Nieuwe update: ''The Watchtower''

Deleted User - 24028

Guest
Dat eerste betwijfel ik, maar net zoals bij dat andere wil je het vast niet toelichten.

En dat 2de klopt. Zo zou het ook gewoon moeten zijn. De vraag is dan: gaan meer mensen zo iets hebben van ik plaats een cf en hopla of kunnen mensen echt nobel blijven ? Wie zal het zeggen...
 

Deleted User - 24028

Guest
Pp en over stacking zijn je beste vriend :)

Maargoed, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
 
Reactiescore
1.140
Ja met boerlimiet was mooier geweest maar met pp moet je extreem veel pp gebruiken wil je zo'n bb helemaal tot muur willen boosten als je ze goed ver gesloopt hebt :)
En met zoveel pp kun je hoe dan ook al zo veel voordeel halen dat het probleem dus pp is en niet die toren/clusterfucks voor die torens pakken.
 
Laatst bewerkt:

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Ten eerste, leuke discussie. Echter vind ik je mening wel vrij negatief Warre. Paar dingetjes waar ik even op wilde antwoorden:

Ik zie je nu meermaals zeggen dat er meerdere nieuwe tactieken zouden komen hierdoor, ik zie je er echter geen opsommen... dus welke tactieken komen er bij ?

Wat verdwijnt er:
- mits strategisch plaatsen van torens worden alle aanvallen van ver weg nutteloos en valt daarmee het hele concept "stammassa"
- snelle aanvallen (blitz) met edels van dichtbij worden zeer makkelijk opgelost aangezien je kan zien waar je moet snipen, met hoe veel etc etc
- het faken van verschillende targets wordt zeer moeilijk, de kans dat er ineens ergens een toren staat waar je niet had verwacht en daarmee de targets verraad is altijd aanwezig
- ...

Defensief mocht er echt wel iets komen om het wat makkelijker te maken, maar dit is behoorlijk overpowered gebaseerd op wat ik nu lees en de mogelijkheden die ik zie.

Wat komt er bij:
- Het omzeilen van de radius, ja dit kan ingewikkeld zijn. Eventueel je stam genoten op jou front laten sturen, en jij op zijn front. Zodat je schuin loopt en niet door de radius komt, of tenminste later.
- Zoals al eerder gezegd, je fakes wel door de radius laten lopen, en de clears niet. Om zo de verdediger op het verkeerde been te zetten.
- Het eerder aan laten komen van fakes. De verdediger krijgt 30 inc op een dorp, hij ziet over de eerste 10 dat het fakes zijn en over de andere 20 nog niet. Dan moet hij een keuze maken of hij de stack wegstuurt om te schuiven of niet.

Zijn zo vlug 3 dingen die in mij opkomen er zijn dus daadwerkelijk wel aanvallen tactieken die erbij komen.

Ok dit laten we even rusten, vergelijk gaat niet volledig op maargoed.
Dus zoals ik al zei... gaan we dan vanaf nu enkel nog voor werelden zonder BB's / kleine spelers in het cluster ? = niet meer farmen ! ?

Ik mag toch hopen dat in de mid/late game, stammen zoals nu fatsoenlijke afspraken kunnen maken om dit te voorkomen. (reageer aub niet dat dit nu al niet gebeurt)

Dit is mijn visie, en dus ook mijn mening.
 

DeletedUser7072

Guest
Even een snelle vraag over deze toren, is dit een gebouw dat we vanaf nu op elke wereld gaan terugzien of is het net als de kerk iets wat op sommige werelden aanwezig zal zijn en op anderen weer niet? Los van of dit gebouw het spel beter maakt, zou het 2de mensen die het niet zien zitten nog de kans geven werelden met dit gebouw over te slaan.
 

Deleted User - 24028

Guest
Wat komt er bij:
- Het omzeilen van de radius, ja dit kan ingewikkeld zijn. Eventueel je stam genoten op jou front laten sturen, en jij op zijn front. Zodat je schuin loopt en niet door de radius komt, of tenminste later.
- Zoals al eerder gezegd, je fakes wel door de radius laten lopen, en de clears niet. Om zo de verdediger op het verkeerde been te zetten.
- Het eerder aan laten komen van fakes. De verdediger krijgt 30 inc op een dorp, hij ziet over de eerste 10 dat het fakes zijn en over de andere 20 nog niet. Dan moet hij een keuze maken of hij de stack wegstuurt om te schuiven of niet.

Zijn zo vlug 3 dingen die in mij opkomen er zijn dus daadwerkelijk wel aanvallen tactieken die erbij komen.
1 & 2 zijn beiden puntje waar je rekening moet houden met:
- je moet eerst de torens weten staan
- er mag geen extra toren worden gebouwd om toch info te krijgen terwijl de aanvallen lopen (denk aan long range)

Het 3de puntje is een leuke strategie, maar opnieuw enkel 1 die werkt als er geen gebruik wordt gemaakt van tactische cf's met torens in.
Ik mag toch hopen dat in de mid/late game, stammen zoals nu fatsoenlijke afspraken kunnen maken om dit te voorkomen. (reageer aub niet dat dit nu al niet gebeurt)

Je geeft het antwoord zelf al. Ik heb genoeg werelden gespeeld, en w47 is nog 1 van de properste, zeker van jou huidige stam uit. En toch denkt op een bepaald moment die stam van je "we gaan eens lekker cf'en". Dus ja het gebeurd overal, en ik hoop dat er afspraken gemaakt kunnen worden, maar ik vrees daar voor.

PS: ik kijk er idd negatief tegen aan, beter zo en dan positief zien uitpakken dan andersom he :)
 
Reactiescore
1.140
Even een snelle vraag over deze toren, is dit een gebouw dat we vanaf nu op elke wereld gaan terugzien of is het net als de kerk iets wat op sommige werelden aanwezig zal zijn en op anderen weer niet? Los van of dit gebouw het spel beter maakt, zou het 2de mensen die het niet zien zitten nog de kans geven werelden met dit gebouw over te slaan.

Is een wereld instelling :)
Dus zal denk ik niet elke wereld zijn :)
 

Deleted User - 24028

Guest
Om even terug te koppelen naar die kata's he Vanq... Vind het eigenlijk straf dat een nieuw gewoon invoeren geen probleem is, maar kata's aan / uit zetten is technisch onmogelijk :D
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
1 & 2 zijn beiden puntje waar je rekening moet houden met:
- je moet eerst de torens weten staan
- er mag geen extra toren worden gebouwd om toch info te krijgen terwijl de aanvallen lopen (denk aan long range)

Het 3de puntje is een leuke strategie, maar opnieuw enkel 1 die werkt als er geen gebruik wordt gemaakt van tactische cf's met torens in.

Het eerste puntje snap je denk ik niet volledig, of tenminste waar ik op doelde.

Dat kan in mijn eigen een counter zijn op het cf'en. Je front speler cf''ed jou en bouwt er een uitkijktoren in, dit hoef je niet eens te scouten want dat is gewoon logisch. Dan laat je jou stamgenoten hem clearen in plaats van jezelf, aangezien je stamgenoten niet door die toren lopen in de cf, kan je zo de functie van een cf omzeilen. En zo kan je dat ook weer doen voor de stamgenoot die jou helpen, jij cleart hun front, hun clearen jou front. CF's zijn nutteloos :)
 

Deleted User - 24028

Guest
Ah op die manier. Het zou kunnen, maar laat stadia spel bekeken denk ik dat je met 3 cfs heel de regio van de vijand kan blocken. Ik ging er dan ook van uit dat als je cft voor die reden je het goed doet he ;)

Dus 1 cf is "nutteloos" ja. Nja nutteloos, de clear zullen altijd langer lopen dus zo nutteloos is het ook weer niet.
 

DeletedUser45660

Guest
het is een mirakel dat er nog eens iets bijkomt dat niks met PP te maken heeft.
 
Reactiescore
1.892
Ieder zijn eigen ding natuurlijk. Ik vind zelf de kerk een erg leuk gebouw. Het brengt een extra strategie element erin, wat sommige mensen leuker vinden en sommige mensen minder.

Dat het geen PP functie is ben ik ook erg blij mee. Ook vind ik het fijn dat het duidelijk lijkt dat er aandacht besteed wordt aan Tribal Wars. Het laatste gebouw was een legerkamp (w17) die nooit succesvol is geworden. Als we naar het laatste succesvolle gebouw kijken was dit de kerk, die w13 meen ik uitkwam. Hoelang is het dus al geleden dat we bij Tribal Wars echt een zwaar vernieuwende functie zagen? FA w23 zou ik dan zeggen, maar ook dat is dus al bijna 30 werelden geleden. Voor de rest daarna kwamen voornamelijk PP functies die Tribal Wars zwaar veranderden en het quest systeem.
W11 was volgens mij de eerste wereld met een kerk als ik het me goed herinner.

Wel leuk dat er weer eens wat uitbreiding in komt qua gebouwen, al ben ik benieuwd wat de impact van dit gebouw wordt.
 

DeletedUser74396

Guest
Vernieuwing is nodig, maar het wordt hoog tijd dat er eens logisch nagedacht gaat worden over hoe die vernieuwing moet gerealiseerd worden.

Kerken geven (gaven) een extra dimensie waardoor nieuwe tactieken kunnen/konden ontwikkeld worden bovenop de reeds bestaande.
De wachttoren daarentegen heeft als HET zeer grote voordeel dat je "niets" meer moet kunnen voorspellen/inschatten. Veel tactieken vallen dus weg in plaats van dat er bij komen.
Al zullen de (minder actieve) spelers natuurlijk niet klagen want die 24/7 activiteit puur om te taggen moet dan niet meer.
Het is zodoende absoluut niet mogelijk om een kerk en een wachttoren te vergelijken...

Ik kan me vergissen aangezien ik nu al jaren gestopt ben en enkel af en toe nog kom kijken bij een nieuwe update.
Maar elke keer dat ik (na een paar maand) weer kom kijken is er wel het 1 of andere aangepast ten voordele van de beginners die meer en meer kunnen spelen zonder zelf te moeten nadenken.
De vaste basis van spelers die het spel snappen wordt dan weer keer na keer verkleind door al die beperkingen die ervoor zorgen dat tactisch spelen niet meer gaat.

Ik snap dat de tw-community (al jaren) probeert om nieuwe (jonge) spelers te lokken. Maar ik vraag me nu echt af hoe efficiënt de gebruikte manier is als ze op dezelfde wijze
voor elke nieuwe speler (die meestal maar een paar dagen/weken blijft hangen) 2 tot 3 doorgewinterde tw-spelers verliezen die al jaren speelden. Zijn dit niet de klanten die tribalwars zou moeten verwennen?
Ik bedoel, het is voor elk bedrijf noodzakelijk om nieuwe klanten te werven maar vaste klanten wegjagen in de hoop dat er een paar nieuwe blijven hangen is zeer riskant en in de meeste situaties gewoon een zware fout van het bedrijf. Toch maakt tribalwars diezelfde fout nu al jaren? Kijk maar naar de scripters/speedwerelden die bijna dood zijn, het niveau van elke wereld en het steeds dalende aantal spelers per wereld. En dit zijn nog maar de toppen van de ijsberg. Hopelijk zal tribalwars dit beseffen voordat het tot tribalgenocide kan omgedoopt worden. Iedereen begrijpt wel waar ik naartoe ga.
 
Reactiescore
2.490
Vernieuwing is nodig, maar het wordt hoog tijd dat er eens logisch nagedacht gaat worden over hoe die vernieuwing moet gerealiseerd worden.

Kerken geven (gaven) een extra dimensie waardoor nieuwe tactieken kunnen/konden ontwikkeld worden bovenop de reeds bestaande.
De wachttoren daarentegen heeft als HET zeer grote voordeel dat je "niets" meer moet kunnen voorspellen/inschatten. Veel tactieken vallen dus weg in plaats van dat er bij komen.
Al zullen de (minder actieve) spelers natuurlijk niet klagen want die 24/7 activiteit puur om te taggen moet dan niet meer.
Het is zodoende absoluut niet mogelijk om een kerk en een wachttoren te vergelijken...

Ik kan me vergissen aangezien ik nu al jaren gestopt ben en enkel af en toe nog kom kijken bij een nieuwe update.
Maar elke keer dat ik (na een paar maand) weer kom kijken is er wel het 1 of andere aangepast ten voordele van de beginners die meer en meer kunnen spelen zonder zelf te moeten nadenken.
De vaste basis van spelers die het spel snappen wordt dan weer keer na keer verkleind door al die beperkingen die ervoor zorgen dat tactisch spelen niet meer gaat.

Ik snap dat de tw-community (al jaren) probeert om nieuwe (jonge) spelers te lokken. Maar ik vraag me nu echt af hoe efficiënt de gebruikte manier is als ze op dezelfde wijze
voor elke nieuwe speler (die meestal maar een paar dagen/weken blijft hangen) 2 tot 3 doorgewinterde tw-spelers verliezen die al jaren speelden. Zijn dit niet de klanten die tribalwars zou moeten verwennen?
Ik bedoel, het is voor elk bedrijf noodzakelijk om nieuwe klanten te werven maar vaste klanten wegjagen in de hoop dat er een paar nieuwe blijven hangen is zeer riskant en in de meeste situaties gewoon een zware fout van het bedrijf. Toch maakt tribalwars diezelfde fout nu al jaren? Kijk maar naar de scripters/speedwerelden die bijna dood zijn, het niveau van elke wereld en het steeds dalende aantal spelers per wereld. En dit zijn nog maar de toppen van de ijsberg. Hopelijk zal tribalwars dit beseffen voordat het tot tribalgenocide kan omgedoopt worden. Iedereen begrijpt wel waar ik naartoe ga.

Misschien eerst even de uitkijktoren bekijken, gebruiken en dan dit soort feedback geven ;) het zorgt wel degelijk voor nieuwe tactieken en manieren van spelen voor zowel nieuwere als oudere spelers.

Doordat het een erg duur gebouw is brengt het trouwens in late game meer op dan in de startfase en is het juist daar waar het tactische element nog belangrijker wordt.
 

Deleted User - 24028

Guest
Omdat er door meerdere mensen al gezegd is welke tactieken er weg vallen (= bevestiging dat er goede tactieken wegvallen) terwijl anderen alleen maar roepen dat er bij komen maar we er nog geen 1 gezien hebben die de moeite waard is (= niet bevestigd dat er echt goede bij komen) :oops:. Zo bekeken is het hoe dan ook een verlies in tactieken.

Verder kan ik me ook best vinden in zijn post wat betreft oude spelers etc :)
 
Reactiescore
1.140
Tja wat ik dus gek vind dat jij zegt dat er bevestigt goede tactieken weg vallen wat op zich reuze mee valt 1tje valt weg maar komt gelijk in een wat minder blind sturen maar wat georganiseerdere manier gewoon terug.
En daarnaast heb ik al hele boel mooie tactieken gezien ook. Misschien nog is topic door lezen als je die gemist hebt. ;)
 

Deleted User - 24028

Guest
Het enige wat ik mis is de onderbouwing van jou random uitspraken.
 
Bovenaan