Nieuwe update: ''The Watchtower''

DeletedUser68252

Guest
Beste community,

Zojuist is er een aankomende update bekend gemaakt via het Tribalwars Youtube channel. Een nieuw gebouw zal geïntroduceerd worden. Een hevige aanpassing binnen het spel op het eerste gezicht. Het geeft nieuwe tactische elementen maar haalt ook een hoop tactische elementen het spel uit. Wat zijn de voordelen, wat zijn de nadelen? In hoeverre gaat dit het spel veranderen?

 

DeletedUser65908

Guest
eruit:
fakes --> makkelijker te zien en kan eerder beginnen met def te schuiven naar plekken waar clears komen
split treinen --> makkelijker te zien wanneer een trein gesplit is dus als je moet snipen weet je dat je meerdere troepen nodig gaat hebben
Nachtblitzen --> groot deel van het verrassings effect van een nachtblitz verdwijnt omdat je zult zien waar de clears zijn en waar de fakes, ook kunnen fake edeltreinen nu gespot worden

erin:
verspreid aanvallen --> als je straks eerst fakes laat aankomen kan def te vroeg worden terug gestuurd waardoor fronten kwetsbaar blijven
meer katapulten --> om het verrassings effect te behouden moet je de wachttoren gaan zien als een kerk, NEERHALEN DIE HAP. wanneer het neergehaald is krijg je een moment om wederom tactische zetten te maken
een uitdaging --> veel van de huidige elite spelers zullen nieuwe tactieken moeten bedenken om een wereld met een wachttoren te winnen. Hierdoor komen er nieuwe uitdaging en kan het verloop van een wereld compleet anders worden. Gaan we nog wel zoveel def nodig hebben nu we weten waar de clears komen? Wordt het spel aanvallender? Krijgen beginners betere kansen?


zelf denk ik dat het een leuke uitdaging kan zijn voor de meeste spelers en nieuwe tactieken geboren gaan worden die doorvertaald kunnen worden naar andere werelden. Wel zou ik niet teveel werelden achter elkaar met deze instelling laten beginnen omdat ik verwacht dat het net als Kerkwerelden niet populair gaan worden voor het grootste gedeelte van de spelers.

Hoe dit nieuwe gebouw uit gaat pakken zullen we in de loop der tijd zien maar een uitdaging om ermee te werken gaat het zeer zeker worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
746
Interessante discussie. Bedankt om hem op te starten!

Eerst en vooral wil ik even opmerken dat het gebouw zelf verschrikkelijk duur is. Een compleet uitgelevelde uitkijktoren = 11k bevolking. Je zal ze dus ook strategisch moeten plaatsen, zoals een kerk, omdat je anders teveel aan troepen verliest.

Hiernaast is het een afbreekbaar gebouw, je kan er je kata's opzetten om de vijand te 'verblinden'. Dit steekt dat weer een extra strategische invloed erin. Fakes worden dus niet, zoals @tim010 zegt, 'overbodig', je zal het concept faken enkel wat moeten strategischer aanpakken (Torens eruit knallen, fakes en nukes versturen zodra dit gedaan is)

Verder benadruk ik ook nog even dat het effect van nachtblitzen niet echt 'verdwijnt':
Een aanval zal pas getagged worden zodra deze in range is van de wachttoren. Ik neem aan dat het veilig is om te zeggen dat eenmaal de ongetaggede aanval al in range is van zo'n toren, het alsnog te laat is om veel te doen :p
Je zal er wel een voordeel uithalen, dat ontken ik niet, maar je zal meer met shortrange moeten spelen.

Ikzelf weet niet hoe dit gameplay zal beïnvloeden, maar ik denk wel dat het een nieuwe uitdaging zal leveren op zowel offensief als defensief vlak. (mogelijk met nog wat tweaks zodra we de impact kennen).

Deze avond volgt overigens nog uitgebreidere info over de uitkijktoren, stay tuned
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Een wereld waar fakes sturen overbodig is, ideaal?

Nou nee. Als ik de range van het gebouw zo bekijk zal de fakes pas echt gezien worden op hooguit 12 uur lopen? Misschien minder zelfs?

Lange afstandsaanvallen kun je dus nog best als fake sturen. Je krijgt echter een paar uur van te voren pas te zien of je fake- of cleartarget bent.

Ik ben echter groot voorstander van dit gebouw. Dit haalt een grote irritatie weg voor mensen die van hun nachtrust kunnen genieten. Mensen die 's nachts een hele rits aanvallen wegsturen hebben nu een stuk minder voordeel hieraan. De fakes en clears vis je zo eruit bij een blitz.

Op mijn huidige wereld 47 was dit echt vaak een groot probleem, waar mijn frontspeler niks anders deed dan van 3u 's nachts tot 8 u 's morgens van alles eruit knallen. Met dit gebouw was dat drie keer niks geweest, want het niveau van de aanvallen waren bedroevend verder.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Was een beetje een sarcastische post. Het maakt deffen makkelijker en aanvallen moeilijker. En ik had geen problemen met de huidige moeilijkheidsgraad van beiden. Het lijkt me wel iets interessants maar hopelijk is het net zoals de kerk een optionele optie en geen standaardoptie voor alle nieuwe werelden die komen.

Ik ga het eerst uit testen voor ik een definitieve uitspraak doe, ben al lang opgelucht dat er geen pp units gebouwd kunnen worden in die toren.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Ieder zijn eigen ding natuurlijk. Ik vind zelf de kerk een erg leuk gebouw. Het brengt een extra strategie element erin, wat sommige mensen leuker vinden en sommige mensen minder.

Dat het geen PP functie is ben ik ook erg blij mee. Ook vind ik het fijn dat het duidelijk lijkt dat er aandacht besteed wordt aan Tribal Wars. Het laatste gebouw was een legerkamp (w17) die nooit succesvol is geworden. Als we naar het laatste succesvolle gebouw kijken was dit de kerk, die w13 meen ik uitkwam. Hoelang is het dus al geleden dat we bij Tribal Wars echt een zwaar vernieuwende functie zagen? FA w23 zou ik dan zeggen, maar ook dat is dus al bijna 30 werelden geleden. Voor de rest daarna kwamen voornamelijk PP functies die Tribal Wars zwaar veranderden en het quest systeem.
 

DeletedUser77130

Guest
Verder benadruk ik ook nog even dat het effect van nachtblitzen niet echt 'verdwijnt':
Een aanval zal pas getagged worden zodra deze in range is van de wachttoren. Ik neem aan dat het veilig is om te zeggen dat eenmaal de ongetaggede aanval al in range is van zo'n toren, het alsnog te laat is om veel te doen :p
Je zal er wel een voordeel uithalen, dat ontken ik niet, maar je zal meer met shortrange moeten spelen.

Dat is pertinent onjuist.

Vanuit de wachttoren kun je zien hoeveel troepen de inkomende aanval +/- heeft door de vooraf ingestelde categorisering naar kwantitatieve aantallen. Wanneer de aanval binnen de range is kun je dus alle fakes er binnen no time uitplukken. Zo'n wachttoren vernietigt werelden met een boerderijlimietregel, omdat je precies ziet waar de clear zich bevind in een gesplitte trein, waardoor edels in een pakketjes wereld er makkelijker uitgehaald worden.

Het resultaat is dat je met een edel of weinig convoy mee moet sturen en los moet sturen om het op een fake te laten lijken, want treinen zijn dan volledig kansloos.

Stel, je stuurt vier edels in een treintje vanuit hetzelfde dorp. Jouw tegenstander ziet dat treintje komen, maar weet niet of de clear bij edel 1, 2, 3 of 4 zit. Met die wachttoren en de vrij grote radius krijgt de verdediger intel over hoeveel troepen er per edel meekomen en weet die +/- de perfecte hoeveelheid om een trein mee te snipen. Nogmaals: Treinen en edelclears met 1 of 2 aansluitende edels zijn volledig kansloos met deze patch, waarbij het niet uitmaakt dat een totaal uitgebouwde wachttoren 11k troepen kost, want die verdien je binnen no time terug.

Résumerend:
1. Werelden met een zeer lage boerderijlimietregel...;
2. Pakketjeswerelden...;
3. Edeltreinen...

Zijn vrijwel kansloos om nog op te spelen met de wachttoren erbij.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Werelden met boerderijregel gaat niet Leo. :) Alleen classics hebben die, en ik verwacht niet dat de watchtower daarop geactiveerd zal worden.

(Hence the word classic).
 

Deleted User - 24028

Guest
Nogal vroeg / laat voor een 1 april grap he mensen...

(uitgebreide en inhoudelijke reactie volgt later nadat er meer bekend is gemaakt)
 
Reactiescore
1.139
Prima dat het dan nutteloos word om treintjes te sturen toch laat ze maar timen van uit andere dorpen :)
Buiten dat er valt wel degelijk te spelen met je treintjes aangezien hij naar eenheden kijkt en niet naar boer plek dus door met lc en bijl te spelen kun je al aardig veel informatie verdraaien :)
3x 999 lc + 1 edel
1x 5k+ bijl lijkt een edel trein 1x rood 3x groen

of
een wat duurdere trein maar 4x 5k bijl + 1 edel = alles rood

zo kun je juist wel leuk spelen met dit systeem om zo wat tactischer te werk te moeten gaan met het sturen van treinen.
 
Laatst bewerkt:

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.502
Hey @Lord Ghost Whisperer
Heb het even uitgetest op onze testserver, en je hebt gelijk over de edeltrein.
We geven het door, gezien het inderdaad een beetje nutteloos wordt om dan treintjes te sturen. Bedankt voor de (waardevolle) feedback!

Zover waren jullie zelf nog niet? Rofl

Mij lijkt het zeker het proberen waard, plus het is max 15 velden? Dat is 4 uur ofzo maximaal. Echt een enorm voordeel haal je dan bij een massa nog niet.

En kijk deze situatie, je krijgt 30 aanvallen op een dorp. Je hebt alleen over de eerste 10 nog info door je wachttoren, alle 10 zijn fakes. Stuur je de stack weg om te schuiven? Of laat je het staan aangezien de kans aanwezig is dat de andere 20 wel clears zijn. Interessante situatie wederom. Ik ga zeker de eerste wereld met deze toren starten en ben benieuwd naar de info die nog komt.

Well done tw!
 

DeletedUser68252

Guest
Op het eerste gezicht lijkt het voor mij een hele goede update. Eindelijk eens een nieuw spel element erbij waardoor het spel weer interessanter word en een nieuwe dimensie krijgt. Uiteraard brengt dit nadelen met zich mee zoals hier reeds werd aangegeven met edels. Dit is vrij makkelijk op te ossen en zou een extra dimensie toevoegen wederom. Nu worden troepen indien je die kan zien herverdeelt in enkele groepen. Edelman, 1-1000 1000-5000 en 5000+. Ik zou dit reduceren tot 1 minder. Edelman, 1-5000 en 5000+. Hierdoor is het niet mogelijk om een goed gebalanceerde splittreinen te kunnen zien, maar geeft het ook de mogelijkheid om tegen een kleine eigen investering de tegenstander te outplayen door bijvoorbeeld 1250 bijl en 750 lc op de vijand zijn off dorpen te sturen. Dit kost slechts een klein deel van je eigen clear terwijl je er de clears van je tegenstander er mee voor de volle bouwtijd mee uitschakelt.
 

DeletedUser68252

Guest
opzich bereik je 2x een 999 lc aanval ook dat effect zoals het nu is niet opzich iets tegen dat idee maar vind het zoals het nu is ook niet echt verkeerd :)

999 lc is bijna 4k troepen en komt in de 1-5k groep toch? o_O
 
Bovenaan