en buitenleven, das tenslotte mijn cultuur en het moet almaal maar kunnen.
 
Bovenaan