Nieuwe update: ''The Watchtower''

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
''Een compleet uitgelevelde uitkijktoren = 11k bevolking.''

Elke clusterfuck met een uitkijktoren is voor de gedupeerde dus ook direct vrij onschadelijk, gezien er dan geen clear+edels meer in kan staan. Overigens kun je die wachttoren dan ook gemakkelijk omzeilen? Kwestie van je buren, die niet door die zone komen, laten clears en je eigen clears pas later te versturen. De wachttoren bied dus ook een extra dimensie in het plannen van grootschalige aanvallen, bevordert samenwerking en beperkt (nacht)blitzen. Prima update voor wat er nu bekend is.
 

DeletedUser5114

Guest
Ik vind het leuk om te zien dat er eens wat nieuws op Tribal Wars komt, maar vind dat dit het verdedigen toch wel erg makkelijk gaat maken, de verdediger heeft het al zo makkelijk op de werelden van tegenwoordig (W50 niet mee in begrepen)

Zo'n uitkijk toren in combinatie met een seconden, boerlimiet wereld lijkt me wel interessant dat compenseert ook gelijk dat het de verdediger makkelijker wordt gemaakt met die uitkijktoren alleen zal dit wel niet meer gaan gebeuren :(
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Ik vind het leuk om te zien dat er eens wat nieuws op Tribal Wars komt, maar vind dat dit het verdedigen toch wel erg makkelijk gaat maken, de verdediger heeft het al zo makkelijk op de werelden van tegenwoordig (W50 niet mee in begrepen)

Zo'n uitkijk toren in combinatie met een seconden, boerlimiet wereld lijkt me wel interessant dat compenseert ook gelijk dat het de verdediger makkelijker wordt gemaakt met die uitkijktoren alleen zal dit wel niet meer gaan gebeuren :(

Wat ik ook echter op nieuwe werelden vaak zie, is dat stammen al na enkele massa's vallen. Wellicht dat hier verandering in komt.
 

DeletedUser44415

Guest
Ziet er toch wel interessant uit om eens uit te proberen, moest ik de tijd ervoor hebben. Moeilijker voor de vijand aan te vallen, vooral als ze hun wachttoren vol stacken. Wat zijn de bouwtijden eigenlijk? Zou maar zielig zijn moest je wachttoren neergeknalt zijn, dat het binnen 5min terug opgebouwt is.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Ik heb de beta gespeeld. De bouwtijden zullen niet extreem lang zijn. Level 1 duurde slechts 20 seconden. Maar dat is met muur bijvoorbeeld ook dat de eerste paar levels snel gaan.

Maar denk dus niet aan tientallen uren per level.
 

DeletedUser68252

Guest
Ziet er toch wel interessant uit om eens uit te proberen, moest ik de tijd ervoor hebben. Moeilijker voor de vijand aan te vallen, vooral als ze hun wachttoren vol stacken. Wat zijn de bouwtijden eigenlijk? Zou maar zielig zijn moest je wachttoren neergeknalt zijn, dat het binnen 5min terug opgebouwt is.

Pas maar op Kenneth, voor je het weet lig je tegen Jordi en edelt hij met random treintjes al je wachttorens weg zoals met kerken. :D
 

DeletedUser44415

Guest
Pas maar op Kenneth, voor je het weet lig je tegen Jordi en edelt hij met random treintjes al je wachttorens weg zoals met kerken. :D
Denk dat me wachttorens wat minder erg zullen zijn dan me kerken :p

Nuja, veel te weinig bouwtijd vind ik, kan je zo blijven kata's sturen zodat de fakes onbespeurbaar blijft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Ik hoop wel dat dit nieuwe gebouw ook deftig onder de community onder aandacht gebracht wordt. Een nieuw gebouw kan een wereld toch wel misschien maken, of niet. Ik ben in elk geval nieuwsgierig naar de speelwijze hiermee!
 
Reactiescore
603
Ik hoop wel dat dit nieuwe gebouw ook deftig onder de community onder aandacht gebracht wordt. Een nieuw gebouw kan een wereld toch wel misschien maken, of niet. Ik ben in elk geval nieuwsgierig naar de speelwijze hiermee!
Precies!
Altijd leuk om op de eerste nieuwe wereld waar dit gebouw in staat (bij deze W52) te kunnen spelen en alles te ontdekken :)
Heb je toch een ander gevoel bij dan normale werelden die starten zonder iets echt nieuw.
 

DeletedUser44415

Guest
bwaah, ik was ook eerst zo enthousiast om de kerk uit te proberen, tot wereld 30 viel dit nog goed mee.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Tot ik thuiskwam op een dronkennacht, 5 treinen yolo knalde en ik 's ochtends wakker werd dat het allemaal kerkdorpen level 3 waren?

#newgentactics

Jasey would approve! Grote fan van newgens.
 

DeletedUser44415

Guest
Tot ik thuiskwam op een dronkennacht, 5 treinen yolo knalde en ik 's ochtends wakker werd dat het allemaal kerkdorpen level 3 waren?

#newgentactics

Jasey would approve! Grote fan van newgens.
Tot ik thuis kwam en kwart van me dorpen weg waren, kan ik beamen dat het niet allemaal level 3 kerkdorpen waren!
 

Deleted User - 24028

Guest
Middag,

INLEIDING
Zoals gezegd zou ik nog wat uitgebreider reageren, niet zo uitgebreid als ik eerst had gewild wegens tijdsgebrek maar toch.

Mijn mening is behoorlijk verdeeld over dit nieuwe gebouw, langs de ene kant ben ik het er mee eens dat het meer tactiek kan steken in het spel, langs de andere kant vrees ik er voor dat het evenwicht in het spel te veel zal beïnvloeden. Zeker omdat het een toevoeging is die enkel nut heeft voor de verdediger en waar voor de aanvaller geen tegen optie voor geboden wordt.

EVENWICHT BINNEN TW
Evenwicht binnen TW is zeer belangrijk, dit zorgt er voor dat alle partijen er zin in blijven hebben en zorgt er voor dat 1 klap niet perse het verliezen van een oorlog moet zijn. Doorheen vele jaren wordt er gespeculeerd over dit evenwicht en wordt er regelmatig gezegd dat bepaalde zaken het evenwicht verstoren. Soms terecht en soms ook niet. Enkele voorbeelden:
- Scripts: Aanvalsscripts zijn meer en beter ontwikkelt (en ook eenvoudiger te ontwikkelen) dan def scripts wat maakt dat je op zeer korte tijd een hele hoop aanvallen kan sturen, ze verdedigen daarintegen duurt steeds langer.
- Slopen: Er wordt vaak gezegd dat slopen voor de aanvaller zeer eenvoudig is en voor de verdediger moeilijk of zeer tijd rovend. In dat opzicht maakt dit dat de aanvaller het weer eenvoudiger krijgt.
- Nachtbonus: We hebben dit algemeen aangenomen, maar dit systeem gaat er van uit dat alle mensen snachts slapen. geeft dit dan geen nadeel aan die mensen die snachts op zijn en overdag slapen... (ookal zijn deze in de minderheid).

Ook in dit topic zie ik verschillende mensen die behoorlijk stevig tegen bepaalde punten hier boven zijn, maar nu toch te lijken vinden dat dit nieuw gebouw - een gebouw dat het evenwicht binnen tw verstoort - wel interessant is. Zijn die mensen dan enkele tegen voordelen voor een aanvaller ? En waarom ?

In de huidige spelwerelden is de verhouding tussen aanvaller / verdediger niet gelijk verdeeld. De aanvaller heeft het iets gemakkelijker en verdedigen zal altijd langer duren. Maar is het niet net die verhouding die maakt dat TW actief en interessant blijft ? Elke wereld kent ze wel, die def accounts die enkel maar in de weg liggen maar niks bijdragen aan de wereld. Ze zijn een pain in the ass als ze in jou cluster / omgeving liggen en ze zijn een geschenk als ze bij je vijand liggen. In de huidige verhoudingen weet je gewoon dat het een kwestie van tijd is voor je die personen wegwerkt, clears bouwen sneller op dus uiteindelijk geraak je er wel door. Maar stel je zo een personen eens voor met deze torens...

Deze torens voegen in mijn ogen wel een extra aspect toe aan het spel en maken het nog belangrijker om samen te werken binnen de stam. Ik zie al heel der systemen voor me waarbij spelers cf's met wacht torens hebben bij bepaalde andere spelers (zowel van eigen als vijandige stam). Dit allemaal georganiseerd binnen een stam en door een leider die het allemaal overziet. Een enorm voordeel dat wordt binnen gehaald bij de beter georganiseerde stammen, kortom de stammen die zoiso al een voordeel hebben tegenover de anderen.

BIJKOMENDE VRAGEN
Ondanks de aankondiging, het filmpje en de net iets uitgebreidere blog / hulp pagina vind ik nog niet alles super duidelijk...

1. Worden aanvallen enkel getagd wanneer ze naar jou toe lopen en via een wachttoren van jezelf passeren ? Of is het voldoende dat ze een wacht toren van de stam passeren ?
2. Is er voor het slopen van een wacht toren een speciale regel ?
3. Wat zijn de bouw tijden en kunnen ze zoals andere gebouwen door middel van PP wordt verminderd ?

SLOPEN VAN DE WACHT TOREN
Er wordt gezegd dat je meer op tactiek kan spelen door het slopen / weg edelen van deze wacht torens alvorens aan je aanval te beginnen (net zoals bij de kerk dus). Maar een zeer belangrijk verschil tussen dit en de kerk is wel dat hier de radius 15 velden is, wat bijna 2 keer zo veel is als de grootste kerk ! Bij een standaard en nog steeds relatief breed falanx account kan je met 2 van deze torens alles gemakkelijk coveren. Dus je verliest de troepen in 2 front dorpen en je moet zeker zien dat je 2 dorpen goed gestackt hebt. Maar wat je van voordelen krijgt bij deze torens is enorm tegenover wat je er in zult moeten steken.

Het slopen van deze torens kost veel kata's en behalve in begin game gaan er nooit van deze dorpen leeg staan. Kortom de moment dat je deze eerst moet leeg bashen om ze te slopen ben je al al je clears kwijt en kan je geen massa uitvoeren voor ze er terug staan.

SLOT
Samengevat zou je dus kunnen zeggen dat ik blij ben dat er iets nieuws wordt geïntroduceerd (laat zien dat ze met het spel bezig zijn) en dat er enigsinds wordt geprobeerd om de "kloof" tussen aanvaller en verdediger recht te trekken MAAR ben ik bang dat ze deze kloof met dit zeer ingrijpend gebouw verplaatsen naar de andere kant waardoor werelden saaier, minder offensief, langer etc worden (ik zou het durven vergelijken met stack oorlogen op het einde van oude werelden die nu mogelijk worden in jonge werelden ook).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog liever als een grote update als dit een grote update had gezien die verschillende al huidig ingebouwde aspecten verbeterd / voor de hand liggende zaken toevoegt. Het is bijvoorbeeld nogal vreemd dat nu incomings automatisch getagd gaan worden maar dat er tot op de dag van vandaag nog geen optie is om een custom tag in te brengen in de tagger van TW (allesinds niet zonder script)

W52 ga ik misschien wel starten, al is het meer omdat ik wel eens wil kijken wat voor effect dit heeft op een wereld.

Mvg,
Warre
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Interessante post. Ga erop reageren!

Middag,

INLEIDING
Zoals gezegd zou ik nog wat uitgebreider reageren, niet zo uitgebreid als ik eerst had gewild wegens tijdsgebrek maar toch.

Mijn mening is behoorlijk verdeeld over dit nieuwe gebouw, langs de ene kant ben ik het er mee eens dat het meer tactiek kan steken in het spel, langs de andere kant vrees ik er voor dat het evenwicht in het spel te veel zal beïnvloeden. Zeker omdat het een toevoeging is die enkel nut heeft voor de verdediger en waar voor de aanvaller geen tegen optie voor geboden wordt.

EVENWICHT BINNEN TW
Evenwicht binnen TW is zeer belangrijk, dit zorgt er voor dat alle partijen er zin in blijven hebben en zorgt er voor dat 1 klap niet perse het verliezen van een oorlog moet zijn. Doorheen vele jaren wordt er gespeculeerd over dit evenwicht en wordt er regelmatig gezegd dat bepaalde zaken het evenwicht verstoren. Soms terecht en soms ook niet. Enkele voorbeelden:
- Scripts: Aanvalsscripts zijn meer en beter ontwikkelt (en ook eenvoudiger te ontwikkelen) dan def scripts wat maakt dat je op zeer korte tijd een hele hoop aanvallen kan sturen, ze verdedigen daarintegen duurt steeds langer.
- Slopen: Er wordt vaak gezegd dat slopen voor de aanvaller zeer eenvoudig is en voor de verdediger moeilijk of zeer tijd rovend. In dat opzicht maakt dit dat de aanvaller het weer eenvoudiger krijgt.
- Nachtbonus: We hebben dit algemeen aangenomen, maar dit systeem gaat er van uit dat alle mensen snachts slapen. geeft dit dan geen nadeel aan die mensen die snachts op zijn en overdag slapen... (ookal zijn deze in de minderheid).

Ook in dit topic zie ik verschillende mensen die behoorlijk stevig tegen bepaalde punten hier boven zijn, maar nu toch te lijken vinden dat dit nieuw gebouw - een gebouw dat het evenwicht binnen tw verstoort - wel interessant is. Zijn die mensen dan enkele tegen voordelen voor een aanvaller ? En waarom ?

In de huidige spelwerelden is de verhouding tussen aanvaller / verdediger niet gelijk verdeeld. De aanvaller heeft het iets gemakkelijker en verdedigen zal altijd langer duren. Maar is het niet net die verhouding die maakt dat TW actief en interessant blijft ? Elke wereld kent ze wel, die def accounts die enkel maar in de weg liggen maar niks bijdragen aan de wereld. Ze zijn een pain in the ass als ze in jou cluster / omgeving liggen en ze zijn een geschenk als ze bij je vijand liggen. In de huidige verhoudingen weet je gewoon dat het een kwestie van tijd is voor je die personen wegwerkt, clears bouwen sneller op dus uiteindelijk geraak je er wel door. Maar stel je zo een personen eens voor met deze torens...

Deze torens voegen in mijn ogen wel een extra aspect toe aan het spel en maken het nog belangrijker om samen te werken binnen de stam. Ik zie al heel der systemen voor me waarbij spelers cf's met wacht torens hebben bij bepaalde andere spelers (zowel van eigen als vijandige stam). Dit allemaal georganiseerd binnen een stam en door een leider die het allemaal overziet. Een enorm voordeel dat wordt binnen gehaald bij de beter georganiseerde stammen, kortom de stammen die zoiso al een voordeel hebben tegenover de anderen.

Je stuk begon goed, maar vanaf de voorlaatste alinea ben ik het oneens met je. Een oneerlijke verhouding tussen aanvaller en verdediger maakt het juist oninteressant. Wat ik bij vele nieuwe werelden zie gebeuren is dat door het gemak van scripts als 1c, stammen met een hoge motivatie gewoon een aantal tienduizenden aanvallen eruit sturen (fakes & clears) en puur door het aantal aanvallen dat lopen de verdedigers onzeker maken en dan winsten boeken. Een stam wat een beetje wankel staat prikt hier vaak al bij de 1e massa doorheen en de stam valt vaak snel. De echte endgame gevechten heb je niet meer zoals vroeger.

Ik vind dat een gebouw als deze de eindgevechten misschien een stuk interessanter kan maken. Ik zeg al bewust misschien, want we kennen het gebouw nog niet!

Misschien komen we er over een paar maanden achter dat het gebouw de verdediger weer teveel voordeel geeft. Dat er dan wijzigingen in het gebouw komen kan een gevolg zijn. Ik denk dat we het beter even kunnen afwachten. Maar het gedeelte over de verhouding, zoals gezegd: ben ik niet met je eens. Het begin van je stuk echter kan ik me in vinden.

BIJKOMENDE VRAGEN
Ondanks de aankondiging, het filmpje en de net iets uitgebreidere blog / hulp pagina vind ik nog niet alles super duidelijk...

1. Worden aanvallen enkel getagd wanneer ze naar jou toe lopen en via een wachttoren van jezelf passeren ? Of is het voldoende dat ze een wacht toren van de stam passeren ?
2. Is er voor het slopen van een wacht toren een speciale regel ?
3. Wat zijn de bouw tijden en kunnen ze zoals andere gebouwen door middel van PP wordt verminderd ?

1. De uitkijktoren werkt alleen op eigen aanvallen, gezien er verwezen wordt naar het omzetten van aanvallen die in je eigen inkomende aanvallen scherm was. Het lijkt me dus (vrijwel zeker) niet dat het ook voor stamgenoten werkt.
2. Ik verwacht dat het net als de kerk een iets moeilijker te katapulteren gebouw is. Er is echter nog niks over bekend.
3. De bouwtijden hetzelfde verhaal. De PP regels werken er uiteraard wel op, ja.

SLOPEN VAN DE WACHT TOREN
Er wordt gezegd dat je meer op tactiek kan spelen door het slopen / weg edelen van deze wacht torens alvorens aan je aanval te beginnen (net zoals bij de kerk dus). Maar een zeer belangrijk verschil tussen dit en de kerk is wel dat hier de radius 15 velden is, wat bijna 2 keer zo veel is als de grootste kerk ! Bij een standaard en nog steeds relatief breed falanx account kan je met 2 van deze torens alles gemakkelijk coveren. Dus je verliest de troepen in 2 front dorpen en je moet zeker zien dat je 2 dorpen goed gestackt hebt. Maar wat je van voordelen krijgt bij deze torens is enorm tegenover wat je er in zult moeten steken.

Het slopen van deze torens kost veel kata's en behalve in begin game gaan er nooit van deze dorpen leeg staan. Kortom de moment dat je deze eerst moet leeg bashen om ze te slopen ben je al al je clears kwijt en kan je geen massa uitvoeren voor ze er terug staan.

Kan ik verder niks aan toevoegen. Het slopen van een wachttoren moet natuurlijk niet makkelijk zijn, net zoals de kerk.

Samengevat zou je dus kunnen zeggen dat ik blij ben dat er iets nieuws wordt geïntroduceerd (laat zien dat ze met het spel bezig zijn) en dat er enigsinds wordt geprobeerd om de "kloof" tussen aanvaller en verdediger recht te trekken MAAR ben ik bang dat ze deze kloof met dit zeer ingrijpend gebouw verplaatsen naar de andere kant waardoor werelden saaier, minder offensief, langer etc worden (ik zou het durven vergelijken met stack oorlogen op het einde van oude werelden die nu mogelijk worden in jonge werelden ook).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog liever als een grote update als dit een grote update had gezien die verschillende al huidig ingebouwde aspecten verbeterd / voor de hand liggende zaken toevoegt. Het is bijvoorbeeld nogal vreemd dat nu incomings automatisch getagd gaan worden maar dat er tot op de dag van vandaag nog geen optie is om een custom tag in te brengen in de tagger van TW (allesinds niet zonder script)

W52 ga ik misschien wel starten, al is het meer omdat ik wel eens wil kijken wat voor effect dit heeft op een wereld.

Mvg,
Warre

Denk ik niet. De massa's zullen juist belangrijker worden dan de nachtblitzen nu, wat ik een enorm voordeel vind. Het voordeel van het 's nachts enorm lang opblijven en dan zoveel mogelijk fakes en hier en daar wat clears op het achterland eruit knallen, is nu weg. Ik vond dit altijd vreselijk aan dit spel.
 

Deleted User - 24028

Guest
Interessante post. Ga erop reageren!



Je stuk begon goed, maar vanaf de voorlaatste alinea ben ik het oneens met je. Een oneerlijke verhouding tussen aanvaller en verdediger maakt het juist oninteressant. Wat ik bij vele nieuwe werelden zie gebeuren is dat door het gemak van scripts als 1c, stammen met een hoge motivatie gewoon een aantal tienduizenden aanvallen eruit sturen (fakes & clears) en puur door het aantal aanvallen dat lopen de verdedigers onzeker maken en dan winsten boeken. Een stam wat een beetje wankel staat prikt hier vaak al bij de 1e massa doorheen en de stam valt vaak snel. De echte endgame gevechten heb je niet meer zoals vroeger.

Ik vind dat een gebouw als deze de eindgevechten misschien een stuk interessanter kan maken. Ik zeg al bewust misschien, want we kennen het gebouw nog niet!

Misschien komen we er over een paar maanden achter dat het gebouw de verdediger weer teveel voordeel geeft. Dat er dan wijzigingen in het gebouw komen kan een gevolg zijn. Ik denk dat we het beter even kunnen afwachten. Maar het gedeelte over de verhouding, zoals gezegd: ben ik niet met je eens. Het begin van je stuk echter kan ik me in vinden.

Prima natuurlijk als je het daar niet eens mee bent. Wat ik er mee wou zeggen over het algemeen is dat doordat het aanvallen momenteel "gemakkelijker" is er ook actief aangevallen wordt. De personen die in een defensief schild kruipen hebben het zeer moeilijk. Ik verwacht dat deze toren door zijn enorm verdedigend voordeel meer mensen doet denken "we gaan defensief spelen en rekken zo de wereld / spelen de wereld zo uit". Dat maakt in mijn ogen geen interessante werelden...

Als ik dat zeg heb ik het uiteraard over waar ik er van uit ga dat de kwaliteit en activiteit min of meer verdeeld is tussen de 2 (of meerdere) stammen. Jou voorbeeld is geen kwestie van aanvallend voordeel hebben en uit evenwicht zijn. Het is een voorbeeld van een kwalitatief en actief goede stam die een slechte stam weg vaagt. Zal dit moeilijker worden met deze uitkijktoren, natuurlijk. Maar we kunnen er toch niet van uit gaan dat op elke wereld er 1 kamp veel beter is dan het andere waardoor het nodig is om voor dat ene kamp aanpassingen te maken om ze een kans te geven...

1. De uitkijktoren werkt alleen op eigen aanvallen, gezien er verwezen wordt naar het omzetten van aanvallen die in je eigen inkomende aanvallen scherm was. Het lijkt me dus (vrijwel zeker) niet dat het ook voor stamgenoten werkt.
2. Ik verwacht dat het net als de kerk een iets moeilijker te katapulteren gebouw is. Er is echter nog niks over bekend.
3. De bouwtijden hetzelfde verhaal. De PP regels werken er uiteraard wel op, ja.
1. Dat toomt het al een beetje in natuurlijk, maakt het moeilijker om bv een lijn van cf's op te zetten met je stam waardoor je op easy wijze alle long range aanvallen kunt neutraliseren en nutteloos maken.
2. Dit vind ik dan weer slecht, zo veel voordelen voor de verdediger, en krijg die er als bonus ook nog eens bij dat een aanvaller wel zeer veel moeite moet doen om hem kapot te krijgen. Het wordt practisch onmogelijk om dit gebouw uit te schakelen in een latere spel fase. En dat houd meteen in dat het gebouw net meer aanvalstactieken weg haalt uit het spel dan dat het zal toevoegen (voor zo ver ik nu voor me kan zien)
3. Kijk dat bv... je kan het dus door middel van PP bijna instant bouwen. Zo een sterk gebouw zou iets moeten kosten... in zo iets zou zelfs de ergste PP abuser zijn PP steken omdat het anders gewoon een te groot nadeel oplevert dat met skills zeer moeilijk te nivelleren is. Met skills ben je veel, maar het maakt je geen helderziende.. en dat is wat deze toren ongeveer wel doet :p


Kan ik verder niks aan toevoegen. Het slopen van een wachttoren moet natuurlijk niet makkelijk zijn, net zoals de kerk.
Eigenlijk al op gereageerd hier boven, het zou niet makkelijk moeten zijn, maar toch ook niet onmogelijk ? Er wordt gezegd dat dit extra tactiek met zich mee brengt, terwijl het eigenlijk net het tegenovergestelde doet.

Denk ik niet. De massa's zullen juist belangrijker worden dan de nachtblitzen nu, wat ik een enorm voordeel vind. Het voordeel van het 's nachts enorm lang opblijven en dan zoveel mogelijk fakes en hier en daar wat clears op het achterland eruit knallen, is nu weg. Ik vond dit altijd vreselijk aan dit spel.
Hangt er vanaf, mits je een paar mooie cf's plaatst kan je eenvoudig op 50 uur afstand (late game van tegenwoordig gerekend - w47 bv) eenvoudig een lijn inbouwen waardoor elke aanval (bij stam massas) die van verder komt daar al wordt gedetecteerd als clear of fake. Met dat zijn dan net grote massas met 1 aankomstdag (zoals ze meestal wel plaats vinden of starten) totaal nutteloos en heb je net het tegenovergestelde van wat jij wilt: snelle blitzen van speler op speler aan het front ! (enige manier om te vermijden dat er op 50 uur afstand al weet wat binnen komt en wie echt target is)

@CBC: Ik las dat je ook ging starten op W52, nu w47 wat mij betreft gedaan is, gaan jullie voor een pre made met wat mensen van daar ? Ondanks dat wij onze meningsverschillen regelmatig hebben komt dit eerder door elkaar niet goed genoeg te kennen en te denken dat we elkaar kennen. Ik ben altijd wel kandidaat om mee in een pre made stam te stappen en wil stiekem ook wel eens spelen onder een deftige leiding (angel). Let me know ;)


TOEVOEGING OP VORIGE POST
Ik zou nog even een puntje willen toevoegen aan mijn vorige post... Een uitkijktoren is uiteraard een idee dat voort komt uit dit gebouw uit de middeleeuwen dat ze gebruikten om de vijand op voorhand te spotten. De toevoeging is daarin dan ook een logische en leuke keuze. Maar zou het niet interessant zijn om net daarvan de tegenhanger (voor de aanvaller) vanuit de middeleeuwen ook te digitaliseren ? Zijnde de mogelijkheid te hebben om de zichten van deze torens "te ontwijken" wat ten koste gaat van tijd (je moet namelijk rond lopen, sluipen,... wat altijd langer duurt)...

Dat zou een aanvallend perspectief zijn waar pas echt een hele hoop extra tactieken mee naar voor komen. Het zou het mogelijke uit balans gebrachte spel (door dit gebouw) terug gelijk kunnen maken en zou nog meer inzicht toevoegen aan het spel zonder dat het een overdreven voordeel levert voor de aanvaller. Ook enkel een tactisch voordeel, geen voordeel in hoeveelheid ^^
 
Reactiescore
1.140
2. Ik verwacht dat het net als de kerk een iets moeilijker te katapulteren gebouw is. Er is echter nog niks over bekend.

Denk dat dit juist niet het geval zou zijn dat ze daarom ook gekozen hebben voor 20 lvls aangezien het dan degelijk te kata'en is.

2. Dit vind ik dan weer slecht, zo veel voordelen voor de verdediger, en krijg die er als bonus ook nog eens bij dat een aanvaller wel zeer veel moeite moet doen om hem kapot te krijgen. Het wordt practisch onmogelijk om dit gebouw uit te schakelen in een latere spel fase. En dat houd meteen in dat het gebouw net meer aanvalstactieken weg haalt uit het spel dan dat het zal toevoegen (voor zo ver ik nu voor me kan zien)

Denk dat het niet zozeer aanvalstactieken weg haalt anders dan de dom fake spam tactiek (niet dat het dom is maar het uitvoeren er van vereist weinig intelligentie) het voegt juist voor aanvallers meer tactieken toe al zijn het tactieken om die wachttoren te misleiden of te ontlopen :)
 

Deleted User - 24028

Guest
Het haalt zoals je zegt zoiso dat soort aanvallen weg. Maar ook andere snelle aanvallen. En maakt nog heel aantal soorten aanvallen moeilijker als je er even over nadenkt.

Wat brengt het bij ? Af en toe de kans om naast de radius aan te vallen als je geluk hebt dat er geen staat tussen je thuisdorp en target dorp ? De tactiek van eerst afbreken van het gebouw en dan pas aanvallen ? Nah komt er nooit van eenmaal de wereld even bezig is, zijn de eerste en desnoods laatste dorpen die je stackt.

Zoals ik al zei, neemt tactieken weg en brengt er nauwelijks terug. Of die tactieken volgens jou nu stom zijn of niet, het is een manier van aanvallen en dus een tactiek.
 
Reactiescore
1.140
Ik heb niks tegen die tactiek of eigenlijk wel maar mijn reactie was niet tegen die tactiek bedoelt.
Ook valt het wel mee hoe erg die tactiek niet meer werkt maar het countered het iig wel.
Echter zijn er een hoop leuke en nieuwe manieren van aanvallen waarmee je je tegenstander op het verkeerde been kunt zetten.
En geluk dat je looptijd niet door een toren kruist? Of slim fakes door een toren sturen en je clears net buiten de radius langs laten lopen ;)
Misschien wat meer werk maar zeker voor iemand als jouw makkelijk te doen als je er een script voor maakt :)

Btw nog ff over de bouwtijd een lvl 7 wachttoren uit de video af te leiden bouwt 4 uur 7 min met hq lvl 20
Dus die bouwtijden zullen aanzienlijk zijn langer dan de smederij op dat lvl iig al dus dat kan nog wel een flinke bouwtijd worden rond lvl 20.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik zie je nu meermaals zeggen dat er meerdere nieuwe tactieken zouden komen hierdoor, ik zie je er echter geen opsommen... dus welke tactieken komen er bij ?

Wat verdwijnt er:
- mits strategisch plaatsen van torens worden alle aanvallen van ver weg nutteloos en valt daarmee het hele concept "stammassa"
- snelle aanvallen (blitz) met edels van dichtbij worden zeer makkelijk opgelost aangezien je kan zien waar je moet snipen, met hoe veel etc etc
- het faken van verschillende targets wordt zeer moeilijk, de kans dat er ineens ergens een toren staat waar je niet had verwacht en daarmee de targets verraad is altijd aanwezig
- ...

Defensief mocht er echt wel iets komen om het wat makkelijker te maken, maar dit is behoorlijk overpowered gebaseerd op wat ik nu lees en de mogelijkheden die ik zie.
 
Reactiescore
1.140
Tja ik heb nu al een hele hoop leuke ideeën echter als ik die nu allemaal op het forum zet heb ik alleen me zelf er mee :)
Maar uiteraard ik kan ook niet uitsluiten of het defensief te overpowered gaat zijn maar persoonlijk denk ik dat de aanvaller nog altijd in het voordeel gaat zijn al komt dat eerder omdat veel mensen nog altijd hun moraal zullen verliezen door te moeten deffe.
 
Bovenaan