Rate de speler

DeletedUser

Guest
Hallo forumgangers,

Sinds kort (denkt) men zich zelf te kunnen bewijzen dus kunnen we een geweldig 'Rate de speler' topic aanmaken zo dat iedereen lekker elkaar kan beoordelen.

Ik neem aan dat de meeste wel weten hoe dit werkt maar voor zij die het niet werken:
1.) Je gebruikt het onderstaande lijstje om andere mensen te beoordelen en te bekritiseren. Per onderdeel geef je ook een cijfer (je sluit uiteindelijk af met een gemiddeld cijfer).
2.) Een beetje research, kaartjes, statistieken, etc. wordt erg gewaardeerd (maar het hoeft ook niet persé een compleet verslag te zijn).
3.) Pas als je iemand gerate hebt mag je andere spelers vragen om jou of iemand naar jouw keuzen te raten, geen request zonder rating.
4.) Blijf enigszins netjes tegenover elkaar svp ;)

Het Lijstje:
Punten: Hoe staat de desbetreffende speler er voor qua punten maar ook qua rang (zowel overall als in zijn/haar omgeving) en hoe is het met de desbetreffende spelers groei gesteld?
ODA: Hoeveel verslagen tegenstanders heeft de desbetreffende speler? Is het naar verhouding? Conclusie: Is hij/zij aanvallend/verdedigend zwak of sterk?
Ligging: Hoe is het met de ligging en het cluster van de desbetreffende speler gesteld?
Stam: Hoe goed of slecht is de stam van de desbetreffende persoon en sluit zijn/haar cluster goed aan bij de stam?
Reputatie: Hoe zit het met de reputatie van deze speler? Is hij of zij enigszins bekend binnen de wereld en is dat dan op een goede of slechte manier?

Conclusie: Sluit je rate af met een allesomvattend oordeel en een gemiddeld cijfer.
Veel lees- en schrijfplezier iedereen!

Milan | The Navigator.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
273
Pas als je iemand gerate hebt mag je andere spelers vragen om jou of iemand naar jouw keuzen te raten, geen request zonder rating.

Maar wie doet dan de eerste rate? :eek:
 

DeletedUser

Guest
Pas als je iemand gerate hebt mag je andere spelers vragen om jou of iemand naar jouw keuzen te raten, geen request zonder rating.

Maar wie doet dan de eerste rate? :eek:

Ik zal de eerste rating wel doen, en zal om maar eens origineel te zijn bij de huidige nummer 1 beginnen: Ganjhis Khan :)
 
Reactiescore
323
Rate: Future is an Illusion

29bijcp.jpg


Punten:
Future is an Illusion staat keurig 12e met 2,7 miljoen punten. De achterstand met de nummer 1, Ganjhis Khan, is, is echter al wel redelijk groot. Een 7,5
OD:
Op de bijgevoegde afbeelding is te zien dat Future is an Illusion een respectabele ODA heeft, dat zal vermoedelijk komen door een enkele clearwave op Rainbow. Het account heeft nauwelijks ODD, wat ook niet raar is, aangezien het account nog nooit een serieuze aanval heeft binnengekregen. Wat ODO betreft staat het account keurig twaalfde, met 2 miljoen. Voor de OD in totaal krijgt het account een 7,5
Ligging:
Het account ligt mooi in het stamcluster, een mogelijk front richting de core, en wellicht nog wat toegang tot de rim, als daar spelers in zijn range komen. Voorlopig is het enige vijandige account in de range van Future ..Rainbow.., maar die ligt toch een stuk van het account vandaan. Omdat de huidige ligging zeker potentie biedt, maar op dit moment weinig uitdagend is geef ik hier een 6,5 voor.
Stam: Future is an Illusion is lid van de stam Rain. Deze lieden waren blijkbaar niet creatief genoeg om een volledig originele stamnaam te bedenken, nee, ze moesten hun naam zo nodig van de absolute topstam van deze casual, Reign, afleiden. De stam ligt mooi geclusterd, veel accounts hebben zowel een mooie aansluiting richting de core als de rim. De stam heeft zeker de potentie om te gaan vlammen. Echter is dat nog niet gebeurd, de enige aanval die ze hebben uitgevoerd, op paddos, is redelijk mislukt, terwijl het account Nivelle al een flink aantal dorpen aan Reign is verloren, wat echter niet heel gek is gezien de richting. Voor Rain geeft ik uiteindelijk een 7. De potentie is er zeker, maar het moet er nog wel uitkomen.
Reputatie: Voor Casual 3 heb ik weinig van Milan gehoord. Ik ken hem ook nauwelijks, buiten het AF en de wereldchat om. Voorlopig geef ik een 6,5 voor Milan, omdat hij in mijn ogen nog weinig bereikt heeft en ik hem dus nauwelijks ken. Wat de reet nog wel wat omhoog haalt is dat hij positief overkomt op zowel het AF en in de wereldchat en de stam Rain op een goede manier leidt.

Owja, ik ben het gemiddelde vergeten: (7,5 + 7,5 + 6,5 + 7 + 6,7)/5 = 7

Volgende rate: St. Jimmy
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser56541

Guest
Punten:
895246

zoals je ziet is erwin in 1 dag ál zijn dorpen verloren, staat op rank 2.753.944 met z'n nul punten en dat lijntje in dit plaatje ziet er niet bepaald gezond uit.
ODA: 6 verslagen tegenstanders...
Ligging: niet relevant
Stam: Reign is een coole stam
Reputatie: vergeleken met Leon toch minstens 23, maar vergeleken met remco? ijsthee
 

DeletedUser

Guest
Rate: Future is an Illusion

29bijcp.jpg


Punten:
Future is an Illusion staat keurig 12e met 2,7 miljoen punten. De achterstand met de nummer 1, Ganjhis Khan, is, is echter al wel redelijk groot. Een 7,5
OD:
Op de bijgevoegde afbeelding is te zien dat Future is an Illusion een respectabele ODA heeft, dat zal vermoedelijk komen door een enkele clearwave op Rainbow. Het account heeft nauwelijks ODD, wat ook niet raar is, aangezien het account nog nooit een serieuze aanval heeft binnengekregen. Wat ODO betreft staat het account keurig twaalfde, met 2 miljoen. Voor de OD in totaal krijgt het account een 7,5
Ligging:
Het account ligt mooi in het stamcluster, een mogelijk front richting de core, en wellicht nog wat toegang tot de rim, als daar spelers in zijn range komen. Voorlopig is het enige vijandige account in de range van Future ..Rainbow.., maar die ligt toch een stuk van het account vandaan. Omdat de huidige ligging zeker potentie biedt, maar op dit moment weinig uitdagend is geef ik hier een 6,5 voor.
Stam: Future is an Illusion is lid van de stam Rain. Deze lieden waren blijkbaar niet creatief genoeg om een volledig originele stamnaam te bedenken, nee, ze moesten hun naam zo nodig van de absolute topstam van deze casual, Reign, afleiden. De stam ligt mooi geclusterd, veel accounts hebben zowel een mooie aansluiting richting de core als de rim. De stam heeft zeker de potentie om te gaan vlammen. Echter is dat nog niet gebeurd, de enige aanval die ze hebben uitgevoerd, op paddos, is redelijk mislukt, terwijl het account Nivelle al een flink aantal dorpen aan Reign is verloren, wat echter niet heel gek is gezien de richting. Voor Rain geeft ik uiteindelijk een 7. De potentie is er zeker, maar het moet er nog wel uitkomen.
Reputatie: Voor Casual 3 heb ik weinig van Milan gehoord. Ik ken hem ook nauwelijks, buiten het AF en de wereldchat om. Voorlopig geef ik een 6,5 voor Milan, omdat hij in mijn ogen nog weinig bereikt heeft en ik hem dus nauwelijks ken. Wat de reet nog wel wat omhoog haalt is dat hij positief overkomt op zowel het AF en in de wereldchat en de stam Rain op een goede manier leidt.

Owja, ik ben het gemiddelde vergeten: (7,5 + 7,5 + 6,5 + 7 + 6,7)/5 = 7

Volgende rate: St. Jimmy

Shit je bent me voor haha :p

Nou dan zal ik je vanavond eens raten ;) Nog wel twee kleine dingetjes: Ik lig ook in de range van paddos en ik was ook nog niet geïnformeerd betreft het feit dat de massa op paddos onsuccesvol was, zou je die nog even toe kunnen lichten?

Voor de rest een mooie rate en ik ben het er mee eens het account is nog niet zo super uitdagend helaas :(
 

DeletedUser70435

Guest
Spreken we ook af dat het steeds om en om is? Dus steeds dat iemand rate van Reign, dan van Rain-Insane, dan weer Reign? Zodat je nooit je eigen stam rated :biggrin:
 
Reactiescore
323
Shit je bent me voor haha :p

Nou dan zal ik je vanavond eens raten ;) Nog wel twee kleine dingetjes: Ik lig ook in de range van paddos en ik was ook nog niet geïnformeerd betreft het feit dat de massa op paddos onsuccesvol was, zou je die nog even toe kunnen lichten?

Voor de rest een mooie rate en ik ben het er mee eens het account is nog niet zo super uitdagend helaas :(
Nauwelijks dorpswinst? Al die clears verspillen voor een paar dorpjes vind ik eerlijk gezegd zonde van de clears. Maarja, mijn mening.
 
Reactiescore
273
Jimmy, hoeveel pogingen om te edelen zijn er gedaan op mij toen ik 200+ clears op mijn dorpen kreeg?

En hoeveel pogingen hebben wij werkelijk gedaan om echt dorpenwinst te halen bij Paddos.
Kan me herinneren dan ik maar 1x werkelijk heb getimed om een dorp te behalen, en die kreeg ik dan ook binnen zonder enige tegenstand.
Oh en een paar keer geluk dat de toestemming bleef hangen, of er op het nippertje gesniped was met zo weinig troepen dat 1 edel nét dood ging.

Begrijp me niet verkeerd, jullie halen lekker veel winst bij Nivelle! :)
Maar om Nivelle en Paddos te vergelijken....
 

DeletedUser

Guest
Nauwelijks dorpswinst? Al die clears verspillen voor een paar dorpjes vind ik eerlijk gezegd zonde van de clears. Maarja, mijn mening.

Wie zegt dat we veel clears kwijt zijn? :p De rating laat nog even op zich wachten btw, wil het goed doen en heb atm niet super veel tijd :(
 
Reactiescore
273
Rate: St. Jimmy

Punten: Op het moment van schrijven heeft Jimmy 2.247.603 punten. Eind maart 2016 begonnen met 5000 ish punten. Komt neer op ongeveer 9235 punten groei per dag, sinds hij zijn 1e dorp heeft overgenomen. Dit zet hem ook gelijk op rank 34 in de groeiranklijst (TW-stats), en 19e in-game. Liggend in Contentinend 44, heeft hij daar 224 dorpen van de 241 totaal dorpen die hij bezit.
Dit zet hem 2e plaats op de continentranklijst, net onder Pikapika van de stam [C.] Vanwege zijn start met 5000 punten ga ik er van uit dat er weinig tot geen goudmunten overgezet zijn naar de casual, waardoor hij vrijwel direct munten moest slaan voordat hij kon groeien. Dit gaat erg traag in het begin, en er zijn véél meer mensen die met veel (50+) edels overgekomen zijn die nu onder hem staan qua punten. Jimmy heeft het dus goed gedaan wat betreft het groeien. Maar omdat hij wel een lagere score heeft op de groeiranklijst (34) geef ik hem een 8/10.

ODA: Met 2.3M ODA (Rank 55), 1.5M ODD (rank 34) en 1.2M ODS(Opponents Defeated Supporting), wat neer komt op een rank van 46 heeft hij relatief weinig als je het met zijn punten, rank en ligging bekijkt. Hij heeft nog weinig hoeven te doen op alle fronten, dus een echt oordeel hier over geven kan op dit moment nog niet.
Wel kan ik zeggen dat deze speler alles behalve inactief is. De OD die hij niet op zijn eigen account haalt, doet hij regelmatig op andere accounts binnen zijn stam. Dat maakt voor deze beoordeling wel wat goed, dus geef ik hem een 6/10

Ligging
: Met een redelijk compact cluster, en 1 grote speler midden in zijn cluster, heeft hij een leuk account. Genoeg mogelijkheden om zowel aan te vallen als te verdedigen, en ligt ook direct tegen het cluster van een stamgenoot aan. Ook hier is weinig over te zeggen vind ik, aangezien je op een casual wereld toch al moeilijk een compact cluster kunt bouwen. Verder probeert hij in het noord-westen nog een jump cluster op te bouwen. Maar ook daar raken de BB dorpen op, dus hij zal binnenkort toch spelers moeten aanvallen om zijn groei te behouden.
De jumpcluster ligt wel zo ver uit elkaar dat het nog héél lang gaat duren voordat er een mogelijke verbinding komt met zijn hoofdcluster, wat jammer maar onvermijdelijk is.
Ook heeft hij, zoals gezegd, een grote speler in zijn main cluster liggen, en is dit een moeilijkere positie om in te verdedigen, omdat je zo veel meer aangrenzende dorpen met de vijand hebt.
Dit kan zowel in je tegendeel werken als in je voordeel. Maar met maar 1 ander stam speler die snel OS kan leveren is het eerder een nadeel. Vandaar dat ik hem dan 5/10 punten geef, omdat dit toch een zwakke positie is die hij hier heeft.

Stam: Reign. Duck! Het was een tijdje na de formatie van Reign niet van elkaar te onderscheiden. Het leek meer alsof er simpelweg een naamverandering was, en er verder niets veranderd was.
Na de fusie met de stam DEF is dit direct anders geworden. Ze hadden ineens een grote voorsprong op elke stam, en hadden een paar goeie aanwinsten er bij gekregen qua spelers.
Hierdoor had de stam Reign zijn potentie laten zien, en moet ik eerlijk zeggen dat ik het in het begin wel wat intimiderend vond. Helaas (of gelukkig) bleek dit niet helemaal het geval te zijn toen de 120% regel naar 140% ging en Reign de eerste stap maakte door al snel een massa te organiseren op FinalFortune en Final 24. Hoewel er winsten behaald zijn, hebben ze ook wat belangrijks verloren.
Namelijk het imago van een ijzersterke stam. Dit imago is door verschillende spelers verbroken: Crazybert, rainbow en natuurlijk Paddos. Deze accounts zijn behoorlijk inactief, terwijl ze wel een front hebben met hun vijand. Reign heeft eigenlijk constant de VV's moeten draaien op deze accounts, en dat is zonder dat er een serieuze massa op deze accounts georganiseerd was zoals ze een massa op Rain en Insane hadden gedaan.
Dat gezegd, ze hebben zeker de potentie om het roer om te gooien. Maar zoals het er nu uit ziet, staan ze er slechter voor dan hun rank en dominantie laat blijken.
Daarom geef ik ze dan ook een lage score van 4/10

Reputatie
: Jimmy (of Wouter, zoals hij op skype heet) is een speler die zich 100% inzet voor de stam. En niet alleen de inzet, maar ook de loyaliteit van deze speler is gewoon perfect.
Begonnen in Duck!, nog steeds in Reign. Actief VV's draaien, zelfs in de nacht. En terwijl hij vecht tegen de vijand, kan hij ook gezellig met hun ouwehoeren in de werelchat van casual 3.
In veel golden award lijstjes kun je zijn naam terug vinden in de positieve zin. Ik deel deze mening ook, en voor vele is Jimmy dé speler van Reign. En misschien zelfs van Casual 3, mits hij de activiteit en motivatie op pijl houd.
Weinig negatiefs over hem te melden, al zal er vast wel wat te vinden zijn. Maar voor zijn reputatie geef ik hem een 10/10


Conclusie: Al met al is deze speler een absolute topper. Hoewel zijn rank dit niet zo zeer laat blijken, is de cominatie van loyaliteit, ervaring, activiteit, motivatie en reputatie meer dan genoeg om deze speler te nomineren als een van de beste spelers van Casual 3. Zij stam is op dit moment wat minder, maar ZEKER NIET slecht of een verloren zaak. De ligging is een uitdaging die hij ongetwijfeld wel aan zou kunnen, áls hij hier de tijd voor kan vinden.
Persoonlijk zal ik hem ook graag in de stam Rain zien, maar dat zal hij niet doen zolang Reign nog bestaat. En daar heb ik dan ook respect voor.

Gemiddeld komt uit op: Afgeronde 7.


Volgende rate: Final 24
 

DeletedUser70435

Guest
75779_large

Punten: 2.800.799 (rang 11), met een groei van 13,482 per dag en daarmee op een groeirang van 8. Ligt mooi bij elkaar dus. Zakt wel steeds even weg en komt dan terug omhoog. Ik meen me een plaats 3 te herinneren, zonde dat daar rang 11 is uitgekomen. Dit zal waarschijnlijk makkelijk te verklaren zijn zoals bij meerdere accounts: gebrek aan edelmogelijkheden. Wel een ligging in de "rim", dus je zou zeggen dat er meer mee had gedaan kunnen worden. Maar goed, dat kan je niet zeker weten. Voor de rang op dit moment een 8/10, was een 9 geweest als het 1 rang hoger was! (Top 10 staat toch net wat mooier).

OD: Een totaal van 19.645.914 verslagen tegenstanders en daarmee op een nette 6e plaats op de OD ranglijst. Ook een rang 6 voor ODA en ODD, wat een mooie plaats zien gezien de rang 11 van punten. Je hebt wat moeten clearen voor je dorpen en durft je clears er nu uit te gooien tegen Paddos. ODS rang 14, wat opzich geen schande is. De een stacked de bb's in de buurt wat meer of heeft de stam meer OS nodig, de ander stacked zijn bb's niet of heeft de stam geen OS nodig. Al met al is een rang 6 OD voor een rang 11 account een nette plaats en bewijst dat je wat moet doen voor je dorpen. 8/10

Ligging:
nlp3
Wat verdwaalde dorpjes in het zuid-westen, maar het maincluster ziet er in principe prima uit. 1 front, wat natuurlijk zeer relaxed is. Geen lange afstand tot maintarget Paddos, dus mogelijkheden tot actie zijn er genoeg. Lekker in de rim gelegen en lijkt me dus geen lastige ligging. 7/10, omdat ik zelf liever een drukkere ligging heb :smile:

Stam: Rain is samen met Insane een sterke tegenstander voor ons en het zal een leuke oorlog worden. Waar ik me bij Rain echter aan stoor is het continu belachelijk willen maken van de andere stam & en het niet geven van argumentatie. Dit zullen ongetwijfeld persoonlijks afkeuringen zijn jegens mij en dat is prima, maar als er geen redenen gegeven worden kan er weinig aan veranderd worden. Desondanks ben ik blij met een vijand die er ook vol voor gaat. Zodra er echter vv's worden gedraaid omdat mensen willen deffen in de vijandige stam, wordt er gezeurd dat we vv's draaien.... Willen we een oorlog waarin we niet als stam spelen of willen we een oorlog waarbij een stam als stam speelt? Anyway, ik ben blij met een vijand als deze, indien ze wat doen aan de genoemde puntjes :tongue: 5/10, ik zou er zelf niet willen spelen.

Reputatie: Ik kon altijd goed optrekken met Erwin. Dit veranderde echter, waarom weet ik niet. Ik heb verder geen persoonlijk afkeur tegen je en ik zie je nog altijd als een chill persoon. 7/10

8+8+7+5+7 = 35 / 5 = 7.

Rate: Reverse Psychology
 

DeletedUser

Guest
cwlyxlyhdpq78.png


Reverse Psychology


Punten: 3.441.937 en staat daarmee op een keurige 3de plaats. Op de groeiranglijst staat het account echter 8ste wat aangeeft dat het account op de lange termijn een beetje aan het wegzakken is. Desondanks is de voorsprong op de huidige nummer 4 toch nog een ruime 300k waardoor we er vanuit kunnen gaan dat de rang de komende tijd niet al te snel zal veranderen. Voor de rang geef ik een 9 omdat het na genoeg een van de beste accounts van de wereld is qua punten.

OD: Met 22.274.784 verslagen tegenstanders staat het account op een keurige 4de plaats. Als we echter kijken waar deze stats vandaan komen zien we dat ruim 12 miljoen afkomstig is van de verslagen tegenstanders aanvaller (wat het account zelfs op rang 3 zet) en ruim 8 miljoen als ondersteuner waarmee het account zelfs tweede staat. Echter hoor ik nog niet super veel over de aanvallen afkomstig van het account dus ik ben benieuwd of het merendeel afkomstig is van het aanvallen var barbaren dorpen of dat er toch een aanzienlijk deel afkomstig is van massa's onder andere op Mr. Final Fortune. Voor nu geef ik voor de OD een 8,5, mocht men echter meer bekent worden met de aanvallen van het account dan kan dit wellicht een mooie 9 worden, afhankelijk van of de aanvallen ook goed uitgevoerd worden.

Ligging:
gomndauluqmip.png
Het cluster inhoudelijk valt weinig op aan te merken. Hier en daar liggen dorpen nog wel redelijk verspreid maar op den duur zal het cluster wel helemaal vol groeien. Ook heeft het account een klein beetje front in het zuid-oosten waardoor er enigszins doorgroei mogelijkheden zijn. Voor nu is het account echter nog niet super uitdagend maar naar mate de aanvalsregel zich zal uitbreiden zal het account als maar uitdagender worden aangezien er dan ook een front kan komen aan de noordzijde. Helaas heeft het account geen groei mogelijkheden meer in het geval van BB dorpen aangezien het helemaal vast in het midden van de wereld ligt, klein minpuntje dus. Al om al ziet het er ruim voldoende uit dus een 7 voor de ligging.

Stam:
Reign is een gemengde stam van een aantal zeer ervaren en potentiele top spelers tot aan na genoeg inactieve, zwakke leden met weinig tot geen ervaring. De top kan voor een zeer uitdagende en interessante oorlog zorgen, echter zal het voor hen ook lastig zijn om de inactieve helft continu te helpen indien zij onder vuur liggen. Ook is het gedrag van een aantal spelers soms lastig te pijlen en soms beneden niveau maar ik verreken dat onder part of war aangezien dat zich altijd aan beide kanten van de oorlog vertoont en wij, zoals gezegd, ook niet altijd perfect proper zijn. Desondanks wel een 5,5 voor de stam, als echter de inactieve en/of zwakke schaapjes geloosd worden kan het punt al gauw een stuk hoger worden. P.s. ik heb nu inderdaad niet perfect onderbouwt waar ik vind dat de zwakke leden van Reign zich bevinden maar om met een vingertje te gaan wijzen vind ik ook niet echt netjes, mochten jullie het echter om deze redenen slecht onderbouwt vinden ben ik bereid namen te noemen (al ben ik hier dus geen fan van).

Reputatie:
Bij reputatie moet men uiteraard naar een aantal dingen kijken. Allereerst naar wat andere mensen over hem/haar denken en dan zien we veel uiteenlopende meningen die verschillen van top gozer tot slechtste leider en weer terug. Daarnaast kijkt men even kort naar de geschiedenis en daarin zien wij dat men in het verleden minder gesteld was op Bram. Hier zit echter een stijgende lijn in en momenteel kunnen een hoop mensen het een stuk beter met Bram vinden. Echter valt er wel even te zeggen dat Reverse Psychology een account is met veel invloed op de wereld en oa de oprichter van Reign waarbij het gezegde hoge bomen vangen veel wind al vaak hand in hand gaat. Voor nu blijft het echter bij een 6 vanwege de uiteenlopende meningen en het verleden al voorzie ik hier wel een stijgende lijn en persoonlijk heb ik dan ook niets tegen Bram.

Conclusie:

Reverse Psychology is een van de beste accounts van de wereld met een redelijk bewogen verleden. Als hij het front in het zuid-oosten uitbreid en Reign actiever zou worden voorzie ik een zeer rooskleurige toekomst voor zowel het account als Bram zelf. Mijn gemiddelde is dan ook een keurige 7,2.

Next rate: pikapika
Vragen of extra onderbouwing nodig? Vraag het gerust!
 
Bovenaan