[Speeltopic] WvW 262: The 100

DeletedUser78325

Guest
Er wordt al geluncht op een claim. Wolven voelen zich al in het nauw nu?

Hopeful, hij verdedigde jou. Toevallig?
 

DeletedUser78325

Guest
Kan me overigens wel redelijk vinden in wat Westkip zegt. Benieuwd welk woordweer WatBlaasJe in petto heeft.
 

DeletedUser76681

Guest
Nou we weten iig zeker dat Game een wolf was.

en dat we opzoek zijn naar wolven met een speer.
 

DeletedUser

Guest
Hehe ja moeten jullie niet met 5 man beweren dat ik niks in te brengen heb wou dus echt iets inbrengen

anyway gl.
 
Reactiescore
3.583
Na terugkijken vind ik Joker weer opvallend, hij is heel actief (was hij vorig potje ook toen hij goed was dus wil niet gelijk iets zeggen), maar nu is het wel extreem voor zijn doen. Hij hamert ook vrij hard op het koppel gebeuren van westkip-anthrax waar ik allerminst in geloof. Waarom ben jij er zo van overtuigd dat hier een koppel zit, dat is toch veel te opzichtig?

Nog altijd akkoord met dat actief zijn? :D Zondag is mijn 'tijd teveel dag' ^^.


Opzichtig zijn kan werken in omgekeerde gedachtegangen. Zou het niet uitsluiten en in het achterhoofd houden. Echter ben ik al iets van mijn standpunt afgekomen betreft dat Westkip slechtje zou kunnen zijn. Hij is net vol op mijn nieuw target gegaan (daarvoor volgt nog een post). Wat alsnog niet uitsluit dat hij als goedje een band kan hebben met Antra.


Mooie samenvatting jens.

Ben het zeker eens dat mensen moeten stoppen met claimen, zeker nu. Je maakt het zo bepaalde spelers veel te makkelijk

Ik denk niet dat ofwel anthra ofwel kuiken al zo een risico zouden nemen om zo voor elkaar in de bres te springen op dag 1. Lijkt me eerder dat ze mensen willen laten denken dat ze een connectie hebben om zo mensen uit te lokken.

Voor alle duidelijkheid, Westkip sprong in de bres voor Antra maar niet omgekeerd. Dus echt zo opzichtig was het nog niet :p


Jij verdedigt Hopeful duidelijk. Westkip verdedigt anthraxxis duidelijk. Echter zie ik daarvoor alleen mensen richting jou gaan. Ik maakte dus gewoon ff duidelijk dat je niet de enige bent. Kreeg toen al te horen dat men dat hier een reddingsactie noemt...

Mensen gingen richting Mono omdat hopeful verdacht werd, Antra werd niet verdacht dus is het geen reddingsactie van Westkip. Dat is het verschil tussen beide :)
 

DeletedUser64575

Guest
One down, next one is: WatBlaasJeInMijnOor?

Gisteren viel hij mij al op door zijn activiteit maar toch inhoudelijk op de achtergrond houdende posts. Hij probeerde vandaag met zijn stem op de achtergrond te blijven door aanvankelijk op Finis adest rerum te gaan (stem niet geplaatst). Hij zei niets meer over Gamebreaker (zie quotes hieronder), wel vroeg hij aan Jenskeuh om zijn mening over Finest Rerum te geven, waarschijnlijk om de aandacht meer op hem te vestigen. Toen heb ik hem lichtjes proberen dwingen om een keuze te maken tussen Arrighi en Gamebreaker, daarnaast kwam er ook een post van Jenskeuh die erop wees dat WatBlaasje op de achtergrond bleef. Na verloop van tijd - en dus zeker door de druk - is er dan uiteindelijk een stem op Gamebreaker gekomen, weliswaar pas kort na enkele extra stemmen op Gamebreaker en toen Arrighi 3 extra stemmen op zich moest krijgen om Gamebreaker te redden.

De stemming was op dit moment:

7x Gamebreaker
2x Anthraxxis
4x Monobear
5x Arrighi
1x Maroen1
1x Victorious



Blaasje sprong meteen op de eerste persoon die heel vroeg een lynchstem plaatste op zijn medewolf.

Daarna zag hij dat het serieus was, en kwamen er meer en meer kritische opmerkingen aan het adres van Gamebreaker. Volgens mij probeerde hij daardoor zelf ook kritisch te zijn tegenover Gamebreaker.




Daarna was het muisstil. Hij zei niets meer over Gamebreaker totdat hij ertoe werd gedwongen, terwijl er tegen Gamebreaker geloofwaardige argumenten lagen die blaasje zelf had erkend.


Hier had ik aan wolfje Gamebreaker gevraagd om vier spelers in volgorde van verdachtheid te plaatsen. Je merkt hier op dat hij Watblaasje hoog wou zetten, maar niet helemaal vanboven. Nummer 2 is een perfecte plaats voor een medewolf te plaatsen. Zo kan je later indien hij sterft zeggen van: "Kijk, hij stond hoog op mijn verdachtenlijstje" en wordt er geen wolvenlink tussen hen gelegd, bovendien kan hij ook niet gedwongen worden om zijn lynchstem op WBJIMO te plaatsen.

Ik ben er voor vandaag eigenlijk al wel weer klaar mee, maar vooruit dan.

Ik begrijp wat je zegt en goed gevonden, maar ik ben geen slechtje. Ik was eerlijk gezegd meer aan zoeken naar andere verdachte dingen in plaats van Game en Arraghi waar al heel veel aandacht aan besteed was. Zo heb ik eens zitten kijken naar de posts van Maroen, sir thrones en FAR en ben ik eens op zoek geweest naar potjes waar jij wolf was, waar ik helaas niet zoveel uit heb kunnen halen.

Vandaar ook dat ik m'n post zo begon:

Nou jongens, ik kom er echt niet uit. Ik laat het voor wat het is voor vandaag.

De voornaamste reden dat ik Game dus geen aandacht gaf was omdat ik m'n aandacht ergens anders wilde vestigen en ik wel wist dat hij of Arraghi toch de lynch zouden worden. Uiteindelijk kon ik onvoldoende informatie uit de dag 1 posts halen, waardoor ik m'n stem heb gebaseerd op het antwoord dat ik jou gaf. Ik was me toen niet bewust van het aantal stemmen op Game of Arraghi, op de post die jij stuurde waarin het 5/5 was na. Het klopt dat ik daar als wolf rekening mee zou houden, maar dat heb ik nu als goedje niet gedaan.

Wat je zegt over het lijstje komt waarschijnlijk overeen met de reden die ik zelf aangaf. Hij zette jou en Jens juist onderaan om jullie vertrouwen te winnen, in plaats van mij bovenaan omdat we samen wolf zouden zijn. Helaas kan ik dat natuurlijk bewijzen.
 

DeletedUser8414

Guest
One down, next one is: WatBlaasJeInMijnOor?

Gisteren viel hij mij al op door zijn activiteit maar toch inhoudelijk op de achtergrond houdende posts. Hij probeerde vandaag met zijn stem op de achtergrond te blijven door aanvankelijk op Finis adest rerum te gaan (stem niet geplaatst). Hij zei niets meer over Gamebreaker (zie quotes hieronder), wel vroeg hij aan Jenskeuh om zijn mening over Finest Rerum te geven, waarschijnlijk om de aandacht meer op hem te vestigen. Toen heb ik hem lichtjes proberen dwingen om een keuze te maken tussen Arrighi en Gamebreaker, daarnaast kwam er ook een post van Jenskeuh die erop wees dat WatBlaasje op de achtergrond bleef. Na verloop van tijd - en dus zeker door de druk - is er dan uiteindelijk een stem op Gamebreaker gekomen, weliswaar pas kort na enkele extra stemmen op Gamebreaker en toen Arrighi 3 extra stemmen op zich moest krijgen om Gamebreaker te redden.

De stemming was op dit moment:

7x Gamebreaker
2x Anthraxxis
4x Monobear
5x Arrighi
1x Maroen1
1x Victorious



Blaasje sprong meteen op de eerste persoon die heel vroeg een lynchstem plaatste op zijn medewolf.

Daarna zag hij dat het serieus was, en kwamen er meer en meer kritische opmerkingen aan het adres van Gamebreaker. Volgens mij probeerde hij daardoor zelf ook kritisch te zijn tegenover Gamebreaker.




Daarna was het muisstil. Hij zei niets meer over Gamebreaker totdat hij ertoe werd gedwongen, terwijl er tegen Gamebreaker geloofwaardige argumenten lagen die blaasje zelf had erkend.


Hier had ik aan wolfje Gamebreaker gevraagd om vier spelers in volgorde van verdachtheid te plaatsen. Je merkt hier op dat hij Watblaasje hoog wou zetten, maar niet helemaal vanboven. Nummer 2 is een perfecte plaats voor een medewolf te plaatsen. Zo kan je later indien hij sterft zeggen van: "Kijk, hij stond hoog op mijn verdachtenlijstje" en wordt er geen wolvenlink tussen hen gelegd, bovendien kan hij ook niet gedwongen worden om zijn lynchstem op WBJIMO te plaatsen.
De timing van deze post vind ik zo ontzettend verdacht, want concreet gezien staat uw post vol onzin als Game goedje blijkt, en jij plaatst hem zo kort na de lynch dat hij al gewoon moest klaarstaan. Dus jouw post houdt alleen steek als je weet dat game wolf is dus als je zelf ook wolf bent? Waarom zou je anders zoveel moeite steken in een post waarvan je niet eens weet of die bruikbaar is?

Het spreek in uw voordeel dat je snel op game ging, al kan dat nog altijd slim zijn om even snel te stemmen in de hoop dat het toch nog de andere kant op gaat en je uzelf zo kan vrijpleiten voor later, hij had toen nog maar 1 stem denk ik. Al zou het raar zijn om dit tegen de infectiewolf te doen dus weet niet goed wat ik er van moet denken.

Los van dit alles vind ik uw punten tegenover blaasje logisch, alleen dus de timing van die post die me voorkennis laat vermoeden.
 
Reactiescore
3.583
Ik kan me niet zozeer vinden in de stemmen op Arrigi en weiger dus erin mee te gaan. Zul je straks nog wel zien dat hij wolf is ook en dat ik de kneus was die niet meestemde :p
Ik neig vooral naar Finis adest rerum, maar dat is meer op gevoel. Bij mij zou je dus nog niet moeten aankloppen voor een sterke theorie. Als ik vanavond dus nog niets kan vinden dan stem ik gewoon op hem :p



Die 'hij' verwijst naar de post, niet naar Yankee. Diklip.

Game speelt enorm neutraal en heeft naar mijn idee nogal moeite met het vormen van een eigen mening. Ik zie dat hij zich best eens in de discussie van een ander wil mengen om dan een kant te kiezen. Wellicht voor de postcount of wie weet voor het slijmen zoals Jens al aanhaalde.

Alleen deze post vind ik oprecht verdacht. In elk potje wordt wel door iemand aangehaald dat de wolven ook tussen de inactievelingen kunnen zitten, alsof de rest zich dat niet beseft. Wellicht wilde hij nu een keer degene zijn die dat aanhaalde om inderdaad de aandacht van zichzelf te halen, maar dat is slechts speculatie.

GaMeBr3AKeR zei:
En wat dan van de mensen die nog niet gereageerd hebben of nauwelijks aanwezig zijn? Daar zie ik meer potentie van een wolf in dan de spelers die hier nu elkaar lopen af te maken.

Ikzelf vind dat Jens vergeleken met normaal niet al te actief is. Ik ben benieuwd of dat komt door RL of omdat hij weinig aandacht wilt.

Maar mijn uiteindelijke conclusie: het lijkt mij een typische dag 1 lynch op iemand die vreemd speelt maar gewoon goedje is. Het zou mij niet verrassen als de slechtjes deze lynch niet eens hebben moeten sturen, maar dat de goedjes dit zelf doen. Ik ga morgen even kijken naar de meelopers, afhankelijk van het resultaat van de lynch. Hetzelfde geldt wanneer Arrigi de lynch is.

En wie was de meeloper WBIMO in de laatste citaat in mijn bericht?



Dat hangt ervan af. Is dit Arrighi's eerste potje?

Zo ja, dan zou ik op Arrighi stemmen. Ik geloof nooit dat jij op dag 1 van je eerste potje een valletje gaat zetten en gaat discussiëren over het lynchen van inactieve wolven. Daar moet haast wel een discussie in de wolvenchat bij vooraf zijn gegaan.

Zo niet, dan zou ik op Game stemmen. Ik zal niet ontkennen dat Game gewoon echt verdacht postgedrag heeft, maar hij heeft zelf aangegeven dat dat door zijn speelstijl komt. Daarnaast is Game altijd verdacht in het begin van het spel, wat ook één van de redenen is dat ik een lynch op Game als een typische dag 1 lynch zie. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een lynch op Yankee of een lynch op Jessica.

'Dan zou je wel op Game stemmen als dit en als dat' en hem vervolgens toch weer verdedigen met 'hij speelt altijd verdacht'. Je kiest gewoon 2 kampen om alle opties open te houden om jezelf in de best mogelijke positie te zetten zodat je u er altijd kan uitpraten.

Nou jongens, ik kom er echt niet uit. Ik laat het voor wat het is voor vandaag.

Als ik kijk naar de 3 hoofdverdachten en keuze moet maken (Mono, Arrighi, Game), dan stem ik op Game. Zijn postgedrag is gewoon echt heel verdacht en vooral dit vind ik nogal vreemd:



Het valt me op dat je het lijstje samenstelt op basis van hoeveelheid inbreng en activiteit. De spelers waarvoor je banger bent omdat zij de lynch sturen zet je onderaan (Westkip/Jens) en de spelers waarvoor je minder bang bent zet je bovenaan (Time/mij). Een denkwijze waar ik me niet zo in kan vinden.

Ik heb net nog zitten zoeken naar potjes waarin Westkip wolf was, gezien ik niet weet hoe hij als wolf speelt en een wolfse Westkip op deze manier nog best het potje kan winnen, maar de enige goede die ik zo snel kon vinden was 200+ pagina's en de zoekfunctie werkt daar niet (mods, los het op!). Iemand die dit inzicht wel heeft?

Zijn post gedrag is verdacht maar jij haalde zonet nog aan dat hij altijd zo speelt en hij een typische dag 1 lynch is? Als je niets ging vinden om op 1 van de top 3 verdachte te stemmen wat je eigenlijk niet deed, ging je gewoon op Finis gaan zoals je zei in de eerste citaat in het vet gedrukt. Conclusie, je spreekt jezelf nogal vaak tegen en vind iedereen wel en niet verdacht (op save speler als wolf zijnde). Lijkt me duidelijk, WBIMO.
 

DeletedUser66129

Guest
Medeleider

Aangezien Yankee60 nu dood is en ik her en der wel wat hulp kan gebruiken, gaat zij me helpen met leiden van het potje. Ik zal haar toevoegen aan conversaties en chats zodat ze ook alles mee krijgt. Vanaf nu moeten dus berichten naar ons beide gestuurd worden!
 
Bovenaan