Discussie- en vragentopic Speedkampioenschap 2017

Reactiescore
575
SK%202017%20banner.png

Discussie- en vragentopic

Beste spelers,

In dit topic kun je discussiëren over het kampioenschap. Ook kun je hier je mening geven over dit toernooi. Tevens kun je hier terecht voor het stellen van vragen of over dingen die je nog niet helemaal duidelijk zijn. We zullen dan proberen je zo goed mogelijk verder te helpen.

Met vriendelijke groeten,
Jullie tribalwars.nl team
 
Reactiescore
1.049
huhhm jammer dat die solo is,
verder leuk een keer mee te doen Xd
wel vraag ik me af waarom er soms 2 speeds op 1 dag worden gehoudem,
ben je er een dag niet, weg klassering?
 
Reactiescore
575
huhhm jammer dat die solo is,
verder leuk een keer mee te doen Xd
wel vraag ik me af waarom er soms 2 speeds op 1 dag worden gehoudem,
ben je er een dag niet, weg klassering?
We organiseren per jaar meestal een individueel kampioenschap en een teamkampioenschap. Dit is het individuele kampioenschap en het teamkampioenschap zal vermoedelijk plaatsvinden in november 2017.

Het klopt dat je je plaats in het klassement waarschijnlijk verliest als je een ronde niet kunt meespelen. Daarom hebben we het toernooi ook ruim op tijd bekend gemaakt, zodat je op zoek kan gaan naar een medespeler die bij afwezigheid de ronde(s) voor zijn rekening kan nemen. Daarnaast gaan de tien beste spelers na tien rondes door naar de vijf finalerondes, dus dat betekent dat je enige speling hebt om over te slaan mits je op andere rondes een goede prestatie neerzet.
 

DeletedUser70854

Guest
Is het de bedoeling dat er een pre-registratie komt? Of gewoon de eerste 300 die meedoen aan de eerste ronde?
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Finale rondes zijn niet echt ideaal ingesteld @ropiloot11

Die rondes kunnen maar 10 accounts meedoen en dan moeten ze er al alle 10 zijn, een bashronde is daar redelijk irrelevant en zou beter een startronde zijn. Zeker als je bedenkt dat het een individueel kampioenschap is, startrondes zijn eigenlijk gewoon een must om aan te tonen dat je de beste bent.

Finale rondes zijn ook de barbbaren dorpen, zeker bij ronde 11 en 12 te laag ingesteld om een leuke faire strijd te maken, die niveau 1 zoals die nu staat betekend dat eens je troepen verliest het gedaan is, iets wat je niet altijd in de hand hebt en dus niet representatief is voor de beste speeder.

Afsluiten met een uitgebouwde dorpenronde vind ik persoonlijk ook een beetje jammer :p


Maar enorm bedankt voor dit kampioenschap, is zeker fijn en ik ga proberen meedoen! 'T is niet mijn bedoeling kritiek te geven maar ik zou wel graag hebben dat het fijne rondes worden waar de geluksfactor niet teveel de winnaar bepaald.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Zeker weten een mooi toernooi, complimenten Robby. Ik vind de finaleronde een leuke opzet. Ook puntensysteem perfect zoals vorig jaar. En gelukkig worden alle types speeds gespeeld, voor ieder wat wils.

Rondes 1 t/m 10 zijn goed ingesteld. Wat meer barbarendorpjes bij de finalespeeds is wel een goed plan ja, als je op niveau 1 met 10 spelers bent is 3/4 per speler toch minder dan je denkt. Ik zou het zo doen:
Ronde 11: 6.5 barbs per speler
Ronde 12: 5 barbs per speler
Ronde 13: Eigenlijk wel goed zo, wegens halve prijs muntjes
Ronde 14: (Ik wacht even Tims startronde idee af)
Ronde 15: Ik zou er 9 per speler doen, en barbarendorpen edelen inschakelen (anders is ronde te snel gespeeld)

En wellicht zou de derde finaleronde, woensdag in de laatste week, naar zondag kunnen. Dan hebben speler een adempauze op die woensdag, want 5 dagen op rij is best intensief. Dan op zondag 13:30-17:30 de laatste ronde, kunnen gemiddeld gezien het grootste aantal spelers meedoen.
 

DeletedUser74396

Guest
Hoe groot is de speed community tegenwoordig?
met andere woorden: hoeveel spelers zou ik mogen verwachten bij dit toernooi?
 
Reactiescore
21
Nee, denk ik niet, tussen de mogelijke kanshebbers zullen denk ik maar stuk of 8 mensen zitten; Het is ook te zien of de vroegere harde terugkomt of niet :p..

Maar inderdaad, een startersronde zie ik eigenlijk ook wel erg zitten!
 

DeletedUser75951

Guest
Nee, denk ik niet, tussen de mogelijke kanshebbers zullen denk ik maar stuk of 8 mensen zitten; Het is ook te zien of de vroegere harde terugkomt of niet :p..

Maar inderdaad, een startersronde zie ik eigenlijk ook wel erg zitten!
Hoor ik bij die 8? :D
 
Reactiescore
21
Ik weet niet welk acc je speelt :D?
 

DeletedUser74005

Guest
Ik pak er mss wel wat mee, als iemand nog een co zoekt, zegt ie het maar.. Ga toch niet alles spelen.

Tellen deze rondes eigenlijk mee voor het seizoensklassement? Nee toch?
 
Reactiescore
575
Sorry voor de vertraging, maar in de opmerkingen hieronder heb ik geprobeerd antwoord te geven op alle feedback die hiervoor aan de orde is gekomen (en nog niet was beantwoord).

Is het de bedoeling dat er een pre-registratie komt? Of gewoon de eerste 300 die meedoen aan de eerste ronde?
Er is geen pre registratie. Dat wil zeggen dat je 'gewoon' kunt inloggen via de hoofdpagina op het moment dat er een ronde begint. Dit geldt voor elke ronde opnieuw.

Finale rondes zijn niet echt ideaal ingesteld @ropiloot11

Die rondes kunnen maar 10 accounts meedoen en dan moeten ze er al alle 10 zijn, een bashronde is daar redelijk irrelevant en zou beter een startronde zijn. Zeker als je bedenkt dat het een individueel kampioenschap is, startrondes zijn eigenlijk gewoon een must om aan te tonen dat je de beste bent.

Finale rondes zijn ook de barbbaren dorpen, zeker bij ronde 11 en 12 te laag ingesteld om een leuke faire strijd te maken, die niveau 1 zoals die nu staat betekend dat eens je troepen verliest het gedaan is, iets wat je niet altijd in de hand hebt en dus niet representatief is voor de beste speeder.

Afsluiten met een uitgebouwde dorpenronde vind ik persoonlijk ook een beetje jammer :p


Maar enorm bedankt voor dit kampioenschap, is zeker fijn en ik ga proberen meedoen! 'T is niet mijn bedoeling kritiek te geven maar ik zou wel graag hebben dat het fijne rondes worden waar de geluksfactor niet teveel de winnaar bepaald.
Ik heb de rondes nogmaals tegen het licht gehouden en ik heb besloten om de bashronde (ronde 14) te vervangen door een startronde. De voornaamste reden hiervoor is dat ik in het rondeoverzicht in eerste instantie geen startronde had opgenomen en over het hoofd had gezien, terwijl ik met jou van mening ben dat een startronde niet mag ontbreken in een toernooi waarbij het draait om individuele prestaties. Ik zal daarom de instellingen van ronde 14 veranderen naar een startronde.

Daarnaast zal ik ook het aantal barbarendorpen op de rondes 11 t/m 15 iets naar boven bijstellen, omdat ik geen rekening had gehouden met het feit dat enkele spelers niet komen opdagen, waardoor de ligging van de spelers en de dorpen een grotere, ongewenste invloed op het verloop kan hebben dan gewenst is.

Zeker weten een mooi toernooi, complimenten Robby. Ik vind de finaleronde een leuke opzet. Ook puntensysteem perfect zoals vorig jaar. En gelukkig worden alle types speeds gespeeld, voor ieder wat wils.

Rondes 1 t/m 10 zijn goed ingesteld. Wat meer barbarendorpjes bij de finalespeeds is wel een goed plan ja, als je op niveau 1 met 10 spelers bent is 3/4 per speler toch minder dan je denkt. Ik zou het zo doen:
Ronde 11: 6.5 barbs per speler
Ronde 12: 5 barbs per speler
Ronde 13: Eigenlijk wel goed zo, wegens halve prijs muntjes
Ronde 14: (Ik wacht even Tims startronde idee af)
Ronde 15: Ik zou er 9 per speler doen, en barbarendorpen edelen inschakelen (anders is ronde te snel gespeeld)

En wellicht zou de derde finaleronde, woensdag in de laatste week, naar zondag kunnen. Dan hebben speler een adempauze op die woensdag, want 5 dagen op rij is best intensief. Dan op zondag 13:30-17:30 de laatste ronde, kunnen gemiddeld gezien het grootste aantal spelers meedoen.
Zie commentaar op de reactie van Tim010. De planning van de rondes tot en met vrijdag is bewust gemaakt en we zullen daarin nu geen wijzigingen meer aanbrengen. Daarnaast zou je altijd nog kunnen proberen om een medespeler te vinden die een of meerdere van deze rondes kan spelen. ;)

Hoe groot is de speed community tegenwoordig?
met andere woorden: hoeveel spelers zou ik mogen verwachten bij dit toernooi?
Op een gemiddelde ronde zijn er meestal tussen de 100-150 spelers. Op een speciale ronde en/of een kampioenschap loopt het aantal spelers wel enigszins op, tot tussen de 200-300 deelnemers.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Proficiat aan de 10 finalisten, hopelijk kunnen we de finale rondes eindelijk eens kwalitatieve fights zien :)
 

DeletedUser76153

Guest
Proficiat aan de 10 finalisten, hopelijk kunnen we de finale rondes eindelijk eens kwalitatieve fights zien :)
Mag je als finalist co's hebben? Ik heb namelijk geen account in het SK wegens tijdgebrek tot nu toe maar ik wil wel graag meespelen.
 
Bovenaan