Er zijn genoeg opleidingen waar er toch meer werk in schuilt en zeker qua projecten die niet te combineren zijn met lesdagen van 7u tot 19u waarbij je maar 1 dag extra hebt om te leren/werken want je gaat uit van 6 lesdagen.
Je zou 2 uur pauze op een dag hebben, 4 uur na school.
Werk heb je stagevoorzieningen voor, korte dagen van 8 tot 5 en voldoende tijd voor je overig schoolwerk en je herkansingen.
Hierbij kan je wel voor de projecten tijd geven tijdens de lesdagen, maar om de leerstof te snappen en te onderhouden heb je ook genoeg tijd nodig naast de lessen. Dit geldt in België zeker voor de opleidingen Geneeskunde en Burgerlijk Ingenieur. Zoiets invoeren zou dus enkel nadelen met zich meebrengen, de druk zal verhogen, de vrije tijd zal verminderen en mensen zullen minder tijd hebben om de leerstof voldoende te snappen.
Wanneer je de lesstof begrijpt zal je het ook nooit vergeten. Maximaal dat je even moet inwerken. Begrip komt niet door stampen maar door de tijd te nemen dit is al een grote fout in ons schoolsysteem. Naast de globale kennis worden woordenlijsten en begrippen ook binnen 1 week vergeten door het gestamp zonder enige uitvoering. Zoveel zal er niet veranderen, buiten dat professoren en docenten meer tijd kunnen besteden aan de stof en het begrip groter is.
Dit leidt alleen maar tot slechtere studenten die misschien af en toe voldoende punten kunnen behalen, maar hun vakken niet voldoende beheersen wat nodig is in hun carrière later. Als laatste beperk je ook hierbij de tijd die mensen kunnen steken in sporten
Als je voorheen 2 uur les had en 2 uur moest stampen kan je dan 3 uur les volgen en 1 uur stampen.
Je tijd vermindert niet, je zal alleen meer focus krijgen op begrip en minder op stampen en vergeten.
Je kan bij bijna elke sportvereniging op Zondag gewoon je sport beoefenen & zover ik weet is elke studie goedkoop te lenen met lage rente.
en het belangrijkste hun tijd die ze kunnen steken in studentenverenigingen. Deze verenigingen en eventueel faculteitsraden enzovoort vormen een goede aanvulling van je studies en leren je omgaan met echte bedrijven wat sommige studentenverenigingen zijn die met een omzet van 10 tot 100 duizenden euros draaien.
Heb je even afgekapt om dingen gescheiden te houden.
Studentenverenigingen; laten we eerlijk zijn dat er ook genoeg zijn die bijzonder weinig bijdragen als aanvulling.
De studentenverenigingen die wel bijdragen moet je de scholen motiveren vrijstellingen te geven voor bepaalde aspecten, je krijgt ook vrijstelling wanneer je door studiekeuzes in herhaling valt, we zouden slim genoeg moeten zijn deze punten te tackelen.
Maar punt blijft dat raden en verenigingen een beperkte hoeveelheid studenten dusdanig positief beïnvloed.
En dan bedoel ik dus dat raden gelimiteerd werk voorzien en dat er dus ook verenigingen zijn die gewoon er met de pet naar gooien.
Als je ziet dat ze momenteel nog geen 3 talen voldoende beheersen, wil je overgaan naar 12 talen. 12 talen is zelfs compleet nutteloos. Het kennen van Engels en daarnaast 1/2 talen uit het lijstje Frans, Portugees, Spaans, Chinees, Japans of Duits is voldoende. Het is beter om te focussen op het verbeteren van 3 talen en die perfect te leren spreken dan 12 talen half kunnen spreken. Ga voor kwaliteit, niet kwantiteit, daar ben je niets mee.
Als je in Nederland of België woont zijn er al 4 talen verplicht.
Frans, Duits, Nederlands en Engels deze moeten volledig beheerst worden.
Daarnaast kan er geen kwaad om een Scandinavische taal, Russisch, Japans, Chinees, een Arabische taal en een siertaal als Grieks of Hebreeuws te leren. (Ben nu zo netjes Arabisch en Scandinavisch in 1 te gooien) de basis is voldoende en je kan nog altijd een keuze maken om talen te beheersen. Dit zal niets veranderen.
Als ik deze conclusies van jou lees, vraag ik me dus af welke studies je hebt gedaan en of je ergens ooit voor hebt ingezet (lees studenten/ faculteits -raden/verenigingen). Volgens mij is dit laatste niet het geval en je opleiding behoort niet tot een opleiding met een dergelijke werklast. Dus tenzij je wilt dat studenten zich opsluiten in hun kamer voor hun hele studententijd en geen ervaring(en) opdoet, dan is je voorstel niets waard.
Heb niks bijzonders gedaan omdat school me aan kwam waaien en ik geen motivatie heb gehad iets te doen.
Perfecte 10en op alle talen en bètavakken op Havo met voldoende spijbeluren om al mijn 6de boete te innen.
Zoals ik dus al heb gezegd het is te gefocust op stampen wat mij een overdreven voordeel gaf en overduidelijk een systeem is wat zorgt dat mensen het binnen 1 jaar weer vergeten zijn.
Wat voor ervaringen zijn er buiten Stage, les, verenigingen en je sociale leven op zondagen?
Ik noem t aanstelleritis gezien feesten gewoon op zondagnacht nog kan.
TLDR: de voorstellen zijn nutteloos, niets waard, onhaalbaar en fnuiken de levenslessen en ervaringen die de student opdoet tijdens zijn studententijd.
De voorstellen zijn makkelijk haalbaar, scheiden mensen op jongere leeftijd al in klassen op basis van intellect en geeft de mogelijkheid tot beter inzicht op studiekeuzes.
Er zijn zeker nadelen, maar als je nu al opgeeft ook daarvoor oplossingen te zoeken ben je even fout bezig als de gemiddelde WWer die opgeeft een baan te zoeken na 3 sollicitaties.