AUT

DeletedUser78556

Guest
Dit moest ik toch even lezen,:D
En ik kan uit goede bron vertellen dat het niet de eerste keer is dat ze "Dreigen" aan te vallen als je oss stuurt naar een bepaalde speler. ;)
 
Reactiescore
760
Ik wil nu ook in die stam ze zijn namelijk nummer 1! zo cool:cool:

sorry maar nummer 1 staan als stam zegt niks:oops:
 

DeletedUser23144

Guest
Dit is gewoon het bluffen als grote speler tegen een kleinere speler. Dit is al zo oud als tribalwars en zal nooit verdwijnen
 

DeletedUser53405

Guest
Ik haat postjes maken op het forum, maar in dit geval ga ik er op ingaan.

1. Elke diplomatieke beslissing wordt sowieso binnen de stam met iedereen besproken. Dit geval heeft zelfs ons forum niet gehaald en er is nooit een 'officiële gebeurtenis' geplaatst waarin we een NAP met DK zouden hebben en/of dat deze dan weer beëindigd zou zijn.

2. Wat mij betreft is er dus nooit een NAP geweest tussen AUT en DK. De meeste onder ons hadden zelfs geen weet dat er een echte NAP zou zijn. Uit het gehele gesprek van beide spelers kan ik afleiden dat de enigste afspraak die er gemaakt was, is deze tussen Redbull688 en DeathComesRippin (DCR) omdat ze elkaar goed kennen. Eerder ook omdat DCR een beschermende hand boven zichzelf en zijn stam wou in ruil dat DK ons zou bijstaan tegen Sophia.

DeathComesRippin op 08.06. om 22:31 uur
we hebben een NAP momenteel met de stam van sofia dus ze vraagt ons om hulp maar als we een NAP of BG met jou stam kunnen aangaan dan verbreken we het andere NAP en kunnen we jullie desnoods helpen

redbull688 op 08.06. om 22:56 uur
maat we hebben overlegt en een nap zien we wel zitten. bg is het te vroeg voor die al te bepalen. dat zie je in 55 wel met ano

DeathComesRippin op 09.06. om 07:01 uur
ok dankje maat, ik laat mijn leider direct weten en dan verbreken we de NAP met INV2

punten die hierbij te betreuren te vallen qua communicatie
- Redbull trekt dit niet door naar de gehele stam wat uiteindelijk geen groot effect zal hebben op het uiteindelijke verloop.
- DCR trekt dit ook niet echt door naar zijn stam van wat onze voornaamste verwachting is namelijk ons helpen tegen Sophia.

3. In hoofde dat de NAP ontstaan is, wordt er verwacht van DK dat ze ons ook zullen helpen in ruil dat wij hen niet lastig zullen vallen. Wat horen we een aantal dagen later via onder andere de grote mond van JMJsniper en DCR zelf. Dat er toch mensen in zijn stam zijn die Sophia wel helpen qua ondersteuning en dat ze spion(nen) zouden hebben et cetera. Allemaal goed en wel, maar de afspraak was dat AUT en DK elkaar verder helpen en niet juist onze tegenstander ondersteunen, ook al is dit misschien de actie van enkelingen.

4. Mocht het toeval zijn dat net vandaag, terwijl er aanvallen van ons op Sophia lopen, ook de NAP verbroken werd. Dit omdat er nota bene iemand van DK zorgt voor ondersteuning naar Sophia (ooh wie ooh wie) en wij er even ocharme twee verkenningsaanvallen op sturen via Bram. Just as a warning!

DeathComesRippin gisteren om 19:13 uur
is het goed als ik NAP effe ontbind? die ene maakt echt een probleem omdat jullie hem aanvielen en de andere leider is niet on maar van zodra ik kan komt de nap trg goed?

Redbull688 gisteren om 19:22 uur
ja is goed. bij de gene waar ik vannacht de verslagen tegenstanders als ondersteuning zie is ook de sjaak.

Om een lang verhaal kort te maken is heel deze zever enkel en alleen maar om 2 verkenningsaanvallen die gestuurd zijn ter 'waarschuwing' tijdens een zogezegde NAP omdat, jawel, Gethope Sophia ondersteunt.
Dan komt het niet van onze kant dat er zo'n drama of probleem rond gemaakt wordt. Uiteindelijk is Gethope gewoon weer een extra schaapje die onder de hoede staat van grootmeester(es) Sophia.
Wij van AUT hebben er al lang mee leren leven. Maar als iemand Sophia ondersteunt, ga dan niet zitten wenen op het forum dat je 2 verkenningsaanvallen krijgt en dat een zogezegde NAP wordt verbroken!
Dan is het bijna logisch dat er ook iets richting uw eigen dorp kan komen!

Gegroet en goedenacht!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23144

Guest
Om even terug te komen op de kwestie, waarom zou men überhaupt ondersteuning naar een NAP sturen? Dit is helemaal niet de functie van een NAP
 

DeletedUser53405

Guest
Klopt zeker.
Het ging er bij ons (Redbull) vooral om dat, in ruil voor de NAP, DK geen deffleverancier meer is van Sophia.
 

DeletedUser65875

Guest
DK is nooit defleverancier geweest van Sophia. Ik heb mensen gevraagd toen Gils aanviel om def te sturen naar Sophia omdat zij een betere kans is (in mijn ogen) dan de stam AUT.

Zoals post 1 aangeeft is er niks via forum gepasseerd dat we Sophia niet mochten ondersteunen als vereiste van deze NAP.
--> Toen ik het vroeg begon DCR wel van zijn tak te maken dat hij liever niet had dat mensen van de stam haar ondersteunden omdat hij je 'maat' is.

Tevens is er bij ons ook nooit discussie geweest omtrent NAP, was er ineens zonder overleg op het forum naar iedereen toe. --> ervaring is te zoeken, jammer.
Je beaamt zelf in de pm met DCR dat er een NAP is, en Bram beaamt deze ook in de pm naar mij.

Ik zelf heb uiteraard gestuurd. Maar die def is nooit aangevallen geweest (buiten 2 fakes)

Zij heeft rustig 2 mensen van jullie overgenomen.

Toen ze ging voor de 3de schoten jullie precies in actie en vielen jullie haar aan. Met als resultaat dat Sophia def vroeg, en ik deze weer schonk.

And now we're here.

Feit blijft ...

NAP val je niet aan, ook niet als waarschuwing ... ook niet scouts. NOT DONE
 

DeletedUser78532

Guest
Ok ik wil hier toch eens mijn mening over geven nu dat ik zopas zie hoeveel er over me gepraat word :/ ja Aut zijn vrienden van me maar die NAP was niet omdat ze ons niet zouden lastigvallen maar omdat we samen zouden kunnen groeien. En laat ik even weten dat we tot gisteren niet wisten dat Gethope irl friend met Sophia is want we dachten dat hij ons gewoon wou ambeteren door niet te luisteren toen we vroegen zijn os weg te trekken (al die tijd zei hij niks over zijn vriendschap) na eindelijk te weten over zijn vriendschap begon ik alles wel te begrijpen. Maar nu zie ik dat beide Aut en Gethope alles van me openbaar hebben gemaakt? je kan me dan niet kwalijk nemen dat het vertrouwen in beide zeer klein is nu.
Mvg,
DeathComesRippin

Ps de NAP is verbroken door die aanval dus beide stop met het als excuus te nemen voor alles en geef toe dat we gewoon allemaal elkaar aan het tegenwerken waren en dit niet zo kan blijven doorgaan

Pss alles openbaar maken is ook NOT DONE dit regel je intern zonder anders mensen erbij te betrekken want niemand vind een mol leuk dus van beide jullie kanten is er een fout gemaakt en zit ik er tussen in
 

DeletedUser74552

Guest
Klopt zeker.
Het ging er bij ons (Redbull) vooral om dat, in ruil voor de NAP, DK geen deffleverancier meer is van Sophia.

Dit is wel echt het meest sneue verhaal ever. Je ruilt een NAP met mindere spelers zodat ze niet een van je edel targets gaan OS'en ?
Ten eerste heeft een Niet Aanvals Pact daar helemaal geen invloed op. Ten tweede schend je gelijk je eigen regels als ze toch OS'en jullie er zonder pardon aanvallen uit sturen.
Kortom AUT stabt hier gewoon. *slowclap*
 
Reactiescore
2.303
tl;dr
 

DeletedUser61134

Guest
Dit is wel echt het meest sneue verhaal ever. Je ruilt een NAP met mindere spelers zodat ze niet een van je edel targets gaan OS'en ?
Ten eerste heeft een Niet Aanvals Pact daar helemaal geen invloed op. Ten tweede schend je gelijk je eigen regels als ze toch OS'en jullie er zonder pardon aanvallen uit sturen.
Kortom AUT stabt hier gewoon. *slowclap*

Het heeft geen invloed op de NAP, maar als in de besprekingen het onderdeel behandeld is kan het natuurlijk wel voorwaarde zijn voor het verbreken.
Maar als dit het geval is moeten ze met een screenshot komen en niet een klein stukje tekst op het forum.
 

DeletedUser78532

Guest
Hebben jullie wel mijn post gelezen @firedrakan en @YoWhite dan weet je dat dit niet afgesproken is maar wel een beetje verwacht werd dat we elkaar helpen omdat we naar een BG aan het opbouwen WAREN
 

DeletedUser61134

Guest
Hebben jullie wel mijn post gelezen @firedrakan en @YoWhite dan weet je dat dit niet afgesproken is maar wel een beetje verwacht werd dat we elkaar helpen omdat we naar een BG aan het opbouwen WAREN

Ja maar de meeste mensen ondernemen pas actie als de plannen definitief zijn.
Op TW is het een bekend iets om anderen aan het lijntje te houden en dan plots aan te vallen wanneer de BG nog niet definitief is.
Dus ze hebben officieel niks fout gedaan omdat ze de NAP niet overtraden.
Enige verschil is dat er nu een 3de partij is, maar principe blijft redelijk hetzelfde dat zolang de NAP er is jullie fout zitten en wanneer de BG er was en er stond nog OS de andere partij fout zat.

@YoWhite
Zitten we ook eens op dezelfde lijn zie ik :p
Wonderen zijn de wereld nog niet uit
 

DeletedUser74552

Guest
Hebben jullie wel mijn post gelezen @firedrakan en @YoWhite dan weet je dat dit niet afgesproken is maar wel een beetje verwacht werd dat we elkaar helpen omdat we naar een BG aan het opbouwen WAREN

Wat bedoel je hier nou precies mee ? Wat is niet afgesproken ? Dat er wel of geen OS naar sophia kon worden gestuurd ? En je bouwt niet op naar een BG. Dit zijn gewoon diplomatieke betrekkingen met een functie voor beide partijen. Of wel je bespreekt een BG en hebt een gezamelijk doel ofwel je hebt een NAP voor de time being.

EDIT: Voor je beweerd dat er geen NAP was, in post 1 staat een screenshotje van een bevestigde NAP op 9 juni.
 

DeletedUser74552

Guest
Het heeft geen invloed op de NAP, maar als in de besprekingen het onderdeel behandeld is kan het natuurlijk wel voorwaarde zijn voor het verbreken.
Maar als dit het geval is moeten ze met een screenshot komen en niet een klein stukje tekst op het forum.

Als het een voorwaarde was, dan vind ik het diep triest maar kan ik er niks van zeggen.
Als het geen voorwaarde was, dan is het nog triester natuurlijk.
Anyway, ze moeten indd met een screenshot komen van die afspraken.
 

DeletedUser78532

Guest
Wat bedoel je hier nou precies mee ? Wat is niet afgesproken ? Dat er wel of geen OS naar sophia kon worden gestuurd ? En je bouwt niet op naar een BG. Dit zijn gewoon diplomatieke betrekkingen met een functie voor beide partijen. Of wel je bespreekt een BG en hebt een gezamelijk doel ofwel je hebt een NAP voor de time being.
Ja er was niet afgesproken dat er geen os ging naar sophia al werd dit wel een beetje verwacht. En voor dat je een BG begint moet je toch elkaar leren volledig vertrouwen en waar naar je moet toebouwen wat best gaat met een NAP niet? en nee ik ga niet ontkennen dat we een NAP hadden want dit was zo
 
Bovenaan