Discussie: Klachten Classics (gs productie & afsluiting)

Reactiescore
1.089
'zou moeten gebeuren'?

Het start van vredusmodus is niet dezelfde dag dat de wereld afgesloten wordt hoor.
Gebruikelijk duurt dit 1 tot 5 dagen na het bereiken van vredesmodus. Ik weet niet waar je vandaan hebt dat dit op dezelfde dag is ;)

En daarmee is de vraag van Ben Howard ook beantwoord. Werelden afsluiten is een manueel proces waar we even de tijd voor moeten nemen (dit is niet zomaar een knopje indrukken), en daardoor kan dit enige dagen afwijken na het bereiken van de vredesmodus. :)

Ik had eerst begrepen dat er een vredesmodus was, die na die 30 dagen dominatie vasthouden inging. Dat zou 5 dagen duren en dan zou de wereld zijn afgesloten. Maar er ging geen vredesmodus in, sterker nog toen ik daarover een support stuurde werd mij verteld dat er helemaal geen vredesmodus kwam, en dat na afloop van de 5 dagen wachten de wereld dan werd afgesloten. Maar dat is dus ook niet zo? Ik vind het steeds vager en vager worden dit.

Om te beginnen is er in update 8.50.2 een aanpassing gemaakt aan hoe de dominantievoorwaarden in het algemeen werken. Een vergelijking maken met voorgaande werelden is daarom een een bepaalde mate niet meer mogelijk, simpelweg omdat de manier waarop dominantie werkt is aangepast (oa ook wanneer er halveringen plaatsvinden etc etc).

Dominantie bestond eerder op deze manier:
- Wereld moet X dagen oud zijn
- Stam behaald X % dominantie
- Wereld wordt na X dagen in vredesmodus gezet
- Wereld wordt na X dagen manueel afgesloten (gewoonlijk 1 tot 5 dagen erna)

Nu is dit op deze manier:
- Wereld moet X dagen oud zijn
- Stam behaald X% dominantie
- Stam moet deze dominantie X dagen vasthouden (hold periode)
- Wereld wordt na X dagen (na afloop hold-periode) in vredesmodus gezet
- Wereld wordt na X dagen manueel afgesloten (gewoonlijk 1 tot 5 dagen erna)

Er is dus 1 stadium toegevoegd en de hele reeks schuift op, wat ook de 'andere' tijden in afsluiten verklaart. Hiernaast zijn ook aanpassingen gemaakt in wanneer de edelhalvering wordt toegekend.

Goed. Dit is dus niet waar, ofja het kan wel waar zijn, het is niet anders dan wat de vorige instellingen vertelden.
Vanaf classic 6, en ik heb voor het gemak even hier de aankondiging opgezocht, staat er al dat er dominatie vastgehouden moet worden:
https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/classic-6.171223/ voor 31 dagen in dit geval. Dat het dus 'eerder' onder die andere manier bestond is mij en de rest dus totaal niet bekend.
Dat er bij jullie iets veranderd is intern in volgorde dat geloof ik graag. Het gevolg is nu dat we pas een edelpakketjeskosten halvering krijgen na jou Hold periode, dus op het moment dat de wereld nog 5-7 dagen duurt? Dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk, dat begrijp je ook wel..

Die vredesperiode en het afwachten van die paar dagen dat de wereld manueel afgesloten wordt, doen we nu. Maar dat er op ditt moment sprake is van een vredesmodus is ook klinklare nonsens, want ik kan in-game gewoon aanvallen, sterker nog ik heb inmiddels een week geleden een support gestuurd waarin werd beantwoord dat er helemaal geen vredesmodus is.

Beste samyboy,

Zodra een stam het overwinningspercentage heeft bereikt zal de wereld nog doorgaan voor 5 dagen. Als er in deze periode geen wereldveranderende gebeurtenissen plaatsvinden zal de rang 1 stam op het einde van deze periode de wereld gewonnen hebben. Er zal dus geen vredesperiode zijn.

Met vriendelijke groeten,

Michelle (MrAndMrsBundy)
Support TribalWars.nl

Dus wat is het nou? Het wordt steeds onduidelijker..
We zijn nu 2 dagen verder dan die 5 dagen, goed ik begrijp uit jou verhaal dat dat de dagen zijn waarin de wereld manueel kan afgesloten worden. Prima. Maar dat is eigenlijk voor het eerst dat ik er van hoor, en dat is het telkens, en dat frustreert. Daarom zeggen wij ook, als jullie nou duidelijk van te voren aangeven wat er gebeurd, en of een unaniem systeem maken. Want dat we dominatie moeten vasthouden is absoluut niets nieuws. Juist in het verleden zijn al timer resets geweest, omdat de 30% niet werd vastgehouden. En dat ging, behalve de onduidelijkheid toch ook gewoon prima?

Om dus je puntje van Cl9 aan te halen:
Zoals je in bovenstaande kan zien hadden we oorspronkelijk geen technische manier om een hold periode op te leggen. Maw, een massaal dorpenverlies was toen geen reden om de wereld qua dominantie te resetten en een nieuwe winnaar te kiezen.
Dit is nu wel het geval oa dankzij feedback van spelers zoals jullie. Een massaal dorpenverlies tijdens de holdperiode zou voldoende zijn om een andere winnaar te hebben.

Uhm, er is uiteindelijk wel een reset geweest hoor op CL9? Het dorpenverlies was zo groot dat toendertijd Soul onder de 30% weer kwam, en zodoende de timer werd gereset of bevroren werd, kan dat niet meer zo goed herinneren.

Cl10 kan ik me niet meer zo herinneren. Als je even een linkje kan droppen privé wil ik het wel even bekijken :)

Volg jou quote in mijn beginpost.

Cl11, gs productie.
Om dit puntje aan te halen verklaar ik even hoe gs productie werkt op werelden.
De totale gs productie wordt bepaald door een formule:
{standaardproductie} * {gebouwlevel-exponent} * {wereldsnelheid} * {factor}

*De productie bij een bepaald gebouwlevel is natuurlijk exponentieel en geen vaste lijn. 'gebouwlevel productie' wijst hier dan ook op de standaardproductie bij een bepaald level

Zoals je kan zien zijn dit vaste waarden, op factor na.
Factor is een random getal. Factor 30 is bijv. de standaardproductie, factor 60 een verdubbelde. Deze factor laat ons toe om de productie te verhogen in geval van andere 'grondstofinkomen-bedervende instellingen' (zoals no-/limited haul, weinig barbs, lagere snelheid, ...)Ik toon hier even aan dat de productiefactor voor een classic altijd tussen 30 en 40 ligt. Voor deze classic is dit zelfs 35, wat al een verhoogde productie is tov 'gewone' werelden. Mogelijk is dit één wereld 37 geweest, mogelijk eentje
32, wat de indruk geeft dat de productie lager ligt dan op een andere classic. Helaas moet ik hier dan al meedelen dat elke factor boven 30 al een verhoogde productie is en geen lagere tov. gewone werelden. Dit zal komende werelden blijven variëren, mogelijk kunnen we wel overeenkomen dat deze productiefactor samen met andere instellingen bekend wordt gemaakt, of we nemen op elke classic een vaste waardefactor (en dit is dan 30) om verwarring mbt productie te vermijden (dit laat ons echter wel niet toe productie te verhogen bij 'grondstofinkomen-bedervende instellingen'.

Wat ik even wil rechtzetten is dat CL11 en CL12 uit de boot vallen qua productie. Het is dus niet dat ze lager zijn dan één, een of vorige classic, nee, ze zijn lager dan alle classics vanaf CL5 of CL6. Dus dat de productiefactor nu hoger is dan standaard, wil alleen zeggen dat jullie gemiddeld gezien een veel hogere productiefactor hebben gebruikt in het verleden voor de classics.

Dat gezegd hebbende, gaat het niet zozeer om welke productiefactor we nu of in het verleden hebben gebruikt, maar meer om het verloop van de wereld. Zoals Howlin en Vanquisher in het verleden al aangaven, gaat het om het maken van troepen. Met de huidige settings, of deze nou onder of boven de standaarden liggen, is het gewoon niet mogelijk om constant troepen te blijven maken, een van de key aspecten van een classic. Dat bepaald het verloop. Met deze lage producties, en again, dat kan best boven jullie standaard liggen, maar dat is niet wat men gewend is noch wat op de classics de doorsnee was, worden we vertraagd in elk opzicht, niet 24/7 troepen kunnen draaien, weinig gs voor goudmunten etc. Dus de classic loopt gewoon niet, of ja trager.

Zou je overigens de formule voor ons hier even in kunnen vullen, want ik kom op iets van 13 duizend grondstoffen per uur uit.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
660
Het ergste is zoals ik eerder al aangaf. Personen als @famdecibel en @Moonlight kunnen de post van Poo wel liken, maar eigenlijk is dat dan wel lachwekkend want ze weten eigenlijk totaal niet waarover het gaat. Van heel die post hebben ze nog niet de helft begrepen. Als het wel zo was , hoe komt het dan dat moderators op supportvragen tijdens classics bijna steeds het foute antwoord geven zoals @sseg aantoont met een vb, één van de vele waarschijnlijk.

Dus die likes zijn hoogst ongepast. Beter zouden ze het goede voorbeeld geven en de juiste antwoorden geven, of de vraag stellen aan poo en/of duckje, want die likes zijn echt irritant.
 
Reactiescore
1.089
Wat me ook overigens stoort, is dat er dus hier mensen zijn, verschillende mensen, die vinden dat er problemen zijn, of dingen die niet kloppen, en dat gaat dus dan alleen over die producties en de afsluiting. Maar in plaats van dat er dus gekeken wordt naar wat er mis is, wordt eigenlijk in 1 groot omhulsel een soort visie beschreven waarin bevonden wordt dat er tja eigenlijk niks mis is? Of hoe moet ik dit zien.

Ik bedoel je kan wel blijven volhouden dat de producties hoger zijn dan je eigenlijke standaard, maar als hier 10 mensen komen vertellen, dat de producties veel te fors lager zijn vergeleken met alle andere classics dan moet je toch wel op je achterhoofd gaan krabben?


@robbeke totaal mee eens!
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
746
Hoi sseg,

Eerst en vooral mijn excuses dat ik geen quotes gebruik in mijn antwoord, voor één of andere reden crashed mijn browser als ik 'insert quotes' druk :D
Ik zal jouw stukjes tekst gewoon nummeren ;)

1)
Ik snap je vraag hier niet echt. Dit is toch exact wat er nu is gebeurd? Classic is nu in 'peacemode'

2)
Klopt, dat is net het hele punt van de aanpassing.
We zeiden dit steeds in de aankondiging, maar er was geen technische beperking die de teller resette zodra een stam de dominantie verloor. De teller bleef verder tellen. Als je je het herinnert, dit was het geval in deze (of vorige, weet ik niet meer) classic wereld. Een stam bereikte de condities, en verloor die weer na 6 dagen en toch ging de teller door.
Hiervoor moeten wij InnoGames contacteren die de teller manueel weer resetten (waar ze niet zo happig op zijn) en dit kan enige dagen duren (waar laatste keer dat dit voorkwam ook bakken kritiek op is gekomen als je je dat nog herinnert ;) ) Officieel werd 'het behouden van dominantie' niet ondersteund, en was NL één van de enige markets die dit deed.

Daarom heeft het NL CM (Duckje en ik) bij Inno gepushed voor een verandering van dit systeem en ook officeel het behouden ervan te ondersteunen, en de teller automatisch te resetten als een stam zijn dominantie verliest. Dit is het systeem dat nu is ingevoerd, en heeft ook een verschuiving van de rest tot gevolg (zoals in mijn vorige post uitgelegd) :)

Verder mbt edelhalveringen, klopt zeker. Daarom is er op dit moment een improvement in development (ref. DS-14794 ) om de edelhalveringen op een ander moment toe te passen (vroeger) gezien dit op het huidige moment inderdaad geen nut heeft. (meer informatie kan ik hier nog niet over kwijt)

3)
Het ziet ernaar uit dat dat ticket foute info heeft gekregen, we zullen dit opwerpen in een team meeting om de einddominantie even voor iedereen te verduidelijken. Er blijkt enige verwarring rond te zijn. :)

Verder is deze classic voorbije zondag 4:48 in vredesmodus gegaan, wat wilt zeggen dat we tot vrijdag 4:48 hebben om de wereld manueel af te sluiten. Deze 5 dagen periode is dus nog niet overschreden.

4)
Red puntje 2. Dit was een hele struggle om gedaan te krijgen toen :)
 

DeletedUser69389

Guest
TW team maakt er weer eens een potje van zoals zovaak de laatste tijd....
 
Reactiescore
126
Zou je overigens de formule voor ons hier even in kunnen vullen, want ik kom op iets van 13 duizend grondstoffen per uur uit.

Volgens mij zou de formule iets gelijk dit moeten zijn ongeveer :p

Productie = Standaard productie * gebouw level * wereldsnelheid * factor
(Met gebouw level en wereldsnelheid in percentages.)

Bv. casual (houthakkers lvl 30)
80(standaard) x 100%(level30) x 100%(wereldsnelheid) x 30(factor) = 2400
 
Reactiescore
746
Mbt productie:

Ik neem als voorbeeld w53, gezien dit gewoon gemakkelijk is :D
Speed = 1
Factor = 30
Productie op lvl 30 = 2.400
Productie op level 1 = 30

productiewaarde = 80, want (2400/30*1)

80 * 30 * 1 * levelwaarde level 1 = 30
80 * 30 *1 * 0.0125 = 30
Bij speed 2 is dit:
80 * 30 *2 * 0.0125 = 60 (klopt)


Bij level 30:
80 * 30 * 1 * 1 = 2400
Bij speed 2:
80 * 30 * 2 * 1 = 4800

Stel nu dat we voor deze classic, factor 35, speed 4.5 hebben. Op level 30=
80 * 35 * 4.5 * 1 = 12.600

Wat overeenkomt met de waarde ingame als ik goed gekeken heb :)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
660
Bedankt voor je puntje 3 uit de vorige post. Er blijkt totale verwarring rond te zijn. Maar hopelijk zal die meeting verduidelijking scheppen.

Deze like ik zelf.

;)
 
Reactiescore
1.089
Hoi sseg,

Eerst en vooral mijn excuses dat ik geen quotes gebruik in mijn antwoord, voor één of andere reden crashed mijn browser als ik 'insert quotes' druk :D
Ik zal jouw stukjes tekst gewoon nummeren ;)

1)
Ik snap je vraag hier niet echt. Dit is toch exact wat er nu is gebeurd? Classic is nu in 'peacemode'

Ik zie het ja. Goed die verwarring lag bij het feit dat sommige supports anders zeiden, en dat vooraf niet dat lijstje wat je op de vorige pagina poste bekend was.

2)
Klopt, dat is net het hele punt van de aanpassing.
We zeiden dit steeds in de aankondiging, maar er was geen technische beperking die de teller resette zodra een stam de dominantie verloor. De teller bleef verder tellen. Als je je het herinnert, dit was het geval in deze (of vorige, weet ik niet meer) classic wereld. Een stam bereikte de condities, en verloor die weer na 6 dagen en toch ging de teller door.
Hiervoor moeten wij InnoGames contacteren die de teller manueel weer resetten (waar ze niet zo happig op zijn) en dit kan enige dagen duren (waar laatste keer dat dit voorkwam ook bakken kritiek op is gekomen als je je dat nog herinnert ;) ) Officieel werd 'het behouden van dominantie' niet ondersteund, en was NL één van de enige markets die dit deed.

Daarom heeft het NL CM (Duckje en ik) bij Inno gepushed voor een verandering van dit systeem en ook officeel het behouden ervan te ondersteunen, en de teller automatisch te resetten als een stam zijn dominantie verliest. Dit is het systeem dat nu is ingevoerd, en heeft ook een verschuiving van de rest tot gevolg (zoals in mijn vorige post uitgelegd) :)

Verder mbt edelhalveringen, klopt zeker. Daarom is er op dit moment een improvement in development (ref. DS-14794 ) om de edelhalveringen op een ander moment toe te passen (vroeger) gezien dit op het huidige moment inderdaad geen nut heeft. (meer informatie kan ik hier nog niet over kwijt)

3)
Het ziet ernaar uit dat dat ticket foute info heeft gekregen, we zullen dit opwerpen in een team meeting om de einddominantie even voor iedereen te verduidelijken. Er blijkt enige verwarring rond te zijn. :)

Verder is deze classic voorbije zondag 4:48 in vredesmodus gegaan, wat wilt zeggen dat we tot vrijdag 4:48 hebben om de wereld manueel af te sluiten. Deze 5 dagen periode is dus nog niet overschreden.

4)
Red puntje 2. Dit was een hele struggle om gedaan te krijgen toen :)

Goed ik ben blij dat er gekozen is om in ieder geval te trachten om een unaniem systeem voor afwikkelingen van classics te kiezen. Dat zal voor jullie zelf en voor ons heel wat duidelijkheid verschaffen. Inderdaad die kostenhalvering is nu een issue hopen dat dat bij de volgende classic veranderd.

Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds zeer huiverig ben, gezien ik echt in de loop der jaren nul vertrouwen heb gekregen uit die afwikkeling. Maar voorlopig lijkt me dan niet meer een punt als jullie nu oprecht zeggen er aan de werken (maarja goed zoals ik dus probeer te zeggen, dat heb ik eerder gehoord).

Dan zitten we nog wel met het issue van de grondstoffen productie. Want ik ben erg blij nu met de formules en de berekeningen die erbij horen, heus.
Maar met alleen formules vinden we nog niet dat het probleem is opgelost. Het lijkt het beste om te houden aan een soort minimum productie. En dat lijkt me dat de troepenproductiekosten gedekt moeten worden met de grondstoffenproductie. Zeker als het een no haul betreft. Dat voorbeeld van CL11, waarbij de grondstoffenproductie 11,8 k was, en de troepenproductiekosten al bijna 13k per uur, dat kan echt niet. Want daar kunnen we het niet eens bijfarmen. En laat nou een no-haul juist een erg leuke setting zijn. Ik heb dat al eerder genoemd, het zorgt ervoor dat je niet troepen 24/7 kan laten draaien, dat je minder gs voor pakketjes/gm overhoud, en dat je dus als account onder aanval je niet eens optijd alles terug kan rekruteren. Daarmee bevorderd het ook internen omdat troepen verliezen bijzonder duur is. En daarmee vertraagd het ook een wereld (internen bevorderen, aanvallen belemmeren).

Dat de richtlijn van een classic 5 of 6 maanden aangeeft kan, maar dat wil nog niet zeggen dat we spelplezier moeten belemmeren. En dat gebeurd zo wel. Ik ga niet eisen dat we weer producties van 22k+ per uur krijgen, zoals we die zo'n 6 classics geleden wel hadden. Maar dat de troepenproductiekosten gedekt worden dat lijkt me wel het minste wat we kunnen eisen.
 

DeletedUser75725

Guest
Goedemiddag,

Ik waardeer je inzet voor tribalwars en je hebt goede dingen geregeld omtrent aanpassingen aan het spel. Ik zou graag dit nog duidelijk willen hebben.

(Quote Poo)
Het ziet ernaar uit dat dat ticket foute info heeft gekregen, we zullen dit opwerpen in een team meeting om de einddominantie even voor iedereen te verduidelijken. Er blijkt enige verwarring rond te zijn. :)

Verder is deze classic voorbije zondag 4:48 in vredesmodus gegaan, wat wilt zeggen dat we tot vrijdag 4:48 hebben om de wereld manueel af te sluiten. Deze 5 dagen periode is dus nog niet overschreden.

(Einde quote)

Kan ik hier uit opmaken dat de wereld vrijdag 30 december afgesloten wordt?
Op dit moment is er geen sprake van een aanvalspauze, maar wel van vredesmodus.

5 dagen van eindstrijd zijn ingegaan op 20 december volgens mij en geeindigd op 25 december.
En nu volgen er 5 dagen van vredesmodus en dan eindigt de wereld op 30 december, kan ik het zo zien?

Groeten,

Mathijs

MM | Eyjafjallajökull | DD
 
Reactiescore
746
Mbt productie, ik zou zeggen.. maak een topic met wereldinstellingen, doe jullie voorstellen.
En zet er deze keer naast de template, ook even een voorstel voor productiefactor bij. (je kent nu de formule, kan je zelf even uitrekenen wat dit zou opleveren, en kan je dus een voorstel doen wat goed lijkt) en kunnen wij kijken waar de verwachtingen ongeveer liggen :)
Met het voorstel, overdrijf hier ook niet mee... We gaan echt geen productie verdubbelen oid :)

@onuitspreekbare naam:

Neen dat kan je hier niet uit opmaken. Op zich proberen we een wereld zo snel mogelijk af te sluiten na ingaan vredesperiode. We doen dit tussen 1 à 5 dagen na bereiken van de vredesperiode. Dit kan dus nu zijn, dit kan morgen zijn, etc, dit kan ook vrijdag zijn.

Zoals in een eerdere post, we doen dit wanneer een CM even tijd heeft om dit deftig af te handelen en niet overhaast :)

(kleine sneakpeek, ik hoop dit deze avond te kunnen doen ;) )
 

DeletedUser75725

Guest
@Poo, kopieren, plakken mag ook;).
Bedankt voor de duidelijkheid.
Hopelijk kunnen we rond 3 januari weer lekker starten.
 
Reactiescore
973
Mbt productie:

Ik neem als voorbeeld w53, gezien dit gewoon gemakkelijk is :D
Speed = 1
Factor = 30
Productie op lvl 30 = 2.400
Productie op level 1 = 30

productiewaarde = 80, want (2400/30*1)

80 * 30 * 1 * levelwaarde level 1 = 30
80 * 30 *1 * 0.0125 = 30
Bij speed 2 is dit:
80 * 30 *2 * 0.0125 = 60 (klopt)


Bij level 30:
80 * 30 * 1 * 1 = 2400
Bij speed 2:
80 * 30 * 2 * 1 = 4800

Stel nu dat we voor deze classic, factor 35, speed 4.5 hebben. Op level 30=
80 * 35 * 4.5 * 1 = 12.600

Wat overeenkomt met de waarde ingame als ik goed gekeken heb :)

De grondstoffenproductie en duur van eenheden/gebouwen lopen niet evenredig met de formules die nu aangehouden worden. Waarbij je dus de afgelopen classics situaties krijgt dat je 100% van je ijzerproductie nodig hebt om enkel en alleen je bijl en lichte caf (ofwel zware caf en speer/zwaard) lopende te houden. Vroege game situaties waarin je veel aanvalt of wordt aangevallen stijgt je edellimiet dus met 0 tot je troepen weer full zijn. Dit is op geen enkele normale wereld het geval, sinds je op elke normale wereld genoeg grondstoffen binnenkrijgt om troepen te bouwen en munten te slaan tegelijkertijd.

Een formuletje neerzetten lost dus niet het probleem op. Waarom een probleem? Classic is voor ervaren spelers, een situatie creëren waarbij internen extra beloont wordt is dan juist averechts waar een classic voor staat. Eerdere classics als classic 5, 6 en 7 was dit probleem er niet en stond de grondstoffenproductie significant hoger. Op een limited haul kreeg je zelfs 2x zoveel als je tegenwoordig op een no haul classic krijgt.

Oftewel, de formules die sinds korte tijd worden toegepast krijg je extreem scheve situaties bij. Dit is zo'n typisch situatie die de kloof tussen mods/management en spelers weergeeft. Elke oplettende 'die hard' classic speler kent dit probleem en vele hiervan hebben er over geklaagd, maar verplaats dat het management/mods het probleem begrijpen zetten ze een formuletje neer en zeggen dat het wel klopt.

Met het voorstel, overdrijf hier ook niet mee... We gaan echt geen productie verdubbelen oid :)

Zoals op eerdere classics die veel beter ervaren werden wel het geval was? Classic 6 was limited haul en had de dubbele productie van wat een recente no haul classic had. Fijn om even nog de kloof tussen management en spelers weer te geven zodra ik het aan het typen ben... :D
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
746
Dat heeft niets te maken met een kloof. Bij niet normale instellingen zijn we meer dan bereid om de productie desnoods te verdubbelen. (Jij had het net over een no haul, en dan is dat prima)
Ik heb het over een 'standaard' classic. Je moet niet afkomen met een verdubbeling van productie als het gewone haul is, en voor de rest geen grondstof-bedervende instellingen heeft.

En als je mijn eerste post had gelezen weet je ook direct waarom het formuletje klopt, en ook waarom productie bij andere classics inderdaad hoger lag ;) (wat we niet ontkennen trouwens, heb je mss ook niet gezien)

Mocht er een echte kloof zijn was ik hier niet eens komen antwoorden ;)
Wat er wel is is een discussie tussen management en spelers waarbij dingen aan beide zijden worden verduidelijkt en waar beide zijden naar elkaar luisteren om dingen te verbeteren in de toekomst. Zoals je kan zien heb ik mezelf heel open gesteld tov suggesties en ben zeker open om dingen te verklaren als ze niet duidelijk zijn, en jullie de kans gegeven om zelf een voorstel te doen voor de factor zodat we productie hoger kunnen laten leggen.
 
Reactiescore
973
Dat heeft niets te maken met een kloof. Bij niet normale instellingen zijn we meer dan bereid om de productie desnoods te verdubbelen. (Jij had het net over een no haul, en dan is dat prima)
Ik heb het over een 'standaard' classic. Je moet niet afkomen met een verdubbeling van productie als het gewone haul is, en voor de rest geen grondstof-bedervende instellingen heeft.



En als je mijn eerste post had gelezen weet je ook direct waarom het formuletje klopt, en ook waarom productie bij andere classics inderdaad hoger lag ;) (wat we niet ontkennen trouwens, heb je mss ook niet gezien)

Classic 5 was met haul en was de grondstofproductie iets hoger dan wat de huidige no haul classics hebben, dat nogal scheef is niet? Grondstof-bedervende instellingen? Afgelopen classics stond elke productie veelte laag, zowel op normale, limited als no hauls. De snelheid waarmee troepen worden gebouwd en de verhoging van de grondstofproductie lopen niet efficiënt samen, waardoor je automatische op snellere werelden situaties krijgt waarbij je veel minder grondstoffen (of geen) overhoudt voor munten. Hierdoor heeft de interner op een classic een veel groter voordeel dan in vergelijking op een normale wereld, iets dat op een classic niet zou moeten zijn.

Dit zou je weten mocht je afgelopen 7 classics gespeeld hebben, dat je overduidelijk niet hebt. Toch denk je meer van de ingame situatie te weten door constant de classic spelers tegen te spreken dat de instellingen niet scheef zijn. En dus de kloof tussen speler (praktijk) en Management/mods (formuletjes/onwetendheid).
 
Reactiescore
1.089
Het is opzich wel gek, dat we voorheen met dubbele producties zaten. En het nu in principe niet meer voor gaat komen. De reden waarom ik niet 22k+ producties ga eisen, is omdat ik eigenlijk weet dat jullie dat niet zien zitten. De vraag waarom dat jullie dat niet zien zitten is mij echter ook onduidelijk. Maar je ziet het gewoon aan het gebrei om die grondstoffenproducties heen. Wat dat betreft vind ik wel dat Howlin een punt heeft.

We hebben in het verleden wel vaker wat experimentele instellingen gehad overigens. 3 dorpen start, waarbij Duckje later nog in het aankondigingstopic zei dat het positieve feedback had ontvangen. Die instellingen gaan we natuurlijk niet meer terugzien. Maar het zou wel nice zijn als we soms een keer een exotischere instelling erbij krijgen (maar dus niet gelijk alles in 1x zoals CL10). Een gs productie van 22k ofzo zou dat heel goed kunnen zijn. En zoals je nu ook weet, het heeft ook positieve feedback.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
746
En ook dat puntje is al aangehaald in vorige posts door @sseg , en is ook op gereageerd geweest. :)

Daarnaast benadruk ik nogmaals dat we deze keer aan jullie een suggestie voor productiefactor vragen ipv er gewoon random eentje te pakken, gezien meer dan één classicer klachten heeft over deze productie.

Verder, de gehele discussie over de productie ging aan de kant van de mods niet over het consistent zijn van de productie met andere instellingen, maar eerder over het al dan niet hebben van een bug in het systeem. Waar zij ook correct op hebben geantwoord, Volgens de instellingen is productie namelijk correct berekend.

Wat wel het geval is is dat deze productie niet optimaal is in de omstandigheden beschreven door @sseg en door jijzelf. Misschien dat er ook enige onduidelijkheid daarover was. Mods zullen zich nooit uitspreken over het al dan niet kloppen van instellingen (dit pas niet hierbij, dat niet daarbij) maar enkel of een bepaalde instelling fout is of niet. Feedback rond het niet samengaan van instellingen wordt door hen wel doorgegeven aan het CM, maar ze zullen hier niet op ingaan richting spelers (simpelweg omdat dat de taak is van het CM)
 
Reactiescore
1.089
Nog 1 klein dingetje.

Natuurlijk zijn onze suggesties meer een richtlijn voor instellingen voor een classic. Maar welke opties hebben we wel als het gaat om producties en een beetje exotische instellingen? Boederijlimiet geldt overigens daarvoor niet, omdat dat redelijk standaard is. Maar zoals een 3 dorpen start (goed in het verleden aangegeven dat server dat niet zo leuk vind) zou wel nice zijn (slechts een voorbeeld).
 
Reactiescore
746
Qua productie zou ik zeggen maximaal het dubbele, dus een factor 60. Heeeel uitzonderlijk hoger, maar onwaarschijnlijk (zelfs 60 kan al te hoog zijn om in te stellen)
Qua meerdere dorpen start, blijft natuurlijk een veelgevraagde functie (ook binnen het CM, dus daarover verschillen we niet veel) en ik zal nog eens navragen bij InnoGames wat onze mogelijkheden daarvoor zijn
Verder heb je hauls, tech systeem.

Persoonlijk heb ik altijd willen testen met nachtbonus (ikzelf speel bijv. een wereld op .net dat geen nachtbonus heeft, wat vrij heftig kan zijn, maar ook wel een speciale invloed heeft op de wereld). Ik weet niet of dat iets is voor Classic (en ik weet evenmin of ik het goedgekeurd zou krijgen :D ), het geeft een extra challenge ofc, maar kan vrij lastig zijn.

Er kan gespeeld worden met de mood factor (schade door edel), en de gekende staminstellingen.

Wat misschien leuk kan zijn is een randomizer op aanvalstijden, bijv. timen wordt nutteloos, er wordt X seconden bijgeteld of afgetrokken bij je aankomsttijd
Stel je timed op 18:00:00 en de randomizer is 2, dan kan je aanval aankomen tussen 17:59:58 en 17:00:02
Ik denk niet dat we dat ooit hebben gedaan op NL. Of course zal het ook zijn nadelen hebben (richting stackwereld, al denk ik dat je ongeveer hetzelfde effect hebt als bij een secondwereld, op het first-come first serve principe na)

Andere dingen schieten me nu niet direct te binnen, we zijn sowieso vrij beperkt qua keuzes :(
 

Deleted User - 487694086

Guest
Randomized wereld gaat echt totaal niet aantrekken, dat weet ik wel zeker
 
Bovenaan