Top/Flop stammen

DeletedUser71618

Guest
Om een MB zo groot te laten worden vind ik niet netjes. En om die dan puur naar mij te laten groeien vind ik ook niet netjes.
Alsof TTTH mij alleen niet aankan.. Blijkbaar heeft hij daar nog een aantal MB's voor nodig. Alles boven mij is MB van TTTH.

Waarom niet netjes? Beetje outplayed dus?
 

DeletedUser77817

Guest
Zelfs N~F, (100% RIM-stam) heeft een BG met Gran.
Het moet niet gekker worden, eerst recruit2win, daarna de hele RIM óf benoemen tot MB óf als BG aannemen.
Plop, het is TÉ triest voor woorden.
 

DeletedUser77845

Guest
Alsjeblieft stop een keer met janken haha.

"moraalbreker te groot'', enkel gebruiken omdat wij jou niet aankunnen anders? geloof je dat nu echt zelf?

KING, MYBAE, SANDERTJE zijn vrienden ja. Vanaf het begin mybae en sandertje al vanaf 1 dorp. Dus houdt je mond alsjeblieft. Wij bepalen zelf wel in overleg met die leden wat we doen. Heeft niks met triest te maken. Soms heb je een gunfactor, dat heb ik bij deze spelers en andersom ook. Bij jou zal ik dat nooit hebben in ieder geval maar is ook niet gek. Misschien zegt het wel wat over jou dat een MB van mij meer punten heeft dan jou.. Tevens spreken we hier niet meer van een MB maar gewoon een buddy ofcourse, die ik spelplezier geef en waarbij ze in mijn cluster mogen edelen.

Wat betreft NF heeft plop totaal geen BG/NAP mee. Enkel heb ik wel eens contact met ze gehad als account zijnde voor bepaalde dingen af te spreken ja. Dit geldt enkel voor mij. Hierbij ga ik ook zeker niet vermelden waarover dit zou gaan.
 

DeletedUser76972

Guest
Even puur ter verduidelijking? Ik zie in de handtekening Jeancleo staan, maar het is weldegelijk Daan die post met het 0v3rl0ard AF account?
Nee ik ben Daan en speel op w52 dan op 0v3rl0rd.

Verder vind ik het maar gemakkelijk van Gran om alle Propaganda op dit forum als anti-Gran/anti-Plop te omschrijven omdat er vanuit de andere stammen gereageerd wordt, het is gewoon niet echt oké als een vijand kapot gerekruteerd wordt. Natuurlijk zijn er altijd 2 partijen, zowel het account dat gerekruteerd wordt als de stam die rekruteert dus beide partijen treffen gewoon schuld. Als plop die recruits nodig had in het Noorden om hun stamcluster te verstevigen kan dat goed zijn maar het merendeel vind het gewoon niet oké om leden uit een stam te rekruteren waarmee je in oorlog bent, dat snapt Plop/Gran toch zelf wel en is toch niet helemaal anti-Gran/Plop bedoeld. Moest een andere stam het gedaan hebben zou de reactie gewoon mooi dezelfde geweest zijn als die van iedereen de afgelopen dagen ;)
Hoewel jij nu vrij neutraal post is het wel zo dat ook voor deze omstrede rekruuts de meeste post al gericht waren plop via P&P de grond in te boren. Wat er ergens ook wel gwn bijhoort.
Heb trouwens nergens zien staan dat we alle propaganda op dit forum als anti-Plop wegschrijven?

De vraag waarom we de rekruuts zijn aangenomen laat ik verder in het midden.
Was het om de noodzaak om rim veiligheid? Of hadden we teveel front en konden we niet winnen van AOD?

Ben jij een beetje achterlijk overlord?
Als dit het gemiddelde niveau van het af moet vertegenwoordigen voel ik me net als mijn stamgenoten klaarblijkelijk niet geneigd om verklaringen te geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser63354

Guest
Waarom kom je daar 2 dagen later mee aan nadat je deze reactie zelf geliked had?
 

DeletedUser76972

Guest
Lol buiten dat het gisteren 1 dag geleden was en je erg selectief reageerd, was die reactie zo simpel dat het nogal humoristisch overkwam. Of vond jij dat wel een normale post?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77817

Guest
Alsjeblieft stop een keer met janken haha.

"moraalbreker te groot'', enkel gebruiken omdat wij jou niet aankunnen anders? geloof je dat nu echt zelf?

KING, MYBAE, SANDERTJE zijn vrienden ja. Vanaf het begin mybae en sandertje al vanaf 1 dorp. Dus houdt je mond alsjeblieft. Wij bepalen zelf wel in overleg met die leden wat we doen. Heeft niks met triest te maken. Soms heb je een gunfactor, dat heb ik bij deze spelers en andersom ook. Bij jou zal ik dat nooit hebben in ieder geval maar is ook niet gek. Misschien zegt het wel wat over jou dat een MB van mij meer punten heeft dan jou.. Tevens spreken we hier niet meer van een MB maar gewoon een buddy ofcourse, die ik spelplezier geef en waarbij ze in mijn cluster mogen edelen.

Wat betreft NF heeft plop totaal geen BG/NAP mee. Enkel heb ik wel eens contact met ze gehad als account zijnde voor bepaalde dingen af te spreken ja. Dit geldt enkel voor mij. Hierbij ga ik ook zeker niet vermelden waarover dit zou gaan.

Naar mijn mening hoort een MB niet zo gigantisch mee te groeien... Daar mag je anders over denken, prima, want wij denken bijna over alles anders..

Tevens is het geen verassing dat ik geen gunfactor bij jou heb. Ik denk dat meer mensen geen gunfactor bij jou hebben, dan mensen bij mij trouwens ;)...
Verder.. heb ik toch echt vernomen dat NF een BG met Plop heeft ;)...
En tot slot.. nee je gaat niet vertellen waarover het gaat, logisch.. Want dan zal wel blijken dat je weer 3 MB's en 15 vrienden in NF hebt zitten. Beetje de RIM tot vriendjes maken :). Slim *lees: laf* spel.
 

DeletedUser69389

Guest
?
Dat AOD de speelwijze van Plop (t.o.v. AOD) niet verdient heeft, gekeken naar hoe AOD het spel gespeeld heeft ook.

Dat Gran met een inhoudelijke reactie komt. Overigens hun goed recht daar niet van, want er zijn ook eigenlijk geen P&P kanonnen in Gran, maar dan vind ik wel dat ze niet moeten wenen over het feit dat er een anti Gran campagne actief is, want dat is overtrokken.

Even puur ter verduidelijking? Ik zie in de handtekening Jeancleo staan, maar het is weldegelijk Daan die post met het 0v3rl0ard AF account?
Verder vind ik het wel droog dat Rise eerst solliciteert om dat hier wat te komen klagen... Ik weet ook niet allemaal wat er gespeeld is maar als je zo afgeeft op je vijand waarbij je zelf nog gesolliciteerd hebt dan doe je dat puur uit frustratie.

Verder vind ik het maar gemakkelijk van Gran om alle Propaganda op dit forum als anti-Gran/anti-Plop te omschrijven omdat er vanuit de andere stammen gereageerd wordt, het is gewoon niet echt oké als een vijand kapot gerekruteerd wordt. Natuurlijk zijn er altijd 2 partijen, zowel het account dat gerekruteerd wordt als de stam die rekruteert dus beide partijen treffen gewoon schuld. Als plop die recruits nodig had in het Noorden om hun stamcluster te verstevigen kan dat goed zijn maar het merendeel vind het gewoon niet oké om leden uit een stam te rekruteren waarmee je in oorlog bent, dat snapt Plop/Gran toch zelf wel en is toch niet helemaal anti-Gran/Plop bedoeld. Moest een andere stam het gedaan hebben zou de reactie gewoon mooi dezelfde geweest zijn als die van iedereen de afgelopen dagen ;)

Amen
 

DeletedUser77455

Guest
Hoewel jij nu vrij neutraal post is het wel zo dat ook voor deze omstrede rekruuts de meeste post al gericht waren plop via P&P de grond in te boren. Wat er ergens ook wel gwn bijhoort.
Heb trouwens nergens zien staan dat we alle propaganda op dit forum als anti-Plop wegschrijven?

aansluiten bij de anti plop haters hier op het AF.

Praktisch elke AF'er is anti-plop en geven er allemaal een mooie draai aan.

Dat alle propaganda anti-Plop is staat er niet nee, maar er staat wel dat praktisch elke AF'er anti-plop is, jullie zijn nu eenmaal de grootste stam dus staan volledig in de kijker, waarmee dus ook alle roem en haat mee gepaard gaat ;)

Verder is grosso modo de helft van alle anti-plop propaganda meestal gewoon om jullie uit jullie hok te lokken en een discussie te starten hier op het AF, kan nog interessant zijn maar tegenwoordig zie je alleen maar zuurpruimen die zichzelf van de bovenste plank inschatten en gewoon komen bashen op het AF :D

W52 was ook een van de interessantere werelden aangezien er nog zoveel verschillende stammen waren die hun stempel op de wereld konden drukken en is dus de teleurstelling bij andere partijen dat AOD zo verslagen werd. Vandaar ook de extra verontwaardiging die hier geuit wordt :p
 

DeletedUser76151

Guest
Zelfs N~F, (100% RIM-stam) heeft een BG met Gran.
Het moet niet gekker worden, eerst recruit2win, daarna de hele RIM óf benoemen tot MB óf als BG aannemen.
Plop, het is TÉ triest voor woorden.

Sorry maar jou kan ik toch niet serieus nemen? Eerst solliciteren voor plop, afgewezen worden, en dan hier op het forum komen huilen over wat voor een onmorele stam plop wel niet zou zijn. Beetje hypocriet (een beetje maar)
 

DeletedUser71210

Guest
Naar mijn mening hoort een MB niet zo gigantisch mee te groeien... Daar mag je anders over denken, prima, want wij denken bijna over alles anders..

Tevens is het geen verassing dat ik geen gunfactor bij jou heb. Ik denk dat meer mensen geen gunfactor bij jou hebben, dan mensen bij mij trouwens ;)...
Verder.. heb ik toch echt vernomen dat NF een BG met Plop heeft ;)...
En tot slot.. nee je gaat niet vertellen waarover het gaat, logisch.. Want dan zal wel blijken dat je weer 3 MB's en 15 vrienden in NF hebt zitten. Beetje de RIM tot vriendjes maken :). Slim *lees: laf* spel.
Mathijsje,

Hoevaak moet er nog gezegd worden dat het geen MB is, maar een "rechterhand". dit had ik je zelfs al verteld toen we nog in 1 stam zaten.

Mijn opinie van een moraalbreker: Hij/zij breekt de verdedigende kracht van een te kleine speler voor de moraalheer, door gebruik te maken van een hoger moraal dan de moraalheer. Nou dit gaat dus sowieso al niet op met een grotere speler als jij bent, dus zou je nu eens willen stoppen met het janken over de mb?

Verder, mooi dat jij dingen verneemt, jammer dat je gevoelens dus niet helemaal goed aangesloten zijn;)
 

DeletedUser71618

Guest
Naar mijn mening hoort een MB niet zo gigantisch mee te groeien... Daar mag je anders over denken, prima, want wij denken bijna over alles anders..

Waarom niet? Ben jij er zo een die vindt dat je zelf boven MB's staat en die het spel niet zouden mogen spelen maar enkel onder jou klein moeten blijven?
 
Reactiescore
1.853
Goedemiddag af-helden en stille genieters. Nu is Gran -voormalig Plop- op zowel het AF als in de wereldchat, al een poosje een veelbesproken onderwerp, wat mij heeft doen besluiten om hier eens wat dieper op in te zoomen. Want het is wel de huidige nummer één, en grootste stam van deze wereld, maar is dit terecht? Verdient Gran deze plek eigenlijk wel? Dit is zo subjectief mogelijk beschreven, met hier en daar een objectief tintje.
R2W staat hierin nog beschreven als Gran gezien ik al was begonnen met schrijven toen het nog zo heette. Wegens drukte was dit even geen prioriteit, waardoor het dus iets langer heeft geduurd.

Er is de afgelopen weken veel over gesproken, de discutabele acties van Gran waardoor de gemoederen hoog opliepen bij bepaalde spelers. Hierbij was overduidelijk te zien hoe mensen enorm kunnen verschillen in zowel visie, als speelstijl. De één hecht meer waarde aan de kans op winst, de ander aan het fair play. Voor beide dingen is iets te zeggen, voor het één iets meer dan voor het andere, maar dat terzijde.

N
u eerst kort een stukje geschiedenis. Gran is ontstaan na de val van Cordon, waarbij er 6 leden -Snake666, Emperor ashoka Maurya (godrekt), Doppler effect, .Dark angel. en The Infection- besloten een nieuwe stam op te richten. Dit groepje werd aangevuld met 2 leden uit de stam Exotic en nog een speler uit een klein onbekend stammetje. Nu moest de stam uiteraard ook een naam hebben, een punt dat altijd gevoelig ligt en waarover men het nooit volledig eens is. In het geval van Gran werd deze belangrijke taak uitbesteed aan de bespelers van godrekt, waarna de jongste van het stel ervoor heeft gekozen om de stam te vernoemen naar zijn favoriete tv-pgrogramma: Plop. Een niet al te lange tijd daarna is het account 3eyedRaven uit SL. gejoined, waarna ze exact een week later extra werden versterkt door 3 leden uit het gevallen Civil. Recentelijk zijn er nog 2 leden bijgekomen, die daarvoor deel uitmaakten van het noord-oostelijk gelegen AOD. Hierop zullen we later nog dieper ingaan, gezien dit zeer gevoelige recruits zijn gebleken. Ze lopen 7 mio punten voor op de #2 stam, welke tevens hun BG is. Op de eerste vijandelijke stam onder hen, staan ze 10 mio punten voor.

Ten eerste eens kijken naar de ligging van Gran. Als ik dit op de kaart bekijk moet ik altijd denken aan Rusland: clicky. De plattegrond is niet de enige gelijkenis tussen beide grootmachten. Het totalitaire regime dat Rusland in de 20e eeuw kende, zien we terug in de manier van leidinggeven van Shakedown. Deze kleine Stalin nam alle beslissingen en de rest van Grande volgde. Hij was erg daadkrachtig als leider, als we zijn stamgenoten mogen geloven, maar ook zeer snel aangebrand wanneer iets niet ging zoals hij wilde. Dit resulteerde kort geleden in de leaves van Shakedown zelf, en bagagedrager. Dit lijkt echter op een impulsieve actie, want nog geen 6 uren later zitten ze beide weer gebroederlijk terug in Gran.

L
aatst was Bagagedrager ook al zo'n hot item. Zoals iemand kortgeleden nog zei, zijn Mymummm en Bagagedrager de belangrijkste frontaccounts van Gran. Het creatieve brein achter Gran's eerste naam, besloot daarom een poos geleden over te stappen van het account Emperor Ashoka Maurya, naar het account bagagedrager. Gran´s ´Savior´ zou bagagedrager wel overeind houden. Dorpen verliezen? Dat kenden ze niet en zouden ze ook niet gaan kennen.
De eerste massa op bagage werd georganiseerd. De dagen voorafgaand heerste er nog een opvallend optimistische en zelfverzekerde sfeer, alsof ze een geheim wapen achter de hand hadden.. Er zou geen enkel dorp worden verloren, ze zouden zelfs winst gaan boeken.. Onze 'Savior' zou de gehele dag vrij zijn tijdens de massa. Helaas bleken dit loze woorden, wat resulteerde in het verliezen van een sloot dorpen, waarvan het aantal boven de 50 uitsteeg. Iets met misplaatste arrogantie?

E
en nieuw tijdperk breekt aan, er worden nieuwe leiders gekozen. Ditmaal zullen TalkToTheHand. en 3eyedRaven proberen Gran in goede banen te leiden. Er worden nieuwe plannen gesmeed die Gran van een wereldwinst moeten voorzien. Niet alleen in de vorm van actie aan het front, maar ook op diplomatiek vlak zitten ze niet stil. Door hun recruitbeleid heeft het zelfs even doen lijken alsof Castiel zich binnen Gran begaf. Vriend of vijand, het maakt allemaal niet uit. Zo komt het dat op 9 maart twee directe vijanden uit AOD worden gerecruit, waarmee Gran in oorlog is: Freaqshow en Warmachine. Zij kiezen echter niet voor Plop omdat ze het zo'n geweldige stam vinden, maar puur om hun eigen hachje te redden. Bron: clicky. Dat ze hiervoor de overstap moeten maken naar hun grootste vijand vinden ze bijna normaal: Clikcy. In hoeverre mag Gran -realistisch gezien- erop rekenen dat deze leden hun niet hetzelfde flikken, en opnieuw verkassen als er zich een makkelijkere weg voordoet? Zijn ze dan net zo snel vertrokken, of nog sneller? Dat Gran na de wake-up call van bagagedrager fris bloed hard nodig heeft is nog begrijpelijk. Om hiervoor je directe vijand dood te recruiten is echter minder begrijpelijk. Dat mogelijk volgende recruits uit de stammen SW, DS, Zooi of Wop komen, zal dan ook niemand verbazen.

FreaQshow en Warmachine zijn echter niet de enige partijen die zijn aangesproken voor een mogelijke join in Gran. Het schijnt dat Martijn (underground) ook gecontacteerd is door Gran/Plop om zich bij hen aan te sluiten. Hij is al bezig met het schrijven van rampscenario's en bijbehorende smoesjes waardoor hij een eventuele quit kan verantwoorden. Ook underdog WOP! is benaderd. Als we Gran 's diplomaat moeten geloven zou dit voornamelijk in het voordeel zijn van WOP!. Nu goed, dit is afgewezen door de pientere leiding van WOP, en de stats liegen er niet om: Clicky. WOP is hierbij kant 1, Gran is kant 2. Vier keer zo groot en alsnog in het rood.. Wie had wie nodig? Werd WOP! misschien onderschat?

Om nu te zeggen dat de nieuwe leiding al heeft gefaald is te kort door de bocht. Iedereen maakt wel eens fouten, zo ook zij. De één uiteraard iets meer dan de ander. Zo heb ik eens rondgevraagd, en blijkt dat bijvoorbeeld TalkToTheHand. nog wel meer 'foutjes' op zijn conto heeft. In zijn periode voor Gran richtte dit account verscheidene stammen op, zonder een duidelijke visie. Dit resulteerde erin dat, wanneer er dan te weinig edelruimte was, er simpelweg weer een nieuwe stam werd opgericht met minder leden, enzovoorts. (Hij heeft dus al een 'reputatie' als leider zijnde, en als ik zijn oud-leden mag geloven komt Gran tot nu toe nog goed weg.) Op een gegeven moment besloot deze aan te kloppen bij een 3-mans stammetje -dat zich destijds 'Smile' noemde- met de vraag of zij konden joinen. Als antwoord kregen ze dat het eerst overlegd moest worden. Een dag na het indienen va dit verzoek besluit TTTH echter om een Smile-lid aan te vallen. Is dit bewust gedaan om de aandacht te laten verslappen en te kunnen toeslaan wanneer ze het totaal niet verwachten? Bang dat jullie anders geen kans zouden maken? Deze speler wordt rap weggeëdeld en er wordt verder niet meer over gesproken.

Ruim een week na dit voorval, klopt TTTH opnieuw aan bij Smile. Ditmaal met de vraag of zij een stam een stam wilden starten met nog enkele AOD'ers. Op dit moment zit TTTH nog in Civil. Er wordt een chat aangemaakt om te bespreken hoe ze het het beste kunnen aanpakken. TTTH begint direct te vragen naar de ervaringen van de spelers en wat een ieder in huis heeft: Clicky. Amper 2 dagen later maken ze -nadat ze voldoende info hebben vergaard over AOD- de overstap naar Gran: Clicky. Een zeer lage streek, die hoogstwaarschijnlijk vooraf al was gepland. Waren jullie van mening dat jullie anders niet voldoende voordeel zouden hebben in de toekomst? Vormde AOD zo'n grote bedreiging voor jullie?

Ondertussen is Gran, na het doodrecruiten van hun vijand, gelukkig nog wel coulant genoeg om in te gaan op AOD's vraag om een 2-weekse nap af te spreken. De leider van Gran geeft hiervoor zelf de bevestiging: Clicky. Nu blijkt dat Gran's MB's wel rustig van AOD edelen: Clicky. Zou de nap niet voor hen gelden, of hadden ze gehoopt dat het niet zou opvallen? Ik ben erg benieuwd naar de gedachtegang die hierachter zit. Zal deze hetzelfde zijn als achter het binnenhalen van stabber matthijs, die gewoon zonder sollicitatie Plop binnen kon komen? Of het CF'en van Dr Dufus wat openlijk wordt toegegeven door de leiding (clicky #1 & clicky #2), maar vervolgens niks aan wordt gedaan? Kortom: alles om maar te winnen. Zo niet linksom, dan wel rechtsom. Zouden winsten niet beter voelen als je ze op een 'normale' manier zou weten te boeken? Of is dat te teveel gevraagd?

Natuurlijk wordt Gran niet alleen maar geassocieerd met slechte dingen en faal-acties. Als er bijvoorbeeld een account een beter onderkomen verdient, is dat 0v3l0rd. Dit account draait al sinds het begin van de wereld mee in de top en is hier nog steeds te vinden. Het heeft gedurende de wereld een constante groei laten zien en haar positie in de core sterk gehandhaafd. Ook Mymummm, en dan bedoel ik uiteraard Laurens (dragonshield), is één van de spelers die Gran nog echt eer aandoet. Hier is de afgelopen week keurig op gedeft en heeft aangetoond dat Gran toch sterke kanten heeft, al zijn deze schaars.

Er zijn dus zowel positieve als negatieve dingen te zeggen over Gran, waarbij dit laatste sterk overheerst. Louge acties, smerige praktijken en recruit2win zijn helaas synoniemen geworden voor Gran. Gelukkig zien ze dit zelf ook in, wat de reden was voor de namechange. Van morele waarden heeft het gros daar nog nooit gehoord en fair play is helaas een speelstijl die maar een select aantal spelers uit deze stam in de praktijk brengt.
Wat kunnen we stellen na het lezen van bovenstaande feiten? Gran is de #1 spot meer dan onwaardig, het ontbreekt ze aan een capabele leiding, ze hebben een recruitbeleid om van te huilen, het is een huisvesting voor stabbers, en ze proberen alles te recruiten wat los en vast zit. Ik ben benieuwd hoelang ze het nog volhouden als collectief.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser76221

Guest
Ondanks dat ik zelf in de boven benoemde stam zit vind ik persoonlijk dat hier wel enige waarheid in zit, Helaas....
 
Reactiescore
215
Opzich een mooie samenvatting van zaken, ook klopt het dat ik snel aangebrand ben. De basis van teamplay is afspraken nakomen als dit niet in zijn volltalligheid wordt gewaarborgd wordt er gefaald.
Deze frustratie van mij heeft een korte leave met zich meegebracht, dit had te maken met Lucas, veel spelers zullen hier misschien wat meer beeld bij hebben. Tis een aardige jongen enkel hij heeft de klasse afspraken niet na te komen/ anders te interpreteren waardoor het grote plaatje deels faalt.

Buiten de door andere en misschien ook deels door mijzelf over de 2 recruiten van AOD, vraag ik mij af welke fair play afspraken er niet worden nagekomen door de stam. Ik verwacht de enkele cf's van onze noordelijke spelers. Buiten dat zie ik zelf dat er netjes gespeeld wordt.

Omtrent aannemen recruits. De spelers wilden bij ons spelen en zagen het zelf niet zitten bij hun huidige stam. Ook wij zoeken/zochte actieve spelers en front vermindering was een pretigge bijkomstigheid mijn inziens, heb me buiten de recruitment gehouden na mijn korte leave, en ben tevreden over de huidige leiding. Je zal zelf altijd enkele zaken anders doen. Maar had bij wegvallen Bram aangeboden 2 weken de leiding op me te nemen en heb op een redelijke directieve wijze enkele doelstellingen behaald niet volltalig maar opzich gaat alles redelijkerwijs prima.

Heb ook eens andere forums bekeken en zie de trend de nr1 stam af te branden ook op andere werelden, dus deze wereld is daar niet uniek in. Hoge bomen vangen veel wind. Zijn wij nr1 waardig, geen idee we staan nu eenmaal eerste tis niet anders.

Vergelijking met stalin, haha wel leuk gevonden.
 
Bovenaan