Ten eerste, leuke discussie. Echter vind ik je mening wel vrij negatief Warre. Paar dingetjes waar ik even op wilde antwoorden:
Ik zie je nu meermaals zeggen dat er meerdere nieuwe tactieken zouden komen hierdoor, ik zie je er echter geen opsommen... dus welke tactieken komen er bij ?
Wat verdwijnt er:
- mits strategisch plaatsen van torens worden alle aanvallen van ver weg nutteloos en valt daarmee het hele concept "stammassa"
- snelle aanvallen (blitz) met edels van dichtbij worden zeer makkelijk opgelost aangezien je kan zien waar je moet snipen, met hoe veel etc etc
- het faken van verschillende targets wordt zeer moeilijk, de kans dat er ineens ergens een toren staat waar je niet had verwacht en daarmee de targets verraad is altijd aanwezig
- ...
Defensief mocht er echt wel iets komen om het wat makkelijker te maken, maar dit is behoorlijk overpowered gebaseerd op wat ik nu lees en de mogelijkheden die ik zie.
Wat komt er bij:
- Het omzeilen van de radius, ja dit kan ingewikkeld zijn. Eventueel je stam genoten op jou front laten sturen, en jij op zijn front. Zodat je schuin loopt en niet door de radius komt, of tenminste later.
- Zoals al eerder gezegd, je fakes wel door de radius laten lopen, en de clears niet. Om zo de verdediger op het verkeerde been te zetten.
- Het eerder aan laten komen van fakes. De verdediger krijgt 30 inc op een dorp, hij ziet over de eerste 10 dat het fakes zijn en over de andere 20 nog niet. Dan moet hij een keuze maken of hij de stack wegstuurt om te schuiven of niet.
Zijn zo vlug 3 dingen die in mij opkomen er zijn dus daadwerkelijk wel aanvallen tactieken die erbij komen.
Ok dit laten we even rusten, vergelijk gaat niet volledig op maargoed.
Dus zoals ik al zei... gaan we dan vanaf nu enkel nog voor werelden zonder BB's / kleine spelers in het cluster ? = niet meer farmen ! ?
Ik mag toch hopen dat in de mid/late game, stammen zoals nu fatsoenlijke afspraken kunnen maken om dit te voorkomen. (reageer aub niet dat dit nu al niet gebeurt)
Dit is mijn visie, en dus ook mijn mening.