Top/Flop stammen

Reactiescore
1.094
Ik begrijp niet zo goed wat je wilt zeggen. Dat het voordelig voor je is is onbetwistbaar. Daarmee blijft het wel zielig
 

DeletedUser78389

Guest
Goed de laatste keer dat ik het zeg en daarna mag je de vorige berichten gewoon even goed gaan lezen... Ja het is boosten als je kijkt naar 1 account, maar als het je lukt en je even 2 seconden goed nadenkt waar die dorpen vandaan komen en of het dus onze positie in het gebied versterkt waar we liggen. Ik zal dit speciaal voor jou doen aan de hand van een voorbeeld zodat je zo min mogelijk zelf na hoeft te denken.

Speler a en b fuseren
-- Je hebt de volgende spelers (a,b,c,d,e,f,g,). Speler a en b liggen omringd door speler c,d,e,f,g. Speler a en b hebben samen 25 dorpen. Speler a en b besluiten om samen door te gaan en een andere stam te joinen. Op dit moment zal speler a de dorpen van speler b overnemen. Ze liggen dus nog steeds omring door speler c,d,e,f,g waarvan geen van die stamgenoten zijn op dat moment. Speler b dropt zijn troepen en speler a besteed zijn edels aan speler b. Nu komt het lastige voor je --> speler a en b houden zich dus ondertussen niet bezig met speler c,d,e,f,g die dus verder groeien. Speler a en b hebben op dit moment samen 25 dorpen waarvan er in 7 nog troepen gebouwd moeten worden voor 4 dagen.

speler a en b hebben een pbg
-- Situatie is hetzelfde "Je hebt de volgende spelers (a,b,c,d,e,f,g,). Speler a en b liggen omringd door speler c,d,e,f,g." Speler a en b gaan nu alleen niet fuseren, maar hebben een pbg. Allebei edelen ze door op dit moment en zelfs zover dat ze beiden 3 dorpen pakken. 25 + 6 is 31. Ze hebben dus hun invloed in het gebied vergroot met 6 dorpen.

Nu neem je de 2 situaties en bekijk je beiden tegelijkertijd. In welke situatie zijn speler a en b beter geworden ten opzichte van de andere situatie?

Dus om nou te zeggen dat wij het spel verpesten door te fuseren (wat is toegestaan) en dat het zielig is, vind ik een uitermate domme uitspraak als je even goed had nagedacht over de situatie. Als je ons noob vindt omdat we de slechtere situatie hebben uitgekozen dan kan ik daar mee leven. Het samen spelen en geen pbg afsluiten woog voor ons zwaarder dan het gewin van beide accounts.

Dus segg ik heb het zo makkelijk mogelijk voor je hier op het forum gezet. Ik hoop dat je het nu kan begrijpen en als je het er niet mee eens bent met echt goede argumenten komt.
 
Reactiescore
1.094
Maar jou opvatting van de onstane situatie is geen reele weerspiegeling van de werkelijkheid. Die spelers die om je heen liggen moeten vechten voor hun dorpen, en elk verlies daarvan, zeker edels weegt naar verhouding veel zwaarder dan dat jij dus wat troepen kwijt bent tijdelijk. Terwijl je als account het efficients groeit, namelijk account A verliest geen onnodige edels en troepen en pakt vol uitgebouwde dorpen waar vooraf al controle over is.

De eerste situatie noemt ook niets over je eigen stamgenoten (safezone) en de mogelijke druk die zij kunnen uitvoeren op die spelers, mede met hulp van troepen van account A die namelijk doordat edels opgaan aan interns op dat moment over zijn.

Het is gewoon een zwaar kortzichtige voorstelling van een situatie. Ik kan dan ook prima lezen, de door jou geschetste situatie is gewoon niet reeel.
 

DeletedUser78389

Guest
Maar jou opvatting van de onstane situatie is geen reele weerspiegeling van de werkelijkheid. Die spelers die om je heen liggen moeten vechten voor hun dorpen, en elk verlies daarvan, zeker edels weegt naar verhouding veel zwaarder dan dat jij dus wat troepen kwijt bent tijdelijk. Terwijl je als account het efficients groeit, namelijk account A verliest geen onnodige edels en troepen en pakt vol uitgebouwde dorpen waar vooraf al controle over is.

De eerste situatie noemt ook niets over je eigen stamgenoten (safezone) en de mogelijke druk die zij kunnen uitvoeren op die spelers, mede met hulp van troepen van account A die namelijk doordat edels opgaan aan interns op dat moment over zijn.

Het is gewoon een zwaar kortzichtige voorstelling van een situatie. Ik kan dan ook prima lezen, de door jou geschetste situatie is gewoon niet reeel.

Nou dan voordat je dit post ga je eerst naar mijn ligging kijken en dan zie je dat ik nergens direct aan stamgenoten ligt. Dan vraag ik je vervolgens groeit 1 account sneller of 2? Ik heb deze hele wereld al geen edels verloren ook niet voor ik begon met internen dus ik verwacht niet dat ik erna 8 edels op rij had verloren. Dus eigenlijk lijkt het opeens toch heel reeel de situatie die ik schets.

**Terwijl je als account het efficients groeit, namelijk account A verliest geen onnodige edels en troepen en pakt vol uitgebouwde dorpen waar vooraf al controle over is.
** Voor de laatste keer kijk naar account a en b en niet zo kortzichtig alleen naar a.

edit
-- waarvan geen van die stamgenoten zijn op dat moment
-- weer een voorbeeld van niet goed lezen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78389

Guest
even gewoon zin voor zin,

*Maar jou opvatting van de onstane situatie is geen reele weerspiegeling van de werkelijkheid.
Oke oke dus wat ik zei is niet reeel. Daar zul je dan dus sterke argumenten voor hebben ik ben benieuwd.

*Die spelers die om je heen liggen moeten vechten voor hun dorpen, en elk verlies daarvan, zeker edels weegt naar verhouding veel zwaarder dan dat jij dus wat troepen kwijt bent tijdelijk.
Als ik het goed begrijp dan verliezen de spelers (verwijzen naar mijn vorige bericht) c,d,e,f,g dus allemaal en geen ervan wordt er groter en krijgt een betere postitie tegenover a en b. of komt zelfs speler een andere grote speler niet dichterbij. Dit lijkt me dus pure onzin, maar omdat jij het bent schrappen we deze zin voor je en gaan we door naar je volgende argument.


Terwijl je als account het efficients groeit, namelijk account A verliest geen onnodige edels en troepen en pakt vol uitgebouwde dorpen waar vooraf al controle over is.
Wij pakken inderdaad dorpen over niet een was er vol uitgebouwd maar oke ze hadden redelijk aantal punten ja dus dit lijkt wat goeds te zijn. O maar wacht ja A groeit maar b niet (b neemt zelfs af met wat a groeit) en het ging er nou juist om om a en b in het gebied samen te zien. Jij kon dit alleen natuurlijk niet weten, dat probeer ik pas 5 berichten achter elkaar duidelijk te maken. Weet je wat ik vergeef het je en laten we deze zin dan ook maar schrappen.

De eerste situatie noemt ook niets over je eigen stamgenoten (safezone) en de mogelijke druk die zij kunnen uitvoeren op die spelers, mede met hulp van troepen van account A die namelijk doordat edels opgaan aan interns op dat moment over zijn.
Ja kan helemaal kloppen, maar daar komt het puntje lezen weer. Ik zei duidelijk dat geen van die spelers om mij heen stamgenoten waren. Laat staan om druk te geven op noord oost of west van mij. Dan hebben we nog een windrichting over zuid. Ja zuid hadden ze spelers van me aan kunnen pakken, maar ik zal je maar zeggen dat dat niet is gebeurd aangezien ze met andere bezig waren. Nou oke nu we dit weten laten we deze zin ook schrappen. edit -- je had ook naar mijn ODA kunnen kijk en dan had je zien dat ik dus op dat moment niet mijn stam had geholpen.

Het is gewoon een zwaar kortzichtige voorstelling van een situatie. Ik kan dan ook prima lezen, de door jou geschetste situatie is gewoon niet reeel.
Ah ja bijna dezelfde zin als de eerste zin van je bericht. Om te kijken of dit klopte zouden we naar de argumenten hiervoor kijken. De zinnen die je overhoud tussen je eerste en laatste zin zijn.
Die spelers die om je heen liggen moeten vechten voor hun dorpen, en elk verlies daarvan, zeker edels weegt naar verhouding veel zwaarder dan dat jij dus wat troepen kwijt bent tijdelijk. Terwijl je als account het efficients groeit, namelijk account A verliest geen onnodige edels en troepen en pakt vol uitgebouwde dorpen waar vooraf al controle over is.

De eerste situatie noemt ook niets over je eigen stamgenoten (safezone) en de mogelijke druk die zij kunnen uitvoeren op die spelers, mede met hulp van troepen van account A die namelijk doordat edels opgaan aan interns op dat moment over zijn.


Het lijkt er niet op dat we veel overhouden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.164
Post eens normaal. Je kan ook quoten he.
 

DeletedUser78389

Guest
Haha drie noobs op het #1 internaccountje die samen internen gaan verdedigen.. Prachtig, dit is dus de reden waarom TW interessant blijft. :D

Lukt het niet meer om wat zinnigs te bedenken als tegen argument?
 

DeletedUser78389

Guest
Wanneer je troepen moet bouwen omdat je die bent verloren omdat je moet vechten voor je dorpen, kan je dan meer of minder gs uitgeven aan pakketjes voor edels?

goed punt maar zoals ik eerder zei kijk naar het totaal plaatje a en b dus. Is het goedkoper edels maken meer waard dan het verlies van 50k troepen die je opnieuw moet bouwen en dat account a en b ondertussen niet van vijanden kunnen edelen?
 

DeletedUser77680

Guest
goed punt maar zoals ik eerder zei kijk naar het totaal plaatje a en b dus. Is het goedkoper edels maken meer waard dan het verlies van 50k troepen die je opnieuw moet bouwen en dat account a en b ondertussen niet van vijanden kunnen edelen?

Je kijkt te veel naar de korte termijn, ook wel begrijpelijk als je niet vaak classics hebt gespeeld maar op de lange(re) termijn haal je uit deze, intern, fusie, hoe het ook wilt noemen, veel voordeel. Daarnaast moeten wij ervan uitgaan dat deze 50k troepen bestaan uit def? het lijkt me namelijk niet dat jullie de off dorpen op jezelf doodloopt maar eerder op je spelers c,d,e, etc... En dus alsnog voordeel eruit halen.

Verder begrijp ik zeker je punt maar op een classic van het formaat als deze moet je niet alleen naar de directe omgeving kijken, al helemaal niet als hierdoor een stamwissel plaatsvindt.
 

DeletedUser74552

Guest
goed punt maar zoals ik eerder zei kijk naar het totaal plaatje a en b dus. Is het goedkoper edels maken meer waard dan het verlies van 50k troepen die je opnieuw moet bouwen en dat account a en b ondertussen niet van vijanden kunnen edelen?

Ja dat is meer waard want vijanden verdedigen hun dorpjes ook en dan verlies je in een slecht geval niet alleen troepen maar ook edels. Wat dus bij lange na niet opweegt. Het is echt simpele wiskunde, sseg legt het je ook nog eens woord voor woord uit.
 
Reactiescore
127
goed punt maar zoals ik eerder zei kijk naar het totaal plaatje a en b dus. Is het goedkoper edels maken meer waard dan het verlies van 50k troepen die je opnieuw moet bouwen en dat account a en b ondertussen niet van vijanden kunnen edelen?

Ja maar jij verliest die 50K troepen niet.... Dat doet alleen account B Account A kan veel beter en sneller groeien.
 

DeletedUser78389

Guest
Je kijkt te veel naar de korte termijn, ook wel begrijpelijk als je niet vaak classics hebt gespeeld maar op de lange(re) termijn haal je uit deze, intern, fusie, hoe het ook wilt noemen, veel voordeel. Daarnaast moeten wij ervan uitgaan dat deze 50k troepen bestaan uit def? het lijkt me namelijk niet dat jullie de off dorpen op jezelf doodloopt maar eerder op je spelers c,d,e, etc... En dus alsnog voordeel eruit halen.

Verder begrijp ik zeker je punt maar op een classic van het formaat als deze moet je niet alleen naar de directe omgeving kijken, al helemaal niet als hierdoor een stamwissel plaatsvindt.

Sorry mijn excuses we hebben inderdaad de off op andere spelers gestuurd de helft van de dorpen was off. Ik zou zeggen dat een fusie als kiespijn nog 10 dorpen had overgenomen meer waard is dan een fusie nu. Ik zou graag hebben dat je me het voordeel dat wij hier later van hebben uitlegd, die we niet zouden hebben als we 100% met kiespijn samen werkte en hij door bleef groeien.

Ja dat is meer waard want vijanden verdedigen hun dorpjes ook en dan verlies je in een slecht geval niet alleen troepen maar ook edels. Wat dus bij lange na niet opweegt. Het is echt simpele wiskunde, sseg legt het je ook nog eens woord voor woord uit.

Ik heb net zin voor zin uitgelegd waarom dit niet zo is. Je gaat mij echt niet vertellen dat alle spelers er alleen maar op achteruitgaan op het moment van internen. Er zijn genoeg spelers stammen om mij heen die ondertussen andere kleiner spelers overnemen en groter worden. Het probleem is dat jullie gewoon het totaal niet kunnen zien en die simpele wiskunde dus niet kunnen begrijpen. Terwijl ik kiespijn edel worden andere spelers wel degelijk groter. Als ik kiespijn niet had geedeld, hadden kiespijn en ik edels kunnen besteden aan dorpen om ons heen en degene die groter werden dus kleiner kunnen houden. Waarom kunnen jullie dit gewoon niet inzien....

Ja maar jij verliest die 50K troepen niet.... Dat doet alleen account B Account A kan veel beter en sneller groeien.
Ben je net wakker geworden ik heb het over account a en b en hun invloed in het gebied. gelieve de vorige berichten te lezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74552

Guest
Ik heb net zin voor zin uitgelegd waarom dit niet zo is. Je gaat mij echt niet vertellen dat alle spelers er alleen maar op achteruitgaan op het moment van internen. Er zijn genoeg spelers stammen om mij heen die ondertussen andere kleiner spelers overnemen en groter worden. Het probleem is dat jullie gewoon het totaal niet kunnen zien en die simpele wiskunde dus niet kunnen begrijpen. Terwijl ik kiespijn edel worden andere spelers wel degelijk groter. Als ik kiespijn niet had geedeld, hadden kiespijn en ik edels kunnen besteden aan dorpen om ons heen en degene die groter werden dus kleiner kunnen houden. Waarom kunnen jullie dit gewoon niet inzien....

Heb je nou echt het inzicht van een stoeptegel ? Je krijgt gratis uitgebouwde dorpjes waar je geen risico hebt om edels te verspillen. Terwijl je tegenstand moet vechten voor zijn dorpjes met wel het risico edels te verliezen. Heel dat verhaal van ja ik verlies de troepen van de dorpen die ik intern gaat ook niet op want als ik een vijandig dorpje overneem verlies ik ook de troepen van dat dorpje en moet ik ze ook alsnog opbouwen.
 

DeletedUser78389

Guest
Heb je nou echt het inzicht van een stoeptegel ? Je krijgt gratis uitgebouwde dorpjes waar je geen risico hebt om edels te verspillen. Terwijl je tegenstand moet vechten voor zijn dorpjes met wel het risico edels te verliezen. Heel dat verhaal van ja ik verlies de troepen van de dorpen die ik intern gaat ook niet op want als ik een vijandig dorpje overneem verlies ik ook de troepen van dat dorpje en moet ik ze ook alsnog opbouwen.

Zucht... voor de laatste keer ik heb het over de invloed van kiespijn en mij samen in ons gebied. Die was groter geweest op dit moment als ik kiespijn niet geinternd had. Dat je dit niet inziet laat duidelijk zijn dat je zelf niet eens het inzicht van een stoeptegel hebt.

Hetzelfde geldt voor die troepen we hadden er meer aan gehad als we een pbg hadden en samen speelde en hij verder kon edelen met zijn troepen dan we hebben door zijn dorpen te edelen. Sorry hoor maar ik begin nu echt in herhaling te vallen volgende keer verwijs ik voor dit soort onzinnige posts alleen nog maar terug naar wat ik eerder heb gezegd.
 

DeletedUser75558

Guest
Zucht... voor de laatste keer ik heb het over de invloed van kiespijn en mij samen in ons gebied. Die was groter geweest op dit moment als ik kiespijn niet geinternd had. Dat je dit niet inziet laat duidelijk zijn dat je zelf niet eens het inzicht van een stoeptegel hebt.

Dat heb je goed geconstateerd :rolleyes:
 

DeletedUser76153

Guest
Zucht... voor de laatste keer ik heb het over de invloed van kiespijn en mij samen in ons gebied. Die was groter geweest op dit moment als ik kiespijn niet geinternd had. Dat je dit niet inziet laat duidelijk zijn dat je zelf niet eens het inzicht van een stoeptegel hebt.

Hetzelfde geldt voor die troepen we hadden er meer aan gehad (net zoals de edels) als we een pbg hadden en samen speelde en hij verder kon edelen met zijn troepen dan we hebben door zijn dorpen te edelen. Sorry hoor maar ik begin nu echt in herhaling te vallen volgende keer verwijs ik voor dit soort onzinnige posts alleen nog maar terug naar wat ik eerder heb gezegd.
Jij hebt gekozen om te internen, je zegt nu zelf wat iedereen je probeert uit te leggen. Had je die dorpen niet lopen internen dan had je er meer voordeel uit gehaald, je snapt het wel maar je probeert gewoon je acties goed te praten.

Er is al door Krepox (dacht ik) gezegd dat dit gewoon een noob actie is, blij dat je het eindelijk zelf snapt!
 
Reactiescore
1.164
Waarom valt de "top"stam Nubz. zo hard stil?
 
Bovenaan