Top/Flop Stammen

DeletedUser67678

Guest
Het gebruik van kata's is inderdaad wel smerig, maar ik vind het nog altijd beter dan "succes" te kopen.
 

DeletedUser77452

Guest
Allereest goed om een wat uitgebreidere comment van Dirk te lezen over zijn mening over pp/kata’s.
Heel kort samengevat, werpt Dirk de volgende stelling op, die hij ook in een volgende post aangeeft:

Het gebruik van PP van de één, legitimiseerd het Kata gebruik van de ander.


Zoals hij ook aangeeft gaat het wat hem betreft om het principe dat als de één een ‘negatief aspect’ van de game gebruikt (of voor sommigen: misbruikt), dat het de ander rechtvaardigt hetzelfde terug te doen. Jij geeft early game pp uit om voordeel te halen op de rest? Prima! Dan sloop ik je dorpies met katapulten! Eye for an eye!

Ik noem hier zowel kata’s als pp gebruik een ‘negatief’ aspect van TW. Nu is allereerst de vraag of dat natuurlijk wel zo is, alhoewel ik voor deze onderwerpen (inclusief niet natuurlijke cluterfucks) toch wel een uitzondering zou willen maken. Zoals al vaak eerder gezegd kan dit doorgaan tot een eindeloze discussie over waar men de grens legt en ik wil hierin vooral niet in herhaling treden.


Wat wellicht wel een intressant aspect is van al deze 3 onderwerpen (CF/KATA/PP) is dat men kan stellen dat het alle 3 een reactie uitroept, alleen is de reactie op PP gebruik het minst merkbare.
Als de tegenpartij PP gebruikt, is er niet direct een te verwachtte reactie van de ander (hier later meer op, omdat Dirk wel een eventuele reactie hierop aangeeft).
Elk zichzelf respecterende stam, zal echter wel een reactie geven als ze geCF’t worden.
Zelfde geldt voor Katas: vaak wil men een Kata oorlog voorkomen omdat het gros van de spelers inziet dat het eigenlijk maar nadelig is voor beiden partijen en dat in vrijwel alle situaties de een niet veel meer voordeel eruit haalt dan de ander, en om een hoop ellende te besparen is het beter dat beide partijen inzien dit gewoon niet te gebruiken want waarom zou je?

Goede vraag! Waarom wilt Deluxe dan nu opeens wel Kata's gaan gebruiken? Het punt is vooral door El Major (Ramon) naar voren geschoven waarom na een lange tijd van een Kata NAP, deze door Deluxe ineens verbroken wilt gaan worden, hoewel beide partijen in het begin hier juist heel positief tegenover stonden, is er dus iets veranderd. En de brandende vraag hierop volgend is: Wat is er dan veranderd, waardoor Deluxe aan Kata’s gaat denken?

739b340e945f4722b0ec191adb76c951.png



Ik denk dat het antwoord op de genoemde vraag niet veel helderder verwoord zou kunnen worden:
Ramon van El Major wijst 3 punten aan waardoor men binnen Deluxe geen andere mogelijkheid ziet dan het gebruik van kata’s:

- Defensieve houding (klopt! Wij spelen 33% off, 66% def, mag iedereen weten en is ook wel langer bekend bij iedereen in onze omgeving)
- Cluster (een cluster als die wij nu hebben, is al vanaf het begin van de wereld enigsins zo geplanned, hoewel het nog beter uitpakte voor Deluxe dan ikzelf had gehoopt)
- Acitivieit (wij hebben inderdaad een actief team, en zijn veel online)

De reactie van Ramon kwam naar ons over alsof er binnen Deluxe al een besluit genomen is en dat heel Deluxe over gaat op Kata’s.
Dat is precies het punt waarop ik het Algemene Forum erbij ging halen, want ik vond het super laag dat als je men een Kata Nap heeft, men deze willens noch wetens gaat verbreken om het simpele feit dat men op aanvallend vlak schijnbaar niet beter kon (ik heb uit bronnen vernomen dat dit de ultieme/perfecte massa op Muppet zou moeten zijn) en dat de verdedigende partij eenmaal zo goed def’t dat men geen andere oplossing ziet dan maar met kata’s te gaan gooien.

Hierbij wil ik dan toewerken naar mijn mening over de stelling van Dirk. Waar hij aangeeft om instictief de neiging heeft ‘ja’ als antwoord te geven op de stelling, ben ik van mening dat het verhaal veel ingewikkelder in elkaar steekt als men denkt.

Ik weet nog goed dat wij niet eens van plan waren om op deze wereld PP te gebruiken, maar dat ik (omdat ik toch wel weer zin had in TW) wel een edelboost via pp heb gebruikt om te voorkomen dat mijn buurman ons zou overnemen back in the day (T-84 Plus) want die had zichzelf na 1 week 3x level 30 gsjes cadeau gegeven...
Mijn reactie op zijn PP gebruik (zoals aangekaart in het begin van mijn verhaal) was wel iets duidelijker in dit geval: zelf PP gebruiken! Ik weet nog goed dat het bestaan van ons account op een gegeven moment afhing van een cancelsnipe op de edeltrein van speler TI-84 Plus. Was die niet gelukt, inclusief het vooredelen, en een backtime op een volgende trein, dan was het RIP muppet. Imo ook terecht genomineerd als (een van de)beste actie(s) op w49, als zeg ik het zelf.
Waar het dus om gaat is dat de acties van de één, reacties uitroepen van de ander. Hetzelfe gebeurd nu met Katas, gaat Deluxe over tot gebruik van Katas, zal het gehele front met Deluxe deze stam als Kata stam markeren, en dus ook (helaas) de Kata oorlog moeten aangaan. Dat is het vervelene van deze negatieve aspecten van de game. Als de ene partij het doet, MOET de andere partij wel volgen. Het is bijna ondoendelijk om het niet te doen, als ze mijn boerderijen slopen, dan moet ik ook de boerderijen van Deluxe slopen zodat de opbouw van hun clears ook aanzienelijk vertraagd worden.
Actie - Reactie.

Nu weet ik dat er binnen Deluxe gekeken wordt of de Kata oorlog toch nog gestopt kan worden en de vraag is of men overgaat tot een Kata oorlog. We zullen meemaken of het zo ver (moet) gaan komen.

Mijn stelling blijft hetzelfde: iedere speler (en stam) moet voor zichzelf beslissen welke spelelementen hij wel of niet wilt gaan gebruiken, daarin ben je wat mij betreft volledig vrij in. Echter wat men wel moet gaan beseffen is de reactie op de inzet van bepaalde spelelementen, en de negatieve gevolgen die het kan gaan hebben.

Bedankt voor het lezen!
Tymon
The Muppet Show


PS: Voor de liefhebbers:

Het onderschatten van TMS is duidelijk merkbaar aan opmerkingen van o.a. Kimer1 in Pm’s (die ik even niet ga publiceren, vind dat persoonlijk niet netjes) en aan de opbouw van de 4 massa’s die wij over ons heen hebben gekregven vanuit de kant van Deluxe (waarbij 1 massa een soort van fake massa is geweest met af en toe een clear, die zou je wellicht even niet mee zou kunnen rekenen; dan kom ik uit op 3 massa’s).
Elke massa na de vorige was beter: De eerste was echt één grote flop en is niet anders te omschrijven als dat. De 2e was eigenlijk ook een flop, maar minder groot dan de 1e. De afgelopen massa (nummertje 3) was al wat beter: ik heb echt wel actief moeten deffen en had redelijk veel ondersteuning nodig vanuit de stam en verwante bondgenoten. Echter, ook tijdens deze massa zijn er veel steekjes laten liggen op aanvallend gebied. Ook ikzelf en mijn co’s op defensief vlak hebben hier en daar een def foutje gemaakt. Wat betreft PP gebruik is het (ik heb het gechecked en anders hoor ik het wel van Deluxe dat het niet klopt) 6x voorgekomen dat een paar muur levels zijn geuppt met PP om heel wat def te besparen, zodat ik weer snipe troepen had voor een paar edeltreintjes.

Om deze reden een kata nap in de prullenbak te gooien brak mijn klomp om het zo maar even te zeggen: Je bent toch niet van zo een laag niveau om dan maar alle respect te verliezen en afspraken te gaan opzeggen/verbreken?

Echter, wat later bleek, was dit een besluit van Ramon (El Major) zelf, welke iets te impuslief en zonder of (nauwelijks) met overleg van de stam is gemaakt. El Major dacht eigenlijk hardop in de PM, en liet het doen overkomen alsof de Kata Nap die we hadden, officieel verbroken werd door Deluxe.
Wat ik al eerder aangaf, kreeg ik Pm’s binnen van verscheidende Deluxe leden waarin men mij liet weten dat vele spelers van Deluxe toch wel (persoonlijk) deze NAP in stand willen houden, omdat ze totaal geen zin hebben in een Kata oorlog. Dat vond ik merkwaardig, en vandaar ook mijn post over de vraagtekens die ik stel bij de functies die Ramon bekleed binnen de stam als o.a. contactpersoon van Deluxe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.508
Verder om nog kort terug te komen op het verhaal van Aldo wat over mij gaat. Jij brengt het erger naar buiten dan dat het is. Je probeert nu te zeggen dat het dom was van mij, maar ook daar zat misschien een strategisch onderdeel voor mijn account in? En om bedankt te zeggen voor de samenwerking noem ik fatsoen. Ik kan het misschien niet menen, maar het staat wel netjes. Wil je dan dat ik zeg jow is goed, was toch al klaar met jou (Je snap hoop ik wel wat ik bedoel ;))

Ah Germain. Hoe kan ik dit erger naar buiten brengen dan het is? Ik citeer gewoon. Wat mijn antwoord was geweest was iets in deze trend: Bedankt voor het melden, succes!

Maar het klopt dat ik mieren aan het neuken ben om die reactie, maar ik was zo lekker bezig (a)

Wat betreft een tactische waarde voor jou account, ik denk dat het belangrijk was om mij in een vroeg stadium minder safe te bieden goed was geweest. Mede daardoor kon ik zo flink groeien (a)
 

DeletedUser77452

Guest
Het rommelt binnen Deluxe heb ik vernomen, het 'premade' groepje wil lekker bij elkaar blijven en de rest dumpen :O
Voor iedereen binnen Deluxe die niet bij dit groepje hoort: opletten waar je aan begint zou ik zeggen

b7beca5522d3b8859bbc0a8ff6ecf0de.png
 

DeletedUser77660

Guest
Beste AF'ers

aangezien ik afgelopen tijd enorm veel speculaties kon waarnemen over hoe het rommelt binnen Deluxe, een PM die bij de verkeerde mensen terechtkomt, uitspraken die uitvoerig bediscussieerd etc besloot ik eens een post met feiten te gaan plaatsen.

Deluxe IS de oudste stam van deze wereld & als je zolang bestaat moet je wel IETS goed doen natuurlijk, ondanks de verdeelde meningen daaromtrent.
Ik ben Zebbi van het account Koutetsujou no Kabaneri en ben sinds kort toegetreden tot Deluxe, een keuze waar ik vandaag de dag nog steeds 100% achter sta ondanks de negatieve, boze, gefrustreerde uitingen van sommigen onder ons.

Dat er in Deluxe wat werkpunten zijn is algemeen geweten, het leuke is natuurlijk dat ik iemand ben die graag met problemen op staat, want problemen zijn er om opgelost te worden ipv uitvergroot.
Ik heb me dus kandidaat gesteld als ondersteunend medeleider voor Deluxe omdat wat jullie elke dag meerdere malen zeggen er inderdaad marge is om te verbeteren.

Nu wil ik aan zij die reeds centjes in de weddenschap "Wie valt eerst" graag verzoeken om mij IG een PM te sturen met jullie financiële gegevens want jullie zullen het mis hebben.

Wat ik afgelopen dagen geleerd heb in Deluxe is dat het een enorm toffe groep spelers is waar wel degelijk enorm veel capaciteit achter schuilt.
 
Reactiescore
489
Over Crows is er al een tijdje niets meer gezegd, is het nog steeds een underdogstam voor de toekomst? Iets dat soms wel eens gezegd werd vroeger :D
 

DeletedUser5114

Guest
Moet bekennen dat ik weinig van Crows af weet, weet eigenlijk alleen dat JustInStabs er vandaan komt.
 
Reactiescore
1.730
Het rommelt binnen Deluxe heb ik vernomen, het 'premade' groepje wil lekker bij elkaar blijven en de rest dumpen :O
Voor iedereen binnen Deluxe die niet bij dit groepje hoort: opletten waar je aan begint zou ik zeggen

b7beca5522d3b8859bbc0a8ff6ecf0de.png

Leuk hoe jij alles verdraaid :'). Wat een zwakke propaganda weer.
 

DeletedUser64230

Guest
Volgensmij geeft hij een letterlijke copy-paste
Wtf is jouw verdraaide interpretatie van hoe iemand iets kan verdraaien? (badum tsss)

In plaats van met een comeback te komen kom je met een feit verdraaid noemen, vervolgens effies een beetje modder erachteraan en eindig je je post. zwak
 
Reactiescore
1.730
Zijn text boven dat printscreentje, en dat printscreentje mist nog wat text. Dan kan je uiteindelijk zien op welke manier die gene dat bedoeld heeft.

Dus hij verdraaid het wel degelijk.

En ik ken je vertellen, dat deluxe nog een lange tijd gaat meedraaien. We komen namelijk veel sterker en gemotiveerder uit dit kleine dipje.
 
Bovenaan