barbarendorpen classic

DeletedUser

Guest
Goedemorgen,

ik heb een vraag over de barbarendorpen op de reeds bestaande classic wereld.

waarom kunnen de barbarendorpen op de reeds bestaande classic wereld niet geedeld worden ?

heeft dit met de dominantie van de stam hunt te maken of was dit een voorafgaande instelling. en waarom deze instelling ?

ik speel dit spel al 8 jaar en heb dit nog nooit mee gemaakt.
 
Reactiescore
1.094
Het heeft in mijn ogen een aantal redenen, die ook met elkaar samen hangen.
Duckje heeft al een kleine toelichting gegeven:

We hebben de wereldinstellingen licht gewijzigd, is misschien wat abrupt (volgende keer wel iets meer voorbereiding / Datum prikken etc). Maargoed, het is ook niet de bedoeling dat de wereld, de wereld wint omdat de Rang 1 stam niet snel genoeg kan edelen ^^

Wat Duckje eigenlijk bedoeld te zeggen, de wereld was al gespeeld. Het enige wat dat verhinderde was dat de rest van de wereld de definitieve vaststelling slechts verhinderde/vertraagde door barbarendorpen te edelen. Dat verhoogd namelijk het aantal actieve dorpen op de wereld en zo daalde (licht) de dominatie van de stam Hunt. Het gevolg is slechts uitstel van executie, onnodig lange vertraging voor een classic die al abominabel lang duurt.

Er moet daarbij gezegd worden dat Tribelock (dankzij het behalen van 20% dominatie percentage) in gang was gezet. Dat betekend dat de wereld zich richting de eindfase begaf. De andere stammen die probeerde te verhinderen dat Hunt zou winnen, zijn weggewerkt, in de eindfase dus.
En zodoende toen deze instelling werd doorgevoerd, had de nummer 2 stam slechts een dominatie percentage van 8%, in de eindfase. En was dus niet bij krachte om ook nog maar iets te kunnen verhinderen. Het gevolg van het all-mass barbarendorpen edelen zou dan slechts vertragen en vertragen zijn geweest van een wereld waarin de eindfase al beslist was.

tldr; de wereld is allang gespeeld, eindfase al beslist.

Dus ik zou zeggen, leg je erbij neer, volgende classic weer een kans!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
oke bedankt voor uw reactie
ik snap dat een classic wereld snel moet verlopen door de instellingen, maar vind het wel slecht dat je de bb dorpen niet kan edelen want nu komt er nooit een grote oorlog tussen de top stammen.
je hebt alleen grote vlaktes met barbarendorpen die de spelers scheit van een treffen met elkaar.
Dat betekent dat het meer een race is dan een strijd.
 
Reactiescore
1.094
oke bedankt voor uw reactie
ik snap dat een classic wereld snel moet verlopen door de instellingen, maar vind het wel slecht dat je de bb dorpen niet kan edelen want nu komt er nooit een grote oorlog tussen de top stammen.

Die zijn er dus al geweest, en zijn al beslist. Dat is nou net het punt. Behalve Hunt is er dan ook geen 'topstam' meer, want die zijn verslagen, op eventuele bondgenoten na dan (die tellen dan ook niet mee in de dominatie van Hunt).

Zoals ik al zei, de wereld is eigenlijk al voorbij de eindfase, die het dankt aan de ingezette Tribelock. Als je mee had willen doen aan die eindstrijd dan had je eerder/beter moeten spelen, je moeten mengen in de eindstrijd. En als je de wereld dan dynamisch wilde houden, had je moeten zorgen dat Hunt onder de 20% kwam. Men kan nu hoogstens een aantal procent dominatie verlagen van Hunt door de overgebleven barbarendorpen te edelen, maar zoals ik ook al heb gezegd, dat is slechts een kwestie van vertragen van de overwinning.

je hebt alleen grote vlaktes met barbarendorpen die de spelers scheid van een treffen met elkaar.
Dat betekent dat het meer een race is dan een strijd.

Niet eens een race, de wereld is gewoon al gespeeld, de race en de strijd zijn al voorbij. TW team heeft dat deels geaccepteerd, of geeft ons in ieder geval het voordeel van de twijfel. Het is gedaan om de wereld niet langer te vertragen, maar vooruit te gaan.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
het is maar net hoe dat je het bekijkt 30% dominantie is niks.

je kan beter de dominantie afschaffen en doen zoals het eerder was op w1 w2 tot w21 bijv.

Die werelden werden goed bespeeld goed vol alle continenten werden gebruikt en hier heb je net 4 volle continenten en 16 halve. alles is mogelijk als de opties maar open zijn kijk maar na de stam fruit. op w21
 
Reactiescore
1.094
Uhm, 30% dominatie is voor een classic heel veel. O.a. daarom dat het ook al 7 maanden duurt, in vergelijking met de meeste andere classics, is dat bijna de dubbele duur. Normaal duren de meeste classics maar een maand of 4. Waarom dat nu niet het geval is, is een andere discussie overigens.

De classic kenmerkt zich namelijk door de hoge snelheid, en boederijlimiet, waardoor de wereld snel aflopend is maar er ook tijdelijk sprake is van een grote druk.
Als we W1 tot en met W21 praktijken willen dan zouden we dat soort werelden wel spelen, daar zijn er inmiddels 53 van namelijk. Overigens worden de eindvoorwaarden voor werelden zoals w1 tot en met w21 niet meer gebruikt omdat ook daar al ver voor deze worden behaald, duidelijk is wie het wint.

Bovendien gaat een classic nooit zo vol zitten als die werelden omdat zoals normaal bij elke classic, slechts de eerste 5000 spelers gratis mogen spelen. Mensen gaan niet betalen om te mogen spelen. En tw natuurlijk lang niet meer zo populair is als toen.

Overigens gaat de eerst volgende stam na Hunt nooit 30% halen. Dan moeten ze een verschil van 22% dominatie inlopen. Hunt, met 7 leden, ruim groter dan de rest van de wereld, is dat natuurlijk niet echt realistisch. Daarvoor zijn er niet genoeg barbarendorpen, en in de tussentijd staat Hunt natuurlijk ook niet stil, en die pakt juist de spelers aan die barbarendorpen edelen.

Je zit wel mis hoor, je ideeën en opvattingen zijn ook een beetje outdated.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.094
Ik ben ook van de oude stempel, en ik zou ook erg graag willen dat werelden zo vol zouden zitten als toen.
Maar je plannen en opvattingen zijn voor een classic niet realistisch, omdat classics gewoon anders in elkaar steken (wat ze zo leuk en attractief maakt :D )


Casual werelden zitten tegenwoordig wel aardig vol, geen idee hoe het niveau er is, heb er nog nooit gespeeld.
 

DeletedUser

Guest
ik ben net weer begonnen op me account daangielen vandaar dat ik het zo vraag aangezien dit nieuw was voor mij
 
Reactiescore
1.094
Ik hoop in ieder geval niet dat het je weerhoud om over ongeveer 1,5 tot 2 maanden op de nieuwe classic te starten als deze begint.
 

DeletedUser

Guest
vast niet maar de werelden zijn zo klein dat als je 1-2maand later begint als de rest je al geen kant meer op kunt. dat vindt ik jammer
 
Reactiescore
1.094
Ja daar ben ik het redelijk mee eens. En op de classic heb je dan nog een grotere achterstand want daar ligt de snelheid 3/4/5x zo hoog.
 

DeletedUser

Guest
ja klopt en tw2 ja dat lijkt me maar niks.

welke wereld speel jij dan ?

en wanneer komen de nieuwe werelden dan ?
 
Reactiescore
2.490
De volgende classic is inderdaad gepland voor de start van 2017 ;)
 
Reactiescore
1.094
Voor 2017? Jeetje dat is wel erg snel Duckje. Dan krijgen we nog de aanvalsstops ertussen. Kan beter net in het nieuwe jaar :p

Zullen pas eerste of 2e kerstdag klaar zijn.
 
Reactiescore
1.094
Sowieso die aanvalsstops midden in de startfase, lijkt me niet echt een prettige combinatie.
Zou het gewoon iets van 3 januari doen.
 
Bovenaan