[Discussietopic] Stemmen makkelijker maken

DeletedUser66944

Guest
en daarom worden bots gebruikt voor dit soort spelletjes :D

Je moet dan gewoon #VoteNaam doen en dat registreert dat en geeft om de zo veel tijd een overzicht van de stemmen. Dan is er ook geen leiding en dergelijke nodig ^^ Maar ja dat is op een andere site en dat promoten is tegen de regels :oops:
 

DeletedUser74966

Guest
Wat is daar erg aan? Het scheelt de mensen die de overzichten maken een hoop tijd en moeite, dus ik snap even niet wat er erg aan is dat men dit niet meer hoeft te doen. Je zegt zelf dat het overzicht er dan toch al is, dus dat is dan juist een voordeel.
Het maken van die posts met daarin gelijk observaties, mogelijke situaties etc is gewoon een onderdeel van het spel. Als dat wegvalt mis ik gewoon iets dat voor mij erbij hoort. Geen idee of het altijd zo is geweest of niet, maar ik zou het jammer vinden als die niet meer komen. Daarnaast krijg je nu ook dat mensen heel makkelijk kunnen stemmen zonder ook maar enige verdere reacties of vorm van motivatie. Als dat niet tot nauwelijks nog gebeurt mis je ook een enorm belangrijk element van het spel om normaal wolven te kunnen zoeken.

Maar we zullen zien hoe het loopt mochten Gij en Susan gaan experimenteren. Misschien ben ik ook wel te autistisch XP
 

DeletedUser74005

Guest
Het maken van die posts met daarin gelijk observaties, mogelijke situaties etc is gewoon een onderdeel van het spel. Als dat wegvalt mis ik gewoon iets dat voor mij erbij hoort. Geen idee of het altijd zo is geweest of niet, maar ik zou het jammer vinden als die niet meer komen. Daarnaast krijg je nu ook dat mensen heel makkelijk kunnen stemmen zonder ook maar enige verdere reacties of vorm van motivatie. Als dat niet tot nauwelijks nog gebeurt mis je ook een enorm belangrijk element van het spel om normaal wolven te kunnen zoeken.

Maar we zullen zien hoe het loopt mochten Gij en Susan gaan experimenteren. Misschien ben ik ook wel te autistisch XP

Kunnen het in ieder geval proberen :p
 

Deleted User - 487871837

Guest
Het maken van die posts met daarin gelijk observaties, mogelijke situaties etc is gewoon een onderdeel van het spel. Als dat wegvalt mis ik gewoon iets dat voor mij erbij hoort. Geen idee of het altijd zo is geweest of niet, maar ik zou het jammer vinden als die niet meer komen. Daarnaast krijg je nu ook dat mensen heel makkelijk kunnen stemmen zonder ook maar enige verdere reacties of vorm van motivatie. Als dat niet tot nauwelijks nog gebeurt mis je ook een enorm belangrijk element van het spel om normaal wolven te kunnen zoeken.

Maar we zullen zien hoe het loopt mochten Gij en Susan gaan experimenteren. Misschien ben ik ook wel te autistisch XP

Daarom is het toch ook de bedoeling dat dat allemaal gebeurt, en mensen alleen puur hun stem, met een verwijslinkje naar hun redenen, in zo'n apart topic posten? Althans, zo zie ik het voor me :p

Dan heb je gewoon de redenaties en alles nog, alleen staat je uiteindelijke stem ergens anders.
 

DeletedUser74966

Guest
Daarom is het toch ook de bedoeling dat dat allemaal gebeurt, en mensen alleen puur hun stem, met een verwijslinkje naar hun redenen, in zo'n apart topic posten? Althans, zo zie ik het voor me :p

Dan heb je gewoon de redenaties en alles nog, alleen staat je uiteindelijke stem ergens anders.
Nee, ik zeg dus juist dat ik bij deze methode bang ben dat die redenaties niet meer gaan komen. Je kunt zo namelijk heel makkelijk op het laatst nog even een stem plaatsen zonder enige reactie erbij. Al is het niet slim, met dat beetje info van die stemmen waar mensen bijna niks bij zeggen kun je alsnog wat omdat er meestal enig iets van reden bij zit. Met zo'n apart topic met enkel stemmen plaats je gewoon een reactie met een rood naampje en done. Dan kan de rest daar verder niks mee. Dus zeker met inactieve speler zal het voor de actieven heel irritant worden.
 

DeletedUser74005

Guest
Nee, ik zeg dus juist dat ik bij deze methode bang ben dat die redenaties niet meer gaan komen. Je kunt zo namelijk heel makkelijk op het laatst nog even een stem plaatsen zonder enige reactie erbij. Al is het niet slim, met dat beetje info van die stemmen waar mensen bijna niks bij zeggen kun je alsnog wat omdat er meestal enig iets van reden bij zit. Met zo'n apart topic met enkel stemmen plaats je gewoon een reactie met een rood naampje en done. Dan kan de rest daar verder niks mee. Dus zeker met inactieve speler zal het voor de actieven heel irritant worden.

Kan nu toch ook? :p

Op alle wvwfora die ik ken, is er een apart stemtopic of is er zo'n bot als waar Jonas het over heeft. Blijkbaar wegen de voordelen toch op tegen de nadelen.
 

DeletedUser17472

Guest
Kunnen het in ieder geval proberen :p
Ik ben zelf tegenstander, omdat ik denk dat twee topics voor 1 spel niet werkt. Je bent dan ook de draad kwijt. Er zullen ook spelers zijn die vergeten het in het andere topic te zetten. Maar proberen kunnen we het altijd. Wie weet valt het mij wel mee.
 

DeletedUser64575

Guest
Nee, ik zeg dus juist dat ik bij deze methode bang ben dat die redenaties niet meer gaan komen. Je kunt zo namelijk heel makkelijk op het laatst nog even een stem plaatsen zonder enige reactie erbij. Al is het niet slim, met dat beetje info van die stemmen waar mensen bijna niks bij zeggen kun je alsnog wat omdat er meestal enig iets van reden bij zit. Met zo'n apart topic met enkel stemmen plaats je gewoon een reactie met een rood naampje en done. Dan kan de rest daar verder niks mee. Dus zeker met inactieve speler zal het voor de actieven heel irritant worden.

Dat doen mensen nu ook en dat zul je altijd blijven houden. Dat kun je naar mijn mening dus niet echt in een vakje voordeel/nadeel plaatsen.
Ik ben zelf tegenstander, omdat ik denk dat twee topics voor 1 spel niet werkt. Je bent dan ook de draad kwijt. Er zullen ook spelers zijn die vergeten het in het andere topic te zetten. Maar proberen kunnen we het altijd. Wie weet valt het mij wel mee.
Kwestie van wennen.
 
Reactiescore
746
ikzelf ben ook niet echt pro het idee. Nu moeten spelers letterlijk in het topic een stem plaatsen, en het valt op. Als je het naar een poll verplaatst moeten ze gewoon stemmen en geen reactie plaatsen, het valt dus ook minder op, en kan je er ook niet (tijdelijk) op reageren.

Ik denk dat je WvW gaat kapot maken als je het zo gaat aanpakken ;)
 

DeletedUser74005

Guest
ikzelf ben ook niet echt pro het idee. Nu moeten spelers letterlijk in het topic een stem plaatsen, en het valt op. Als je het naar een poll verplaatst moeten ze gewoon stemmen en geen reactie plaatsen, het valt dus ook minder op, en kan je er ook niet (tijdelijk) op reageren.

Ik denk dat je WvW gaat kapot maken als je het zo gaat aanpakken ;)

Wij doen het komend potje dan ook niet met een poll. Er komt gewoon een apart topic en daar krijg je dan reacties onder elkaar van;

Poo. stemt op Duckje
Duckje stemt op Poo.

enzovoort.

Het is dus in principe hetzelfde als nu, maar dan wat overzichtelijker.Het wordt eigenlijk zo op vrijwel ieder forum gedaan zover ik weet (of er wordt gestemd via PM's), dus denk dat het best goed zal werken.

Maar we zullen het komend potje zien. Als het niets is, is het potje toch snel voorbij met al die jagers :)
 

DeletedUser74005

Guest
Lijkt me idd beter dan een poll :) (al heeft in- topic stemmen wel zijn charmes, moet je tenminste moeite doen om theorieën op te bouwen)

Ja heeft het ook zeker :) Al kost het eigenlijk wel onnodig veel tijd en loop je onnodig veel risico dat er stemmen over het hoofd gezien worden door de spelleiding.

EDIT:

En ik denk dat de meeste mensen ook wel in het topic blijven stemmen. Dat zie je ook met potjes, waarbij er via PM's gestemd wordt.. Spelers plaatsen dan als nog hun lynchstem in het topic, ook al telt die niet mee. Puur om aan te geven dat ze iemand verdacht vinden.
 
Reactiescore
1.049
ik heb ook mn theorie hierover Xd
ik denk dat een apart topic geweldig gaat helpen maar alleen op deze manier:
- je stemt in een apart topic
- je maakt onderbouwingen verdenkingen en quotes in andere topic
- je maakt vand e stem naar de onderbouwing verwijslinkje
zal het stuk overzichtelijker maken, kost bij een overweldigend potje als mijn eerste niet teveel moeite terug te zoeken
 

DeletedUser66129

Guest
Ik denk inderdaad zoals gamebreaker al aanhaalde dat je nog meer mensen gaat hebben die random gewoon stemmen om te stemmen. Daarbij in andere discussietopic zul je dan aantal mensen minder snel hun gezicht laten zien. Wat alleen maar tot minder en minder discussies gaat leiden.

Maar we kunnen het proberen. Maar denk dus dat je veel te veel passief spel ermee uitlokt.
 

DeletedUser64575

Guest
Ik denk inderdaad zoals gamebreaker al aanhaalde dat je nog meer mensen gaat hebben die random gewoon stemmen om te stemmen. Daarbij in andere discussietopic zul je dan aantal mensen minder snel hun gezicht laten zien. Wat alleen maar tot minder en minder discussies gaat leiden.

Maar we kunnen het proberen. Maar denk dus dat je veel te veel passief spel ermee uitlokt.

Dan moeten er gevolgen komen voor het stemmen zonder onderbouwing, zoals inactiviteitsdood en bij herhaling zelfs een ban van enkele potjes.
 

DeletedUser17472

Guest
Ik vind dat ver gaan, en dat alleen omdat we met twee topics gaan werken. Het is een spel hoor, geen strafkamp
 

DeletedUser74966

Guest
Ik volg het topic van jullie nu Gijs, maar ben nu al gelijk tegen verdere invoering van het idee XD

Het switchen is echt knettersirritant. Met de zoekfunctie kun je normaal gewoon de stemmen van spelers terugzoeken. Stem intypen als zoekopdracht en geplaatst door speler x. Nu kijk ik telkens van wie heeft waar überhaupt op gestemd en welke redenering was daarbij? En daarvoor zit je continu te switchen :s
 
Bovenaan