barbarendorpen classic

DeletedUser

Guest
Goedemorgen,

ik heb een vraag over de barbarendorpen op de reeds bestaande classic wereld.

waarom kunnen de barbarendorpen op de reeds bestaande classic wereld niet geedeld worden ?

heeft dit met de dominantie van de stam hunt te maken of was dit een voorafgaande instelling. en waarom deze instelling ?

ik speel dit spel al 8 jaar en heb dit nog nooit mee gemaakt.
 
Reactiescore
1.094
Het heeft in mijn ogen een aantal redenen, die ook met elkaar samen hangen.
Duckje heeft al een kleine toelichting gegeven:

We hebben de wereldinstellingen licht gewijzigd, is misschien wat abrupt (volgende keer wel iets meer voorbereiding / Datum prikken etc). Maargoed, het is ook niet de bedoeling dat de wereld, de wereld wint omdat de Rang 1 stam niet snel genoeg kan edelen ^^

Wat Duckje eigenlijk bedoeld te zeggen, de wereld was al gespeeld. Het enige wat dat verhinderde was dat de rest van de wereld de definitieve vaststelling slechts verhinderde/vertraagde door barbarendorpen te edelen. Dat verhoogd namelijk het aantal actieve dorpen op de wereld en zo daalde (licht) de dominatie van de stam Hunt. Het gevolg is slechts uitstel van executie, onnodig lange vertraging voor een classic die al abominabel lang duurt.

Er moet daarbij gezegd worden dat Tribelock (dankzij het behalen van 20% dominatie percentage) in gang was gezet. Dat betekend dat de wereld zich richting de eindfase begaf. De andere stammen die probeerde te verhinderen dat Hunt zou winnen, zijn weggewerkt, in de eindfase dus.
En zodoende toen deze instelling werd doorgevoerd, had de nummer 2 stam slechts een dominatie percentage van 8%, in de eindfase. En was dus niet bij krachte om ook nog maar iets te kunnen verhinderen. Het gevolg van het all-mass barbarendorpen edelen zou dan slechts vertragen en vertragen zijn geweest van een wereld waarin de eindfase al beslist was.

tldr; de wereld is allang gespeeld, eindfase al beslist.