GFX Tribal School

DeletedUser76153

Guest
sp67xpfdpyoyk.png

Goedemiddag!

Dit is voor de creatieve zielen onder ons;

Heb jij al lang zin in het maken van profielplaatjes maar heb je het gevoel dat het hier te inactief is op het grafisch forum? Dat gevoel hebben onder meer @ThaFatality , @SC Beast. en ik ook. Daarom hebben wij onze gedachten samengelegd om met zen 3'en een klein projectje op te zetten. Namelijk de GFX Tribal School!

Wat houdt dit precies in? Nou wij gaan samen elke maand 1 tutorial maken in het begin van elke maand. Omdat we met 3 zijn komt dit uit op een 36-tal tutorials per jaar. Mooi aantal lijkt me.

Vervolgens zijn de tutorials niet het enige wat we gaan doen, wij hebben ook een skypechat opgezet en die kan je hier joinen. Omdat wij graag een nieuw leger van Designers willen "opleiden" (lees: helpen), gaan wij zo goed mogelijk proberen elke beginner te begeleiden.

In dit topic zullen ook elke tutorial opgeslaan worden met een sneak peak ervoor en in de spoiler de volledige tutorial. Snap je iets niet aan de tutorial? Stel dan gerust een vraag in de chat! Er zal altijd wel 1 van ons 3 online zijn waardoor dat hulp altijd snel kan gegeven worden!
Wil je ook een tutorial maken van een plaatje van jezelf? Contacteer mij dan via een PM op het forum.

Met vriendelijke groeten

Tutorials:


r8zw9kq9liezu.png

hng5giqhsf4ol.png

ser4svtsgc7do.png

zzhlqzy04or4u.png

oophu5pm8gq9z.png

sx7ccvgni9kji.png
 

DeletedUser76153

Guest
sp67xpfdpyoyk.png


Goeiedag!

We zijn al met een aantal mensen (12) maar we willen natuurlijk nog meer, want hoe meer zielen, hoe meer vreugde natuurlijk.
Daarom hebben we iets bedacht waardoor misschien een aantal van jullie het toch eens wilt proberen om plaatjes te maken.
Het gaat zo:

Elke Designer/Plaatjesmaker mag elke week vragen om een gratis plaatje, deze worden gemaakt door de mensen die in onze skypegroep zitten.
Dus de aanvraag gaat via Skype, hierdoor moet je natuurlijk wel in de skype groep zitten Linkje om te joinen.
Wanneer kom je in aanmerking om van dit privilege te mogen genieten?
- Als je minimaal 2 weken in de skype groep zit
- Als je merkbaar actief bent in de groep
- Serieus bezig zijn, dus serieuze plaatjes (geen textdrops) en naar tips kunnen luisteren bijv.

Dus als je hieraan voldoet, mag je beginnen met het vragen om gratis plaatjes.
Iedereen is meestal wel een keer online in een week dus je hebt ook nog eens veel keuze.

Als je niet weet hoe je moet beginnen met het maken van plaatjes, zullen wij je ook helpen.
Hoe je bijvoorbeeld Photoshop kan krijgen en we zullen je op gang helpen door wat basic tips/resources te geven.

Met vriendelijke groeten,

De p(r)(l)aatjesmakers van GFX Tribal School
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1
Ziet er goed uit! Ik zou persoonlijk als PS-newb alleen liever een korte video zien waar alle stappen in worden uitgevoerd, omdat ik nog lang niet alle knopjes weet te zitten (zijn er ook zo veel >.<). Misschien een ideetje om mee te spelen :)

~ML
 

DeletedUser76153

Guest
Ziet er goed uit! Ik zou persoonlijk als PS-newb alleen liever een korte video zien waar alle stappen in worden uitgevoerd, omdat ik nog lang niet alle knopjes weet te zitten (zijn er ook zo veel >.<). Misschien een ideetje om mee te spelen :)

~ML
Als we dat gaan doen gaan we met complete copycats zitten. We willen dat jullie er zelf iets uit leren, zelf gaan zoeken wat wat doet. Het is uiteindelijk een initiatief om jullie zelf te leren designen, niet om plaatjes te laten namaken. ;)
 

DeletedUser52454

Guest
Laatst bewerkt door een moderator:

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Mijn uitkomst:

4K39ZgA.png


Stock is natuurlijk niet compleet geschickt voor deze tut,maar ik wou hem graag uitproberen ;p, koper was er blij mee.

Tut 1 gaat t om !
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser76153

Guest
Dacht al dat het om de mijne ging. Iig mooie uitkomst! Ik zie dat je geen volledige stappen hebt gekopieerd en je eigen weg bent gegaan. Mooi eindresultaat!

Als tip zou ik nog kunnen geven dat het iets te licht is, dus probeer wat te spelen met de Dodge tool en de Burn tool en eventueel met een brightness/contrast layer. Keep it up!
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Dacht al dat het om de mijne ging. Iig mooie uitkomst! Ik zie dat je geen volledige stappen hebt gekopieerd en je eigen weg bent gegaan. Mooi eindresultaat!

Als tip zou ik nog kunnen geven dat het iets te licht is, dus probeer wat te spelen met de Dodge tool en de Burn tool en eventueel met een brightness/contrast layer. Keep it up!

Ik gebruik indd die tools te weinig. In principe nooit... ik houd alles bij layers, effecten, opacity en t gummetje is me maat.

Die Jon Snow tut ga ik ook zeker nog even uitproberen :)
 

DeletedUser78303

Guest
Ja ik daar had ik moeite mee. Lang mee geworsteld om het goed te krijgen, maar ben er nog altijd ontevreden over.
Iemand tips?
 

DeletedUser74373

Guest
Clipping mask van rechtsboven pakken dat wit/gele en tekst ietsjes kleiner maken.
 

DeletedUser76153

Guest
Ik vind het echt een supermooie pic!
Tekst lijkt in mijn ogen niet LQ, misschien iets te bright maar vind het zeker niet slecht gedaan.
Enkel de lightsources zijn iets te bright naar men mening, rondom de render bedoel ik dan.
Opacity daarvan verlagen zou al wonderen imo. :)
 
Bovenaan