Top/Flop stammen

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Ik wil toch even ingaan op het stuk waar MB's gewoon wel van AOD edelen. Ik vind dat we de vraag, of MB's wel of niet bij de NAP horen, nooit van toepassing is. De MB's horen bij de stam en horen zich daarom absoluut ook aan de NAP te houden. Daar is ook echt geen discussie over mogelijk.

Ik speel hier pas zeer recentelijk: maar ik zie Gran keer op keer smerige acties maken en het is een stam waar ik alles behalve respect voor kan winnen.
 

DeletedUser76151

Guest
Ik vraag me oprecht ook keer op keer af hoe hun BG (DS) hiertegen kijkt. Ik hoor namelijk vrij weinig vanuit die hoek, en het lijkt me dat de gemiddelde stam het liefst niet geassocierd wordt met dit soort praktijken
 

DeletedUser71210

Guest
Dat mb's bij de stam horen ben ik het volledig mee eens. NAP/BG tussen stammen is ook tussen de mb stammen vind ik.

Er is vanuit mij en Warmachine een NAP afgesproken van 2 weken, tenzij AOD hier niet aan wou doen. Die hebben hier niet op gereageerd dus er staat gewoon een NAP van 2 weken.

Voor zover ik verder weet, heeft de leiding van R2W een NAP voorgesteld aan de leiding van AOD, maar is hier niet op in gegaan door de leiding van AOD. Volgens mij is dit contact gegaan tussen Jasper (ttth) en Dennis (Royal)
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Dat mb's bij de stam horen ben ik het volledig mee eens. NAP/BG tussen stammen is ook tussen de mb stammen vind ik.

Er is vanuit mij en Warmachine een NAP afgesproken van 2 weken, tenzij AOD hier niet aan wou doen. Die hebben hier niet op gereageerd dus er staat gewoon een NAP van 2 weken.

Voor zover ik verder weet, heeft de leiding van R2W een NAP voorgesteld aan de leiding van AOD, maar is hier niet op in gegaan door de leiding van AOD. Volgens mij is dit contact gegaan tussen Jasper (ttth) en Dennis (Royal)

Uit de post van DreamTeam. blijkt dat die wel degelijk is afgesproken. Er zit een kleine skypelog in.
 

DeletedUser71210

Guest
Uit de post van DreamTeam. blijkt dat die wel degelijk is afgesproken. Er zit een kleine skypelog in.
Excuses overheen gelezen, was/ben ik niet van op de hoogte.
Ik heb mijn mb iig gesommeerd niet aan te vallen, omdat ik sowieso een NAP heb staan.

Enige wat ik hier dan op kan zeggen is dat het niet netjes is, afspraken niet nakomen is gewoon not done, maar dat ik verder niet weet welke afspraken er wel/niet zijn.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Ik begreep juist dat AOD de NAP verbrak door DZ eerst aan te vallen?

Wat ik niet terugzie in de stats: Link. Daar worden de eerste overnames genaamd vanuit DZ en zie ik wat gedeff vanuit AOD. Ik heb gekeken vanaf het moment dat de NAP inging (volgens de skypelog), op 10 maart.

Dus: waaruit begreep je dat? Het zou fijn zijn als je niet zo'n statements maakt zonder bewijs erbij te zetten: hier kunnen we natuurlijk weinig mee en als we puur afgaan op de stats: deze spreken tegen je.
 
Reactiescore
1.853
Opzich een mooie samenvatting van zaken, ook klopt het dat ik snel aangebrand ben. De basis van teamplay is afspraken nakomen als dit niet in zijn volltalligheid wordt gewaarborgd wordt er gefaald.
Deze frustratie van mij heeft een korte leave met zich meegebracht, dit had te maken met Lucas, veel spelers zullen hier misschien wat meer beeld bij hebben. Tis een aardige jongen enkel hij heeft de klasse afspraken niet na te komen/ anders te interpreteren waardoor het grote plaatje deels faalt.
Allereerst bedankt dat je de tijd hebt genomen om hierop te reageren. Had ik niet verwacht om eerlijk te zijn, respect daarvoor.

Ik heb daar zeker een beeld bij. Dat botst wel vaker. Neemt niet weg dat je als leider zijnde daar gewoon boven hoort te staan en professioneel moet kunnen reageren. Zeker als je weet hoe de persoon is, jullie zitten al lang genoeg samen in één stam. In zo'n geval heb je zelfs een sturende functie. Leer hem hoe hij misschien beter kan reageren op bepaalde situaties. Door te leaven los je niks op, is gewoon onzinnig, zeker als het om zoiets kleins gaat. (Is een aanname overigens, lijkt me niet dat het om iets groots ging als het binnen 6 uren alweer koek en ei is). Je hebt als leider zijnde simpelweg een voorbeeldfunctie, dergelijke acties passen niet in mijn beeld van een bekwaam leider.

Buiten de door andere en misschien ook deels door mijzelf over de 2 recruiten van AOD, vraag ik mij af welke fair play afspraken er niet worden nagekomen door de stam. Ik verwacht de enkele cf's van onze noordelijke spelers. Buiten dat zie ik zelf dat er netjes gespeeld wordt.
Het doodrecruiten van AOD is één ja. Dan heb je nog het clusterucken van Dr. Dufus en The Gentleman., het bewust kata'en van TTTH, het -in het verleden- hebben van een spion in GOD, het dusdanig vies spelen dat spelers -waarvan 90% van deze wereld nog iets kan leren op het gebied van fair play- doet besluiten om te stoppen met TW, etc. De recruits uit Civil waren ook niet al te proper voor zover ik heb onthouden. Weet hier echter niet het precieze van, misschien kun je mij hierover meer info verschaffen?

Ik spreek overigens nergens over fair play 'afspraken' hé, enkel over acties/speelstijlen die moreel gezien sterk in twijfel getrokken kunnen worden.

Omtrent aannemen recruits. De spelers wilden bij ons spelen en zagen het zelf niet zitten bij hun huidige stam. Ook wij zoeken/zochte actieve spelers en front vermindering was een pretigge bijkomstigheid mijn inziens, heb me buiten de recruitment gehouden na mijn korte leave, en ben tevreden over de huidige leiding. Je zal zelf altijd enkele zaken anders doen. Maar had bij wegvallen Bram aangeboden 2 weken de leiding op me te nemen en heb op een redelijke directieve wijze enkele doelstellingen behaald niet volltalig maar opzich gaat alles redelijkerwijs prima.
Ze zagen het front niet zitten bij hun eigen stam bedoel je? Als het jullie enkel ging om het binnenhalen van actieve spelers, en frontvermindering enkel maar een bijkomstigheid was.. Waarom hebben jullie dan niet gewoon de strijd doorgezet en afgesproken met de betreffende spelers dat ze op een account in R2W zouden mogen spelen, nadat Gran hen op eervolle wijze had verslagen? Dat had de zaak al totaal anders gemaakt. Maar nee, jullie kiezen voor de gemakkelijke weg en recruiten ze simpelweg met account en al. Moet je absoluut niet trots op zijn.

Heb ook eens andere forums bekeken en zie de trend de nr1 stam af te branden ook op andere werelden, dus deze wereld is daar niet uniek in. Hoge bomen vangen veel wind. Zijn wij nr1 waardig, geen idee we staan nu eenmaal eerste tis niet anders.

Vergelijking met stalin, haha wel leuk gevonden.
Het is -spijtig genoeg- op andere werelden dan ook zo dat voornamelijk stammen op #1 staan die dat niet verdienen. Dat afbranden van een stam heeft dus niks te maken met haar #1 positie. Meer met het feit dat het niveau zo laag is, dat zelfs zulke stammen -op wat voor wijze dan ook- op #1 kunnen komen en daar dan ook nog vrij lang kunnen vertoeven. Ik speel weer serieus terug sinds W47:

- W47: stond de stam Meow zeer lange tijd eerste. Niet omdat ze zo goed was, maar puur omdat ze vanaf het begin -door een fusie overigens- al sterk geclusterd was en een miniem serieus front had. Hier is vervolgens nog de halve westelijke rim bij gerecruit, waardoor ze een enorme voorsprong hadden die ze niet door kwaliteit en hard werken hebben verkregen. Heeft erg lang op #1 gestaan en zelfs de 'eindstrijd' gehaald, voor zover daarvan gesproken kan worden. Zij zijn flink afgebrand op het AF: volledig terecht.

- W48: werd amper gepost op het forum, maar in de weinige posts die er werden geplaatst, werd de #1 stam Guard ook vaak afgebrand. Dit kwam mede door vieze acties of stabs die werden begaan, en door hun diplomatieke beleid: ze hebben een geruime tijd betrekkingen gehad met een stam die bekend stond wegens hun overmatig kata-gebruik. Ook terecht dus.

- W49: stonden de stammen Mono, Irid en Met Ui op #1. Allemaal stammen die bestonden uit zo ongeveer dezelfde accounts, want wanneer er weer enkele accounts werden weggespeeld werd er een nieuwe stam gemaakt en recruitten ze er aan de andere kant gewoon weer iets bij. Zo bleef die #1 plek wel gehandhaafd, maar op zeer onterechte wijze. Totaal niet wegens kwaliteit of kunde. Ze zijn hierom op het AF ook flink gebashed: volledig terecht.

- W50/51 weet ik niet, kan ik dus weinig over zeggen.

- W52: hier staat R2W nu al geruime tijd op #1. Ook hier komen weer de nodige discutabele recruits en -acties bij kijken. Dus ook R2W wordt hierop 'afgebrand'. Naar mijn inziens is dit dan ook volledig terecht, aan jullie om het tegendeel te bewijzen. Doorbreek de trend van voorgaande werelden.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser76972

Guest
Wat ik niet terugzie in de stats: Link. Daar worden de eerste overnames genaamd vanuit DZ en zie ik wat gedeff vanuit AOD. Ik heb gekeken vanaf het moment dat de NAP inging (volgens de skypelog), op 10 maart.

Dus: waaruit begreep je dat? Het zou fijn zijn als je niet zo'n statements maakt zonder bewijs erbij te zetten: hier kunnen we natuurlijk weinig mee en als we puur afgaan op de stats: deze spreken tegen je.

Oke, ik baseerde het op deze screen van de betreffende MB.
Maar heb er verder geen rapportjes gezien, dus kan niet met zekerheid zeggen wat daar nu precies gebeurd is
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Oke, ik baseerde het op deze screen van de betreffende MB.
Maar heb er verder geen rapportjes gezien, dus kan niet met zekerheid zeggen wat daar nu precies gebeurd is

Kijk: hier kan ik wat mee. Duidelijk, AOD is daar dus de fout ingegaan.
 
Reactiescore
222
Even vanuit mij over de afspraken die ik heb aangevraagd. Ik heb zelf de NAP aangevraagd. Er is mee akkoord gegaan.
Heb dit tegen arend gezegd, voor mijn ragequit. Of dit intern verder besproken is kan ik dus niks mee, weet ik zelf ook niet.
Ik kan daar op dat punt niemand de schuld geven. Ik weet niet wie begon met aanvallen, of de NAP door gegeven is etc.

Daarbij wil ik even inhaken op Dreamteam. over het clusterfucken. TTTH hoort daar alles behalve bij. De enige die nooit een clusterfuck heeft gehad bij ons (van de front spelers) was zelf ook tegen de fucks zover ik begreep altijd.
Dr Dufus & the gentlemen hadden wel clusterfucks. Die 30+ velden van cluster aflagen. Maar TTTH daarbij benoemen klopt niet.
 

DeletedUser77817

Guest
Waarschijnlijk heb ik als eerste aangevallen? Kun je ingame dat rapportje, in PM, sturen naar "Rise Like A Phoenix ? .." (met vraagteken en 2 punten).
Ik ben benieuwd..
 
Reactiescore
1.853
Daarbij wil ik even inhaken op Dreamteam. over het clusterfucken. TTTH hoort daar alles behalve bij. De enige die nooit een clusterfuck heeft gehad bij ons (van de front spelers) was zelf ook tegen de fucks zover ik begreep altijd.
Dr Dufus & the gentlemen hadden wel clusterfucks. Die 30+ velden van cluster aflagen. Maar TTTH daarbij benoemen klopt niet.
Dan heb ik die twee door elkaar gehaald denk ik, zal het aanpassen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser71618

Guest
Oke, ik baseerde het op deze screen van de betreffende MB.
Maar heb er verder geen rapportjes gezien, dus kan niet met zekerheid zeggen wat daar nu precies gebeurd is

Dit is deze week ook besproken binnen de oude wereldpact skypechat. Daar wordt na wat discussie nu meer progressie geboekt: er werd aangevallen (een scout) als gevolg van een CF die tijdens de NAP periode geplaatst werd. TTTH gaat achter de CF aan en heeft toegezegd dat die afgegeven zou worden. Echter zou er dus vervolgens de aanval ingezet zijn door de MB van Plop.

Feit blijkt dat er niet gecommuniceerd is over de NAP door Plop aan haar MB's. Onhandig, maar Plop heeft nu wel de kans dit na onze gesprekken alsnog recht te zetten, te bespreken en dorpen af te geven voor een faire battle nadien. Wat niet duidelijk is, is of Rise Like a Phoenix zelf wél van de NAP af wist. Gezien er dus gescout is ipv het door communicatie op te lossen. Het ligt dus aan beide kanten, maar de CF'er is natuurlijk de aanstichter.
 

DeletedUser77817

Guest
Hier RLAP,

Ik wist van de NAP, echter weet ik niet welk dorp ik aangevallen heb (ik dacht dat het een scout-aanval was, dat blijkt dus te kloppen). Dat was dus op een clusterfuck (nu ik dit typ, herinner ik me dat weer wat beter ;)), opzich een vrij logische actie (het scouten) aangezien CF's niet echt netjes zijn, ook niet in een NAP periode..
Enkele dagen later zijn de MB's van TTTH (MyBae, Powerrenier, Savager, Sandertje) begonnen met een massa-aanval op te zetten. In totaal zijn er tussen de 300 en 400 aanvallen gekomen, enkel van deze accounts.
Ze hebben daarbij 4 dorpen overgenomen (MyBae); die willen ze niet afstaan; dat vind ik frappant, aangezien ik toch niet fout zit (naar mijn mening): ik scout een dorp dat net is overgenomen: een CF!
Daarna begint de massa van TTTH's MB's..

Naar mijn mening hoor ik zówel de CF's als mijn oud dorpen (4 dorpen, nu in handen van MyBae; MB TTTH) terug te krijgen..

Mvg,
Mathijs
 

DeletedUser78305

Guest
Hier RLAP,

Ik wist van de NAP, echter weet ik niet welk dorp ik aangevallen heb (ik dacht dat het een scout-aanval was, dat blijkt dus te kloppen). Dat was dus op een clusterfuck (nu ik dit typ, herinner ik me dat weer wat beter ;)), opzich een vrij logische actie (het scouten) aangezien CF's niet echt netjes zijn, ook niet in een NAP periode..
Enkele dagen later zijn de MB's van TTTH (MyBae, Powerrenier, Savager, Sandertje) begonnen met een massa-aanval op te zetten. In totaal zijn er tussen de 300 en 400 aanvallen gekomen, enkel van deze accounts.
Ze hebben daarbij 4 dorpen overgenomen (MyBae); die willen ze niet afstaan; dat vind ik frappant, aangezien ik toch niet fout zit (naar mijn mening): ik scout een dorp dat net is overgenomen: een CF!
Daarna begint de massa van TTTH's MB's..

Naar mijn mening hoor ik zówel de CF's als mijn oud dorpen (4 dorpen, nu in handen van MyBae; MB TTTH) terug te krijgen..

Mvg,
Mathijs
+ vergoeding :O
 

DeletedUser63354

Guest
Het is toch heel normaal dat er geen CF's worden gepakt ten tijden van een NAP :p?
Wat voor CF's waren dit? Barbs, spelers?
 
Bovenaan