Rate de speler!

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Ik zou het gewoon op een ietwat overdreven (en mislukte) grap houden als ik jou was, je maakt het er niet beter op zo.

IDit keur ik niet goed, maar het is makkelijker te accepteren dat je stamgenoten pp abusen omdat de omgeving te hard abused, dan om te pp abusen omdat ze de pp nu eenmaal gespaard hadden in vorige werelden...

Dit is zo gigantisch krom. Ik ben ook anti-stabben maar met jou beredenering zou een omgeving vol stabbers een aantal eigen stabs rechtvaardigen. Prima dat je hierin de moraalridder wilt uithangen, maar wees dan kritisch en consequent.
 
Reactiescore
241
Laten we nu maar gewoon verder gaan met het geen waarvoor dit topic bedoelt is.

De rate van .Mystic was natuurlijk niet serieus te nemen, het was duidelijk te merken dat jullie dit ook niet vonden. Te zien aan de felheid waarmee jullie TWOT aanvielen nadat hij een soort gelijke "rate" over prins pils maakte.

Het maakt mij niet uit wat voor "rate" wij krijgen, maar zorg ervoor dat je het goed onderbouwt aan de hand van voldoende onderbouwde feiten en statistieken. Iemand een 4.7 geven en dat beargumenteren in zo'n korte, kromme en onvolledige argumentatie kan uiteraard niet serieus genomen worden. Daarom heb ik ook geen zin om inhoudelijk op de "rate" in te gaan.

Dus laten we nu stoppen met dit kinderachtige gedoe en nu gewoon serieuze goed onderbouwde "rates" gaan maken :)
 

DeletedUser68252

Guest
Laten we nu maar gewoon verder gaan met het geen waarvoor dit topic bedoelt is.

De rate van .Mystic was natuurlijk niet serieus te nemen, het was duidelijk te merken dat jullie dit ook niet vonden. Te zien aan de felheid waarmee jullie TWOT aanvielen nadat hij een soort gelijke "rate" over prins pils maakte.

Het maakt mij niet uit wat voor "rate" wij krijgen, maar zorg ervoor dat je het goed onderbouwt aan de hand van voldoende onderbouwde feiten en statistieken. Iemand een 4.7 geven en dat beargumenteren in zo'n korte, kromme en onvolledige argumentatie kan uiteraard niet serieus genomen worden. Daarom heb ik ook geen zin om inhoudelijk op de "rate" in te gaan.

Dus laten we nu stoppen met dit kinderachtige gedoe en nu gewoon serieuze goed onderbouwde "rates" gaan maken :)

De rate van jullie account had ik heel mooi kunnen aankleden met print screens van jullie statistieken en een kaartje van jullie ligging, het had de feiten er niet anders op gemaakt. Ik zie een onder presterend account dat zijn achterstand op bad luck gooit terwijl dit tegenwoordig af te dwingen valt met onder andere alle beschikbare tools. Als jij het geen serieuze rate vind, ben ik benieuwd hoe je je eigen account zou raten nu.
 
Reactiescore
241
Had je kunnen doen, heb je niet gedaan.
Je argumentatie is totaal niet volledig, als je de statistieken erbij legt is ook duidelijk te zien dat we slechts een paar dagen aan het boosten zijn geweest. Zodat we onze achterstand op Sjondeer wat konden inlopen, als je kijkt naar onze farm stats zie je dat wij enorm veel farmen in vergelijking met de grote van ons account.

Zo kan ons ODA ook komen doordat we meerdere clears hebben gebacktimed, jij trekt conclusies die zo makkelijk te verwerpen zijn. Dan kan je je beter stilhouden. En dan kom jij aanzetten met "Had ik kunnen doen". Heb je echt niets beters?
 
Reactiescore
2.478
OD: In één keer een grote piek van de 120k naar de 270k. Slecht gebruik van je clears. 1/10

Ik voel me gedwongen hier op te reageren! Wij hebben deze groei niet te danken aan een een slechte clear keuze, maar aan de keus om iemand te voorzien van DEF. Dus, ja, dat dus!!!
 

Deleted User - 487776907

Guest
Ik voel me gedwongen hier op te reageren! Wij hebben deze groei niet te danken aan een een slechte clear keuze, maar aan de keus om iemand te voorzien van DEF. Dus, ja, dat dus!!!

Thanks voor het extra verduidelijken wat een onzin zowel mijn post als die van Weirdness zijn :p
 

DeletedUser68252

Guest
Had je kunnen doen, heb je niet gedaan.
Je argumentatie is totaal niet volledig, als je de statistieken erbij legt is ook duidelijk te zien dat we slechts een paar dagen aan het boosten zijn geweest. Zodat we onze achterstand op Sjondeer wat konden inlopen, als je kijkt naar onze farm stats zie je dat wij enorm veel farmen in vergelijking met de grote van ons account.

Zo kan ons ODA ook komen doordat we meerdere clears hebben gebacktimed, jij trekt conclusies die zo makkelijk te verwerpen zijn. Dan kan je je beter stilhouden. En dan kom jij aanzetten met "Had ik kunnen doen". Heb je echt niets beters?

Hoelang je aan het boosten bent geweest speelt in principe geen rol, het gaat eerder om de hoeveelheid en daar hadden jullie veel meer uit kunnen halen volgens stamgenoten en daar sluit ik me volledig bij aan. Uit de stats maak ik niet op dat je veel farmt voor het aantal dorpen dat je hebt. Gewoon gemiddeld. Savior of the North beschikt over 13 dorpen en heeft als record 3,3 miljoen. Deze hebben niet erg veel dorpen meer dan jullie hebben. Als je het terug rekent naar 1 dorp farmt Savior per dorp dat ze hebben 253.846 gebaseerd op hun record. Een ander voorbeeld hiervan is Seadez met 218.181 per dorp (beschikt ook slechts over 11 dorpen). Als we dan jullie account er even bijnemen. 1,6 miljoen als record / 10 dorpen is slechts 160.000. Accounts die bijna net zo groot zijn farmen per dorp gemiddeld 30-55% meer. Iets wat een huge verschil teweeg kan brengen in de start.

Een speler van jullie account liep gisteren nog in een chat te klagen dat jullie veel te veel troepen waren dood gelopen waardoor jullie ODA zo hoog was. Wat je hier aanhaalt speelt daar geen rol in. Indien je veel troepen verliest wat resulteert in veel ODA op een backtime met een grote stamgenoot als Sjondeer naast je had je gewoon moeten dodgen en de nodige os indien nodig moeten aanvragen. Ik blijf erbij dat jullie ODA veel te hoog is in verhouding met jullie dorpen en het resultaat wat je ermee bereikt hebt. Veel farms zijn er niet door gecreëerd gezien jullie niet boven gemiddeld farmen, dit komt dus niet door het clearen van vele kleinere spelers met weinig troepen.
 
Reactiescore
90
Dag allen,

Laten we dit topic op een eerlijke en minder infantiele wijze starten.

Een rate de speler topic is hoe dan ook subjectief, meningen kunnen dus verschillen, maar laten we het niet in het belachelijke trekken. Dit topic is niet gemaakt om ieders kont te likken, maar ook niet om belachelijk lage scores te geven en met modder te gooien zonder duidelijke uitleg of research.


Ik zal alvast beginnen met: Alcoholic Unicorns.

Punten:
Screen Shot 2017-07-01 at 14.13.45.png

Ondanks het feit dat AU er een dikke 70k pp heeft door geknald (kan zelfs meer zijn), valt er weinig of niets aan te merken op hun rang. Ze staan met 233.739k op een mooie eerste plaats. Men zou kunnen stellen dat AU zonder die pp een veel moeilijkere start zou hebben gehad - (Nu hebben ze alle omliggende spelers er gewoon uitgeboost. Het was dus een verloren zaak naast hun te liggen.) , maar hoe dan ook heb ik er vertrouwen in dat ze sowieso top 5 à 10 zouden gestaan hebben als dit het geval was. Al bij al denk ik dat de verhouding tussen pp en rang perfect in balans is, in tegenstelling tot bvb. Umur.
Score: 7.5/10 (kan hier geen betere geven wegens mistekend beeld met pp.)


OD:
Screen Shot 2017-07-01 at 14.28.09.png


ODA: AU's ODA staat nu op 650.261k, waardoor ze ook hier een mooie rang 1 halen, al is het wel duidelijk zichtbaar dat hun ODA pas sinds vorige week echt hard is gaan stijgen (+561.561k in 10 dagen voor 19 dorpen ~ gemiddelde van 29.5k ODA per dorp wat je niet echt goedkoop kan noemen). Hoe dit komt weet ik niet. Als je kijkt naar hun overnames zaten er geen gigantisch grote spelers tussen (Pyro 7k en Yannick1234 9k, de rest allemaal 4-5k spelertjes). Kiezen ze de foute targets, of hebben ze in de beginperiode gewoon geluk gehad om zo weinig tegenstand te krijgen?

ODD: Als ik het me goed herinner hebben ze in het begin wat tegenslag gekregen door een aantal leden van een omliggende stam die 'de pp nubs' wou weg spelen. Echter zonder succes, dit ook omdat ze met genoeg spelers op het account zitten om hulp te vragen, en het me niet zou verwonderen moesten ze nog een vriendje hebben die speciaal def voor hun maakte id buurt. Verder valt het best mee met hun ODD, die groeit gestaag, maar als je op rang 1 staat en edelt aan hun tempo is het logisch af en toe een backtime te krijgen ed.

ODD: Niet echt het vermelden waard. 40k is verwaarloosbaar.

Score: 8/10

Ligging & Stam:
Screen Shot 2017-07-01 at 14.54.31.png

Geel: AU
Blauw: Stam BieR
Zwart: Stam .Cn

Het leek me hier het beste stam en ligging te combineren, omdat er weinig tot niets te vertellen valt over Bier. Het lijkt me meer een 'troll' stam dan dat ze daadwerkelijk de bedoeling hebben om met die 2 accounts W56 te overwinnen. Ik denk dat ze eerder een afwachtende positie innemen om mettertijd eens de wereld meer gevorderd is (want nu kunnen ze voorlopig perfect hun mannetje staan)ergens bij aan te sluiten om zo voor een evt. machtswisseling te kunnen zorgen.

Wat me echter het meeste interesseert is hoe ze denken de kloof tussen Prins Pils en zichzelf te kunnen dichten als ze zo goed als omringt zijn door een stam als Cn. Die draai het of keer het niet echt toppers zijn (ik zie ze als sub-sub toppers), maar wel degelijk 1e staan met 8 leden EN samen voor een reëel gevaar kunnen zorgen. Zowel voor AU als PP.

De cluster van AU zelf is best mooi voor zo early game, en hier valt weinig tot niets op aan te merken.

Score: 6.5/10 (heerlijke cluster, maar ligging tov stam is t r i e s tttt)



Reputatie:

Voor mij zijn het één voor één baasjes die als ze elkaar genoeg motiveren en niet te impulsief zijn (dan doel ik niet op iedereen op het acc.) zeker tot aan het einde van deze wereld kunnen meedraaien en meer nog de wereld naar hun hand kunnen trekken. Ik ben echter benieuwd in hoeverre ze actief zullen blijven.

Score: 8.5/10

TOTAAL SCORE: 7.625/10

#Next: A Lone Wolf

Ps. Ik heb ook een hekel aan het lettertype dat ik gebruikt heb, you're welcome ;-)

B.


 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
241
Hoelang je aan het boosten bent geweest speelt in principe geen rol, het gaat eerder om de hoeveelheid en daar hadden jullie veel meer uit kunnen halen volgens stamgenoten en daar sluit ik me volledig bij aan. Uit de stats maak ik niet op dat je veel farmt voor het aantal dorpen dat je hebt. Gewoon gemiddeld. Savior of the North beschikt over 13 dorpen en heeft als record 3,3 miljoen. Deze hebben niet erg veel dorpen meer dan jullie hebben. Als je het terug rekent naar 1 dorp farmt Savior per dorp dat ze hebben 253.846 gebaseerd op hun record. Een ander voorbeeld hiervan is Seadez met 218.181 per dorp (beschikt ook slechts over 11 dorpen). Als we dan jullie account er even bijnemen. 1,6 miljoen als record / 10 dorpen is slechts 160.000. Accounts die bijna net zo groot zijn farmen per dorp gemiddeld 30-55% meer. Iets wat een huge verschil teweeg kan brengen in de start.

Een speler van jullie account liep gisteren nog in een chat te klagen dat jullie veel te veel troepen waren dood gelopen waardoor jullie ODA zo hoog was. Wat je hier aanhaalt speelt daar geen rol in. Indien je veel troepen verliest wat resulteert in veel ODA op een backtime met een grote stamgenoot als Sjondeer naast je had je gewoon moeten dodgen en de nodige os indien nodig moeten aanvragen. Ik blijf erbij dat jullie ODA veel te hoog is in verhouding met jullie dorpen en het resultaat wat je ermee bereikt hebt. Veel farms zijn er niet door gecreëerd gezien jullie niet boven gemiddeld farmen, dit komt dus niet door het clearen van vele kleinere spelers met weinig troepen.

Zie dit bedoel ik dus met kromme redenaties, als je goed had gekeken had je gezien dat we die 1.6mil had je gezien dat we die 1.6 farm hadden toen we nog 6 dorpen hadden. Sterker nog we stonden een week eerder ook al met 1.6mil in de farm ranglijst (hier heeft roald97 het in een ander topic over gehad)

Maar dit is dus precies wat ik bedoel, jij ziet iets en trekt een conclusie, als je even iets beter had gekeken had je gezien dat we toen 6 dorpen hadden ipv 10. Waarmee je je de moeite van het typen van je reactie had kunnen besparen. Je noemt tevens Savior als voorbeeld, wat één van de sterkste farmers is ( Die hebben fabian <3 en dat is praktisch een farmbot), vervolgens noem je seadez ook een uitstekend farmend account. En daaruit concludeer je dat wij onder gemiddeld farmen? Omdat we minder farmen dan twee accounts (die voor hun grote) enorm goed farmen? Los gezien van het feit dat je berekening niet klopte, is dit ook een hele kromme vergelijking. Om jouw berekening even toe te passen: 1.6 miljoen delen door zes maakt 266.667 per dorp, waarmee wij dus een hoger gemiddelde hebben dan de door genoemde spelers.

Leer alsjeblieft om eerst goed te kijken voor je conclusies gaat trekken...
 

DeletedUser68252

Guest
Zie dit bedoel ik dus met kromme redenaties, als je goed had gekeken had je gezien dat we die 1.6mil had je gezien dat we die 1.6 farm hadden toen we nog 6 dorpen hadden. Sterker nog we stonden een week eerder ook al met 1.6mil in de farm ranglijst (hier heeft roald97 het in een ander topic over gehad)

Maar dit is dus precies wat ik bedoel, jij ziet iets en trekt een conclusie, als je even iets beter had gekeken had je gezien dat we toen 6 dorpen hadden ipv 10. Waarmee je je de moeite van het typen van je reactie had kunnen besparen. Je noemt tevens Savior als voorbeeld, wat één van de sterkste farmers is ( Die hebben fabian <3 en dat is praktisch een farmbot), vervolgens noem je seadez ook een uitstekend farmend account. En daaruit concludeer je dat wij onder gemiddeld farmen? Omdat we minder farmen dan twee accounts (die voor hun grote) enorm goed farmen? Los gezien van het feit dat je berekening niet klopte, is dit ook een hele kromme vergelijking. Om jouw berekening even toe te passen: 1.6 miljoen delen door zes maakt 266.667 per dorp, waarmee wij dus een hoger gemiddelde hebben dan de door genoemde spelers.

Leer alsjeblieft om eerst goed te kijken voor je conclusies gaat trekken...

Je verdraait de feiten door enkel je eigen account te verrekenen qua dorpen aantal. Savior behaalde zijn record met slechts 9 dorpen waardoor hun gemiddelde dan uitkomt per dorp op 366.666, en Seadez haalde zijn record met 8 dorpen waardoor dit gemiddelde op 300.000 komt. Het is en blijft geen top farm aantal wat jullie binnen halen, zeker niet met jullie ODA, zoals ik al zei gewoon gemiddeld. :) Daarnaast zijn jullie pas op een vrij laat tijdstip meer gaan farmen. Voor lange tijd stond jullie record slechts op 200k waaruit je kan opmaken dat jullie over de gehele maand niet consistent dagelijks een record, of dicht bij een record farmen. Jullie gemiddelde zou in feiten dus nog veel lager kunnen liggen gezien we momenteel enkel het record gebruiken als maatstaaf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
@GruttePi3r Toch heb je dat record van 1,6 mio niet verbroken ondanks je nu meer dorpen hebt, dus om nou met dat ene feit de beredenering van mystic in duigen te gooien.. Vergeet niet dat highscores niet representatief zijn voor een gemiddelde farmbuit. Althans, niet bij iedereen. Enige manier hoe je dit bewijst is door je farmstatistieken te delen.
 
Reactiescore
241
Je verdraait de feiten door enkel je eigen account te verrekenen qua dorpen aantal. Savior behaalde zijn record met slechts 9 dorpen waardoor hun gemiddelde dan uitkomt per dorp op 366.666, en Seadez haalde zijn record met 8 dorpen waardoor dit gemiddelde op 300.000 komt. Het is en blijft geen top farm aantal wat jullie binnen halen, zoals ik al zei gewoon gemiddeld. :) Daarnaast zijn jullie pas op een vrij laat tijdstip meer gaan farmen. Voor lange tijd stond jullie record slechts op 200k waaruit je kan opmaken dat jullie over de gehele maand niet consistent dagelijks een record, of dicht bij een record farmen. Jullie gemiddelde zou in feiten dus nog veel lager kunnen liggen gezien we momenteel enkel het record gebruiken als maatstaaf.

Nee ik verdraai de feiten niet, jij komt met foute gegevens. Nu geef jij mij de schuld dat ik niet al jouw fouten verbeter? het zegt echter alleen dat jij ook bij die accounts scheve niet kloppende berekeningen hebt gemaakt. Je vergelijkt ons nogmaals met accounts die ontzettend goed farmen, je hebt gelijk dat het het gebaseerd is op een farm record. Hier begon je echter zelf mee, maar zowel savior als seadez hebben een top tien farm record. Terwijl beiden spelers momenteel rang 32 en 44 staan. Op het moment van het behalen van die records stonden beide accounts 10-20 rangen lager dan nu. Grutte heeft een farm record top 20 met momenteel een rang van 52. Een aantal dagen voor ons huidige record hadden we ook al een farm record van 1.6 terwijl wij toen zelfs rang 80+ stonden. Dus zowel 29 juni als enkele dagen daarvoor farmen we 16mil. Dit geeft toch een indicatie dat we redelijk stabiel farmen. Dus wij farmen minder dan de twee (best? iig twee van de best) farmende accounts van de wereld.

Ik weet niet waar je je uitspraak over 200k vandaan haalt, ik weet dat we de eerste dagen van de wereld uitzonderlijk slecht farmden. Daar ga ik ook zeker niet omheen draaien. Sjondeer farmde veel te goed ;) Dat was de reden dat we in het begin een aantal dagen hebben geboost. Snel daarna begonnen de farms ook aanzienlijk beter te worden en zijn we ook weer gestopt met boosten. Ik kan je werkelijk waar niet vertellen hoeveel we toen farmden, en ik kan ook niet zover terug kijken om te zien wanneer we voor het laatst minder dan 200k hebben gefarmed. Echter snap ik überhaupt niet waarom je terug grijpt op farm resulaten van het begin van de wereld. De discussie gaat over hoe wij farmen niet hoe wij farmden, en wij farmen nu uitstekend ;)

Jij hebt nooit gezegd dat jullie goed farmen, maar wil toch even het farm record met dat van PrinsPils vergelijken.
Jullie record staat op 30 juni, 3.4 mil. Die dag hadden jullie 22 dorpen wat 3.400.000/22=154.546 Per dorp zou maken. Echter snap ik dat jullie op die dag zelf 4 dorpen erbij hebben gepakt dus zal jullie aantal dorpen in van 29 juni in deze berekening opnemen. 3.400.000/18=188.889 Per dorp
Gruttepi3r: 1.600.000/6=266.667 Per dorp

Volgens jouw redenatie farmen wij dus gemiddeld/onder gemiddeld (ook al staan wij met farmen ver boven onze rang). Als ik de berekening toepas die je ook op Grutte hebt toegepast is te zijn dat jullie ver onder ons gemiddelde per dorp farmen. Daaruit zou ik (aldus jou redenatie) dat jullie ondanks jullie het ondanks jullie ruime PP gebruik het niet voor elkaar hebben gekregen om deftig te farmen en heel ver onder het door jouw gestelde gemiddelde zitten.
 
Reactiescore
241
@GruttePi3r Toch heb je dat record van 1,6 mio niet verbroken ondanks je nu meer dorpen hebt, dus om nou met dat ene feit de beredenering van mystic in duigen te gooien.. Vergeet niet dat highscores niet representatief zijn voor een gemiddelde farmbuit. Althans, niet bij iedereen. Enige manier hoe je dit bewijst is door je farmstatistieken te delen.

Dit gaat zeer binnenkort wel gebeuren, echter zijn die 4 dorpen gister in de loop van de dag en vandaag over genomen dus, maar zeer binnen kort zullen we zoals te verwachten valt dit record weer verbreken.
 
Reactiescore
117

DeletedUser68252

Guest
Nee ik verdraai de feiten niet, jij komt met foute gegevens. Nu geef jij mij de schuld dat ik niet al jouw fouten verbeter? het zegt echter alleen dat jij ook bij die accounts scheve niet kloppende berekeningen hebt gemaakt. Je vergelijkt ons nogmaals met accounts die ontzettend goed farmen, je hebt gelijk dat het het gebaseerd is op een farm record. Hier begon je echter zelf mee, maar zowel savior als seadez hebben een top tien farm record. Terwijl beiden spelers momenteel rang 32 en 44 staan. Op het moment van het behalen van die records stonden beide accounts 10-20 rangen lager dan nu. Grutte heeft een farm record top 20 met momenteel een rang van 52. Een aantal dagen voor ons huidige record hadden we ook al een farm record van 1.6 terwijl wij toen zelfs rang 80+ stonden. Dus zowel 29 juni als enkele dagen daarvoor farmen we 16mil. Dit geeft toch een indicatie dat we redelijk stabiel farmen. Dus wij farmen minder dan de twee (best? iig twee van de best) farmende accounts van de wereld.

Wat je hier aanhaalt gaat wederom net zo goed op voor de andere accounts waarmee ik de vergelijking maak. Savior had bijvoorbeeld ook al een keer een score om en nabij de 3 miljoen voordat ze hun huidige record vestigde. Je probeert continu dingen aan te halen met betrekking tot je eigen account zonder de accounts waarmee ik de vergelijking in de discussie startte mee te nemen in deze berekeningen om je eigen account er zo beter uit te laten zien. Jullie farmen niet top, gezien je ver onder Savior en Seadez zit met ongeveer dezelfde middelen. Terwijl jullie meer ODA hebben en dus in principe meer spelers gecleard zouden moeten hebben. Ik ben en blijf van mening dat je gewoon gemiddeld farmt, als jij dit top vind, helemaal prima. Dan verschillen we gewoon in standaarden en acht ik een hoger standaard dan jij gewend bent.

Ik weet niet waar je je uitspraak over 200k vandaan haalt, ik weet dat we de eerste dagen van de wereld uitzonderlijk slecht farmden. Daar ga ik ook zeker niet omheen draaien. Sjondeer farmde veel te goed ;) Dat was de reden dat we in het begin een aantal dagen hebben geboost. Snel daarna begonnen de farms ook aanzienlijk beter te worden en zijn we ook weer gestopt met boosten. Ik kan je werkelijk waar niet vertellen hoeveel we toen farmden, en ik kan ook niet zover terug kijken om te zien wanneer we voor het laatst minder dan 200k hebben gefarmed. Echter snap ik überhaupt niet waarom je terug grijpt op farm resulaten van het begin van de wereld. De discussie gaat over hoe wij farmen niet hoe wij farmden, en wij farmen nu uitstekend ;)

De 200k haal ik uit een quote van onze stamchat waarin jullie farm statistieken van toen gekopieerd zijn. Hieruit concludeer ik dat jullie algehele farm gemiddelde zie bijvoorbeeld totaal geroofde grondstoffen in vergelijking met een Savior veel lager zal liggen gezien jullie pas later meer zijn gaan farmen en zoals je zelf al aangeeft in het begin gewoon compleet kut farmden. De discussie ging / gaat over iets heel anders, namelijk mijn rating die ik aan jullie account gaf in correlatie van Punten / OD / Farm opbrengsten. De vraag of jullie gemiddeld farmen of top farmen is daar slechts een verloop van.

Jij hebt nooit gezegd dat jullie goed farmen, maar wil toch even het farm record met dat van PrinsPils vergelijken.
Jullie record staat op 30 juni, 3.4 mil. Die dag hadden jullie 22 dorpen wat 3.400.000/22=154.546 Per dorp zou maken. Echter snap ik dat jullie op die dag zelf 4 dorpen erbij hebben gepakt dus zal jullie aantal dorpen in van 29 juni in deze berekening opnemen. 3.400.000/18=188.889 Per dorp
Gruttepi3r: 1.600.000/6=266.667 Per dorp

Volgens jouw redenatie farmen wij dus gemiddeld/onder gemiddeld (ook al staan wij met farmen ver boven onze rang). Als ik de berekening toepas die je ook op Grutte hebt toegepast is te zijn dat jullie ver onder ons gemiddelde per dorp farmen. Daaruit zou ik (aldus jou redenatie) dat jullie ondanks jullie het ondanks jullie ruime PP gebruik het niet voor elkaar hebben gekregen om deftig te farmen en heel ver onder het door jouw gestelde gemiddelde zitten.

Je maakt een vergelijking die nog niet eens enigszins representatief is gezien Prins Pils in een heel ander stadium zit dan jouw account. In het begin met 1 dorp kan je nog niet voortdurend de gehele omgeving leeghalen, bestrijk je een kleiner farm gebied. Op den duur zal je dit tussen 1-10 dorpen geleidelijk uitbreiden en farm je dit gebied ook grotendeels leeg. Naarmate je echter naar meer dorpen gaat zal dit niet linear mee groeien.
 
Reactiescore
241
Wat je hier aanhaalt gaat wederom net zo goed op voor de andere accounts waarmee ik de vergelijking maak. Savior had bijvoorbeeld ook al een keer een score om en nabij de 3 miljoen voordat ze hun huidige record vestigde. Je probeert continu dingen aan te halen met betrekking tot je eigen account zonder de accounts waarmee ik de vergelijking in de discussie startte mee te nemen in deze berekeningen om je eigen account er zo beter uit te laten zien. Jullie farmen niet top, gezien je ver onder Savior en Seadez zit met ongeveer dezelfde middelen. Terwijl jullie meer ODA hebben en dus in principe meer spelers gecleard zouden moeten hebben. Ik ben en blijf van mening dat je gewoon gemiddeld farmt, als jij dit top vind, helemaal prima. Dan verschillen we gewoon in standaarden en acht ik een hoger standaard dan jij gewend bent.

Hier zit je mis, heb bij zowel savior als seadez vermeld dat die op dat moment ook 10-20 rangen lager stonden dan waar ze nu staan en dat ze vanaf die rangen top 10 farmen. Dat zijn de twee spelers die jij neemt als gemiddelde farmers :confused:, ja dan snap ik inderdaad dat jij het idee hebt dat iedereen onder het gemiddelde farmed.

Wat jij zegt is net zoiets als: De VS(Gruttepi3r) heeft maar weinig inwoners want er wonen maar 350miljoen mensen, terwijl er in india(seadez) en China(Savior) meer dan 1 miljard wonen. Terwijl als je de VS vergelijkt met de top 50 grootste landen ze ver boven het gemiddelde komen. Dat is gewoon een hele slechte vergelijking. Maar dat jij vasthoud aan je mening moet je helemaal zelf weten, maar houd die dan voor jezelf, of neem het gemiddelde van een veel groter aantal spelers en kom dan met een uitslag.


De 200k haal ik uit een quote van onze stamchat waarin jullie farm statistieken van toen gekopieerd zijn. Hieruit concludeer ik dat jullie algehele farm gemiddelde zie bijvoorbeeld totaal geroofde grondstoffen in vergelijking met een Savior veel lager zal liggen gezien jullie pas later meer zijn gaan farmen en zoals je zelf al aangeeft in het begin gewoon compleet kut farmden. De discussie ging / gaat over iets heel anders, namelijk mijn rating die ik aan jullie account gaf in correlatie van Punten / OD / Farm opbrengsten. De vraag of jullie gemiddeld farmen of top farmen is daar slechts een verloop van.

Dus jouw hele redenatie heb je gebaseerd omdat op ons farm record van het moment waarop de wereld een er net was?
Savior begon laten dan wij heel erg sterk te farmen, had namelijk de hele dag door gesprekken met fabian hoe het er voor stond. En ja ze farmen nu beter dan wij, maar voordat Fabian heel actief werd mbt farmen was savior geen sterke farmer.

Je maakt een vergelijking die nog niet eens enigszins representatief is gezien Prins Pils in een heel ander stadium zit dan jouw account. In het begin met 1 dorp kan je nog niet voortdurend de gehele omgeving leeghalen, bestrijk je een kleiner farm gebied. Op den duur zal je dit tussen 1-10 dorpen geleidelijk uitbreiden en farm je dit gebied ook grotendeels leeg. Naarmate je echter naar meer dorpen gaat zal dit niet linear mee groeien.

Dit is de manier waarop jij je berekeningen maakt, vermeld ik ook duidelijk in je post. Je valt dus eigenlijk jezelf aan, maar het is idd een hele kromme redenering, maar dat had ik al eerder gemeld.

Edit: [QOUTE] => QUOTE]
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser68252

Guest
Wat jij zegt is net zoiets als: De VS(Gruttepi3r) heeft maar weinig inwoners want er wonen maar 350miljoen mensen, terwijl er in india(seadez) en China(Savior) meer dan 1 miljard wonen. Terwijl als je de VS vergelijkt met de top 50 grootste landen ze ver boven het gemiddelde komen. Dat is gewoon een hele slechte vergelijking. Maar dat jij vasthoud aan je mening moet je helemaal zelf weten, maar houd die dan voor jezelf, of neem het gemiddelde van een veel groter aantal spelers en kom dan met een uitslag.

Er zijn niet zoveel top farmers gezien het verschil daarvoor veels te groot is. Momenteel hanteer ik in deze discussie 3 gradaties hierin. Top, gemiddeld en gewoon compleet ruk. Ook al zou ik hier extra gradaties in aan brengen en daarin meer spelers meenemen in een vergelijking zal je nooit in de gradatie top komen. Om het verschil tussen jullie farm statistieken en Savior zijn farm statistieken nog even te highlighten welke jij ook als top definieert: Savior farmde met 7 dorpen waarvan er 1 recent op die dag overgenomen was 2,78 miljoen. Far above jullie huidige record.

Hier zit je mis, heb bij zowel savior als seadez vermeld dat die op dat moment ook 10-20 rangen lager stonden dan waar ze nu staan en dat ze vanaf die rangen top 10 farmen. Dat zijn de twee spelers die jij neemt als gemiddelde farmers :confused:, ja dan snap ik inderdaad dat jij het idee hebt dat iedereen onder het gemiddelde farmed.

Zoals al in een eerdere post aangehaald heb je schijnbaar een heel ander standaard in dit soort dingen, verheerlijk je liever je eigen account met het idee dat je top farmt terwijl je niet eens in de buurt zit van wat jij en ik beide top farmers vinden. Daar ga ik het bij laten wat betreft het farm gebeuren gezien je toch zal blijven door posten en dit enkel in een welles nietes discussie zal voortvloeien waarin je toch niet zal toegeven.

Als ik terug kijk op de discussie die oorspronkelijk begon over mijn rating met betrekking tot jullie account kom ik enkel maar tot de conclusie dat deze geheel terecht is geweest. Qua dorpen met een pp start sta je ver achter op wat mogelijk was geweest, qua ODA sta je ver boven andere spelers met een ongeveer gelijk aantal dorpen die meer farmen in verhouding. Uit alle statistieken die beschikbaar zijn voor spelers die niet op jullie account spelen kan je opmaken dat jullie een hoop fouten maken en inefficiënt spelen, iets wat belangrijk is in de start om een goeie start te hebben. Kortom een kut start.

Ohja leuk feitje nog. Savior is een stuk later dan jullie gestart.
 
Reactiescore
241
Er zijn niet zoveel top farmers gezien het verschil daarvoor veels te groot is. Momenteel hanteer ik in deze discussie 3 gradaties hierin. Top, gemiddeld en gewoon compleet ruk. Ook al zou ik hier extra gradaties in aan brengen en daarin meer spelers meenemen in een vergelijking zal je nooit in de gradatie top komen. Om het verschil tussen jullie farm statistieken en Savior zijn farm statistieken nog even te highlighten welke jij ook als top definieert: Savior farmde met 7 dorpen waarvan er 1 recent op die dag overgenomen was 2,78 miljoen. Far above jullie huidige record.

Ik snap werkelijk waar niet waarom je het steeds over Savior hebt, ik heb al meerdere malen gezegd dat ze zo'n beetje het beste farmen van de wereld. Ook een stuk beter dan Grutte, ook dat heb ik meerdere keren gezegd. Wat ik zeg is dat jij ons vergelijkt met twee ontzettend goed farmende accounts, maar ik snap dat je redenatie van jou zo krom is. Hoor je niet bij de absolute top farmers dan ben je gemiddeld, dat is heel krom... Dus omdat de VS niet zo groot is als india en china is het een gemiddeld land. Terwijl als je enkel de top 20 landen van de wereld neemt ze zelfs dan nog boven het gemiddelde staan.

Neem nu eens een het lef er vergelijk Gruttepi3r( nu rang 50 tijdens het record rang 80+) met de top 20 spelers. Vergelijk dus ons dorp/farmrecord ratio met de top 20 spelers. Ik weet heel zeker dat wij als rang 50 speler volgens jou dorp/farmrecord ratio boven het gemiddelde van de top 20 spelers liggen. En ik weet ook zeker dat wij bij de top farmers horen als je het gemiddelde van de top 50/80 of 100 neemt.

Beetje crue gezegd zou rang één het meest moeten farmen, rang vijf zou wat farmen op 5 moeten staan en rang 50 zou rang 50 in de farm ranglijst moeten staan. Echter farmen wij als rang 50/80 wel top 25, als je je eigen dorp/farmrecord ratio toepast ook top 10 en misschien zelfs wel top 5.



Zoals al in een eerdere post aangehaald heb je schijnbaar een heel ander standaard in dit soort dingen, verheerlijk je liever je eigen account met het idee dat je top farmt terwijl je niet eens in de buurt zit van wat jij en ik beide top farmers vinden. Daar ga ik het bij laten wat betreft het farm gebeuren gezien je toch zal blijven door posten en dit enkel in een welles nietes discussie zal voortvloeien waarin je toch niet zal toegeven.

Dat blijkt idd wel ;) zoals eerder gezegd mag jij ons best gemiddelde farmers vinden, echter moeten de statistieken dan wel in je voordeel spreken. Je probeert de heletijd links en rechts weer een half bakken argument vandaag te toveren, maar telkens zijn ze bijzonder makkelijk neer te zetten als argumenten die lang niet valide genoemd kunnen worden. Maar aangezien het verschil tussen het dorp/farmrecord ratio Grutte en readez ongeveer net zo groot als het verschil tussen Grutte zou ik aan de hand van jou argumenten. En de drie gradaties die je handteert kunnen concluderen dat je jezelf als een "rukfarmer" neerzet? Begrijp me niet verkeerd, als ik jullie dorp/farmratio zelf zou moeten beoordelen zou dat het prima zijn (heb me hier niet goed in verdiept maar na snel even gekeken te hebben farmen jullie prima) Maar als je niet bereid bent om jezelf aan de hand van je eigen berekening te beoordelen, waarom zou je Gruttepi3r dan wel zo beoordelen? Want truth be said, vergeleken met Savior farmen jullie per dorp ontzettend ruk.

Als ik terug kijk op de discussie die oorspronkelijk begon over mijn rating met betrekking tot jullie account kom ik enkel maar tot de conclusie dat deze geheel terecht is geweest. Qua dorpen met een pp start sta je ver achter op wat mogelijk was geweest, qua ODA sta je ver boven andere spelers met een ongeveer gelijk aantal dorpen die meer farmen in verhouding. Uit alle statistieken die beschikbaar zijn voor spelers die niet op jullie account spelen kan je opmaken dat jullie een hoop fouten maken en inefficiënt spelen, iets wat belangrijk is in de start om een goeie start te hebben. Kortom een kut start.

Ondanks al die fouten, het inefficiënte spelen en de kutstart, is ons dorp/farmrecord ratio een stuk beter dan dat van jullie, dat moet toch wel een beetje steken?
 

DeletedUser75812

Guest
Savior begon laten dan wij heel erg sterk te farmen, had namelijk de hele dag door gesprekken met fabian hoe het er voor stond. En ja ze farmen nu beter dan wij, maar voordat Fabian heel actief werd mbt farmen was savior geen sterke farmer.
Edit: [QOUTE] => QUOTE]

Je weet echt niet wat je zegt nu.

Fabs is absoluut een beest en is inderdaad pas later actief geworden, maar wel op een punt waarin we hoe dan ook gingen pieken.
Savior is dagen later gestart dan iedereen, gemiddeld 5 dagen en sinds dag 1 24/7 actief geweest, zal vast een uitzondering dag geweest zijn ergens tussendoor.
Even statistiek, 5 dagen later starten dan iedereen, niets in verhouding van pp gebruik tot iedereen want we hebben er echt amper inzitten met deze start. Dat is al vaker benoemd geweest. Dan heb je die mensen die 50K-20k-10k pompen in de start + die gruwelijke events ervoor. Hebben wij niet gehad.
Wij hebben 3 directe grote buren die op ons liggen, dat koste tijd om het gebied uit te breiden, lees tragere start en gedeelde farminkomsten met een buurman en stamgenoot die meer pp tot beschikking had dan ons ook.
Dan komt het stukje dat we gewoon top 25 farmden op rank 300, top 15 rond de 100, reken 5 dagen gemiddelde achterstand op de rest.

Fabian is zeker actief en trekt hele dagdelen op nu, maar zo zijn er nog 6 andere spelers, waar we zelfs regelmatig vechten om wie mag zelfs. Activiteit voor 3 accounts met de spelers die we hebben. Fabian motiveert en stimuleert.

EDIT:
https://gyazo.com/87b2b43f299dc6221b722877366b16c0
https://gyazo.com/93e50231a2241ce1078410843fbaa95f
7 dagen in het spel, met een 5 dagen achterstand, top 29 op dat moment, maar om 13:18 al een verbetering van dat record. Verder ga ik niet verder zoeken naar screentjes, dit was simpelweg een zoektermpje met een aantal keer enter.

Waarom ik dit schrijf is omdat dit niet rechtvaardig is en het respect naar zowel mij als mijn co's doet wegdrukken. Mij apart noem je het mijn ego, maar dit is waar ik stelselmatig voor zal staan, zo ook in het verleden.

Maar dan geen sterke farmer, absolute onzin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan